Netistä vs. liikkeestä?

ihmettelen...

Nykyään lähes kaikilla valokuvaliikkeillä on oma nettipalvelu, jossa voi itse ladata kuvia kehitettäväksi.

Miksi kuvat ovat netin kautta tilattuna halvempia kuin jos menee kauppaan ja länttää muistitikun tiskiin? Erohan voi olla monta kymmentä senttiä.

Onko liikkeen kautta tilatut kuvat laadukkaampia kuin netin kautta tilatut vai mikä selittää hintaeron? Eivätkös kuvat tule samasta liikkeestä ja koneesta kuitenkin?

Minulla on kokemuksia tunninkuvasta.

9

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+15

      Ero tulee siitä että saat palvelua. Joka toinen asiakas kysyy jotain profiileista, ruudun säädöistä tms. tämä generoituu hintoihin, toki kilpailu vaikuttaa aina.

      Kaupan kautta tilatut eivät ole laadukkaampia, laatuun vaikkutavat paperi korjausprofiili yms joissa on valmistajakohtaisia eroja.

    • Paljon halvemmalla

      ja parempilaatuisina saat kuvat Saksasta, postikulut mukaanlukien.

      • Aatu H

        ...sinne Saksalaisille sivuille, niin tutkaillaan yhdessä


    • Netin kautta tilattuna kuvat tehdään usein keskitetysti ja tehokkaasti. Kun menee liikkeeseen, siitä tarvitaan kyseisen liikkeen työpanosta, joka on kalliimpaa. Ei niitä samalla koneella yleensä tehdä. Minä olen yleensä käyttänyt Fotoyksiä, kun niillä ei noudettaessa ole käsittelykuluja, ja tilaan yleensä melko pienen määrän.

      • ....................

        yhtälailla netin kautta tilatessa täytyy töitä tehdä vastapuolella. Asiakaspalvelu saattaa olla paljon parempaa netin kautta asioidessa, jos kivijalkaliikkeessä on sattunut huono päivä tai asiakkaalla on pipo vinossa.

        Kivijalkaliikkeessä on yleensä suuremmat vuokra/kiinteistökulut kaupunkien keskustoissa ja markkinointi maksaa myös enemmän. Asiakas maksaa siten hienoista puitteista, mutta laatu on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

        Netin kautta toimia liikkeitä on aivan turha väheksyä. Kokeile niin näet ja koet sen itse.


      • .................... kirjoitti:

        yhtälailla netin kautta tilatessa täytyy töitä tehdä vastapuolella. Asiakaspalvelu saattaa olla paljon parempaa netin kautta asioidessa, jos kivijalkaliikkeessä on sattunut huono päivä tai asiakkaalla on pipo vinossa.

        Kivijalkaliikkeessä on yleensä suuremmat vuokra/kiinteistökulut kaupunkien keskustoissa ja markkinointi maksaa myös enemmän. Asiakas maksaa siten hienoista puitteista, mutta laatu on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

        Netin kautta toimia liikkeitä on aivan turha väheksyä. Kokeile niin näet ja koet sen itse.

        Netin kautta kuvia tilatessa prosessi on hyvin pitkälle automatisoitu. Toki laitteista tulee pitää huolta lisäämällä paperia tms. mutta itse prosessi menee läpi automaattisesti sarjatuotantona. Käsityötä saattaa tulla lähinnä kuvien pussittamisessa, joskin sitäkin voi pitkälle automatisoida. Ainoa merkittävä varsinainen käsityö on tilauksen luovuttaminen. Kun tilataan liikkeessä täytyy kyseinen tilaus tehdä siinä ja nyt. Koneiden käyttöaste jää alhaisemmaksi, koska työ on purskittaista ja tilaukset halutaan nopeasti käsiteltyä. Pitämällä liikkeessä toimitetun hinta korkeampana saadaan kysyntä ohjattua tehokkaampaan nettitilaukseen. Vaikka tilaukset tehtäisiinkin samalla laitteella voi nettitilaukset toimia luppoajan toimena, jolloin ne on halvempia.

        Kysehän tässä ei ollut erillisten netti- ja kivijalkaliikkeiden vertailu vaan erilaisten tilaustapojen vertailu samassa liikkeessä.


      • vai erilailla?
        .................... kirjoitti:

        yhtälailla netin kautta tilatessa täytyy töitä tehdä vastapuolella. Asiakaspalvelu saattaa olla paljon parempaa netin kautta asioidessa, jos kivijalkaliikkeessä on sattunut huono päivä tai asiakkaalla on pipo vinossa.

        Kivijalkaliikkeessä on yleensä suuremmat vuokra/kiinteistökulut kaupunkien keskustoissa ja markkinointi maksaa myös enemmän. Asiakas maksaa siten hienoista puitteista, mutta laatu on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

        Netin kautta toimia liikkeitä on aivan turha väheksyä. Kokeile niin näet ja koet sen itse.

        ”yhtälailla netin kautta tilatessa täytyy töitä tehdä vastapuolella”
        —taidat ihan aikuisten oikeasti luulla, että netissä seisoo joku tiskin takana asiakkaita odottamassa


      • Nettikauppias123
        vai erilailla? kirjoitti:

        ”yhtälailla netin kautta tilatessa täytyy töitä tehdä vastapuolella”
        —taidat ihan aikuisten oikeasti luulla, että netissä seisoo joku tiskin takana asiakkaita odottamassa

        No jos tarkkoja ollaan, niin varmaan yli 90 % nettikaupoista joku todella istuu "tiskin" takana odottelemassa tilauksia. Itse lukeudun tuohon joukkoon


    • afsasfasf

      Johtuu siitä että netin/kioskin kautta lähetetyt kuvat ovat juuri sellaisia kuin kalibroidun labbiksen kautta saat, eli jos kuva on persiilleen niin sellaisen saat. Kivijalkaliikkeissä huom. YLEENSÄ ollaan huomaavaisempia sen suhteen mitä asiakkaalle annataan, kuvat käydään yksikerrallaan läpi ja koitetaan saada parasta aikaiseks värien ja tummuuksien kohdalta. Myös paperin laatu/paino on parempi kuin täysin automatisoidussa "halvalla" nettitilauksissa, myös nopeus tilauksissa voi olla jopa tunnissa, eikä kaiken maailman käsittely/postikuluja tule. Mutta jos tilaat satoja kuvia niin halvemmaksi se tulee, mutta saat mitä lähetät..!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3827
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1485
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe