BB talo on tieteellinen koe.

alamaK

Tosiasiassa BB talo( vai mikä se oli, en ole seurannut) on tieteellinen koe, jolla tutkitaan ihmisten moraalisia kantoja ja niiden muutoksia. Talon asukkaat ovat oikeita ihmisiä ja toimivat aidosti niinkuin toimivat, mutta puitteet ovat tiedemiesten laatimia ja he ovelasti "tönivät" asukkaita haluttuihin suuntiin.
Nettikeskusteluista ym:sta sitten saadaan dataa tieteellisten tutkimusten materiaaliksi.
Kun ilmaiset myönteisen tai kielteisen kantasi jonkun BBtalon asukkaan toimista, olet mukana tutkimuksessa, jolla tutkitaan moraalisten mielipiteiden muutoksia.

Vaikka näin ei olisikaan nyt, tulevaisuudessa ihmiset voivat olla kiinnostuneita tämänpäivän henkisestä ilmapiiristä, sen tutkimiseen BB materiaali voi olla hyvä lähde. Viihdeohjelmana se on (minusta) vastenmielinen, mutta "aikakoneena" tulevaisuuden ihmisille lupaavan oloinen.

7

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelzan

      En käsitä miten peruuttamattomasti "olen teini" asentoon jumittuneilla aivoilla varustettujen pissiliisojen ja pissipetrien ähellyksestä ja öhellyksestä viinan kanssa tai ilman saadaan minkään sortin tieteellistä koetta keskimääräisen ihmisen puhumattakaan fiksun ihmisen käytöksestä.

      Sitä paitsi ei BB-talossa ole "henkistä" ilmapiiriä. Pelkkää pintaa, fyysisyyttä ja paskan jauhantaa.

      • alamaK

        Tulevaisuus on meiltä salattu, emme voi tietää mitä tietoa tulevaisuuden ihminen meistä kaipaa. Mikä on tänään roskaa, voi huomenna olla kultaa ja päinvastoin. Shakespearekin tekin näytelmänsä markkinatoreille, alhaisimmalle rahvaalle, usein humalaisille. Hän teki kansantaidetta, kaupallista ja mielessään yleisön toiveet. Siksi ne näytelmät on tupattu täyteen skandaaleja, insestiä, juonitteluja ja murhia, kaikkea mikä meni kansaan ja piti sen mielenkiinnon yllä näytelmän loppuun asti. Se oli aikansa Kauniit ja rohkeat. Silti ja juuri siksi ne näytelmät sisältävät syvästi puhuttelevaa asiaa.

        Kulttuuri sisältää kaiken, myös pinnallisuuden, fyysisyyden ja paskan jauhannan. Yhtäkkiä sieltä saattaa nousta jotain, joka selittää koko maailman, kuin oikeaan osunut nuotti jazzsoolossa.

        Amerikkalainen musta musiikkikin syntyi alhaisimman väestönosan, mustien orjien keskuudessa. Siitä syntyi ainoa uuden kulttuurin muoto, mitä amerikka on tähänmennessä luonut. Uusi kulttuuri nousee matalalta.


    • Suolaista ja makeaa

      Missä mielessä? Ihmiset ovat aina olleet samansuuntaisesti käyttäytyviä olentoja, kun heidät pannaan kauaksi siviilisaatiosta, jossa elävät. Samansuuntaista "irtautumista" tapahtuu jo 10 vrk aikana, kun ihminen esim. vaeltaa jossain Lapissa, tai on leirielämässä suppean porukan kanssa.

      Henkisestä ilmapiiristä en sentään menisi mitään sanomaan, koska tässä on kyse monenlaisista sivuvaikutuksista, lähinnä rahapelistä. Onneksi siitä ei puhuta, vain ajatellaan kuin lauantai-illan huumassa Lotto arvontaa, jospa se nyt kolahtaisi kohdalleni.

      Sosiaalinen käyttäytyminen on kiintoisaa ihan sellaisenaan, se on luovempaa, koska ei voi passivoitua toisten ohjaukseen. Joku kuitenkin sanoo miettineensä itseään toiselta kantilta, mikä sinänsä on positiivista.

      Vaan - melko pian ihminen menee, palattuaan kotiinsa, omiin uomiinsa ja moni hyväkin päätös hautautuu muistamattomuuteen.

      Ikäihmisenä tätä katsoo "vanhalla silmällä", eikä todellakaan voi sanoa muuta, kuin sen, että ihminen ei ole ainakaan minun elinaikanani käytöstään kovin paljoa muuttanut.

      Toivoisi virikkeellisempää tekemistä, jonkun tupakan hakeminen ei sitä ole, vaikka se kuinka meitä voikin huvittaa.

    • Anonyymi

      onko heidillä ja reeolla suhde .kyllä nuoret tytöt haluu olla reeon ikäisen kans hyi heidi hae poika kaveri oot 20 vielä .

      • Anonyymi

        Ystävyyssuhteesta on kyse.


    • Anonyymi

      kyllä heidi pelaa voitti viis kympisen miehen mitä aviovaimo sanoo .

    • Anonyymi

      Ymmärsin että tuolla mokian tiloissa on ollut sänkyjä, ja ville on pyytänyt jotain pientä tyttöä koemakaamaan sitä. Se oli mennyt, ja ville oli puhunut ikuisesta kadotuksesta, samalla työntäen sormet pienen tytön sisään. Sillä tytöllä oli reddit kirjoiutus tästä. Tämä oli kuulemma ennen BB tä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe