Rekrytointifirmojen palkkiot?

työnhakijakiusattu

Olen alkanut vähän taipua siihen mahdollisuuteen, että muutama työpaikka on mennyt sivuun rekrytointipalkkion takia. Olen päässyt hyvin haastatteluihin rekryfirmojen kautta, minua on kehuttu ja olen saanut hyvin positiivista palautetta. En ole kuitenkaan tullut valituksi tehtäviin ja usein olen jäänyt viimeiseen kaksikkoon. Kun sitten katsoin näiden yritysten omia sivuja, huomasin siellä muita avoimia paikkoja. Olen tietysti hakenut niitäkin, koska nyt minut tunnetaan näissä yrityksissä ja ns. pää on avattu. Yleensä minulle ei ole vastattu mitään hakemuksiini, puhelikyselyihin "valintavaihe on vielä kesken" ja tätä seuraavat 2kk. Uskoakseni, jos kerta olin hyvä hakija, minua voisi ajatella johonkin muuhunkin tehtävään yrityksessä, mutta se taitaa olla esteenä, että jos ottavat minut, joutuvat silti maksamaan rekrypalkkion, vaikka itse hainkin paikkoja heidän omilta sivuilta.

Tietääkö kukaan, kuinka kauan tälläinen rekrypalkkiosopimus on voimassa? Yhdessä yrityksessä sanottiin suoraan, etteivät voi ottaa avoimiin paikkoihin, koska olen tullut ensimmäisen kerran hakijaksi EilaKaislan kautta, vaikka hakisin itse heidän sivuillaan olevia paikkoja, pysyn silti ns. EilaKaisla-leirissä ts. joutuvat maksamaan minusta. Myös tämä EilaKaisla-rekry varmisti, etten ole hakenut tuonne firmaan aiemmin itsenäisesti, ihmettelin silloin kysymystä, mutta nyt totuus on alkanut valjeta. Silloinhan tilanteeni olisi minulle edullisempi, EilaKaislalle huonompi.

Tämä on niin väärin!!!

32

9174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdgdfgdfgdfg

firmat maksaa noin 6000 - 10 000 euroa rekrypalkkiota per löydetty ja lopulta palkattu työntekijä

• rekryrekisteröity

miksi rekryfirmojen määrä on lisääntynyt kuin sienet sateella. Ja miksi ne tuntuvat keräävän pelkkiä nimiä eikä niinkään yritä oikeastaan rekrytoida ketään? Onneksi ei ole tullut annettua nimeään kuin parille rekryfirmalle. Mutta kuitenkin, täytynee pyytää nekin firmat poistamaan oma nimi listalta.
        Henkilötietolain mukaanhan voi pyytää rekisterin pitäjää luovuttamaan kaikki heidän rekistereissään olevat tiedot tarkistamista varten ja myös poistamaan ne tarvittaessa:

"Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto. Rekisterinpitäjän on myös estettävä tällaisen tiedon leviäminen, jos tieto voi vaarantaa rekisteröidyn yksityisyyden suojaa tai hänen oikeuksiaan."

Tietosuojavaltuutetun toimiston ohjeita:
        http://www.tietosuoja.fi/1572.htm

Henkilötietolaki 22.4.1999/523 // 26 § - 30 §
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523

• Ei vaan,

aivan oikein vuokratyöfirman nuolijalle. Olkoon nimesi ikuisesti välistävetäjien listalla!!!

• kerrotaan täällä

Höpön höpö juttuja taas rekrytointifirmoista. Sopimus rekrytoinnista tehdään aina yhteen tiettyyn tehtävään. Ei mikään firma koko maailmassa voi omistaa sinua, että jos sinut palkataan, niin heille pitäisi siitä maksaa. Jos valinta ei ole kohdistunut sinuun, niin kyllä siellä taustalla on ihan muut syyt.

