Lapsettomuuden tuska

Lapseton

Äitienpäivä on ja tulee varmaan aina olemaan yhtä tuskaa vaikka lapsenteko ikä alkaa olla jo ohi. Kärsimme mieheni kanssa lapsettomuudesta, sitten muutamia vuosia sitten tuli ero, osittain tästäkin syystä. Olen edelleen surullinen siitä etten koskaan tullut äidiksi, nyt suren jo sitä etten koskaan tule mummoksikaan eli kaikkiin elämänvaiheisiin se asia vaikuttaa.

Omaa äitiä sentään yritän muistaa jollakin tavalla, muuten haluaisin ettei mokomaa päivää olisi ollenkaan.

4

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirkku

      Hei!
      Kirjeesi kuullosti aivan oma kirjoittamaltani.
      Joka äitienpäivä muistuttaa tyhjän sylin tuskasta..maailma tuntuu välillä niin epäreilulta paikalta:Ihmiset jotka haluaisivat lapsia ja haluaisivat pitää heistä huolta eivät saa ja ne joiden ei välyyämättä tarvisisi saadakkaan onnistuvat.
      Usean myöhäisen ja tuskallisen keskenmenon kokeneena äitienpäivä satuttaa minua joka vuosi yhtä paljon.Välillä on vaikea hymyillä ja katsella kuinka veljeni 4:n lapsensa kanssa touhuaa,käyvät luonani kylässä tai tapaamme "mummolassa"... Toivon että jaksat kohdata ensi sunnuntain,tiedät että meitä on muitakin ja koetamme olla hengessä tukenasi.
      T.Mirkku

      • "lapsellinen"

        Hei!
        Voimia teille kaikille tahtomattanne lapsettomat!!! Itselläni on 3 lasta.Näin äitienpäivän lähestyessä tulee aina mieleen ne ajat jolloin lapsia ei vielä ollut ja kuinka pahalta tuntui joidenkin tuttavien perhesuunnittelu kuinka he sitten sillloin ja silloin TEKEVÄT lapsia. Ihan niinkuin se olisi itsestään selvyys!!! Ja niinkuin lapsi olisi jokin tavara!!!Meillä itsellä lapset ovat monen vuoden yritys. Välillä on ollut tosi synkkiäkin aikoja mutta on kuitenkin selvitty. Lisääkin lapsia olisimme toivoneet ja halunneet mutta niitä ei meille suotu. Ehkä teille rakkaat siskot on varattu elämässä jokin muu tärkeä tehtävä!!Ette ole yhtään sen huonompia vaikka ette ole äitiyttä päässeet kokemaankaan. Toivottavasti joku lapsi joka ei omilta vanhemmiltaan saa tarvitsemaansa hoivaa ja rakkautta saisi sitä teiltä!!! Maailmassa on paljon lapsia jotka tarvitsisivat sylin!!!
        Hyvää kevättä teille ja aurinkoisia päiviä!!


    • tiitu

      Itse olen kahden pojan äiti, 35 vuotias. Muistan vuosien varrelta, kuinka tarkka olin omasta mummosta ja vieraasta tädistä. vierasta ei voinut kutsua mummoksi, ei edes naapurin lapset, joille vanhus oli vain naapuri.. Itse olin kuitenkin kesälapsi, jolle vieraat olivat äidin korvikkeita monet viikot. Kun tarjoaa läheisyyttä pienille ja vähän isommillekkin ihmisille lähipiirissä, sukulaisuudella ei ole väliä. Ystävyys ja läheisyys korvaavat puuttuvan siteen. Läheistoiminta ei ole vain huhu, se on tarpeellinen monelle perheelle. Tarvitsijoita on paljon...

    • meredith

      heippa!
      sympatiat sinun puolellasi siitä syystä että olen itsekin mahdollisesti samassa tilanteessa. Tosin olen vasta nuori ja aikaahan minulla vielä on. Rakastan lapsia ja tahtoisin pikku palleroisia omaan elämääni.Sijaisperheistäkinhän on kova pula..
      Voimia meille kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe