Ulosottomiehen vaitiolovelvollisuus?

Mitähä?

Minulla on ulosottovelkaa. Luottotiedot ovat menneet, ei siitä sen enempää. Sain tiedoksiantolapun ulosottotoimistolta, jossa pyydettiin soittamaan viimeistään 15. päivän aikana. Isäni soittaa ko. päivänä aamupäivästä minulle, että ulosottomies on soittanut hänelle minun velkomusasiassa, koska numeroani ei ole saanut. Kuitenkin olen uo-virastoon numeroni jättänyt useaan otteeseen. Onko laillisesti oikein, että ulosottomies soittaa isälleni, ja kertoo soittavansa minun velka-asioissa?? Isäni ei edes ole veloistani tiennyt mitään, ja parempi se niin olisi ollutkin! Tarkoitukseni olisi ollut itse soittaa päivästä ko asiasta!

19

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggggggggggggggggg

      Oletko alaikäinen?

    • vavevve

      Oletko tosiaan alaikäinen vai "tavoittamattomiss" armeijassa tai muualla?

    • uo-miestä pakoileva

      Itselläni myös ulosottovelkaa, luottotiedot menneet. Asuin Helsingissä vuoden ja minulla oli prepaid-liittymä. Ulosotosta oltiin yhteydessä vain kirjeitse, enkä milloinkaan avannut heidän kirjeitään. Kukaan ei koittanut ottaa puhelimitse yhteyttä tai käynyt ovella.

      Muutin pienemmälle paikkakunnalle. Ehdin asua täällä vain alle kuukauden ajan, en saanut postia. Sitten isäni soitti, että ulosottomies oli häneltä tiedustellut OLINPAIKKAANI ja samalla kertonut tarkan euromääräisen velkasumman sekä mistä kaikesta velkani koostuu. isäni ei ollut edes kysynyt häneltä mitään!

      Noh, otin puhelimen kauniiseen käteeni ja soitin oitis ulosottomiehelle. Kysyin että mitä h*lvettiä sinä soittelet asiaan kuulumattomille ihmisille, mistä tiedät olenko edes heidän kanssaan missään tekemisissä jne. hän vastasi että heillä on oikeus tiedustella lähipiiriltä velallisen OLINPAIKKAA, kun eivät ole saaneet tähän yhteyttä. SIIS mitä???? luonnollisestikaan OLINPAIKKANI ei varmasti voi olla esimerkiksi kotiosoitteeni??? voi jumalauta... kyllä silloin kismitti sen verran, että mietin itsekin asian laillisuutta, mutta ilmeisesti näin voi tehdä myös aikuisen ihmisen kohdalla. itse siis jo pitkälti yli tuon 18v ja vuosiin en ole vanhempien luona asunut.

      • Mitähä?

        En ole alaikäinen, enkä armeijassa. Ärsyttää suunnattomasti, edellisviikola vasta olin ollut ulosottovirastoon yhteydessä, ja monesti aikaisemminkin. Numero heillä pitäisi siis olla. Postiakin on tullut tänne, olisivat edes oven taakse tulleet, teretulemast vaan, kotona ollaan.. Tai oisivat odottaneet edes sen päivän, johon asti heidän kanssa asian pystyi hoitamaan! Miksi soitella isälle, ja kertoa veloistani??? Itse olen soppani keittänyt, ja itse haluan siitä selvitäkin. Pistää vaan miettimään, missä menee ulosottomiehen vaitiolovelvollisuus! Perkule!


      • ukrtuiyt
        Mitähä? kirjoitti:

        En ole alaikäinen, enkä armeijassa. Ärsyttää suunnattomasti, edellisviikola vasta olin ollut ulosottovirastoon yhteydessä, ja monesti aikaisemminkin. Numero heillä pitäisi siis olla. Postiakin on tullut tänne, olisivat edes oven taakse tulleet, teretulemast vaan, kotona ollaan.. Tai oisivat odottaneet edes sen päivän, johon asti heidän kanssa asian pystyi hoitamaan! Miksi soitella isälle, ja kertoa veloistani??? Itse olen soppani keittänyt, ja itse haluan siitä selvitäkin. Pistää vaan miettimään, missä menee ulosottomiehen vaitiolovelvollisuus! Perkule!

        niin silloin asia todellakin kuuluu vanhemmillesi myös.Eli olitko alkuperäisen velan rauetessa alle 18v?Ihan sama oletko nyt yli 18v.


      • Mitähä?
        ukrtuiyt kirjoitti:

        niin silloin asia todellakin kuuluu vanhemmillesi myös.Eli olitko alkuperäisen velan rauetessa alle 18v?Ihan sama oletko nyt yli 18v.

        en ole nyt alaikäinen enkä velkojen alkaessa alaikäinen.


    • kekddkdkdd

      Omaa tyhmyyttä. Olisit soittanut heti kun kirhe tuli. Mä soitin ulosottomiehelle samana päivänä kun lappu tuli postista. Käymään menin jo seuraavana päivänä. Selitin asiani rehellisesti enkä kierrellyt. Sain sovittua niin, että maksan velkaa itse pois tuon 1/3 palkastani. Vaikka velkaa on about 30000€ ja velkojia ehkä 25.. ulosottomies oli kaikin puolin loistava. Kyselin että tarviiko lähettää hänelle tilinauhaa aina.. sanoi että älä turhaan, ei hän sillä mitään tee.. että tuu vaikka helmikuun alussa käymään ja ota sillon uusin tilinauha mukaan. Tuo käynti on sillon vaan sen takia että sillon pitäis jo kaikkien velkojen olla tuolla. Niin katotaan vähän missä mennään. Taulukkomaksuista kun kysyin niin sanoi että hän laittaa tuohon vuorottelujärjestelmän. Että joka tilistä lyhenee vain yksi tai kaksi velkaa. Niin ei tule turhia kuluja.

      Niin, tää kirjoitus ei vastannut sun kysymykseen, pointtina oli se. Että noin hienosti asiat voivat mennä jos on itse oma-alotteinen ja aktiivinen. Mä vielä varmistin senkin ettei yhtään mihinkään mene tietoa veloistani. Ei töihin, eikä sitä kautta sukulaisille. Sanoi ettei ole mitään huolta, kun hoidan maksut ajallaan niin kenenkään muun ei tarvitse veloista kuulla.

      Noh, ehkä ensi kerralla olet vähän aktiivisempi..

      • jkjdfjkdj

        Helppoa ei se työ ole ulosottomiehellekkään, aktviinen asiakas saa kyllä paremman kohtelun. Omaa hölmöyttä minäkin jouduin tilanteeseen, jossa laskut jäi maksamatta, laskut meni perintään ja sieltä ulosottoon. Johonkin väliin piti vetää viiva ja siitä alkoi sitten kamala työskentely kohti kuiville selviämistä. Palkasta meni 500-2500e/kk suoraan ulosottoon ja nyt ulosottovelka on käytännössä maksettu muutaman vuoden pyristelyn jälkeen. Koko ajan olin rehellinen ulosotolle ja sain sovittua aika hyvin myös vapaakuukaudet, jos piti jotain isompaa hankkia.


      • Mitähä?
        jkjdfjkdj kirjoitti:

        Helppoa ei se työ ole ulosottomiehellekkään, aktviinen asiakas saa kyllä paremman kohtelun. Omaa hölmöyttä minäkin jouduin tilanteeseen, jossa laskut jäi maksamatta, laskut meni perintään ja sieltä ulosottoon. Johonkin väliin piti vetää viiva ja siitä alkoi sitten kamala työskentely kohti kuiville selviämistä. Palkasta meni 500-2500e/kk suoraan ulosottoon ja nyt ulosottovelka on käytännössä maksettu muutaman vuoden pyristelyn jälkeen. Koko ajan olin rehellinen ulosotolle ja sain sovittua aika hyvin myös vapaakuukaudet, jos piti jotain isompaa hankkia.

        Silloinhan uo- mies olisi voinut aikaistaa päivämäärää, milloin viimeistään voi soittaa! Periaatteessa sama käytäntö kuin laskunmaksun kanssa, ethän voi karhukirjettä lähettää, ennen kuin eräpäivä on ylitetty! En allekirjottaisi sitä, ettei aktiivinen olisi silloin, jos asian huolehtisi silloin kun sen vielä voi.. Vasta silloin kun se on jo myöhäistä, joo silloin ihminen ei olisi aktiivinen ja olisi täysin omaa tyhmyyttään.


    • ääliö26

      on ne niin aktiivisia että lähettävät omat kirjeensä väärään osoitteessen ja tämä on faktaa.että se siitä vaitolo velvollisuudesta

    • 11

      Mistä ulosottomies voi tietää velallisen osoitteen, etenkin kuin nämä "velalliset" eivät paljon itsestään ilmoittele. velkojat ilmoittavat velallisen osoitteen. Jos väestörekisterissä ei ole ajantasalla olevia tietoja, jää osoite "ilmaan".

    • ?!?!?!?!

      Väestörekisteristä pitäisi löytyä. Luulisi suurimman osan velallisista jossakin asuvan? -Ja jos ei?? Sitten ymmärrän lähiomaisille soittelun. Enkä siinäkään vaiheessa edes ymmärrä sitä, millä oikeudella he kertovat velkojen määrän ym.

    • Anonyymi

      Itsekin olen menossa ulosottoon, ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen 36 vuotias. Voiko ulosottoviranomaiset mennä puhumaan tilanteestani esimerkiksi vanhemmilleni, vai onko heillä vaitiolovelvollisuus? Mietin vain, kun puhelinnumeroni on isäni nimissä. Onko sillä vaikutusta asiaan?

      • Anonyymi

        Puhelinnumerosi on isäsi nimissä? Olet 36-vuotias? Noh, kyllä ne ulosottokirjeet sinne peräkammariisi matkalla kulkevat vanhempiesi eteisen kautta, joten kyllä vanhempasi tiedon saavat.


      • Anonyymi

        En asu peräkammarissa, vaan mulla on oma asunto. Mutta puhelin on silti isän nimissä. Mutta eihän mun ulosottoasiat isälleni kuulu? Eikä muillekaan sukulaisille. Ja kyllähän niillä ulosottoviranomaisilla joku vaitiolovelvollisuus täytyy olla. Ymmärtäisin jos poliisi soittelee perään ja tiedustelee onko henkilöä näkynyt tai tietoa tämän olinpaikasta, mutta eihän vouti ole poliisiviranomainen.


    • Anonyymi

      Veikkaan villisti niillä olevan oma pottinsa jerseyllä.

    • Anonyymi

      Hei haloo, olen 36 vuotias aikuinen ihminen. Ei kai ne nyt mun vanhemmilleni soittele ja kerro mun veloista? Mitäs se mun vanhemmille kuuluu, aikuisen ihmisen asiat. Nehän syyllistyisivät itse siinä johonkin rikokseen jos kertovat mun vanhemmilel minun yksityisasioita. Olinpaikkaani voivat toki tiedustella, vaikak käsittääkseni siihenkin on valtuudet vain poliisiviranomaisilla, jollaisia ulosottomies ei käsittääkseni edusta.
      Näin maalaisjärjellä ajateltuna, ihan naurettavakin ajatus, että ulosottomies soittelisi vanhemmille ja kyselisi 36 vuotiaan aikuisen ihmisen perään?

      • Anonyymi

        Maalaisjärjellä ajateltuna 36-vuotias aikuinen ihminen soittaa itse sille ulosottomiehelle, kertoo tilanteensa ja vahvistaa yhteystietonsa. Ei se vouti pure ja homma on sit sillä selvä eikä voutin tarvi edes yrittää tavoitella omaisten kautta.


    • Anonyymi

      Poste restanteen vaan osoite ja lähdet Lappiin kiertelemään. Siellä on autiomökkejä joissa voi asustella salaa ilmaiseksi. Sen verran hoitelet asioita että saat tehtyä työmarkkinatukihakemuksen. Tuolta sinua ei löydetä ei vouti eikä isäsi. Luonnosta löytyy syötävääkin helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe