nyt tuli ongelma

7+9

Niin mikä custom sopii lyhyemmälle kaverille 67kg/170cm, kun luki vähän näitä tekstejä niin pitää olla vähintään 185 ja painaa yli 100 että tuuli ei vie. Mutta tosiaan asiaan ajattelin ostaa 50 vuotislahjaksi itelle moottoripyörän viimeksi tullut pyöräiltyä reilut 20 vuotta sitten ja nyt ois aika aloittaa taas. Merkkejä en ole sen pahemmin vielä tutkinut mutta joko suzuki tai jammu mutta onko tosiaan joitakin malleja jotka ei todella ole tarkoitettu tämmöiselle 170cm:lle testasin tuttavan honda pan europ. niin siinä tosiaan piti vähän varvastella. aloitetaan nyt tästä ensin.

34

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiron 883

      Harley Sporsterit on ainakin matalia ja sikäli helppoja.
      Tosin niiden jousitus on epämukavan kova ( aika heikot on vieterit monessa japsikustomissakin) ja Euroopan tourille sillä ei viitsi juuri lähteä, koska matkatavaraa ei oikein saa mukaan kunnolla. Vaimoakaan sillä ei voi kyyditä.

      Mutta Sporster on kumminkin "aito asia" ja sopii tollaiseen yleiskäyttöön. Born to be wild - meininkiin pääsee parhaiten Sporsterin C-mallilla eli Customilla.

      • Mika++

        Custom mallissa on suurin tankki. Muissa Sportstereissa huomattavasti pienempi. Lisäksi tapit edessä. Itekin ottaisin Sportstereista juuri sen mallin, mutta muuten en Harrikkaa ottaisi.


    • Mika++

      Okei. 50-vuotis lahja, ajokokemusta on, kuski vähäinen varreltaan. Koska kyseessä on lahja niin ehdottomasti uusi pyörä. Emmehän halua lahjan tuovan mieliharmia. Customissa paino ei haittaa koska painopiste on alhaalla. Ei kuitenkaan 1800 powercruiseria. Ne tuppaa olemaan muuten vaan painavia. Käy tsekkamaassa nämä: Yamaha 1300, Suzuki M1500R, Triumph Thunderbird, Victoryt. Unohda alle 1000 kuutioiset. Ne on hyviä harjoittelupyöriä, mutta vääntö rupeaa kumminkin kiinnostamaan. Harrikat vaatii aktiivista huoltamista, Hondalla ei tällä hetkellä ole tarjota järkevää mallia (Furyssä liian pieni tankki), Kawoissa on sähkövikaa, hihna vinkuu ja eivät taloudellisimmasta päästä. Kuulemma, ei omia kokemuksia. Siitä se lähtee.

      • 9+7

        jäi tuossa kertomatta aloituksessa että taitaa joutua pyöräilemään yksin ei taida emäntä monesti istua kyytiin,
        puhetta kyllä riittää mutta taitaa käydä niinkuin ensimmäisen ja viimeisen kerran purjelentokoneen kyydissä ylös ja nopeasti alas itse harrastanut parikymmentä vuotta mutta siihen alakaa leipääntyy tai loppuu haasteet. Koira vois olla innokas ajokaveri semmoinen 5kg terrieri aina mukana.


      • Mika++
        9+7 kirjoitti:

        jäi tuossa kertomatta aloituksessa että taitaa joutua pyöräilemään yksin ei taida emäntä monesti istua kyytiin,
        puhetta kyllä riittää mutta taitaa käydä niinkuin ensimmäisen ja viimeisen kerran purjelentokoneen kyydissä ylös ja nopeasti alas itse harrastanut parikymmentä vuotta mutta siihen alakaa leipääntyy tai loppuu haasteet. Koira vois olla innokas ajokaveri semmoinen 5kg terrieri aina mukana.

        Lisätietojen valossa sanoisin että se on sitten harmaa/valkea Victory Vegas uudella stage2 koneella. Menevän näköinen 1700 kuution sporttinen cruiseri. Yamaha on mallia äijäkustomi, ei hyvä. Trumppa on ruma vaikkakin muuten kätevä. Suzukin linkkuveitsiasento alkaa nyppimään. Victory Vegas, tai Kingpin jos sitä aletaan tuomaan Suomeen. Kingpinissä olis astinlaudat.


      • Iiron 883
        Mika++ kirjoitti:

        Lisätietojen valossa sanoisin että se on sitten harmaa/valkea Victory Vegas uudella stage2 koneella. Menevän näköinen 1700 kuution sporttinen cruiseri. Yamaha on mallia äijäkustomi, ei hyvä. Trumppa on ruma vaikkakin muuten kätevä. Suzukin linkkuveitsiasento alkaa nyppimään. Victory Vegas, tai Kingpin jos sitä aletaan tuomaan Suomeen. Kingpinissä olis astinlaudat.

        Ettei kuiteski olis noi 20 kE pyörät hitusen kalliita aloittelijalle? Meinaan jos ei sitten homma kiinnostakaan, niin tulee aika kalliiksi ajelut kun joutuu pois myymään.

        Ainakin tuota Suzuki M 1500: aa harkitsin itsekin pyörää vaihtaessani. Niitä sai todella edulllisesti uutenakin. Testeissä sitä kehuttiin, mutta itse en ole Suzukilla ajanut. Mutta se olis aika paljon kohtuuhintaisempi uudelleenaloittajalle. Toisaalta Triumphista ja Harrikasta pääsee tarvittaessa helposti eroon. Ostajan löytäminen Victorylle ja Suzukille on varmaan aikas paljon hankalampaa? Luulen niin. Ei ole tuota Vihtoria juuri liikenteessä näkynyt, samat esittelypyörät seisoi Bike World:ssä koko viime kesän.

        Muuten olen sitä mieltä, että se pyörävalinta ei tässä harrastuksessa ole tärkeintä. Viime kesänä ajelin pitkin Kainuun autioita vaaramaisemia ja nautin. Oikeestaan ihan sama olisko alla ollut joku Kawasaki vai tää nykyinen Harrikka, nautinto tulee ympäristöstä ja tuulen suhinasta. Fiiliksiin pääsee millä prätkällä vaan kun on tien päällä.


      • 9+7
        Mika++ kirjoitti:

        Lisätietojen valossa sanoisin että se on sitten harmaa/valkea Victory Vegas uudella stage2 koneella. Menevän näköinen 1700 kuution sporttinen cruiseri. Yamaha on mallia äijäkustomi, ei hyvä. Trumppa on ruma vaikkakin muuten kätevä. Suzukin linkkuveitsiasento alkaa nyppimään. Victory Vegas, tai Kingpin jos sitä aletaan tuomaan Suomeen. Kingpinissä olis astinlaudat.

        tuo kingpin hintahan tuntui aivan kohtuulliselta 179 000 sek -10 en tiedä mitä ne siellä Suomessa maksavat täällä niitä näkyi olevan myynnissä muutama kymmen -07-11 vuosimalleja. Tuo Victory Vision Tour kylläkin näyttää aika futuristiselta.


      • Mika++
        Iiron 883 kirjoitti:

        Ettei kuiteski olis noi 20 kE pyörät hitusen kalliita aloittelijalle? Meinaan jos ei sitten homma kiinnostakaan, niin tulee aika kalliiksi ajelut kun joutuu pois myymään.

        Ainakin tuota Suzuki M 1500: aa harkitsin itsekin pyörää vaihtaessani. Niitä sai todella edulllisesti uutenakin. Testeissä sitä kehuttiin, mutta itse en ole Suzukilla ajanut. Mutta se olis aika paljon kohtuuhintaisempi uudelleenaloittajalle. Toisaalta Triumphista ja Harrikasta pääsee tarvittaessa helposti eroon. Ostajan löytäminen Victorylle ja Suzukille on varmaan aikas paljon hankalampaa? Luulen niin. Ei ole tuota Vihtoria juuri liikenteessä näkynyt, samat esittelypyörät seisoi Bike World:ssä koko viime kesän.

        Muuten olen sitä mieltä, että se pyörävalinta ei tässä harrastuksessa ole tärkeintä. Viime kesänä ajelin pitkin Kainuun autioita vaaramaisemia ja nautin. Oikeestaan ihan sama olisko alla ollut joku Kawasaki vai tää nykyinen Harrikka, nautinto tulee ympäristöstä ja tuulen suhinasta. Fiiliksiin pääsee millä prätkällä vaan kun on tien päällä.

        M1500R on samalla tavalla etukeno kuin Speedmaster. Siitä tykkää tai ei tykkää. Ite en ottais. Lyhyelle kuskille etukeno on suhteessa vielä voimakkaampi. Voihan tankoa tietenkin säätää raisereilla. Pyörän ulkonäkö muuttuu ja ylttääkö kaapelit. Penkki on aika eksoottinen. Esim Mustang ei tee Suzukin M1X00R pyörille penkkejä. Pyörien sivuprofiilista näkee ettei niihin saa sovitettua touring-penkkiä. Kahdessa viime pyörässä oli pakko vaihtaa penkki. Painoi häntäluuta aivan tuskassa. Oppinu luottamaan Mustangin penkkeihin.


      • Mika++
        9+7 kirjoitti:

        tuo kingpin hintahan tuntui aivan kohtuulliselta 179 000 sek -10 en tiedä mitä ne siellä Suomessa maksavat täällä niitä näkyi olevan myynnissä muutama kymmen -07-11 vuosimalleja. Tuo Victory Vision Tour kylläkin näyttää aika futuristiselta.

        Victoryiden ohjaustanko tulee meikäläiselle liian taakse. Olis sun mittaiselle just passeli. En tiedä miksei Kingpiniä tuotu jo tänä vuonna maahan. Siinä on kunnon lokasuojat ja astinlaudat, eikä ole järjettömän leveää takarengasta. Voisin kuvitellä, että kura lentää kuskin päälle ilmajäähdytteisessä koneessa, jossa on lyhyet lokasuojat. Voihan ajaa vaan kuivalla kelillä. Astinlaudat on aivan ehdottomat.


      • Mika++
        Iiron 883 kirjoitti:

        Ettei kuiteski olis noi 20 kE pyörät hitusen kalliita aloittelijalle? Meinaan jos ei sitten homma kiinnostakaan, niin tulee aika kalliiksi ajelut kun joutuu pois myymään.

        Ainakin tuota Suzuki M 1500: aa harkitsin itsekin pyörää vaihtaessani. Niitä sai todella edulllisesti uutenakin. Testeissä sitä kehuttiin, mutta itse en ole Suzukilla ajanut. Mutta se olis aika paljon kohtuuhintaisempi uudelleenaloittajalle. Toisaalta Triumphista ja Harrikasta pääsee tarvittaessa helposti eroon. Ostajan löytäminen Victorylle ja Suzukille on varmaan aikas paljon hankalampaa? Luulen niin. Ei ole tuota Vihtoria juuri liikenteessä näkynyt, samat esittelypyörät seisoi Bike World:ssä koko viime kesän.

        Muuten olen sitä mieltä, että se pyörävalinta ei tässä harrastuksessa ole tärkeintä. Viime kesänä ajelin pitkin Kainuun autioita vaaramaisemia ja nautin. Oikeestaan ihan sama olisko alla ollut joku Kawasaki vai tää nykyinen Harrikka, nautinto tulee ympäristöstä ja tuulen suhinasta. Fiiliksiin pääsee millä prätkällä vaan kun on tien päällä.

        Ja 20K on pikku raha siitä hyvästä että pääsee välillä kaulinta karkuun. Kyllä sillä pyörällä on välillä. Niillä on kaikilla oma luonne. Pitää löytää itselle sopiva, jotta liitto kestää. Omalla mopolla ajettu yli 100K mutta en mä sitä toiseen vaihda ennen kuin kuolo (jomman kumman lunastuskunto) meitit eroittaa.


      • Samoilla linjoilla
        Iiron 883 kirjoitti:

        Ettei kuiteski olis noi 20 kE pyörät hitusen kalliita aloittelijalle? Meinaan jos ei sitten homma kiinnostakaan, niin tulee aika kalliiksi ajelut kun joutuu pois myymään.

        Ainakin tuota Suzuki M 1500: aa harkitsin itsekin pyörää vaihtaessani. Niitä sai todella edulllisesti uutenakin. Testeissä sitä kehuttiin, mutta itse en ole Suzukilla ajanut. Mutta se olis aika paljon kohtuuhintaisempi uudelleenaloittajalle. Toisaalta Triumphista ja Harrikasta pääsee tarvittaessa helposti eroon. Ostajan löytäminen Victorylle ja Suzukille on varmaan aikas paljon hankalampaa? Luulen niin. Ei ole tuota Vihtoria juuri liikenteessä näkynyt, samat esittelypyörät seisoi Bike World:ssä koko viime kesän.

        Muuten olen sitä mieltä, että se pyörävalinta ei tässä harrastuksessa ole tärkeintä. Viime kesänä ajelin pitkin Kainuun autioita vaaramaisemia ja nautin. Oikeestaan ihan sama olisko alla ollut joku Kawasaki vai tää nykyinen Harrikka, nautinto tulee ympäristöstä ja tuulen suhinasta. Fiiliksiin pääsee millä prätkällä vaan kun on tien päällä.

