Vetoleikkejä pennun kanssa vai ei?

harrastukset mieless

Kannattaako kultaisennnoutajan pentua kannustaa vetämään leluja vai antamaan ne vetämättä ohjaajalle? Jatkossa suunnitelmissa harrastusura (pk, tokoilu, taipparit, mejä...).

3

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyylillään

Eli ei kait sillä niin väliä. Jotkut uskovat että vetoleikkejä ei pitäisi noutavalla koiralla harrastaa, koska luovuttaa sitten helpommin. Toiset taas saattavat palkita koiransa vetoleikillä. Mielestäni koiran kyllä pitäisi erottaa koska luovutetaan irti käskyllä ja koska vedetään. Jos sinulla on vaan yksi koira niin sinuna leikkisin myös vetoleikkejä, koska kultsupennuilla on aika paljon energiaa ja johonkin se pitää purkaa. Itsellä on kaksi noutajaa ja nuorimmaissen kanssa en vetoleikkejä harrasta, koska vanhempi koirani harrastaa ihan tarpeeksi vetoleikkejä hänen kanssaan.

• 1 labbis

Vetoleikkiä koirasi kanssa siitä tulee kaheli siltä osin on aina jotain vetoleikkiä haastamassa varsinkin jos aiot tosissas opettaa koiran toko, taippari jne.

• omistaj.

En leiki omani kanssa vetoleikkejä (kultsi uros, on nyt melkein 11 kk), koska olen kuullut että, koira saattaa voittaessaan alkaa tajuta olevansa vahvempi ja vallan kamppailu saattaa sitten olla kovaa. Koirani kyllä leikkii cottonimme kanssa vetoleikkejä, mutta luovuttaa aina kun cottoni (narttu) alkaa murista, koska kunnioittaa tätä vanhempana koirana, vaikka onkin tätä monin verroin surempi.
        Mutta toisaalta olen nähnyt muiden palkitsevan koiransa, vetämällä jotain lelua sen kanssa (koirat eivät kuitenkaan ole olleet kultsuja, yleensä paimenkoiria: belgian- ja saksanpaimenkoiria, sekä collieita).
        Mielestäni kuitenkin silloin koiralle pitää opettaa hyvin irti päästö käsky, jottei tule ongelmia... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe