Ei ole vieläkään tuloksen teko lähtenyt käyntiin. Heinä-syyskuussa tappiota tuli lähes 5Me ja koko vuonna syyskuuhun mennessä yli 15 miljoonaa euroa. Konetyypin vaihtumisen aiheuttamat kulut olivat noin miljoona.
Tukevasti tappiolla, Blue1
6
684
Vastaukset
- kjdkjdkjsdkjk
Konetyypin vaihtamiseen oli varmaan muitakin syitä. Koneet ovat n. 10 v vanhoja SAS:in koneita, jotka varmaan haluttiin poistaa SAS:in vahvuudesta. Niillä on voinut olla vielä leasing aikaa jäljellä eli ne on saatu kohtuuhinnalla Blue1:n käyttöön. Kone on ahdas, meluisa ja vanhanaikainen eli tuskin paljon muita käyttäjiä olisi helposti löytynyt.
- 717
ei ne b 717 koneet ole sassin vanhoja koneita, niitä ei ole koskaan ollut sassilla
- jdkdjdkjdkkjdkd
717 kirjoitti:
ei ne b 717 koneet ole sassin vanhoja koneita, niitä ei ole koskaan ollut sassilla
Tarkistapa kertaalleen netistä tunnuksella kenellä ja milloin nämä Blue1:n koneet on valmistettu. Ensimmäinen vuonna 2000 ja viimeinen käyttäjä on ollut SAS ja sieltä siirtynyt Blue1:lle. Se siitä ja muut koneet samaa mallia.
- AirPron kuormaaja
Ei lentäisi Blue 1 päivääkään ilman SAS:n apuja ja almuja. Tosin SAS on ihan konkkalafka myös. Tavallaan sellainen ilmailun ihme miten nämä kaksi tappiopesää vielä lentävät. Mutta siellähän onkin tehty kunnon kupla kun on kupattu ruotsalaisilta veronmaksajilta nämäkin rahat. Kun tuollainen vanha 80-luvun Avro hurautetaan käyntiin niin siinä menee svenssonin satakruunusia taivaalle iloiseen tahtiin.
Mitä väliä kun joku aina maksaa. Kun ei omassa lompsassa ole massia niin jonkun lompsassa on.- Ghvhvhv
Taas aika tiukkaa asiantuntemusta kehissä. :D Miks Blue1:tä ei myyty kun SAS myi tappiolliset tytäryhtiöt AirBaltic mukaan lukien? Ai niin koska ne teki vielä silloin tulosta! Lentoalan laskusuhdanne söi heidän tuloksen pakkaselle samalla tavalla kuin muiltakin, meidän "kansalline ylpeys" mukaan lukien. Nyt vasta alkaa lentoyhtiöt taas pyristelemään pikkuhiljaa ylöspäin, mutta juuri äsken se Vehviläinenkin valitteli telkkarissa että takkiin tulee. Ja jos SASn tappio revitään svenssonien persnahasta niin mistäs se finskin tappio revitään...?
- Ihan Hyvä!
SLSY komennettiin sopimaan työrauha Blue1:n kanssa huomattavasti kohtuullisimmin ehdoin kuin Finnairilta vaadittavat.
Blue1 on varmasti tyytyväinen nopeasti syntyneeseen, mitään muuttamattomaan sopimukseen, mutta voi kenties suhtautua kiusaantuneesti joutuessaan suomalaisen poliittisen edunvalvonnan välikappaleeksi.
Blue1 on miellyttävä ja laadukas yhtiö, jolla ulkomaalaisena on ehkä helpompi kehittää ja laajentaa toimintojaan Suomessa. Finnair pakotetaan ulkoistamaan toimiaan Suomesta, jolloin käytännöllinen vaihtokauppa voi olla kummankin eduksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820