Minulla on sellainen ongelma, kun yritän saada Wlan-yhteyttä niin puhelin kysyy Wlan-verkon esijaettu avainta. Mistä minä sen saan? Voiko kyselyn poistaa jostakin? Minulla on Nokia N86 8MP puhelin. Menen toimintoon näin Työkalu > Yhteydet > Wlan > Valinnat > Aloita Web-selailu ja se kysyy sen jälkeen Wlan-verkon esijaettu avainta,
Wlan-yhteys puhelimessa
20
1805
Vastaukset
- jdgfkgljhkl
jota käytät niin kyllä sinulla se salasana silloin on.Jos taasen aioit toisen wlanverkkoa käyttää ei onnistu ikinä jos sen omistaja on suojannut yhteyden eli et pääse millään siihen verkkoon.Kyselyä ei saa pois mistään laitteesta,koska ei kysy jos niin sanottu avoin verkko.
Jos sinun oma wlan ei ole suojattu, niin suojaa se heti wpa2 salauksella ja pitkällä salasanalla.
- Nokia N86 8MP
vapunen kirjoitti:
Jos sinun oma wlan ei ole suojattu, niin suojaa se heti wpa2 salauksella ja pitkällä salasanalla.
Jos haluat tehdä omasta puhelimestasi WLAN-aseman, se onnistuu ilmaisen JoikuSpot Lightin avulla Ovi Kaupasta. Sinulla täytyy tietysti siis olla pakettidata liittymässäsi
- ap. kysyjä
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Jos haluat tehdä omasta puhelimestasi WLAN-aseman, se onnistuu ilmaisen JoikuSpot Lightin avulla Ovi Kaupasta. Sinulla täytyy tietysti siis olla pakettidata liittymässäsi
Kiitos vastanneille. Wlan-yhteys toimii nyt puhelimessani, Menin toimintoon näin Työkalu > Yhteydet > Wlan > Valinnat > Aloita Web-selailu ja se kysyy sen jälkeen Wlan-verkon esijaettu avainta, jonka löysin papereistani ja annoin sen. Ohjeista salasin yhteyden ja verkkoyhteyteen tuli symboli, että yhteys on salattu. Minulla oli aikaisemmin Elisan tavallinen noin 380 kilobit/s mobiilyhteys, joka maksoi 9,90 euroa, vaihdoin sen Elisan mobiiliyhteys miniin, joka maksaa noin 4,90 euroa. Puhelimeni nopeus nousi noin 62 megaan. Mitenkän puhelimen asetuksista saa muutettua yhteyden niin, että se käyttäisi automaattisesti Wlan-yhteyttä kun selailee Webiä. Ohjetta en löytänyt ohjekirjasta.
- N86user
ap. kysyjä kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Wlan-yhteys toimii nyt puhelimessani, Menin toimintoon näin Työkalu > Yhteydet > Wlan > Valinnat > Aloita Web-selailu ja se kysyy sen jälkeen Wlan-verkon esijaettu avainta, jonka löysin papereistani ja annoin sen. Ohjeista salasin yhteyden ja verkkoyhteyteen tuli symboli, että yhteys on salattu. Minulla oli aikaisemmin Elisan tavallinen noin 380 kilobit/s mobiilyhteys, joka maksoi 9,90 euroa, vaihdoin sen Elisan mobiiliyhteys miniin, joka maksaa noin 4,90 euroa. Puhelimeni nopeus nousi noin 62 megaan. Mitenkän puhelimen asetuksista saa muutettua yhteyden niin, että se käyttäisi automaattisesti Wlan-yhteyttä kun selailee Webiä. Ohjetta en löytänyt ohjekirjasta.
Muuta pakettidatayhteyden prioriteetti pienimmäksi, jolloin puhelin yhdistää ensin WLANiin (jos saatavilla). Jos WLAN ei ole käytettävissä, käytetään pakettidatayhteyttä. Prioriteettia voit muuttaa valitsemalla:
Valikko -> Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Verkkokohteet -> Internet -> [Oman pakettidatayhteytesi nimi] -> Valinnat -> Järjestele -> Muuta prioriteettia
Siirrä valinta listan alimmaiseksi ja paina OK. - ap.kysyjä
N86user kirjoitti:
Muuta pakettidatayhteyden prioriteetti pienimmäksi, jolloin puhelin yhdistää ensin WLANiin (jos saatavilla). Jos WLAN ei ole käytettävissä, käytetään pakettidatayhteyttä. Prioriteettia voit muuttaa valitsemalla:
Valikko -> Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Verkkokohteet -> Internet -> [Oman pakettidatayhteytesi nimi] -> Valinnat -> Järjestele -> Muuta prioriteettia
Siirrä valinta listan alimmaiseksi ja paina OK.Kiitos ohjeesta, mutta en oikein ymmärrä sitä. Olen yrittänyt jo melkein tunnin saada asetuksia paikoilleen mutta en ole saanut niitä. Pääsen kohtaan Internet mutta en siitä eteenpäin. Minulla on siinä kohtaan ensiksi Wlan-yhteystieto ja sen jälkeen datayhteyden nimi. Mitä teen sen jälkeen? Mitä tehdään toiminnolla Muuta prioriteettia.
- N86user
ap.kysyjä kirjoitti:
Kiitos ohjeesta, mutta en oikein ymmärrä sitä. Olen yrittänyt jo melkein tunnin saada asetuksia paikoilleen mutta en ole saanut niitä. Pääsen kohtaan Internet mutta en siitä eteenpäin. Minulla on siinä kohtaan ensiksi Wlan-yhteystieto ja sen jälkeen datayhteyden nimi. Mitä teen sen jälkeen? Mitä tehdään toiminnolla Muuta prioriteettia.
Siis, jos sinulla on Internet-verkkokohteiden listalla ensin WLAN yhteysosoite ja sen jälkeen vasta pakettidatayhteys, niin kaikki pitäisi olla kunnossa.
Prioriteettia muuttamalla voit valita ensisijaisesti käytettävän yhteysosoitteen. Esimerkiksi, jos WLAN on korkeammalla listassa kuin esim. pakettidata, valitaan se eikä kokeilla muita. Jos WLAN ei ole käytettävissä kokeillaan listalla seuraavaa yhteysosoitetta, joka voi olla joko toinen WLAN-yhteys tai pakettidata jne. - ap.kysyjä
N86user kirjoitti:
Siis, jos sinulla on Internet-verkkokohteiden listalla ensin WLAN yhteysosoite ja sen jälkeen vasta pakettidatayhteys, niin kaikki pitäisi olla kunnossa.
Prioriteettia muuttamalla voit valita ensisijaisesti käytettävän yhteysosoitteen. Esimerkiksi, jos WLAN on korkeammalla listassa kuin esim. pakettidata, valitaan se eikä kokeilla muita. Jos WLAN ei ole käytettävissä kokeillaan listalla seuraavaa yhteysosoitetta, joka voi olla joko toinen WLAN-yhteys tai pakettidata jne.Asia on ok. Siirsin Yhteydet osiosta Wlan-toiminnon pikavalinnaksi puhelimeni etunäytölle. Oletan, että asia on toisin päin. Kun käytän sitä Wlan-valintaa enkä Web-valintaa ja kun Wlan lakkaa yhtäkkiä toimimasta, niin tilalle tulee datayhteys eikä päinvastoin.
- ap.kysyjä
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Kyselen sinulta nimimerkki Nokia N86 8MP, että miten sinä saat WlAN-yhteyden samanmerkkiseen puhelimeesi. Menetkö nettiin Web-logon kautta jossa minun puhelimessa on useita tallennettuja kirjainmerkkejä vai menetkö Yhteydet-osion sisällä olevan WLAN-toimintologon kautta. Olen siirtänyt sen Päävalikkoon. Onko sinulla ollut samoja ongelmia kuin minulla, mitä olen kuvaillut edellisissä viesteissä tässä ketjussa.
- N86user
ap.kysyjä kirjoitti:
Kyselen sinulta nimimerkki Nokia N86 8MP, että miten sinä saat WlAN-yhteyden samanmerkkiseen puhelimeesi. Menetkö nettiin Web-logon kautta jossa minun puhelimessa on useita tallennettuja kirjainmerkkejä vai menetkö Yhteydet-osion sisällä olevan WLAN-toimintologon kautta. Olen siirtänyt sen Päävalikkoon. Onko sinulla ollut samoja ongelmia kuin minulla, mitä olen kuvaillut edellisissä viesteissä tässä ketjussa.
Itse ainakin yhdistän WLANiin suoraan selaimesta. Turha käydä WLAN-toiminnon kautta yhdistämässä, kun se on paljon kätevämpää suoraan selaimesta. Selaimena tosin käytän Opera Mobile 10:ä, suosittelen.
- ap.kysyjä
N86user kirjoitti:
Itse ainakin yhdistän WLANiin suoraan selaimesta. Turha käydä WLAN-toiminnon kautta yhdistämässä, kun se on paljon kätevämpää suoraan selaimesta. Selaimena tosin käytän Opera Mobile 10:ä, suosittelen.
Kiitos sinulle. Asia selvisi. Laitoin Web-logon sisällä oleveien kirjainmerkin asetuksista yhteystietokohtaan "Kysy aina" ja antamasi ohjeesta Valikko -> Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Verkkokohteet -> Internet, Internetosion sisälle WLANin ja Wap-palvelujen sisälle esim. GSM. Nyt toiminto kysyy aina, kun avaan kirjanmerkeistä talentamani nettisivun avataanko WLAN vai esim. GSM.
ap.kysyjä kirjoitti:
Kiitos sinulle. Asia selvisi. Laitoin Web-logon sisällä oleveien kirjainmerkin asetuksista yhteystietokohtaan "Kysy aina" ja antamasi ohjeesta Valikko -> Työkalut -> Asetukset -> Yhteys -> Verkkokohteet -> Internet, Internetosion sisälle WLANin ja Wap-palvelujen sisälle esim. GSM. Nyt toiminto kysyy aina, kun avaan kirjanmerkeistä talentamani nettisivun avataanko WLAN vai esim. GSM.
Nokia N8 on automaattinen yhteysosoite valinta. Puhelin yhdistää määritettyyn wlan verkkoon aina kun puhelin on oman wlan verkon alueella. Muualla puhelin yhdistää 3g verkkoon, tai voit etsiä wlan verkkoja.
- ap.kysyjä
vapunen kirjoitti:
Nokia N8 on automaattinen yhteysosoite valinta. Puhelin yhdistää määritettyyn wlan verkkoon aina kun puhelin on oman wlan verkon alueella. Muualla puhelin yhdistää 3g verkkoon, tai voit etsiä wlan verkkoja.
En tiedä, että mainitsinko, että en käytä puhelinta virtalähteenä yhdistettynä esim. kannettavaan vaan surffailen puhelimella netissä ilman tietokonetta. Nykyisin käytän WLAN-yhteyttä, joka on huomattavasti nopeampi kuin 3G. Minulla on Elisa viihde, jossa on WLAN ja nopeus on maksimissaan 100 megaa. Sitä yhteyttä käytän myös puhelimeeni, jolloin sen nopeus on noin 55-65 megan tienoilla. Selaimesta puheenollen käytän Googlea, jota kautta etsin haluamani nettisivuja ja tallennan ne avattuna Kirjainmerkkeihin. Sieltä sitten luen tarvitsemaani nettisivua seuraavalla kerralla.
- Nokia N86 8MP
ap.kysyjä kirjoitti:
En tiedä, että mainitsinko, että en käytä puhelinta virtalähteenä yhdistettynä esim. kannettavaan vaan surffailen puhelimella netissä ilman tietokonetta. Nykyisin käytän WLAN-yhteyttä, joka on huomattavasti nopeampi kuin 3G. Minulla on Elisa viihde, jossa on WLAN ja nopeus on maksimissaan 100 megaa. Sitä yhteyttä käytän myös puhelimeeni, jolloin sen nopeus on noin 55-65 megan tienoilla. Selaimesta puheenollen käytän Googlea, jota kautta etsin haluamani nettisivuja ja tallennan ne avattuna Kirjainmerkkeihin. Sieltä sitten luen tarvitsemaani nettisivua seuraavalla kerralla.
Kaikki rupesi pelittämään?
Vinkkinä vielä, kannattaa kokeilla puhelimessa myös muitakin internet-selaimia. Yksi parhaimmista on Opera Mini (tai Mobile). Operan palvelimet pakkaavat sivujen kokoa pienemmäksi, jolloin sivujen lataus on huomattavasti nopeampaa esimerkiksi hitaassa GSM-verkossa. Samoin sivujen scrollauskin on kätevämpää näppäimistöllä, ja kätevät pikakomennot oppii helposti selkeän listan avulla. Voit mennä puhelimesi nykyisellä Web-selaimella osoitteeseen
m.opera.com
ja asentaa sovelluksen suoraan puhelimeen ap.kysyjä kirjoitti:
Toivottavasti olet suojannut wlan verkkosi oikein. Nimittäin Wpa2 salauksella ja pitkällä salasanalla.... Jos et, niin naaapurit pääsevät käyttämään nettiäsi ilmaiseksi, ja hakkerit pääsevät seuraamaan että millä nettisivulla olet käynyt. ( Jokunen vuosi sitten televisiosta tuli eräs ohjelma, jossa pieni ryhmä etsi avoimia wlan verkkoja, ja yrittää seurata niiden nettiliikennettä. Sitten ne soitti sen henkilön ovikelloa, jolla oli avoin wlan verkko.
- Rob11111111111
Nokia N86 8MP kirjoitti:
En minä ymmärrä tota joikuspottia. Kun menen ovi storeen niin pistän sen hakuun mut se ei löydä sitä. Miten saisin sen wifi aseman toiminaan kännykässä?
Ainakin minä löysin kyseisen sovelluksen Nokia Storen hakua käyttäen: http://store.ovi.com/search?q=joikuspot
Voi olla, että sinun puhelimesi ei tue sitä ja sentakia Nokia Store ei näytä sitä.- avuton...
mistä pepereista löysit tuon avaimen? olen itekkin koittanut päässä nettiin puhelimella,ja minulla suojattu yhteys,mut aina kysyy tuota wlan avainta... mistä löydän sen? yhdistyykö se sit automaattisesti omaan nettiliittymään..?
- avuton...
no niin selkishän se,kun kysyin 12 vuotiaalta pojaltani neuvoa...hih...
olen ihmetelly kun se puhelimella netis ja ite en pääse... - ...
mistä löydn ton "työkalut" ohjelman ku en oo löytäny?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321