• Ei vaan,

itse höpöilet (olet kai vuokratyönantaja)

Vaikka saisit nimesi pois vuokratyöfirman listoilta, sinusta otetaan rekrytointipalkkio vielä kolmen kuukauden jälkeen

Rekrytointipalkkio
        6.1. HPY:llä on oikeus periä asiakkaalta rekrytointipalkkio,mikäli työntekijä siirtyy tai tekee sopimuksen
        siirtymisestä asiakkaan tai sen kanssa samaan konserniin kuuluvan tai muun läheisen yhtiön palvelukseensopimuksen voimassaoloaikana tai kolmen (3)kuukauden kuluessa sopimuksen päättymisestä lukien.
        Rekrytointipalkkio tulee maksaa myös siinä tapauksessa,
        että asiakas vuokraa HPY:n rekrytoiman ja
        välittämän työntekijän jonkin toisen yrityksen kautta
        vastaavana aikana.

http://www.hpl.fi/henkilostopalveluyritysten_liitto/liitetiedostot/HPL_YSE_2006.pdf

• 132131
        Ei vaan, kirjoitti:

itse höpöilet (olet kai vuokratyönantaja)

Vaikka saisit nimesi pois vuokratyöfirman listoilta, sinusta otetaan rekrytointipalkkio vielä kolmen kuukauden jälkeen

Rekrytointipalkkio
        6.1. HPY:llä on oikeus periä asiakkaalta rekrytointipalkkio,mikäli työntekijä siirtyy tai tekee sopimuksen
        siirtymisestä asiakkaan tai sen kanssa samaan konserniin kuuluvan tai muun läheisen yhtiön palvelukseensopimuksen voimassaoloaikana tai kolmen (3)kuukauden kuluessa sopimuksen päättymisestä lukien.
        Rekrytointipalkkio tulee maksaa myös siinä tapauksessa,
        että asiakas vuokraa HPY:n rekrytoiman ja
        välittämän työntekijän jonkin toisen yrityksen kautta
        vastaavana aikana.

http://www.hpl.fi/henkilostopalveluyritysten_liitto/liitetiedostot/HPL_YSE_2006.pdf

Pitää tietysti ymmärtää, mitä tuo teksti pitää sisällään. Jos haet A-vuokrayrityksen kautta b-yritykseen töihin, ei sinun ja a:n välille ole syntynyt mitään sopimusta, minkä perusteella B-yritys sinut palkatessaan joutuisi maksamaan a:lle.

Tuossahan on kyse siitä, että olet tietyn aikaa b:n käytössä a:n kanssa tekemäsi sopimuksen kautta, päätät itse tuon vuokrasuhteen ja sen jälkeen sinut palkattaisiin suoraan. Harvemmin kai rekryfirmat saavat suoraan korvausta, jos ovat välittäneet työntekijän vaan vasta sitten, kun esim. koeaika on ohi?

• Fakta Homma

olet ilmeisesti tukevasti töissä itse. eli varma paikka, varma palkka. jotenka ei ihme, että halveksit ko. asiasta aiheen ottanutta kirjoittajaa. pidähän mölyt mahassasi. näkee, että joko olet itse rekrytoinnissa töissä ja/tai kenties osakas siinä. tai sitten erittäin mäntti pökiö.
        ...kun on lusikalla annettu - ei voi kauhalla vaatia

• Ei vaan,
        132131 kirjoitti:

Pitää tietysti ymmärtää, mitä tuo teksti pitää sisällään. Jos haet A-vuokrayrityksen kautta b-yritykseen töihin, ei sinun ja a:n välille ole syntynyt mitään sopimusta, minkä perusteella B-yritys sinut palkatessaan joutuisi maksamaan a:lle.

Tuossahan on kyse siitä, että olet tietyn aikaa b:n käytössä a:n kanssa tekemäsi sopimuksen kautta, päätät itse tuon vuokrasuhteen ja sen jälkeen sinut palkattaisiin suoraan. Harvemmin kai rekryfirmat saavat suoraan korvausta, jos ovat välittäneet työntekijän vaan vasta sitten, kun esim. koeaika on ohi?

Tarkoitat varmaan, että “A” on vuokratyö-/rekrytointiyritys ja “B” vuokratyöyritys A:n asiakasyritys.
        Se milloin rekrytoinnista maksetaan fyysisesti yritysten välillä, on tietysti tässä tilanteesssa sivukysymys.
        Ymmärtääkseni yleensä tietyn homman rekrytointisopimus tehdään rekrytointifirman ja sen asiakasyrityksen välille

Tässä tapauksessa viestiketjun aloittajan kannattaa ottaa yhteyttä Eila Kaislaan ja kysyä: onko heillä voimassaolevaa sopimusta rekrytoimisesta/vuokratyöstä, ja jos on niin milloin se on loppunut?

Rekrytointisopimushan voi olla "vahingossa" olla jäännyt voimaan

• vuokrafirman uhri

Kaikki vuokrafirmat kusettavat tavalla tai toisella.
      Kyselevät onko omia työkaluja käytössä ja ne kuulema Maximuksen mukaan kuuluu sähköasentajan varustukseen, silti ei työkalukorvausta heru, matkakorvauksetkin maksetaan julkisten mukaan vaikka
      pitäisi raahata työkaluja mukana.

• työehtosopimukset.

Suomessa on tietääkseni joka alalla voimassa olevat työehtosopimukset, ja siellä sanotaan miten toimitaan.

Suurta kusetusta koko "henkilöstövuokraus".

Itse en suostuisi missään tilanteessa.

• säm_12345

Jos firma tekee rekrytointisopimuksen välittäjän kanssa niin ko firma sitoutuu siihen ettei
      palkkaa firman esittelemää henkilöä suoraan tiettynä karenssiaikana (tai maksaa sitten tuon
      rekrypalkkion). Tällä välittäjä haluaa välttää sen että asiakkaat ottavat hyvän tyypin tiedot
      ja alkavat hieromaan sopparia suoraan.

Eli sen takia rektyfirman kautta työtä hakiessa näin voi käydä. Jos firma löytää hyvän tyypin niin
      sitten tuskin se siitä palkkiosta kiinni jää koska kerran sitä kautta henkilöä haetaan. Rekryfirma
      tekee tietysti työnantajan puolesta henkilöhakua ja saattaa parantaa onnistuneen rekrytoinnin
      mahdollisuutta (jos ovat ammattitaitoisia), mutta työntekijänä olisi hyvä olla tietoinen tästä seuranneista
      karensseista työnantajan puolella (normaalisti varmaan muutamia kuukausia).

• Ei vaan,

Kaikissa hommissa ei yrityksen tietenkään kannata maksaa (jatkuvasti) suurta rekrytointipalkkiota välistävetäjille

• hyvä rekry

Saat hakemasi työpaikan, kun maksat pimeästi rekrytointifirmalle 10.000 euroa. Käytäntö on nykyisin tämä.

• samaa kokenut

Olen itsekin antanut tietoni pariinkin rekryfirmaan mm. Varamiespalvelu ja muita tunnettuja. Kuitenkaan yhdestäkään firmasta ei ole mitään ollut tarjolla, vaikka olen hyvin vapaasti ja avoimesti toivonut jotain myyjän tai asiakaspalvelunpaikkoja mitä erilaisina toimenkuvina, mutta EI. Heillä ei ole pienintäkään kiinnostusta tarjota mitään, paljon hienompaa on rohmuta valtaosa mol.fi sivujen paikoista kilpailijoiden kanssa ja sopivan löytyessä kuitata hyvät palkkiot toimeksiantajalta. Idea on vain näyttää mahdollisimman hyvältä eli on Suomen suurin ja heidän palvelujaan käyttää peräti ... BULLSHIT!!!! Pelkkä tilastoharha, millä ei ole todellisuuden ja oikean rekrytoinnin kanssa mitään tekemistä. Ainoa oikea toimenpide olisi laittaa jokainen paskalafka maata kiertävälle radalle paskaa jauhavine virkailijoineen. Noita turhempia saa oikeasti hakea kaukaa.

• Ingenjööris miäs,Tre

Minä sain puhelun joka aloitettiin välittömästi että:" ..päiväää..firmasta x soittelöen.. olet suorahakuprosessissa." Missä prosessissa?, utelin.Koska olen mukamas töitä hakenut? " Et olekaan hakenut, teemme suorahakua" No, miten osasitteminulle soittaa, työnumerooni ja vieläpä työaikana?" "No..tuota..kunhan nyt osattin." Kiitos ja näkemiin, vastasin.Puhelua koitettettiin rekryfirman edustajan toimesta jatkaa,mutta sanoin että olen työelämässä, saan tästäkin ajasta palkaa ja en halua keskustella enempää.Puhelu sitten kohteiliaasti lopetettiin.En kerro firman nimeä.Olenko kauppatavaraa? 10v sitten olen hakenut todella aktiivisesti töitä.Onko file minusta myyty eteenpäin? 10v sitten minulle kävi niin että hakemustani leviteltiin useaan hommaan vaikka olin sen kohdistanut vain yhteen.CV on hlökohtaista tietoa,minusta, ei koskaan tunnu mukavalta jos siitä tehdään kauppatavaraa.

• ikinä en kokenut

Sinulle soitti siis headhuntteri, joka nimenomaan halusi sinut! Headhunttauksessa haetaan vain ihan huippuluokan ammattilaisia, suurjohtajia yms. Ne ei todella soittele mattimeikäläisille. Siellä on joku iso pörssifirma listannut 5-10hlö koko suomesta jotka tehtävään voisivat sopia ja sinä ilmeisesti yksi heistä.

Ota kohteliaisuutena omaa osaamistasi kohtaan... et todella voi olla mikään puoliammattilainen.

• Rak.alan TJ.

Olen joskus ottanut työmaille vuokrafirmojen kautta aputyövoimaa ja monen vuokrausfirman ehdoissa on 6 kuukauden "karenssi" työntekijää kohtaan. Eli jos palkkaan ko. työntekijän suoraan firman palkkalistoille, joutuu firma maksamaan tietyn rahan vuokrafirmalle. En muista summia, mutta se oli jonkun pari tonttua per työntekijä.

• Ingenjöt,Tre

Kaippa nuo on laillisia nuo 2000 eur päänahka maksut. Luulisin että tuo on myös työntekijän työsopmukseen kirjattu, muutenhan tuon voi kiertää siten että avaat uuden työpaikan ja se hyvä tyyppi vuokrafirmasta hakee tätä hyvää työpaikkaa.Näin se toimii teollisuudessa. Alihankkijan työsopimussuhteesta pystytään irroittamaan hyvä' työntekijä isännän puolelle työsopimussuhteeseen.Isännällä ja alihankkijalla on kahdenkeskinen sopimus että isäntä ei saa palkata suoraan,mutta työntekijän alihankkijalle tehdyn työsopimuksen teksteissä ei sitä useinkaan mainita.Tällöin aukeaa uusi tehtävä isänän puolelta, se laitetaan yleiseen hakuun, mutta se on räätälöity juuri tällä tietylle hyvälle tyypille joka työskentelee alihankkijalla.Kukaan ei voi estää ko palkkausta.

• Ei vaan,

Henkilöstöpalveluliiton sopimuksessa puhutaan kolmesta kuukaudesta. Puolen vuoden "karenssi" ei välttämättä ole laillinen

• sadfgwe3h4
        Ei vaan, kirjoitti:

Henkilöstöpalveluliiton sopimuksessa puhutaan kolmesta kuukaudesta. Puolen vuoden "karenssi" ei välttämättä ole laillinen

Kannattaa välttää noita henkilöstövuokrausfirmoja. Jos kukaan ei niihin hakeutuisi, hakisivat yritykset itse työntekijänsä. Tuo vaikuttaa jotenkin niin hyväksikäytöltä, että joku etsii työkseen työntekijöitä, ja hänelle maksetaan siitä.

• sitä se on
        sadfgwe3h4 kirjoitti:

Kannattaa välttää noita henkilöstövuokrausfirmoja. Jos kukaan ei niihin hakeutuisi, hakisivat yritykset itse työntekijänsä. Tuo vaikuttaa jotenkin niin hyväksikäytöltä, että joku etsii työkseen työntekijöitä, ja hänelle maksetaan siitä.

jaa... oletko miettinyt, että aika monessa "ei-henkilöstövuokrafirmassa" on töissä ihminen tai ihmisiä, jotka etsivät työntekijöitä rahasta. Etenkin kaikista isoista firmoista löytyy vaikka kuinka monia rekrytoijia, hr-heikkejä ja henkilöstösuunnittelijoita...

Kaikki vain nykyisin ulkoistetaan, se on ajan trendi. Ennen meilläkin oli tietokoneet ja kännykät firman omia. Nytten fuijitsu omistaa kaikki koneet, it-tukihenkilöt ja keskusserverit. Ja kun jokin hajoaa, tehdään tiketti, eli korjataan viikon päästä.

Toisaalta ulkoistuksessa on hyvätkin puolensa. Olen itse ollut yrittäjänä ja ulkoistaessa saa tehdä sitä firman juttua, ei ainakaan minua koskaan esim. kirjanpito kiinnostanut. Helpompi se oli ulkoistaa.

• sivustaseurannut'
        sitä se on kirjoitti:

jaa... oletko miettinyt, että aika monessa "ei-henkilöstövuokrafirmassa" on töissä ihminen tai ihmisiä, jotka etsivät työntekijöitä rahasta. Etenkin kaikista isoista firmoista löytyy vaikka kuinka monia rekrytoijia, hr-heikkejä ja henkilöstösuunnittelijoita...

Kaikki vain nykyisin ulkoistetaan, se on ajan trendi. Ennen meilläkin oli tietokoneet ja kännykät firman omia. Nytten fuijitsu omistaa kaikki koneet, it-tukihenkilöt ja keskusserverit. Ja kun jokin hajoaa, tehdään tiketti, eli korjataan viikon päästä.

Toisaalta ulkoistuksessa on hyvätkin puolensa. Olen itse ollut yrittäjänä ja ulkoistaessa saa tehdä sitä firman juttua, ei ainakaan minua koskaan esim. kirjanpito kiinnostanut. Helpompi se oli ulkoistaa.

Ei vuokrafirman kautta työskentely ole välttämättä este vakinaisen paikan saamiselle. Rekrytoinnista koituu kuluja joka tapauksessa vaikka sen tekisi kuka. Sopivia halukkaita henkilöitä ostetaan omiksi työntekijöiksi jatkuvasti. Tosin on niitäkin, jota eivät halua vakinaista paikkaa jostain syystä vaan tekevät pelkkää keikkaa, eikä kyse ole aina siitä etteivät he saisi tai kelpaisi vakinaiseen työhön. Osalla tuntuu menevän jopa paremmin kuin vakinaisessa työsuhteessa olevilla ja hyvin palkattuja työtehtäviä tuntuu olevan tarjolla enemmän kuin ehtivät tekemään.

• 18
        sivustaseurannut' kirjoitti:

Ei vuokrafirman kautta työskentely ole välttämättä este vakinaisen paikan saamiselle. Rekrytoinnista koituu kuluja joka tapauksessa vaikka sen tekisi kuka. Sopivia halukkaita henkilöitä ostetaan omiksi työntekijöiksi jatkuvasti. Tosin on niitäkin, jota eivät halua vakinaista paikkaa jostain syystä vaan tekevät pelkkää keikkaa, eikä kyse ole aina siitä etteivät he saisi tai kelpaisi vakinaiseen työhön. Osalla tuntuu menevän jopa paremmin kuin vakinaisessa työsuhteessa olevilla ja hyvin palkattuja työtehtäviä tuntuu olevan tarjolla enemmän kuin ehtivät tekemään.

Hyvät keikat kannattaa tehdä itse, vaikka toiminimellä. Silloin ei tarvitse maksaa välistävetäjille.

• kallista on.
        18 kirjoitti:

Hyvät keikat kannattaa tehdä itse, vaikka toiminimellä. Silloin ei tarvitse maksaa välistävetäjille.

Kyllä noi vuokrafirmat kalliiksi tulee kun ne vetävät välistä ja senkin rahan voisi antaa työntekijälle. Työntekijällä on mahdollisimman huono palkka kun työnantaja joutuu maksamaan vuokrafirmalle. En ymmärrä miten työhäkuprosessi niin niin kallista on kun Internetissä ilmaiseksi voi ilmoitella työhakupaikkoja ja sitten haastatteluun ja paljon on hyviä hakijoita ja hyviä cv että minkä hyvän hyvien joukosta valitsee. Voisi ajatella että rekryfirmaan hakee onneton työntekijä joka ei muualta työtä saa ja itse ei viitsi etsiä yrityksiä Internetistä yms. Laisikin tapa on laittaa ilmoitus vuokrafirmaan että saisi jotain työtä. Itse jos olisin yrittäjä niin en vuokrafirman kautta hakisi työntekijöitä. Firman täytyy itse työntekijänsä hommata. Jos sitä hommaa ei hallitse niin ei hallitse mitään. Aika uusiavutonta käyttää vuokrafirmoja.

• outo rekisteröinti
        kallista on. kirjoitti:

Kyllä noi vuokrafirmat kalliiksi tulee kun ne vetävät välistä ja senkin rahan voisi antaa työntekijälle. Työntekijällä on mahdollisimman huono palkka kun työnantaja joutuu maksamaan vuokrafirmalle. En ymmärrä miten työhäkuprosessi niin niin kallista on kun Internetissä ilmaiseksi voi ilmoitella työhakupaikkoja ja sitten haastatteluun ja paljon on hyviä hakijoita ja hyviä cv että minkä hyvän hyvien joukosta valitsee. Voisi ajatella että rekryfirmaan hakee onneton työntekijä joka ei muualta työtä saa ja itse ei viitsi etsiä yrityksiä Internetistä yms. Laisikin tapa on laittaa ilmoitus vuokrafirmaan että saisi jotain työtä. Itse jos olisin yrittäjä niin en vuokrafirman kautta hakisi työntekijöitä. Firman täytyy itse työntekijänsä hommata. Jos sitä hommaa ei hallitse niin ei hallitse mitään. Aika uusiavutonta käyttää vuokrafirmoja.

Jos vuokrafirmassa on mielenkiintoinen työpaikka ( ehkä sellaista ei ole olemassakaan et on vaan vetonaula että saataisiin kattava cv pankkirekisteri) niin juuri sitä työpaikkaa ei voi hakea vaan pitää aina rekisteröityä niiden sivuille ja mitään tietoa ei ole näistä lainsäädännöistä ja miten näitä tietoja säilytetään, kunika kauan yms. Onko cv pankki kauan siellä voimassa. Voisko sähköpostiin tulla ilmoitus että haluaako että cv tiedot poistetaan vai jatketaanko työnhakua yms. Satunnaisia työpaikkoja siellä on siis tosi huonosti ja siellä se cv maakoilee rikastuttamassa vuokrafirman cv pankkirekisteriä.

• baronasta
        outo rekisteröinti kirjoitti:

Jos vuokrafirmassa on mielenkiintoinen työpaikka ( ehkä sellaista ei ole olemassakaan et on vaan vetonaula että saataisiin kattava cv pankkirekisteri) niin juuri sitä työpaikkaa ei voi hakea vaan pitää aina rekisteröityä niiden sivuille ja mitään tietoa ei ole näistä lainsäädännöistä ja miten näitä tietoja säilytetään, kunika kauan yms. Onko cv pankki kauan siellä voimassa. Voisko sähköpostiin tulla ilmoitus että haluaako että cv tiedot poistetaan vai jatketaanko työnhakua yms. Satunnaisia työpaikkoja siellä on siis tosi huonosti ja siellä se cv maakoilee rikastuttamassa vuokrafirman cv pankkirekisteriä.

Mikäs tääkin on

http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2009/09/08/tu-elisa-ja-barona-huijaavat-tyoministerion-tukia/200919616/66

• on epävarmuus työstä
        baronasta kirjoitti:

Mikäs tääkin on

http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2009/09/08/tu-elisa-ja-barona-huijaavat-tyoministerion-tukia/200919616/66

Tämän viestin löysin toisesta keskustelusta. Ja minusta aika harmillista

On vielä sanottava, että työntekijän asema on vuokratyöfirmassa pätkätyöläistäkin huonompi. Vuokratyöfirma ei tee minkäänlaista sopimusta työn jatkumisesta, se jatkuu päivä kerrallaan(ei ainakaan se, missä minä olin töissä). Pätkätyöläinen tietää ainakin, että työ jatkuu viikon, kaksi viikkoa tai kuukauden.
        Pahimmillaan vuokratyöntekijän tilanne on siis se, että hän tekee päivittäin ja jatkuvasti töitä huonolla palkalla, on sidottu työhön kuten vakituinen työntekijä, mutta hänellä ei ole mitään vakituisen työntekijän eduista, ei kesälomaa, ei mahdollisuutta suunnitella elämäänsä eteenpäin.
        ---

Yleensä työvuorolistat tehdään työpaikoissa 2-3 viikko etukäteen. Tiedän yhden vuokrafirman jossa on varmasti puolen vuoden aikana paljon töitä mutta edellisellä viikolla tiedät seuraavan viikon palkan. Voisi edes pyrkiä siihen, että tietäisi työvuoroja vähän aikaisemmin. Tarkoitan vaan kun työsuhde jatkuu puoli vuotta niin sitten jo osattaisi jakaa niitä työvuoroja aikaisemmaksi. Siis edes vähän yritettäisi, että työntekijä voisi suunnitella edes jotain.

• ds4tq34ghqw3

ÄLKÄÄ missään nimessä avatko tota yllä olevaa linkkiä, multa meni toinen kone pimeeks sen takia

• työnhakijakiusattu
        ds4tq34ghqw3 kirjoitti:

ÄLKÄÄ missään nimessä avatko tota yllä olevaa linkkiä, multa meni toinen kone pimeeks sen takia

Ilmeisesti heinäkuulta ollut karenssi loppui, koska viime viikolla tj. kutsui minut käymään ja nyt suoraan ilman välittäjiä. Ilmeisesti aika selvä, koska menen vain sopimaan työtehtävistä ja aloitusajankohdasta. Tämä on toinen paikka eli sellainen, missä ei myönnetty karenssia olevan. Minulle vain ei vastattu mitään. Kuin taikaiskusta minut muistettiin :) Sain kyllä palautetta aikaisemmin, että olivat mieltyneet siellä minuun ja olivat miettineet jotain toista hommaa. Ihmettelinkin, kun mitään yhteydenottoa ei sitten tullutkaan, vasta kuin nyt.

Omalta kohdalta uskoisin tuon mahdollisen rekrypalkkion olleen useita tuhansia, koska hakemani työ oli vaativa asiantuntijapaikka. Hauskaa katsoa nyt, kuka palkatattiin silloin aiemmin paikkaan, jossa olin hyvä kakkonen.

• hr

Mites menee karenssi tilanteessa, jossa rekryfirman työntekijälle tarjotaan toista työpaikkaa samasta rakennuksesta, mutta eri työnimikkeellä, vieläpä sellaisella, mikä ei ole rekrytointifriman alaa.

Esim. ravintola-alan työntekijä siirtyisi toimistotehtäviin yrityksessä, jossa ennen teki ravintola-alan töitä?

• Willemberg

Jos "päänahkapalkkio" ei erittele toimialoja, niin riittää että firma on sama ja se joutuu maksamaan työntekijästä siivunsa. Näin ainakin uskoisin.

Sovi firman kanssa "karenssi"ajaksi tuntityölaskutus jonkun kohtuullisen osuuskunta-laskutusfirman kuten Eezyn kautta ja sano, että sen jälkeen voidaan katsoa tarkemmin vakituista sopparia. Vedät vain tuntihinnan sen verran kovaksi alussa, että TODELLAKIN HALUAVAT tehdä sen heille halvemman vakituisen sopimuksen ajallaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8063
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4953
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2368
    Aihe