        Aloittelijan ei kannata laittaa pyörään 20 000 euroa, kymppitonnin pyörällä ja allekin saa lähes samat nautinnot, jos nyt tärkein asia ei ole status-arvon nostattaminen muiden harrastajien silmissä, ulkopuoliset taas ei sitä eroa edes huomaa. Fanaattinen harrastaja voi laittaa kaikki rahansa pyörään ja asua veneen alla, mutta kannattaa ensin mittauttaa oma mielenkiinto halvemmalla, kyse on kuitenkin kesäharrastuksesta ja rahalla saa kaikkea muutakin kivaa.

        Ajamisesta menee helposti nautinto, jos pitää aina tavoitella isompaa ja kalliimpaa, olin joskus itsekin lähtemässä tuohon, mutta järki voitti, vanha pyöräkin on oikeastaan pirun hieno ja nyt tuli hankittua matkailuautokin lisäksi.


      • 7+9
        Samoilla linjoilla kirjoitti:

        Aloittelijan ei kannata laittaa pyörään 20 000 euroa, kymppitonnin pyörällä ja allekin saa lähes samat nautinnot, jos nyt tärkein asia ei ole status-arvon nostattaminen muiden harrastajien silmissä, ulkopuoliset taas ei sitä eroa edes huomaa. Fanaattinen harrastaja voi laittaa kaikki rahansa pyörään ja asua veneen alla, mutta kannattaa ensin mittauttaa oma mielenkiinto halvemmalla, kyse on kuitenkin kesäharrastuksesta ja rahalla saa kaikkea muutakin kivaa.

        Ajamisesta menee helposti nautinto, jos pitää aina tavoitella isompaa ja kalliimpaa, olin joskus itsekin lähtemässä tuohon, mutta järki voitti, vanha pyöräkin on oikeastaan pirun hieno ja nyt tuli hankittua matkailuautokin lisäksi.

        kysymys mikä kannattaa ja mitä se maksaa, koska hyvä ja hyvän näköinen maksaa aina, kuten isä pappa
        aikoinaan aina sanoi että köyhän ei kannata ostaa halpaa ja huonoa. Ja totuushan on että on tässä jo tullu työelämässa oltua jo reilut 30 vuotta talot on makseltu ja kakarat saatu kunnialla kasvateltua ja ulos maailmalla ja kulkuvälineitä kyllä pihalta löytyy turhia ja vähemmän turhia. Statukset ei paljon meikäläistä paina kiitos kotikasvatuksen.


    • exscustomua

      Oikea custom on mikä tahansa moottoripyörä, joka on kokenut jonkin asteisen metamorfoosin tehtaalta lähtönsä jälkeen. Yleensä oikea custom syntyy, kun kulmahiomakoneen, hitsausvälineet ja liian vilkkaan mielikuvituksen omaava motoristi luulee osaavansa parantaa moottoripyörätehtaan insinöörilauman hengentuotosta ja pilaa ajokkinsa ajo-ominaisuudet, ulkonäön ja tekniset toimintaedellytykset modifioimalla sitä mieleisekseen. Jo alkuperäiskunnossaan ajokelvottomat Harley-Davidsonit ovat erityisesti customin rakentelijoiden suosiossa. Vain jumalat ja Ajoneuvorekisterikeskus tietävät, miksi näillä rautalanka-purkkavirityksillä saa ajaa yleisillä teillä.
      Eläkeläiscustom on moottoripyörätyyppi, jonka valitsee ajokikseen toimitusjohtajan tai project managerin tehtävistä varhaiseläkkeelle vetäytynyt papparainen, joka alkaa toteuttaa itseään kypsässä 58 vuoden iässä. Moottoripyöräliikkeen myyjän vakuutteluista huolimatta papparainen on sitä mieltä, että liikeen kallein, 1400 cm3 kaksisylinterisellä V-moottorilla varustettu, 400kg painava, etäisesti oman nuoruuden aikaisia moottoripyöriä muistuttava, jääkaappi-pakastinyhdistelmän kokoisilla, EU:n liikennemeludirektiivit täyttävillä kromihirvityspakoputkilla varustettu härveli on paras mahdollinen ensipyörä. Eläkeläiscustomin keralla hankitaan yleensä myös liikkeen kallein ajopuku, liikkeen kallein kypärä, liikkeen kallein kypäräpuhelin ja moottoripyörän merkkiin sopiva T-paita. Yleensä nämä ohjauskelvottomat hirvitykset päätyvät project managerin ja lisävarustesetin kanssa Destian vastuualueelta Metsähallituksen puolelle heti ensimmäisessä jyrkemmässä mutkassa. Hyviä esimerkkejä eläkeläiscustomista ovat Yamaha Dragstar ja Kawasaki VN.

    • Gaor

      Se on sen verran matala että jalat kyllä riittää maahan. Vaimo on sinua lyhyempi ja häneltäkin jalat ylttivät maahan ilman varvastelua. Ja muitakin etuja em. pyörässä: kardaaniveto ja nestejäähdytys.

      Kokeilepa Yamahan FJR:ää. Jos olet pannaria kokeillut ja joudut varvistelemaan, niin tuskin FJR:ssä; siinä saa satulan laskettua alemmas.

    • Suurin ja kaunein

      No minä olen samaa kokoluokkaa ku Sinäkin, jos mahdollista, niin vielä hiukan kevyempi.

      Mulla oli takavuosina tällanen 1500 Wäinö, läskilokareilla, ja runsaalla kiinnipultattavalla(niille oli joku hieno lontoonkielinen termiki?) lisävarustuksella.

      Astinlaudat tuntuivat mielestäni olevan meleekose kaukana, tällaiselle savolaistyyppiselle persjalalle.
      Jalat kyllä yltivät hyvin maahan, mutta esim. peruuttelu parkkipaikoilla kehitti kyllä paikkakunnan vahvimmat ukkovarpaat.
      Kaikenkaikkiaan, stonga vaikutti ihan järjettömän leveältä, nahkatakin vetskari oli hyvä tarkistaa aika-ajoin, syli oli todella täynnä tuulta.
      Tilanteeseen toki antoi helpotusta se kiekkohallin kulmapleksi, jonka asensin tuulisuojaksi. Tosin esim. rekan peesiin tultaessa alkoi melkonen vatkaus. Saattoi johtua kuljettajan olemattomasta massasta....?

      En yleensäkään kokenut itseäni kovin katu-uskottavaksi tämän dösän kokosen customin päällä.
      Ja kun vielä kaverini ilmaisi asian sanomalla; että siinä on kuskikin ku lisävaruste, oli vaitopäätös selvä.

      Kysymykseen.
      Minä kyllä taipusin noiden Harlikoiden kannalle, jos sen pyörän kerran tarvitsee olla customi.
      Sportystä nyt en oikein tiedä, mutta ehkä joku hiukan isompi...... : )

    • Mika++
      • 7+9

        tuojan sivuilta niin ei näkynyt olevan vuodelle -11 tuontia ollenkaa ei mitään tietoja koko kyseisestä Star Strykeristä. Pitää keskiviikkona käydä kattomassa ja kokeilemassa tuota victoryä Bromöllassa, täällä on vielä sitkeimmille ajokelejä jäljellä nytkin maanantai aamulla lämmintä 10 astetta mutta tuulee reippaasti.


      • Mika++
        7+9 kirjoitti:

        tuojan sivuilta niin ei näkynyt olevan vuodelle -11 tuontia ollenkaa ei mitään tietoja koko kyseisestä Star Strykeristä. Pitää keskiviikkona käydä kattomassa ja kokeilemassa tuota victoryä Bromöllassa, täällä on vielä sitkeimmille ajokelejä jäljellä nytkin maanantai aamulla lämmintä 10 astetta mutta tuulee reippaasti.

        Voi olla ettei Strykeriä tulla tuomaan Suomeen/Eurooppaan. Sen isoveljeä Rideriakaan ei tuoda. Jos ostat Victoryn, niin osta -11 malli. Niiden konetta ja vaihteistoa on parannettu.


      • Iiron 883
        Mika++ kirjoitti:

        Voi olla ettei Strykeriä tulla tuomaan Suomeen/Eurooppaan. Sen isoveljeä Rideriakaan ei tuoda. Jos ostat Victoryn, niin osta -11 malli. Niiden konetta ja vaihteistoa on parannettu.

        Mikäs siinä Victoryn moottorissa ja vaihteistossa on parantelua vaatinut?

        Itse kävin tyypittämässä viime vuonna jonkun riemunkirjavan yksilön. Mieleeni jäi kyllä raskaahko kytkin, mutta vaihteisto oli ainakin Harleyhin verrattuna sujuva. Pyörässä oli myös älyttömän leveä takarengas joka teki Victorysta kankeasti kallistettavan. Taitaa olla parempi se kapeakuminen perusversio, luulen mä.

        Huomaattekos muuten että täällä 24:ssä käydään ihan mukavaa moottoripyöräkeskustelua!


      • Mika++
        Iiron 883 kirjoitti:

        Mikäs siinä Victoryn moottorissa ja vaihteistossa on parantelua vaatinut?

        Itse kävin tyypittämässä viime vuonna jonkun riemunkirjavan yksilön. Mieleeni jäi kyllä raskaahko kytkin, mutta vaihteisto oli ainakin Harleyhin verrattuna sujuva. Pyörässä oli myös älyttömän leveä takarengas joka teki Victorysta kankeasti kallistettavan. Taitaa olla parempi se kapeakuminen perusversio, luulen mä.

        Huomaattekos muuten että täällä 24:ssä käydään ihan mukavaa moottoripyöräkeskustelua!

        Täällä on aika kattava analyysi mitä kaikkea uutta vuoden 2011 Victoryissä on:
        http://www.motorcyclecruiser.com/features/1012_crup_victory_2011_model_year_launch/index.html

        Mulla on samoja fiiliksiä leveästä takarenkaasta. Vegas, Kingpin ja Touring malleissa on 18 cm takanakki. Jenkkilässä saa Tourinkia itselle customoituna. Voi valita mieleiset kaatumaraudat, sivulaukut (nahka, kovat) jne. Kyselin asiaa Vantaan Bikeworldissä ja alustavasti lupailivat samaa.

        Johtuu varmaan siitä, että pesueen pienimmät eivät enää pura alituista mielipahaansa täällä, vaan ovat saaneet lohtua täältä:
        http://www.vaestoliitto.fi/vaestoliitto/mita_vaestoliitto_tekee/palvelut/puhelinneuvonta/poikien_puhelin/


    • yhden_mielipide_toiseen
      • 7+9

        mielenkiintoinen onhan noita turhempiakin tavaroita tullut hommattua, kuten moottorikelkka siitä olen
        kuullut piruilua monta vuotta täällä päin on lunta keskimäärin kerran 20 vuoteen tai sataa sitä ja parin
        päivän päästä se on pois mutta viime talvi oli poikkeus lunta oli reilut 30 cm 2kk.


      • vari
        7+9 kirjoitti:

        mielenkiintoinen onhan noita turhempiakin tavaroita tullut hommattua, kuten moottorikelkka siitä olen
        kuullut piruilua monta vuotta täällä päin on lunta keskimäärin kerran 20 vuoteen tai sataa sitä ja parin
        päivän päästä se on pois mutta viime talvi oli poikkeus lunta oli reilut 30 cm 2kk.

        Varmaan aika turhaa haikalla sotanorsu zündappien perään. Kuuluu muinaishistoriaan ja niistä saa enemmän tai vähemmän maksaa itsensä kipeäksi. Harvinaisuuksia kun ovat.

        Jos tuo rungon muoto puhuttelee ketään niin jotkin Honda Shadow vt600 käyttää samantapaista runkoa kuin zündapp yllä olevissa kuvissa.

        http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/925301_925400/honda-vt-925324_b_f34d021d240c2646.jpg

        Mikäli mielii zündappin sivuvaunumallia niin ystävämme idästä ovat tehneet tästä halvempia, rumempia ja huomattavasti saatavampia versioita. Toimivuudesta ei puhuta. Itäpyörä on elämäntapa.

        http://www.ural-dnepr.net/rvsascha_dnepr.jpg
        http://wiki.masinistiserveri.fi/images/c/ce/Ural-jump.jpg


    • Theirön

      Moottoripyörän selässä istutaan selkä suorassa ,jopa ryhdikkäästi. Kaikki muu on epätervettä ja hölmön näköistä. Ei maata, ei kurkoitella, eikä olla linkkuveitsenä, tahi muuten pakoteta ruotoa luonnottomaan asentoon.

      • joskus-

        Satulan leveys on myös merkittävä tekijä, mutta kun käy kokeilemassa kaikenlaisia kojeita liikkeissä, kyllä se löytyy..se sopiva.
        Kun kevyesti (hieman) heiluttaa pyörää sivusuunnassa, saa tuntumaa. Ajoonhan ei korkeus ja paino paljon vaikuta, mutta seisokeissa ja tallissa on mukavaa jos ainakin toinen jalka ylettyy koko jalkapohjalla maahan.

        Raskaan leveäsarvisen customin taluttaminen tallissa on syytä hoitaa sivuseisontatuki alhaalla, tämä kaatuu helposti vastakkaiselle puolelle jos liukastuu tai horjahtaa. itse en taluttele tästä syystä yleensä, vaan istun päällä ja kampean jaloilla...menee takaperin parhaiten.
        Tässä on eräs syy, miksi kannattaa harkita tarkkaan, ostaako raskaan pyörän josta ei kummatkin jalat ylety maahan.


      • Iiron 883
        joskus- kirjoitti:

        Satulan leveys on myös merkittävä tekijä, mutta kun käy kokeilemassa kaikenlaisia kojeita liikkeissä, kyllä se löytyy..se sopiva.
        Kun kevyesti (hieman) heiluttaa pyörää sivusuunnassa, saa tuntumaa. Ajoonhan ei korkeus ja paino paljon vaikuta, mutta seisokeissa ja tallissa on mukavaa jos ainakin toinen jalka ylettyy koko jalkapohjalla maahan.

        Raskaan leveäsarvisen customin taluttaminen tallissa on syytä hoitaa sivuseisontatuki alhaalla, tämä kaatuu helposti vastakkaiselle puolelle jos liukastuu tai horjahtaa. itse en taluttele tästä syystä yleensä, vaan istun päällä ja kampean jaloilla...menee takaperin parhaiten.
        Tässä on eräs syy, miksi kannattaa harkita tarkkaan, ostaako raskaan pyörän josta ei kummatkin jalat ylety maahan.

        Jos nyt kysyjä meinaa Victoryyn käydä tutustumassa, niin kannattaa tsekata myös tuo Triumph Thundebird 1600 myös.
        Kumpaakin olen kokeillut ja miellyin enemmän Triumphiin. Oli jotenkin tuntuma tiehen välittömämpi ja viimeistelykin parempi. Mutta makuasioitahan nää...

        Ei taida Skoonessakaan enää oikein ajokelit olla? Suomessa tervataan jo suksia.


    • Pär Kele

      Tarinani on suurinpiirtein sama kuin sinun. Ajokokemusta noin kolmenkymmenen vuoden takaa ja kauhee kuume iski. Sattumoisin oli Triumphin speedmaster vapaana. Mulla massaa ja pituutta on enemmän, 110kg/190cm. Lyhyemmät kokeilijat ovat todenneet, että hyvin ylettää jalat, kädet korkeintaan joutuu teippaamaan stongaan kiinni. Leppoisa ajettava, taipuu mutkiin hyvin, eikä tehoja ole älyttömästi. Paino sellaset 230 ilman laukkuja. Painopiste alhaalla. Uudemmat, n 2009 malleista ylöspäin, taitaa olla jo täysin vapaat taudeista. Vanhemmissa oli kaikenlaista jarrulevy tai sähköhäikkää. Oma on 2009 ja toiminut moitteettomasti. Japsiosista englannissa kasattu. Suosittelen. Suurempaa ja vielä makeempaa haluavalle Thunderbirdiä.

      • 7+9

        löytyihän se oikea pyörä vaikka välillä olikin tuskaista kiitoksia varsinkin yhdelle joka mainitsi Victoryn ja siitä
        merkistä se oma pyörä löytyikin Victory Hammer.


      • Mika++
        7+9 kirjoitti:

        löytyihän se oikea pyörä vaikka välillä olikin tuskaista kiitoksia varsinkin yhdelle joka mainitsi Victoryn ja siitä
        merkistä se oma pyörä löytyikin Victory Hammer.

        Sinuna testaisin miten Hammerin ja Vegasin takarenkaat eroaa ajossa toisistaan.


      • jopas onkin
        Mika++ kirjoitti:

        Sinuna testaisin miten Hammerin ja Vegasin takarenkaat eroaa ajossa toisistaan.

        On siinä leveämmässä takarenkaassa toki se etu, että 10 000 ajetun kilometrin jälkeen renkaan saatua uuden profiilin voi laittaa seisontatuen vallan kokonaan tallin hyllylle. Pysyy pyörä muutenkin pystyssä.

        No onnittelut joka tapauksessa uuden pyörän löytymisen johdosta!


      • Mika++
        jopas onkin kirjoitti:

        On siinä leveämmässä takarenkaassa toki se etu, että 10 000 ajetun kilometrin jälkeen renkaan saatua uuden profiilin voi laittaa seisontatuen vallan kokonaan tallin hyllylle. Pysyy pyörä muutenkin pystyssä.

        No onnittelut joka tapauksessa uuden pyörän löytymisen johdosta!

        Kokeilin duunikaverin Suzuki M1800R:ää. Hondan IsoX:ään verrattuna IsoM vaati paljon laajemmat ohjausliikkeet. Pyörää piti kallistella voimakkaammin. En keksinyt siihen mitään muuta selitystä kuin takarenkaan 6 cm leveysero. Kaiken kukkuraksi IsoM:ään suositellaan ylisuurta 26 cm rengasta, koska 24 cm vakiorengas on uraherkkä!? Duunikaveri esitti teorian, että 24 cm rengas natsaa sopivasti auton renkaan uuriin ja sen takia urat rupeaa ohjaamaan pyörää. Jos kuski on kokoluokkaa puutarhatonttu, niin ajaminen rupeaa käymään työstä. Nolo jos kuski palaa auvoisan päivälenkin jälkeen kotiin hiestä märkänä.


      • Iiron 883
        Mika++ kirjoitti:

        Kokeilin duunikaverin Suzuki M1800R:ää. Hondan IsoX:ään verrattuna IsoM vaati paljon laajemmat ohjausliikkeet. Pyörää piti kallistella voimakkaammin. En keksinyt siihen mitään muuta selitystä kuin takarenkaan 6 cm leveysero. Kaiken kukkuraksi IsoM:ään suositellaan ylisuurta 26 cm rengasta, koska 24 cm vakiorengas on uraherkkä!? Duunikaveri esitti teorian, että 24 cm rengas natsaa sopivasti auton renkaan uuriin ja sen takia urat rupeaa ohjaamaan pyörää. Jos kuski on kokoluokkaa puutarhatonttu, niin ajaminen rupeaa käymään työstä. Nolo jos kuski palaa auvoisan päivälenkin jälkeen kotiin hiestä märkänä.

        Tota syytä, miksi leveämmällä renkaalla pitää kallistaa enemmän kuin kapealla samassa kaarteessa, en osaa selittää. Luin siitä kyllä oikein artikkelinkin, mutta se ei oikein kielisyistäkään auennut minulle. Mutta lopputulema oli kuitenkin varma eli leveä vaatii suuremman kallistuskulman.

        Uraherkkyyden syyn tiedän minäkin: kun leveä rengas osuu uraan, renkaan kosketuskohta tiehen siirtyy pois renkaan keskikohdasta. Tällöin keskikohta on "tyhjän päällä" ja pyrkii painovoiman vaikutuksesta alaspäin. Tästä syntyy vääntömomentti, sitä suurempi mitä raskaampi pyörä on kysymyksessä tai mitä enemmän renkaan kosketuskohta tiehen poikkeaa renkaan keskikohdasta. Leveässä renkaassa on suurempi poikkeama keskikohdasta mahdollinen kuin kapeassa, joten se on uraherkempi.

        Leveästä takarenkaasta on aika vaikea löytää etuja kapeaan verrattuna. Leveä on uraherkempi, kalliimpi, herkempi vesiliirtoon,kankeampi kääntymään mutta...tietysti coolimpi!

        Mulla on Sporsterissa tollanen jiirisirkkelin terän näköinen takarengas.


      • Mika++
        Iiron 883 kirjoitti:

        Tota syytä, miksi leveämmällä renkaalla pitää kallistaa enemmän kuin kapealla samassa kaarteessa, en osaa selittää. Luin siitä kyllä oikein artikkelinkin, mutta se ei oikein kielisyistäkään auennut minulle. Mutta lopputulema oli kuitenkin varma eli leveä vaatii suuremman kallistuskulman.

        Uraherkkyyden syyn tiedän minäkin: kun leveä rengas osuu uraan, renkaan kosketuskohta tiehen siirtyy pois renkaan keskikohdasta. Tällöin keskikohta on "tyhjän päällä" ja pyrkii painovoiman vaikutuksesta alaspäin. Tästä syntyy vääntömomentti, sitä suurempi mitä raskaampi pyörä on kysymyksessä tai mitä enemmän renkaan kosketuskohta tiehen poikkeaa renkaan keskikohdasta. Leveässä renkaassa on suurempi poikkeama keskikohdasta mahdollinen kuin kapeassa, joten se on uraherkempi.

        Leveästä takarenkaasta on aika vaikea löytää etuja kapeaan verrattuna. Leveä on uraherkempi, kalliimpi, herkempi vesiliirtoon,kankeampi kääntymään mutta...tietysti coolimpi!

        Mulla on Sporsterissa tollanen jiirisirkkelin terän näköinen takarengas.

        Onpahan nyt tieteellisesti argumentoitu, mikse leveä rengas on uraherkempi. Mun mielestä leveä rengas ei ole coolimpi. Se on vaan.. leveämpi. Jenkkilässä on tämmönen hörhötys http://mcdarksiders.forumotion.com/ Ajellaan auton renkailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe