surullinen minäkin

Adoptio äiti

Minulla on aikuinen adoptiotytär jota rakastan tosi paljon. Puhumme puhelimessa ja olemme muutenkin mielestämme hyvissä väleissä. Hän on joskus murrosiässä sanonut minulle "et sinä ole minun äiti". Niin lapselliselta kun se tuntuukin niin minä kannan sitä asiaa mielessäni edelleen. Tyttäreni ei ole koskaan muistanut minua muuten kuin kouluikäisenä kortilla. Nyt aikuisena hän sanoo ei ole rahaa, sillä opiskelut vievät kaiken rahan. Voi miten ilahtuisin jos hän edes jollakin tavalla muistaisi. Katsotaan miten käy? Lapsellista tämä tietenkin minulta on mutta asia painaa minua silti jotenkin.

3

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm

      Mä itse olen kasvattilapsi ja erittäin hyvissä väleissä "äitini" kanssa. Tuli pala kurkkuun, kun luin sun viestiäsi ja mietin, josko hänestäkin on tuntunut kaikki nämä äitienpäivät samanlaiselta, kun sinusta. En vain jotenkin osaa muistaa häntä äitienpäivänä, juuri sen vuoksi, ku hän ei ole oikea äitini. Se tuntuu jotenkin hassulta, nololta tms. Tosi vaikea selittää. Niin tärkeä ihminen kun hän minulle onkin, tuo päivä on jotenkin hankala.
      Hänellä itsellään ei ole omia lapsia, ja olen sitäkin miettinyt, että tuo äitienpäivä voi hällekin olla vaikea. Jokapaikassa hössötetään äideistä ja juhlista. Ehkä enemmän pitäisi korostaa myös kasvattiäitien ja emojen merkitystä!!
      Jospa minunkin rohkeasti pitäisi muistaa häntä huomenna ja toivoa, että hän siitä ilostuu. Toivottavasti saat sinäkin oman äitienpäivätoivotuksesi!

    • Eräs äiti

      Jokaisella on omat tiensä kuljettava,
      mutkaiset ja kivisetkin,
      ja omat läksyt opittava
      vaikeat ja kipeätkin.
      Jos on ystävä, joka ymmärtää,
      se taakkaa paljon keventää.

      Tämän Marleena Ansion runon sanoin toivon sinulle kaikesta huolimatta Hyvää Äitienpäivää!
      Ehkä asia on niin kuin nimimerkki minä kirjoittaa, eli tämä päivä on vaikea asia myös adoptiotyttärellesi.
      Luulen, että tyttäresi ymmärtää Äitienpäivän merkityksen, kun hänestä itsestään tulee äiti.

    • Adoptio äiti

      Sain tekstiviestin "hyvää ja aurinkoista äitienpäivää". Hyvä sekin. Kiitos vastanneille, kirjoitukset avasi hiukan asiaa tyttärenkin kannalta. Koska itselle lapsettomuus on suuri tuska ja tyttäreni tietää sen, niin ehkä minä olen itse omalla käytökselläni aiheuttanut tilanteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe