hirven lihan hinta

näätä30

onko kallista,jos pydän paistista,wag,pakkauksesa 20e kilo olisi pieni erä myynnissä

56

5131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvimies,,,

se ole kallista mitä pyytää, toinen asia on mitä ostaja maksaa. Itsellesi se on maksanut varmaan ainakin 50 ekua kilo kun kaikki venttaalit laskee.

• hirvinainen

Kuka hullu paistista fileen hintaa maksaa? Syö ite!

• leenalii

ite möin 10e

• hohhohhoh1
        leenalii kirjoitti:

ite möin 10e

Muka maksaa jotain.Heti ollaan bisnestä tekemässä, vaikka ilmatteeks itse metsästä saatte.
        Puoli elukkaa toi mulle sukulainen.Eikä maksanut mitään.

• leenalii
        hohhohhoh1 kirjoitti:

Muka maksaa jotain.Heti ollaan bisnestä tekemässä, vaikka ilmatteeks itse metsästä saatte.

ei ole ilmasta luvat ja matkat ,ole kiitollinen kun olet ilmaseksi saanu, älä narise.2

• Eräjorse
        hohhohhoh1 kirjoitti:

Hei.
        Ei se liha ilmaista ole metsästäjällekään. Siis tässäpä vähän faktoja.
        Hirvenmetsästyksestä koituu mm. seuraavia kuluja.
        1. uusi lada niva noin 12000e? oletetaan että tällä metsästetään seuraavat 12 vuotta ja sitten paaliin.. tekee noin 1000e/vuosi
        2.uusi kivääri kiikaritähtäin noin 2000e. kestää noin 40vuotta eli 50e/vuosi.
        3.goretex asu noin 800e tai sitten uusi jahti jakt joka vuosi noin 300e. kestää noin 5vuotta eli 160e/ vuosi
        4. kaatoluvat n.100e/vuosi riippuen seurasta
        5. hirvimerkin ammunta 20e/ joka kolmas vuosi.eli 6.6e/vuosi
        6. auton käyttökustannukset tänäpäivänä 0.46e/km.. päivässä tulee noin 60km riippuen seurasta. eli koko syksylle jos jahti kestää vaikka 1.5kk viikonloppuisin niin se tekee 12päivää x 60km x 0.46e = 331.2 euroa / vuosi.
        7. ammukset 2e/kpl noin 5kpl per vuosi eli 10egee vuodessa.

Tuossa nyt ihan pintaraapaisuna hirvenmetsästyksen kuluja joista kertyi vuositasolla 1657.8euroa.

jos tästä nyt aletaan laskemaan hirvenlihan omakustannus hintaa niin se voisi olla jotain seuraavaa.

Hirvenlihaa saa keskimäärin 50kg/vuosi. Tämäkin riippuu taas porukasta. joissakin porukoissa saa rutkasti enemmän mutta joissakin vähemmän...
        No mitä tästä voimme todeta. no jaetaa omakustannus lihamäärällä.
        eli 1657.8 egee / 50kiloa = 33.156euroa per kilo.

Mielestäni 25e/kilo hirvenlihasta ei ole liikaa.
        Minulla ei muuta tälläkertaa.

• kupilas
        Eräjorse kirjoitti:

Hei.
        Ei se liha ilmaista ole metsästäjällekään. Siis tässäpä vähän faktoja.
        Hirvenmetsästyksestä koituu mm. seuraavia kuluja.
        1. uusi lada niva noin 12000e? oletetaan että tällä metsästetään seuraavat 12 vuotta ja sitten paaliin.. tekee noin 1000e/vuosi
        2.uusi kivääri kiikaritähtäin noin 2000e. kestää noin 40vuotta eli 50e/vuosi.
        3.goretex asu noin 800e tai sitten uusi jahti jakt joka vuosi noin 300e. kestää noin 5vuotta eli 160e/ vuosi
        4. kaatoluvat n.100e/vuosi riippuen seurasta
        5. hirvimerkin ammunta 20e/ joka kolmas vuosi.eli 6.6e/vuosi
        6. auton käyttökustannukset tänäpäivänä 0.46e/km.. päivässä tulee noin 60km riippuen seurasta. eli koko syksylle jos jahti kestää vaikka 1.5kk viikonloppuisin niin se tekee 12päivää x 60km x 0.46e = 331.2 euroa / vuosi.
        7. ammukset 2e/kpl noin 5kpl per vuosi eli 10egee vuodessa.

Tuossa nyt ihan pintaraapaisuna hirvenmetsästyksen kuluja joista kertyi vuositasolla 1657.8euroa.

jos tästä nyt aletaan laskemaan hirvenlihan omakustannus hintaa niin se voisi olla jotain seuraavaa.

Hirvenlihaa saa keskimäärin 50kg/vuosi. Tämäkin riippuu taas porukasta. joissakin porukoissa saa rutkasti enemmän mutta joissakin vähemmän...
        No mitä tästä voimme todeta. no jaetaa omakustannus lihamäärällä.
        eli 1657.8 egee / 50kiloa = 33.156euroa per kilo.

Mielestäni 25e/kilo hirvenlihasta ei ole liikaa.
        Minulla ei muuta tälläkertaa.

Elä nyt eräjorse

Voihan tossa säästää kun ei maksa lupia tai merkkejä ja "lainaa" aseet naapurilta. Sillä Nivalla voi käydä myös kaupassa.

• ou nou

eihän hullu ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...

• asadaddddd

noh kuka rahanteko mielessä hirviä jahtaa. pitää olla aika pöpi kuka kustannuksia laskee jostain harrastuksesta.

• halpaaon

Vai vielä maksamaan ilmaisesta lihasta. Ja katinkontit!

• 18+14

NO OOTTA TYÖ KYLLÄ YKSIE HÖLÖMÖJÄ, ETTÄKÖ TYÖ ÄLLYÄ, ETTÄ SALAKAATAJAT MYÖPI HIRVENLIHAA, JA YKSI HYVIN TÄHDÄTTY KUTI VUOSIKAUSIA USKOLLISESTI PALVELLUT PYSSYKKÄ, NIIN EIPÄ OLE MUITA KUSTANNUKSIA.
      JOHAN TUO NYT JÄRKIKI SANOO, ETTÄ KUKA SITÄ VAKUUMIPAKKAUKSESSA HIRVENLIHOJA MYÖPI TÄHÄN AIKAAN, VAI LIENENKÖ MINÄ SITTEN IHAN TYHMÄ. EN KYLLÄ AINAKAA ILIKIÄISI PAKASTETTA SIIVOTESSANI EDELLISVUOTISIA LIHOJA RUVETA KAUPPAAMAAN.

• HIRVI LIHA STOP

On joillakin luvalla metsästettyä hirven lihaa satoja kiloja. Ongelmana päästä niistä eroon. Kuka niitä vätkyttää vuodesta toiseen kun joka vuosi tulee toistasataakiloa uutta lihaa.

• ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Hyvät sappinesteet joillakin, parhaillaan kolme samasta talosta hirviporukassa, eikä riitä. PYSTYSTÄ! lisää, kyllä leokalihakset vahvistuu, kun vätkyttää.

• jf9+w

no paljoko se kilo nyt on kaupassa ja kaverille myytynä

• ostamatta jättänyt

Jo vuosia sitten erään kaupan lihatiskillä oli kyltti, että hirven paistilihaa myytävänä. Kysäisin uteliaisuuttani hintaa, oli 48e/kg.

• pp

hirvenliha on hyvää.

• Anonyymi

Mutta erittäin epäterveellistä, rasvapitoisuudeltaan kaikkiista pahinta lampaanlihan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta erittäin epäterveellistä, rasvapitoisuudeltaan kaikkiista pahinta lampaanlihan kanssa.

Kolestroli ainakin nousee ja vatsavaivat lisääntyy.

• koira ja trackeri

eihän tuo ole hinta eikä mikään omat kulut koirineen 100 e kg

• EX hirvimies

Olin aikoinaan hirvimetsällä kyllä hyvän hirven paistilihan hinta kaupan tiskillä on 77 euroa kg .Sopiva hinta kun kaikki kulut lasketaan.Meilläkin oli 4 miestä ja saatiin 400kg.lihaa kerran yhtenä syksynä.NAM NAM.(p.s)Koiria ei.

• Hirvittää

Mitä ne jalostamot könttäkilosta maksaa. Onko tietoo?

• teurastaja!

pitänee kysyä ammattipyytäjiltä jotka pyytää työkseen hirviä etelän markkinöille.

• pyytäjä!!!!
        teurastaja! kirjoitti:

pitänee kysyä ammattipyytäjiltä jotka pyytää työkseen hirviä etelän markkinöille.

tarkoitatko Dalttonin veljeksiä.

• Etelä vai Pohjoinen

On kait sitä menny, ku viitostiessähi on urat.

• risutörö

Mulla oisi Kuhmossa vuosisitten jalostettua purkkilihaa n.50 purkkia. Sikaa on seassa 15- prossaa, hyvää on. Paljoko tarjotaan

• lihaonlihaajasemaksa

70€ / Kg hirvenpaistista olen kuullut kysyttävän. (aivan kohtuuton hinta)

• 50

Maksan 50€ noista purkkilihoista könttänä. Laita p. numero

• risutörö

NO,NO. Ollaampa taas realisteja, jäikö yksi nolla pois

• joira ja trackkeri

sitä hirvenlihaa kannattaa syödä nyt säästellen, sitä ei tulevina vuosina juurikaan tule. hirvikanta on ammuttu pilalle, lupamäärät pienenevät ensi syksyksi puoleen, metsästys olisi syytä lopettaa nyt, jotta jäisi jotai edes ensi syksyyn

• jahti&jakt1

Kyllä hirvikannan supistaminen on oikeasuuntaista. Itselläni on taimikoita, jotka ovat juuri siinä iässä, että ovat makimoilleen hirville ja varsinkin vasaporukoille.

Katotaan jahtikausi loppuun ja lasketaan jäljelle jäänyt kanta. Ensisyksyn lupamäärät päätetään varmaan sen jälkeen niin, että pysyvä riistakanta säilyy, kuten laki edellyttää.

Hirvenlihan hinta on suhteellista. Minun mielestäni ei ole naudan- ja sianlihan arvoista. Makuasioista ei pidä riidellä.

Itse annoin parin kilon paistin ja samaisen määrän jauheelihaksi sopivaa lihaa naapurille 10 eurolla. lmankin olisin antanut, mutta halusi maksaa välttämättä jotain, ettei jää " kiitollisuuven velekaan ".

• koirasmän

Minä syötän koirille ympärivuoden.Kelepo herkkua.

• kaikki suhteellista

Kilohinta harrastajille tulee kaikkine kustannuksineen noin 1000 € kilo, mutta harrastuksista kannattaa maksaa. Käydäänhän juoksemassa ulkomailla maratoonejakin, vaikka saman voisi tehdä kotiportailta lähtien.

Kuitenkin yksi asia on varmaa, 30 vuotta metsästystarkoituksiin ylläpidetty ylitiheä hirvikanta on tulevaisuudessa huomattavasti pienempi

• Onnea metämiehet

Onpa kivaa kuulla, mitä se teille oikeat metsästäjät tulee lihan kilohinnaksi. Aikoinaan markkaaikaan ostin kolme kiloa paistia ja maksoin siitä kaksisataa neljäkymmentä markkaa. Mieheni työkaverit olivat mollanneet, etteivät he ole niin hulluja, että tuollaista hintaa maksaisi hirven lihasta. Olivat nääs hirvimiehiä hekin, mieheni sanoi maininneensa, että taitaa se teidän lihakilon hinta olla vähän korkeampi kuin eukon ostaman ja olipa tullut hiljaista porukkaa. Heillä oli ukkoja kymmenen porukassa ja kaksi hirveä.
        En tiedä muta mutta joka joulu on meillä perinneruokana hirvenlihakääryleet ja nami nami, ei sen parempaa ruokaa ole olemassakkaan, näin meillä susirajalla.

• herkuttelia

Tämä on persaukisten ruikutusta kun maksaa visalla ei tarvi ruikuttaa ,kaivaa vain kortin esille ja tunkee koneeseen kyllä se pankinjohtaja sanoo kun pitää lopettaa. Ei se ole kallista kun vain sitä saa.

• päevää

on tämäki yhtä paskan jauhamista koko homma.

• iltapäeveä

Aevan oekein !!!!

• laiskurit

n.18 kg ostin ja hinta 8€/kg

• Anonyymi

hei,mistäpä ostit.Haluaisin niin hirvenlihakeittoa syödä.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hei,mistäpä ostit.Haluaisin niin hirvenlihakeittoa syödä.....

En söisi vaikka maksettaisi, sisältää loisia. Yök

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En söisi vaikka maksettaisi, sisältää loisia. Yök

Ei minun reseptissä keittoon lisätä loisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minun reseptissä keittoon lisätä loisia.

Eiköhän nämä loiset ole tullut luonnosta. Hyi

• Anonyymi

Asiallinen hinta, tietysti eri ruhonosilla on eri hinta.

• Anonyymi

Mikä on wag. pakkaus ?

• Vaakumipakkus.

• Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

Vaakumipakkus.

Aika erikoinen tapa lyhentää sana vacuumi wag. ei edes kainuunmurre selitä tuota.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika erikoinen tapa lyhentää sana vacuumi wag. ei edes kainuunmurre selitä tuota.

Sitä tuo liene tarkottannee. Eihän kaenuun murteessa oo kee kirjaemie vaan ne sanotaan kooksi.

• Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

Sitä tuo liene tarkottannee. Eihän kaenuun murteessa oo kee kirjaemie vaan ne sanotaan kooksi.

Näköjään vee on murtellaa sitten veevee.

• Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

Wag on englantia tarkoittaa esim. heilua, eli heiluva pakkaus , voisi olla vaikka naisen takapuoli.

• Anonyymi kirjoitti:

Näköjään vee on murtellaa sitten veevee.

Tarkottanet sitä kaksosveetä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wag on englantia tarkoittaa esim. heilua, eli heiluva pakkaus , voisi olla vaikka naisen takapuoli.

Wagina

• Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

Tarkottanet sitä kaksosveetä?

Sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wagina

Vagina kirjotetaan yksöisveellä ,ehkäpä jos on tosi iso tavara niin voi kirjottaa kaksoisveellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä saa myyvvä nykyään.

• Anonyymi

Joltakin salakaatajalta voe saaha hirvenreittä halavalla.

• Anonyymi

Tai viinapulloon vaihtamalla.

• Anonyymi

Hirveehän se on. Lihan hinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      56
      2215
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      201
      2051
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1392
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      58
      887
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      855
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe