Oftalmofobia eli tuijotetuksi tulemisen pelko. Käyn keskustassa asioilla vasta pimeän tultua jotta ihmiset eivät tuijota minua kadulla, kaupoissa välttelen silmiä parhaani mukaan. En kulje julkisilla kulkuneuvoilla, sillä minua ahdistaa ihmisten tuijotus bussissa. En käy kahviloissa, siellähän voisi vaikka kuolla tuijotukseen. Tiedän, olen henkisesti sairas. Kaikki tämä koska asun pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tietävät toisensa ainakin kasvoilta. Olen sekoillut elämässäni, olen tehnyt säälittäviä asioita, olen ollut koulukiusattu ja näiden takia en uskalla nähdä ihmisiä. Jonkun tuijottaessa mietin mitä hän tietää minusta ja huomatessani jonkun kuiskailevan minusta ystävilleen mietin mitä he tietävät minusta ja mitä he nyt ajattelevat minusta. Mitä tehdä? Luulen, että ongelmani on se että mietin liikaa mitä muut ajattelevat minusta ja tämä on johtanut minut tähän tilanteeseen pikkuhiljaa. Vaihdan paikkakuntaa ensi syksynä opintojen perässä mutta siihen asti miten mä jaksan täällä. On rajoittavaa kun pitää vältellä julkisia paikkoja. Ystäväni eivät tiedä tästä enkä kyllä kehtaa kertoakaan. Ovat aina uskoneet minun olevan ylireagoiva ja vainoharhainen. Olen 19v.
Tuijotetuksi tulemisen pelko.
5
485
Vastaukset
- neuvo-teuvon neuvo
No, sinun tapauksessasi en yhtään ihmettele että sinua tuijotetaan kun olet niin vastenmielisen näköinen ruma ja tavis ja lisäksi jos oot housut kintuissa räyhänny kännissä siellä kaduilla niin totta vitussa ne muistaa sut. Suosittelen itsemurhaa.
- saat mitä tilaat
hoitamaton itsetunto-ongelma
- Anonyymi
miksi ihmeessä noin ruma vastaus
- sdfg,,
niinkuin olet kertonut. Ei ne kuitenkaan ole niin vakavia, ettet voisi päästä niistä eroon. Kun tiedät, millainen haluaisit olla, teet vain sillä lailla.
Jos sinulla olisi joku ystävä, joka olisi kovempi otteissaan, hän voisi korjata vääriä asenteitasi. - ex panic
Saatoin saada paniikkihäiriökohtauksia erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, myös kaupan kassajonossa. Mitään ei saanut mennä pieleen, raha aina valmiiksi esillä yms.
Toisaalta sopivissa tilanteissa olen aina nauttinut julkisuudesta ja ihmisten tuijottamistakin. Jostain syystä ihmiset tuijottavat minuu nykyäänkin, mut ei se haittaa.
Nämä paniikkikohtaukset oireilut jäivät pois vähitellen. Näin käy ajan mittaan varmaan sinullekin, apua jooko. Olen puolet sinuu vanhempi mies.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793