surullinen minäkin

Adoptio äiti

Minulla on aikuinen adoptiotytär jota rakastan tosi paljon. Puhumme puhelimessa ja olemme muutenkin mielestämme hyvissä väleissä. Hän on joskus murrosiässä sanonut minulle "et sinä ole minun äiti". Niin lapselliselta kun se tuntuukin niin minä kannan sitä asiaa mielessäni edelleen. Tyttäreni ei ole koskaan muistanut minua muuten kuin kouluikäisenä kortilla. Nyt aikuisena hän sanoo ei ole rahaa, sillä opiskelut vievät kaiken rahan. Voi miten ilahtuisin jos hän edes jollakin tavalla muistaisi. Katsotaan miten käy? Lapsellista tämä tietenkin minulta on mutta asia painaa minua silti jotenkin.

3

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm

Mä itse olen kasvattilapsi ja erittäin hyvissä väleissä "äitini" kanssa. Tuli pala kurkkuun, kun luin sun viestiäsi ja mietin, josko hänestäkin on tuntunut kaikki nämä äitienpäivät samanlaiselta, kun sinusta. En vain jotenkin osaa muistaa häntä äitienpäivänä, juuri sen vuoksi, ku hän ei ole oikea äitini. Se tuntuu jotenkin hassulta, nololta tms. Tosi vaikea selittää. Niin tärkeä ihminen kun hän minulle onkin, tuo päivä on jotenkin hankala.
      Hänellä itsellään ei ole omia lapsia, ja olen sitäkin miettinyt, että tuo äitienpäivä voi hällekin olla vaikea. Jokapaikassa hössötetään äideistä ja juhlista. Ehkä enemmän pitäisi korostaa myös kasvattiäitien ja emojen merkitystä!!
      Jospa minunkin rohkeasti pitäisi muistaa häntä huomenna ja toivoa, että hän siitä ilostuu. Toivottavasti saat sinäkin oman äitienpäivätoivotuksesi!

• Eräs äiti

Jokaisella on omat tiensä kuljettava,
      mutkaiset ja kivisetkin,
      ja omat läksyt opittava
      vaikeat ja kipeätkin.
      Jos on ystävä, joka ymmärtää,
      se taakkaa paljon keventää.

Tämän Marleena Ansion runon sanoin toivon sinulle kaikesta huolimatta Hyvää Äitienpäivää!
      Ehkä asia on niin kuin nimimerkki minä kirjoittaa, eli tämä päivä on vaikea asia myös adoptiotyttärellesi.
      Luulen, että tyttäresi ymmärtää Äitienpäivän merkityksen, kun hänestä itsestään tulee äiti.

• Adoptio äiti

Sain tekstiviestin "hyvää ja aurinkoista äitienpäivää". Hyvä sekin. Kiitos vastanneille, kirjoitukset avasi hiukan asiaa tyttärenkin kannalta. Koska itselle lapsettomuus on suuri tuska ja tyttäreni tietää sen, niin ehkä minä olen itse omalla käytökselläni aiheuttanut tilanteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      150
      8156
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      422
      7189
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3693
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      143
      3351
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2854
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2388
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1956
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1823
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      30
      1610
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1487
    Aihe