Ei ole vieläkään tuloksen teko lähtenyt käyntiin. Heinä-syyskuussa tappiota tuli lähes 5Me ja koko vuonna syyskuuhun mennessä yli 15 miljoonaa euroa. Konetyypin vaihtumisen aiheuttamat kulut olivat noin miljoona.
Tukevasti tappiolla, Blue1
6
659
Vastaukset
- kjdkjdkjsdkjk
Konetyypin vaihtamiseen oli varmaan muitakin syitä. Koneet ovat n. 10 v vanhoja SAS:in koneita, jotka varmaan haluttiin poistaa SAS:in vahvuudesta. Niillä on voinut olla vielä leasing aikaa jäljellä eli ne on saatu kohtuuhinnalla Blue1:n käyttöön. Kone on ahdas, meluisa ja vanhanaikainen eli tuskin paljon muita käyttäjiä olisi helposti löytynyt.
- 717
ei ne b 717 koneet ole sassin vanhoja koneita, niitä ei ole koskaan ollut sassilla
- jdkdjdkjdkkjdkd
717 kirjoitti:
ei ne b 717 koneet ole sassin vanhoja koneita, niitä ei ole koskaan ollut sassilla
Tarkistapa kertaalleen netistä tunnuksella kenellä ja milloin nämä Blue1:n koneet on valmistettu. Ensimmäinen vuonna 2000 ja viimeinen käyttäjä on ollut SAS ja sieltä siirtynyt Blue1:lle. Se siitä ja muut koneet samaa mallia.
- AirPron kuormaaja
Ei lentäisi Blue 1 päivääkään ilman SAS:n apuja ja almuja. Tosin SAS on ihan konkkalafka myös. Tavallaan sellainen ilmailun ihme miten nämä kaksi tappiopesää vielä lentävät. Mutta siellähän onkin tehty kunnon kupla kun on kupattu ruotsalaisilta veronmaksajilta nämäkin rahat. Kun tuollainen vanha 80-luvun Avro hurautetaan käyntiin niin siinä menee svenssonin satakruunusia taivaalle iloiseen tahtiin.
Mitä väliä kun joku aina maksaa. Kun ei omassa lompsassa ole massia niin jonkun lompsassa on.- Ghvhvhv
Taas aika tiukkaa asiantuntemusta kehissä. :D Miks Blue1:tä ei myyty kun SAS myi tappiolliset tytäryhtiöt AirBaltic mukaan lukien? Ai niin koska ne teki vielä silloin tulosta! Lentoalan laskusuhdanne söi heidän tuloksen pakkaselle samalla tavalla kuin muiltakin, meidän "kansalline ylpeys" mukaan lukien. Nyt vasta alkaa lentoyhtiöt taas pyristelemään pikkuhiljaa ylöspäin, mutta juuri äsken se Vehviläinenkin valitteli telkkarissa että takkiin tulee. Ja jos SASn tappio revitään svenssonien persnahasta niin mistäs se finskin tappio revitään...?
- Ihan Hyvä!
SLSY komennettiin sopimaan työrauha Blue1:n kanssa huomattavasti kohtuullisimmin ehdoin kuin Finnairilta vaadittavat.
Blue1 on varmasti tyytyväinen nopeasti syntyneeseen, mitään muuttamattomaan sopimukseen, mutta voi kenties suhtautua kiusaantuneesti joutuessaan suomalaisen poliittisen edunvalvonnan välikappaleeksi.
Blue1 on miellyttävä ja laadukas yhtiö, jolla ulkomaalaisena on ehkä helpompi kehittää ja laajentaa toimintojaan Suomessa. Finnair pakotetaan ulkoistamaan toimiaan Suomesta, jolloin käytännöllinen vaihtokauppa voi olla kummankin eduksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323036Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua392334Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652137Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241687- 601143
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958