Moi.
Kävin katsomassa uutta madassiä kaipaisin käyttökokemuksia ja mitä vikoja teille on ilmennyt?
Ei tarvi alkaa vineemään, että on moottoroitu polkupyörä ja ruma jne..
Sachs madass vikoja/kokemuksia.
23
1091
Vastaukset
- sikaniskaaa
pelkkiä vikoja.sussaki taitaa olla jotai vikaa ku käyt edes sellasia kattelemassa.käyttökokemattomuudestani voin sanoo että osta pappatunturi.mulla oli sellanen ja ajoin sillä yli tuhat kilsaa vaihtamatta muuta kuin sytytys tulppia...
- isopukki
vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)
- Monkibomber_93
isopukki kirjoitti:
vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)
Onhan niitä aikoinaan Turussakin tehty.
- tunturilla tunturii
isopukki kirjoitti:
vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)
mistä lähtien tunturia o valmistettu itävallassa.nyt on mun sivistyksessä aukko.
- Monkibomber_93
tunturilla tunturii kirjoitti:
mistä lähtien tunturia o valmistettu itävallassa.nyt on mun sivistyksessä aukko.
Puchit on valmistettu Itävallassa, kasaan Tunturit on laitettu Suomessa.
- Joonatan K.
Moi. Miä oon Joonatan ja tykkään pojista. Mul on MADASS se on paras !!
- monkeymiees
Joonatan K. kirjoitti:
Moi. Miä oon Joonatan ja tykkään pojista. Mul on MADASS se on paras !!
ehkä en ostakkaan madasssiä
- Sassi Matrassi
Hyvä peli oman tien kulkijoille, ei siis sovellu perässä hiihtäjille. Tekniikka taattua kamaa!
- dfgdfgdh
"vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)"
Niimpäniin...pappatunturissa kyllä alkaa vikoja ilmetä siinä 5-10 vuoden ajelun jälkeen, tai monien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen, jos mopo on kunnolla huollettu. Näissä kiinanvehkeissä niitä vikoja tuppaa ilmenemään jo ekan 10 kilometrin jälkeen, ja jopa ennen. Välillä myös viat ovat hyvin ihmeellisiä. Kyllällä on tossa muutamia mopedeja, ja minä vanhana mopoharrastelijana niitä korjailen. Kiinanvehkeissä on usein tullut vastaan jotain aivan ihme vikoja. Nokka-akselin katkeamisista haljenneisiin lohkoihin on ollut vikoina noissa. Tuon tapaisia vikoja tuskin on kovinkaan usein nähty noissa tuntureissa... - kiinan vinguttaja
dfgdfgdh kirjoitti:
"vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)"
Niimpäniin...pappatunturissa kyllä alkaa vikoja ilmetä siinä 5-10 vuoden ajelun jälkeen, tai monien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen, jos mopo on kunnolla huollettu. Näissä kiinanvehkeissä niitä vikoja tuppaa ilmenemään jo ekan 10 kilometrin jälkeen, ja jopa ennen. Välillä myös viat ovat hyvin ihmeellisiä. Kyllällä on tossa muutamia mopedeja, ja minä vanhana mopoharrastelijana niitä korjailen. Kiinanvehkeissä on usein tullut vastaan jotain aivan ihme vikoja. Nokka-akselin katkeamisista haljenneisiin lohkoihin on ollut vikoina noissa. Tuon tapaisia vikoja tuskin on kovinkaan usein nähty noissa tuntureissa...Minä tosiaan ajoin sillä pappatunturillani rapiat tuhat kilsaa ja vaihdoin vain kytkinvaijerin ja sytytystulppia.
Öljynä käytin aina mitä käsiini sain,kunhan ei jäteöljyä ollut,ja hyvin päris.. niin ja eturattaan jouduin vaihtaan kun siitä meni hampaat.. entinen omistaja oli siihen vaihtanut männänrenkaat joskus sillon ennen kun sen siltä sain... itse en vaihtanut kertaakaan siihen männänrenkaita sen reilun 1000km aikana...vaikka oli varamännänrenkaat siihen..
ja takarenkaan vaihdoin ja eturenkaan taisin kerran paikata. Tuossa mun kiinan ihmeessä onkin sitten vikoja ollu mutta niistäkin olen eroon päässyt kun olen vaihtanut kaikki alkuperäispultit&mutterit vahvempiin. kaasuvaijerista lähtien.. siinä on nestekytkinkin nyt. runkoa olen joutunut hitsaamaan vähän vankemmaksi... ja muistakaa kiinalaisten omistajat että älkää kiristäkö ihan tappiin niitä pultteja. ne ei kestä ne muut materiaalit sitä tappiin kirimistä..
Ja niissä kiinanpommeissa on melko ala-arvoista se metalli seos joka paikassa siinä pyörässä että kannattaa vaihtaa kaikki metalli osat parempi laatusii mitkä vaihdettavissa vain ovat... - Kiinanmopokestää
dfgdfgdh kirjoitti:
"vikaa löytyy pappiksestakin.. ei ne siellä itävallassa kaikkea osaa niin hyvin teherä :)"
Niimpäniin...pappatunturissa kyllä alkaa vikoja ilmetä siinä 5-10 vuoden ajelun jälkeen, tai monien kymmenien tuhansien kilometrien jälkeen, jos mopo on kunnolla huollettu. Näissä kiinanvehkeissä niitä vikoja tuppaa ilmenemään jo ekan 10 kilometrin jälkeen, ja jopa ennen. Välillä myös viat ovat hyvin ihmeellisiä. Kyllällä on tossa muutamia mopedeja, ja minä vanhana mopoharrastelijana niitä korjailen. Kiinanvehkeissä on usein tullut vastaan jotain aivan ihme vikoja. Nokka-akselin katkeamisista haljenneisiin lohkoihin on ollut vikoina noissa. Tuon tapaisia vikoja tuskin on kovinkaan usein nähty noissa tuntureissa...Mulla on kiinanmopo/ja, elikkäs niitä on ollut useampikin ja ajettu PALJON, eikä ole suuremmin ollut ongelmia. Yhdestä paljon ajetusta rapsahti vaihdepoljin irti, kun sattui osumaan tietyömaan keila siihen Nilsiässä (tiukka mutka ja uutta päälystettä), sitten meni takapyörän laakeri 6000km: ajettuna ja siihenkin tuli vielä takuuta maahantuojan toimesta!!! Ketjut on vaihdettu heti uutena vankempiin ja sitten vaan ajoa, huollot aikanaan ja hyvät öljyt koneeseen.
Mitä tulee pappikseen, ei ole huono mopo, mutta ongelmia niissäkin oli, muoviosia rapsahteli melkein itsekseen rikki, vaihteistoja meni rikki (piti mopo pistää junalla kotiin), pakoputkiston tukkeutuminen.
Mitä tulee tuohon sach madas-mopoon, on se kelpo peli oman tien kulkijoille, ei sovi perässä hiihtäjille ja p..seen nuolijoille - dfhdxfhgdxhxfg
Kiinanmopokestää kirjoitti:
Mulla on kiinanmopo/ja, elikkäs niitä on ollut useampikin ja ajettu PALJON, eikä ole suuremmin ollut ongelmia. Yhdestä paljon ajetusta rapsahti vaihdepoljin irti, kun sattui osumaan tietyömaan keila siihen Nilsiässä (tiukka mutka ja uutta päälystettä), sitten meni takapyörän laakeri 6000km: ajettuna ja siihenkin tuli vielä takuuta maahantuojan toimesta!!! Ketjut on vaihdettu heti uutena vankempiin ja sitten vaan ajoa, huollot aikanaan ja hyvät öljyt koneeseen.
Mitä tulee pappikseen, ei ole huono mopo, mutta ongelmia niissäkin oli, muoviosia rapsahteli melkein itsekseen rikki, vaihteistoja meni rikki (piti mopo pistää junalla kotiin), pakoputkiston tukkeutuminen.
Mitä tulee tuohon sach madas-mopoon, on se kelpo peli oman tien kulkijoille, ei sovi perässä hiihtäjille ja p..seen nuolijoille"sitten meni takapyörän laakeri 6000km: ajettuna"
Siinä tämä laatu nähdään. Tosta tunturista mikä minulla nyt on ei ole koko yli 30 vuotisen ajon aikana vaihdettu yhtään takapään laakeria, eikä etupään. Takapään laakerit ovat tällä hetkellä kyllä niin finaalissa että pitäisi kyllä vaihtaa. Ajoahan tolla on tullut monia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Mopo oli noin 15 vuotta päivittäisessä käytössä pappallani, joka kävi sillä 30 kilometrin päässä töissä, tämän jälkeen se olivielä joku 5-10 vuotta tädilläni käytössä, kuka ajoi sillä suunnilleen saman matkan joka päivä.
Jonkun aikaa sitten mopo oli pojallani harjottelumopona, ja kyllä se sillä yli 10 tuhatta rullasi varmasti.
Mitään muuta huoltoa ei ole tehty kun pakoputki poltettu aina väliajoin, puola on lahonnut kerran, ja polttimoita on mennyt muutama. Sitten tietenkin näitä jarrukenkiä on mennyt myös jonkin verran. Mäntiä tosin ei ole mennyt kuin 1 kpl. Vaihdoin ensimmäisen kerran männän tohon mopooon silloin un se tuli pojalleni mopoksi, ja samassa porautin sylinterin.
"muoviosia rapsahteli melkein itsekseen rikki"
Tätä kyllä tapahtui aika paljon, mutta eipä se ajoa haitannut.
"vaihteistoja meni rikki"
Tätä en allekirjoita. Jos moottori oli asiallisesti huollettu, niin se vaihteisto kesti. Poikkeuksia aina on, mutta itselleni on tullut 1 mopo vastaan, missä on vaihteisto vaan hajonnut. Kaikissa muissa vaihteistossa on vikana ollut vaihteiston huoltamattomuus, ja automaattipeleissä varsinkin huonon öljy käyttö.
"pakoputkiston tukkeutuminen. "
Pakoputki ei mene tukkoon ihan heti. Tehon häviämisen alkaa tuntemaan jo kauan ennen kun on se tilanne, ettei mopo enää jaksa mennä mihinkään, eikä lähteä liikkeelle. Joku 5000 kilsaa ajaa vielä kevyesti ensimmäisen tehon häviämisen tunteen jälkeen kevyesti. Itse tosin suosittelen että se putki pidettäisin puhtaana, eikä päästettäisiin ihan tukkoon. Mieluummin istun kosaanin kanssa useammin joku puoli tuntia polttaen putkea, kuin sitten kerralla joku 2-4 tuntia. 4 tuntia on oma pisin putken polttoaika. Se putki olikin joka paikasta niin tukossa ettei edes jaksanut lähteä liikkeelle.
Putken polttaminen on myös huoltotoimenpide joka pitäisi säännöllisesti tehdä. - Kiinanmopokestää
dfhdxfhgdxhxfg kirjoitti:
"sitten meni takapyörän laakeri 6000km: ajettuna"
Siinä tämä laatu nähdään. Tosta tunturista mikä minulla nyt on ei ole koko yli 30 vuotisen ajon aikana vaihdettu yhtään takapään laakeria, eikä etupään. Takapään laakerit ovat tällä hetkellä kyllä niin finaalissa että pitäisi kyllä vaihtaa. Ajoahan tolla on tullut monia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Mopo oli noin 15 vuotta päivittäisessä käytössä pappallani, joka kävi sillä 30 kilometrin päässä töissä, tämän jälkeen se olivielä joku 5-10 vuotta tädilläni käytössä, kuka ajoi sillä suunnilleen saman matkan joka päivä.
Jonkun aikaa sitten mopo oli pojallani harjottelumopona, ja kyllä se sillä yli 10 tuhatta rullasi varmasti.
Mitään muuta huoltoa ei ole tehty kun pakoputki poltettu aina väliajoin, puola on lahonnut kerran, ja polttimoita on mennyt muutama. Sitten tietenkin näitä jarrukenkiä on mennyt myös jonkin verran. Mäntiä tosin ei ole mennyt kuin 1 kpl. Vaihdoin ensimmäisen kerran männän tohon mopooon silloin un se tuli pojalleni mopoksi, ja samassa porautin sylinterin.
"muoviosia rapsahteli melkein itsekseen rikki"
Tätä kyllä tapahtui aika paljon, mutta eipä se ajoa haitannut.
"vaihteistoja meni rikki"
Tätä en allekirjoita. Jos moottori oli asiallisesti huollettu, niin se vaihteisto kesti. Poikkeuksia aina on, mutta itselleni on tullut 1 mopo vastaan, missä on vaihteisto vaan hajonnut. Kaikissa muissa vaihteistossa on vikana ollut vaihteiston huoltamattomuus, ja automaattipeleissä varsinkin huonon öljy käyttö.
"pakoputkiston tukkeutuminen. "
Pakoputki ei mene tukkoon ihan heti. Tehon häviämisen alkaa tuntemaan jo kauan ennen kun on se tilanne, ettei mopo enää jaksa mennä mihinkään, eikä lähteä liikkeelle. Joku 5000 kilsaa ajaa vielä kevyesti ensimmäisen tehon häviämisen tunteen jälkeen kevyesti. Itse tosin suosittelen että se putki pidettäisin puhtaana, eikä päästettäisiin ihan tukkoon. Mieluummin istun kosaanin kanssa useammin joku puoli tuntia polttaen putkea, kuin sitten kerralla joku 2-4 tuntia. 4 tuntia on oma pisin putken polttoaika. Se putki olikin joka paikasta niin tukossa ettei edes jaksanut lähteä liikkeelle.
Putken polttaminen on myös huoltotoimenpide joka pitäisi säännöllisesti tehdä.meni takuuseen, muita laakereita ei ole sitten mennyt, ei siitä moposta tai muista meidän kiinanmopoista. Vaan rehellisuuden nimissä on sanottava, ettei erityisesti luota niiden laakereihin, mutta ei niitä silti ole mennyt muita.
Tunturin laakereita on sen sijaan mennyt, jos on korjaamon roskapönttöön luottamista. Mulle tuli tota valtuutetun Tunturikorjaamon kalmistoa takavuosina ihan kylttejä myöten, niin siellä oli myös niitä vaihdettuja laakereita melkoinen saavillinen. Ja sitä muuta sälää...
Kestävä mopohan tunska oli ja paljon ajettiin, mutta ei missään nimessä viaton.
En ole nyt noihin kiinanmopoihin sieluani myynnyt, mutta on ollut niin paljon puhetta niiden kestämättömyydesta, että oli ihan pakko kokeilla, varsinkin kun monilla oli myös niiden kestävyydestäkin hyviä kokemuksia. Yksi lintubongari oli ajanut halvalla kiinanskootterilla aivan hirveän määrän kilometrejä olemattomilla remonteilla. Pakkohan nämä oli koettaa, nyt se meidän paljon ajettu on myyty pois ja koetta jatketaan. Yhtään mutteria taikka ruuvia ei ole vielä tippunut tielle, kuten täällä on monasti väitetty kiinalaisille tapahtuvan. Kromit on säilyneet kaikista epäilyksistä huolimatta. - fdghjkl
Kiinanmopokestää kirjoitti:
meni takuuseen, muita laakereita ei ole sitten mennyt, ei siitä moposta tai muista meidän kiinanmopoista. Vaan rehellisuuden nimissä on sanottava, ettei erityisesti luota niiden laakereihin, mutta ei niitä silti ole mennyt muita.
Tunturin laakereita on sen sijaan mennyt, jos on korjaamon roskapönttöön luottamista. Mulle tuli tota valtuutetun Tunturikorjaamon kalmistoa takavuosina ihan kylttejä myöten, niin siellä oli myös niitä vaihdettuja laakereita melkoinen saavillinen. Ja sitä muuta sälää...
Kestävä mopohan tunska oli ja paljon ajettiin, mutta ei missään nimessä viaton.
En ole nyt noihin kiinanmopoihin sieluani myynnyt, mutta on ollut niin paljon puhetta niiden kestämättömyydesta, että oli ihan pakko kokeilla, varsinkin kun monilla oli myös niiden kestävyydestäkin hyviä kokemuksia. Yksi lintubongari oli ajanut halvalla kiinanskootterilla aivan hirveän määrän kilometrejä olemattomilla remonteilla. Pakkohan nämä oli koettaa, nyt se meidän paljon ajettu on myyty pois ja koetta jatketaan. Yhtään mutteria taikka ruuvia ei ole vielä tippunut tielle, kuten täällä on monasti väitetty kiinalaisille tapahtuvan. Kromit on säilyneet kaikista epäilyksistä huolimatta.moi tein pahan virheen vuonna 2007 ostin madässin ollessani 15 vuotias ja puoli vuotta ajettuani minusta tuli homo ja karvani alkoi kasvaa.
- DT-Kuskit-Saa-Pillua
fdghjkl kirjoitti:
moi tein pahan virheen vuonna 2007 ostin madässin ollessani 15 vuotias ja puoli vuotta ajettuani minusta tuli homo ja karvani alkoi kasvaa.
Onnea sinulle minä ostin Yamaha Dt:n ja saan paljon naista. Karvoja en tosin ole löytänyt... :/
- fdghjkl
DT-Kuskit-Saa-Pillua kirjoitti:
Onnea sinulle minä ostin Yamaha Dt:n ja saan paljon naista. Karvoja en tosin ole löytänyt... :/
mäkin halusin poikia madässillä mutta ne menee karkuu ku mulla on mittariston taustana mies. en tajuu miks ne sitä pelkää?!? sit vien joku päivä ton tallille ja asennan tehoputken siis kaveri asentaa ku kädet likaantuu ja jos laitan hanskat ni mun valkoset nahka hanskat likaantuu. en kyl uskalla ajaa ku 35 jalat maassa.
- MANKIBÖBÄR
DT-Kuskit-Saa-Pillua kirjoitti:
Onnea sinulle minä ostin Yamaha Dt:n ja saan paljon naista. Karvoja en tosin ole löytänyt... :/
vitun pellet ostakaa manki viilasin pyttyy ja kantta ja vaihoin välit sellasii kisasii 12-35 kiihtyy jakulkee ja jättää teijän kiinanpaskat oli ihan orkkis ja vitun ruma nii maalattii mustal sprei maalil ja laitettii monsterin tarrat sit heidenau 4tuuman kautukumit kulkee 147 gpsssään
- homohonda
MANKIBÖBÄR kirjoitti:
vitun pellet ostakaa manki viilasin pyttyy ja kantta ja vaihoin välit sellasii kisasii 12-35 kiihtyy jakulkee ja jättää teijän kiinanpaskat oli ihan orkkis ja vitun ruma nii maalattii mustal sprei maalil ja laitettii monsterin tarrat sit heidenau 4tuuman kautukumit kulkee 147 gpsssään
on levoton strutsi keulin kerran kilvelle onneks monsterin tarroille ei käyny lampus mitää sit endosin sen jälkee ja nenä raapas maata aika wou oisin vissii qunnesin ennätyskirjas?!? sit poliisit tuli ja testas ja mun pv meni 24km/h ku oli banaani loppupillis onneks on aina vähä banaanii mukan.
- MANKIBÖBÄR
homohonda kirjoitti:
on levoton strutsi keulin kerran kilvelle onneks monsterin tarroille ei käyny lampus mitää sit endosin sen jälkee ja nenä raapas maata aika wou oisin vissii qunnesin ennätyskirjas?!? sit poliisit tuli ja testas ja mun pv meni 24km/h ku oli banaani loppupillis onneks on aina vähä banaanii mukan.
ei lol vittu oot paska otat varmaa isältäs suihin joka ilta oon jo kuinessin kirjas sivul 169 vuosmallis 2011 mut se pitää olla se uus erikois kirja mitä teil paskoil ei oo manki on sillee hyvä ku voi laittaa 12v sägät ja sit lähtä naisii saan paljonaista ku en haise millee 2tahti homopaskalle ja sit kaikki kel on 2tahti mopo on homoja ja ottaa isältää poskee ei lol oottee säälittävii lähen kiusaa kyttii moro
- sukisukisuki
MANKIBÖBÄR kirjoitti:
ei lol vittu oot paska otat varmaa isältäs suihin joka ilta oon jo kuinessin kirjas sivul 169 vuosmallis 2011 mut se pitää olla se uus erikois kirja mitä teil paskoil ei oo manki on sillee hyvä ku voi laittaa 12v sägät ja sit lähtä naisii saan paljonaista ku en haise millee 2tahti homopaskalle ja sit kaikki kel on 2tahti mopo on homoja ja ottaa isältää poskee ei lol oottee säälittävii lähen kiusaa kyttii moro
olin kaupas sit siin oli kaks tyttöö sit aloin ässäilee ja keulii skopal ja vittu kaaduin toivottavast mun tytöt ei nähny... ostin niille es ja mul ei riittän rahat pensaa talutin sit kotii ja ihmettelin et leikkasko se kii ku se seiso siin kaupal no tankis oli reikä sit aattelin et huhhuh ja ostin uuen skopan ja se on iha paska meinasin ostaa pv mut ku ei oo rahaaa ja muutenki pitäs ostaa monster tarrat.
- öinentipu
olako sina minu koulu opetaja jota katso aina mina takarivi ja itsetydyta kun katso sinu ja sinu ihana nama sinun lasisi ola ihana mina vahan hono somi tuolta rysland
- Ystävä hyvä
öinentipu kirjoitti:
olako sina minu koulu opetaja jota katso aina mina takarivi ja itsetydyta kun katso sinu ja sinu ihana nama sinun lasisi ola ihana mina vahan hono somi tuolta rysland
Kyllä olen. Soittele!
- öinetipu
Ystävä hyvä kirjoitti:
Kyllä olen. Soittele!
homen ilala sinu lona. minun puhelin pari kaveria riku samoi minu silma laito musta.
tulen klo 9 ilala muista osta lelut valmiks kokeila usi tyli
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854