Parannus

Tehkää parannus

Parannus on monivaiheinen prosessi, joka lähtee liikkeelle siitä kun ihminen ottaa Jumalan sanan uskolla vastaan sydämeensä, ja sydämeen lylvetty sana itää, alkaa siis elää hänen sydämessään.

Kun ihminen tiedostaa Jumalan tahdon lain sanasta, ("joka syntiä tekee sen on kuoltava"), hän havaitsee olevansa vakavassa ristiriidassa lain kanssa. Laki sanoo, että sinun on rakastettava Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä yhtä paljon kun itseäsikin. Ihminen havaitsee rakastavansa koiraansa ja autoaankin enemmän kuin JUmalaa ja lähimmäisiään. Yksi esimerkki: Ei tarvitse autoon tulla isoa naarmua, kun koko maailma uhkaa romahtaa, ja jos joku ampuu koiran, siitä vasta meteli syntyy.

Laista kirkastuu myös se tosiasia, että jumalalle ei kelpaa muu kuin täydellinen pyhyys. Eli jos olet Pyhä, niin koirasi saa tappaa ja autosi varastaa, kotisi saa polttaa ja tavarasi hävittää, eikä pitäisi mielen värähtääkään moisesta, saihan rakastamasi varas nyt kaipaamansa tavarat, ja rakastamasi koirasi tappaja sai kaipaamansa rauhan. Sinä siis iloitset edellä mainituissa tapauksissa lähimmäistesi onnesta jos sinulla on täydellinen rakkaus.

Sitä sinulla ei totisesti ole, älä edes yritä valehdella. Tekopyhyytesi voi olla sitäkin vahvempi, niin vahva että voisit vaikka tappaa koirasi tappajan ja kokea sen teon ihan oikeaksi.

Me kaikki ihmiset yhdessä tapoimme julmasti Jeesuksen ristillä. Mitä Jeesus, hän jolla ON täydellinen rakkaus, mitä hän teki tappajilleen? Antoi kaikki syntimme anteeksi ja lahjoitti iankaikkisen elämän meille julmille roistoille. Taa tekopyhä herää tässä vaiheessa, ja sanoo; "en minä tehnyt, vaan nuo toiset sen tekivät". Ellei ennen, niin viimeistään helvetissä hänellä on kylliksi aikaa miettiä tekopyhiä puheitaan. On aikaa miettiä Naatanin sanoja Daavidille: "Sinä olet se mies!"

31

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehkää parannus

      Vain katuva ihminen pyytää armoa. Katumaton ei pyydä armoa, koska hän ei ole mielestään tehnyt väärin kenellekään. Huuli pyöreänä hän kysyy parannussaarnaajalta: "Mistä - minun - pitäisi tehdä parannus?"

      • arvatkaa kuka

        niin millainen nyt itse olet kun olet Jumalan terve. Oletko kuinka hyvä ihminen, että Jumala sen todella huomaa. Jos olet täydellisen rakkauden vallassa, rakastatko esimerkiksi homoja. Sinä vain rakastat vaikka se rakas koirasi tapetaan tai autosi tuhotaan. Sinä vain hymyilet ja sanot, se oli Herran tahto. Niinkö.

        Syyttelet, että tapoimme Jeesuksen. Kyllä hänet roomalaiset tappoivat juutalaisten nauraessa vieressä.
        Me olemme ollee aina syntisiä ennen ja jälkeen Jeesuksen. Se sovitus jonka hän teki sen me kaikki teemme omalla tavallamme Jumalalle.


      • kalle.

        en tiedä kuinka oahasti olen tehnyt mutta kuitenkin.


      • Tehkää parannus
        arvatkaa kuka kirjoitti:

        niin millainen nyt itse olet kun olet Jumalan terve. Oletko kuinka hyvä ihminen, että Jumala sen todella huomaa. Jos olet täydellisen rakkauden vallassa, rakastatko esimerkiksi homoja. Sinä vain rakastat vaikka se rakas koirasi tapetaan tai autosi tuhotaan. Sinä vain hymyilet ja sanot, se oli Herran tahto. Niinkö.

        Syyttelet, että tapoimme Jeesuksen. Kyllä hänet roomalaiset tappoivat juutalaisten nauraessa vieressä.
        Me olemme ollee aina syntisiä ennen ja jälkeen Jeesuksen. Se sovitus jonka hän teki sen me kaikki teemme omalla tavallamme Jumalalle.

        Kuinkahan monta kertaa sinulle on tämä sama asia toistettava, voisitko kertoa?


      • Tehkää parannus
        kalle. kirjoitti:

        en tiedä kuinka oahasti olen tehnyt mutta kuitenkin.

        Jumalan palvelijana Jeesuksen käskyn mukaisesti todistan sinulle: Syntisi ja vikasi on Jeesuksen nimessä ja versssä anteeksi annettu, iankaikkisella unhoituksella. Kun tämän sydämessäsi uskot, niin sen omistat.
        Mene Herran rauhaan, uskosi on sinut pelastanut. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!


      • ölpyri
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Kuinkahan monta kertaa sinulle on tämä sama asia toistettava, voisitko kertoa?

        setsemän sataa setsemän kertaa seitsemän.


      • kddpofg diekdbmg
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Jumalan palvelijana Jeesuksen käskyn mukaisesti todistan sinulle: Syntisi ja vikasi on Jeesuksen nimessä ja versssä anteeksi annettu, iankaikkisella unhoituksella. Kun tämän sydämessäsi uskot, niin sen omistat.
        Mene Herran rauhaan, uskosi on sinut pelastanut. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!

        Oletko nöyrä palvelija. Oletko lähimmäistäsikin rakastava palvelija. Oletko myös homoja rakastava palvelija. Älä erehdy sanomaan kuin Pietari, en tunne miestä.


      • Tehkää parannus
        kddpofg diekdbmg kirjoitti:

        Oletko nöyrä palvelija. Oletko lähimmäistäsikin rakastava palvelija. Oletko myös homoja rakastava palvelija. Älä erehdy sanomaan kuin Pietari, en tunne miestä.

        Muun muassa!


      • savon ukko
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Jumalan palvelijana Jeesuksen käskyn mukaisesti todistan sinulle: Syntisi ja vikasi on Jeesuksen nimessä ja versssä anteeksi annettu, iankaikkisella unhoituksella. Kun tämän sydämessäsi uskot, niin sen omistat.
        Mene Herran rauhaan, uskosi on sinut pelastanut. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!

        hokemasi Jeesuksen verestä. Koeta tehostaa omaa sanomaasi pehmeämmin että se tehoaisi. Tuollaisilla teuraspuheilla on vastenmielinen ja pelokas vaikutus. Vai sitäkö sinä haluat. Ei Jeesus sitä varmaan halunnut.


    • Tehkää parannus

      ... vihollisen puuttumisesta peliin elämän tielle lähdön jälkeen, on totinen ja kova pyhityselämän yrittäminen.
      Ennen sitä on jo kamppailtu siitä verisesti, uskaltaako koko sille tielle lähteä alkuunkiaan.

      Ihminen joka on tässä vaiheessa jo tullut tietoiseksi syntisyydestään, saa voimakkaan halun lepyttää Jumalaa joka on hänelle vihainen. Tällöin vihollisella on parempi kuin hyvä tilaisuus hyökätä parannusprosessissa kamppailevan henkilön kimppuun voimallisesti.

      Vihollisen kanssa liittoutuneen (maan) siis tässä tapauksessa aivorustingin sisältä päin alkaa kuulumaan hyvin moittivia ja vaativia ääniä; "kuule nyt, ei tämä ponnistelu riitä vielä alkuunkaan, sinun pitää tulla paljon paremmaksi paljon paremaksi, jotta Jumala sinut hyväksyisi, ja saisit uskoa syntisi anteeksi!"

      • Tehkää parannus

        .. kun olen näin heikko ja syntinen ihminen."

        Tämä on saatanan vale! Jeesus tuli juuri heikkoja ja syntisä pelastamaan. Omasta mielestään hyville ja pyhille ihmisille hänellä ei ole mitään annettavaa. Olisi tietenkin armo, mutta kun hyvä ihminen ei tarvitse armoa.

        Jos sinä (kuka lienetkin) uskot valheen, niin sinä elät valheessa silloin.Oman vanhurskauden pauloissa eläminen on erittäin raskasta puuhaa sellaiselle ihmiselle, jolla on Jumalan sanan herättämä elävä synnintunto.


      • savon ukko
        Tehkää parannus kirjoitti:

        .. kun olen näin heikko ja syntinen ihminen."

        Tämä on saatanan vale! Jeesus tuli juuri heikkoja ja syntisä pelastamaan. Omasta mielestään hyville ja pyhille ihmisille hänellä ei ole mitään annettavaa. Olisi tietenkin armo, mutta kun hyvä ihminen ei tarvitse armoa.

        Jos sinä (kuka lienetkin) uskot valheen, niin sinä elät valheessa silloin.Oman vanhurskauden pauloissa eläminen on erittäin raskasta puuhaa sellaiselle ihmiselle, jolla on Jumalan sanan herättämä elävä synnintunto.

        sehän syntisiä hirvittää. Vai et ole heikko ja syntinen. Olet aivan samanlainen reppana Jumalan ja Jeesuksen edessä kuin me muutkin.

        En ole kuka lienetkin, mutta sanon,että vai sinullekko ei ole Jeesukselta ja Jumalalta mitään annettavaan. Et vielä tarvitse armoa. Sitä tarvii kaikki. Olet läpensä niin tekopyhäpaska omassa ökyuskossasi, että sen nyt tyhmempikin huomaa sinun paskantärkeytesi pyhänä Jeesuksen valittuna. Et anna ihmis-arvoa toisellaisille ihmisille, mutta Jeesus ja Jumala antaa. Sinulle voitaisiin sanoa TEE PARANNUS.


    • Tehkää parannus

      Prosessin luppuvaihe on uskonvanhurskauden käsittäminen. Sen käsittäminen sydämessä, että minun vanhurskauteni onkin siinä mitä JEESUS teki minun puolestani ja kahjoitti minulle ilman minun omia ponnistelujani.

      Tätä tilaa seuraa järjelle käsittämättömän ihana Jumalan rauha ja pelastusvarmuus. Enää ei ole mitää epävarmuustekijää minun ja Jumalan välillä. Kuolema, kussa on sinun otasi? Kuolema on nielty ja voitto on saatu, sen teki Herrani Jeesus. Hallelujaa kiitos Jeesus!

      Syntinen on nyt pyhä,
      väärä onvanhurskas,
      ja saastainen on puhdas.

      Voi sitä iloa ja riemua joka on Jeesuksessa

    • Tehkää parannus

      ... uskoa tunnustavien mielenkiintoa.

      Teuta on tavoilleen uskollinen, tällä kertaa tuli täysi kymppi hänen viestistään. Se oli juuri sitä mitä tarvitsemme, rakkautta ja anteeksiantoa, Jeesuksen veren voimaa USKOSSA kilvoitteluun.

      Monilla on vahva mielikuva siitä, että uskossa kilvoittelu olisi kelpaamista muille ihmisille, senkin kustanniuksella että sisimmässä kaipaava sydän itkee verta syvimpien rakastetuksi tulermisen tarpeineen, pinnallisuuden ja tekopyhyyden loisteessa. Tämän puolen tunnen esikoislestadiolaisuudesta liiankin hyvin.

      Nyt kun olen jo useiden vuosien ajan elänyt todellisessa Kristittyjen rakkaudessa, hyväksyttynä juuri sellaisena kun olen, ja voimena todellisuudelle, minua alkaa yhä enemmän etomaan pinnallisuteen pohjautuva tapakristillisyys. Pinnallisuus lähtee jo vuoropuhelusta, kaikesta muusta on viiriili keskustelu, töistä saavutuksista ja rahoiustra, mutta kun pitäsi paljastaa todellinen minuus ja ennen kaikkea uskovalle elintärkeä sydämen suhde Jeesukseen Kristukseen, niin heti alkaa takeltelemaan pahasti. Alkaa uskomaton nippeliteto- saivartelu jokaisesta Raamatun lauseesta, vaikka Raamatussa esiin tuotu kokonaisuus on kriittisiltä osiltaan hämärän peitossa.

      Elävä Jumala sohde on samalainen, kun rakastetun lapsen suhde huippuihanaan turvalliseen isäänsä.
      Isälle voi vapaasti kertoa kaikki asiat niin negatiiviset kuin positiivisetkin, isä kuuntelee ja ymmärtää
      lapsensa tarpeet, ilman teeskentelyjä ja muita kevätjuhlaliikkeitä. Jumala vihaa kaikenlaista pelleilyä ja teeskentelyä edessään, hänelle kun ei voi kukaan valehdella mitään hän näkee kaiken lävitse. Siksi onkin hyvin tärkeätä tulla omaksi itsekseen ja hyväksyä itsensä juuri sellaisena kun on taprineen ja puuteineen.

      • teuta

        Älä nyt vielä maata myy ,,Tänään onollut alkuilta ihmeen hiljainen , jospa se piristyy
        ja saamme kaikki vielä kaverita , muitakin kuin örvelön.

        AIHE oli erittäin hyvä .


      • teuta

        Mitäpä se muuta tarkoittaa , kuin että Maailmanloppu on lähellä . siksi
        kaikki kirjoitukses on viestiä sieltä ;Jaumala tietää ajan , Jeesus sanoi
        että se tulee kuin , varas yöllä , ja se tulee nopeesti , kun se tulee älä pellolta enää huoneeseen lähe jos olet katolla älä enää alastule , jos kaksi miestä kyntää pellolla , toinen otetaan ,ja toinen jätetään. jos
        kaksi naista on jauhamassa , toinen otetaan ja toinen jätetään. tietenkin se on eri lukuja eri paikoissa
        jossakin on kolme miestä ,kaikki jätetään jossakin yksi mies se otetaan. ,

        Koetan selvittää hihin ne joutuvat jotka jätetään Olen jostakin lukenut yhden teorian. Ne jää 1000 vuotisen valtakunnan ajaksi ja voivat saada tuntea sinä aikana armon. näkyypähä.


      • Tehkää parannus
        teuta kirjoitti:

        Mitäpä se muuta tarkoittaa , kuin että Maailmanloppu on lähellä . siksi
        kaikki kirjoitukses on viestiä sieltä ;Jaumala tietää ajan , Jeesus sanoi
        että se tulee kuin , varas yöllä , ja se tulee nopeesti , kun se tulee älä pellolta enää huoneeseen lähe jos olet katolla älä enää alastule , jos kaksi miestä kyntää pellolla , toinen otetaan ,ja toinen jätetään. jos
        kaksi naista on jauhamassa , toinen otetaan ja toinen jätetään. tietenkin se on eri lukuja eri paikoissa
        jossakin on kolme miestä ,kaikki jätetään jossakin yksi mies se otetaan. ,

        Koetan selvittää hihin ne joutuvat jotka jätetään Olen jostakin lukenut yhden teorian. Ne jää 1000 vuotisen valtakunnan ajaksi ja voivat saada tuntea sinä aikana armon. näkyypähä.

        Ilmestyskirjan tuhatvuotisen valtakunnan kertomuksesta tosiaan voisi päätellä näinkin, että Kristus hallitsee toisen tulemuksensa jälkeen täällä omiensa kanssa tuhannen vuotta. Mutta kun Raamattua lukee laajemmin huomaa pian, ettei sellaisesta ole kysymys. Itse ymmärrän niin, että tuo sana tuhannen vuotta tarkoittaa Jeesuksen taivaaseenastumisen ja toisen tulemuksen välistä aikaa, jolloinka pelastava evankeliumi on täällä maan päällä uskottavana ihan joikaiselle autuutta kaipaavalle. Kristus hallitsee omansa kanssa silloin kun hän on syntynyt ihmisen sydämeen ja uudestisynnyttänyt sen elävään toivoon ja uskoon. Raamattu sanoo selvästi, että kun nuo tuhanne vuotta ovat loppuun kuluneet, silloin saatana villitsee joukkonsa, joka on runsaslukuinen kuin meren hiekkajyväset, jotka sitten nousevat pyhiä vastaan, ja piirittävät pyhien leirin ja rakastetun kaupungin.

        Sitten on mielenkiinoinen lause, "mutta tuli lankesi taivaasta ja söi heidät". Väistämättä tulee mieleen ydinaseen käyttäminen, Israelilaiset ilmeisesti laukaisevat ydinaseen kansainvälisen piirityksen päätteeksi ja syntyy rumaa jälkeä. Ydinpommin räjähdyalueelle ei jää yhtään ihmistä, kaikki Israelia piirittävät sotajoukot muuttuva atomeiksi silmänräpäyksessä.


      • Tehkää parannus
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Ilmestyskirjan tuhatvuotisen valtakunnan kertomuksesta tosiaan voisi päätellä näinkin, että Kristus hallitsee toisen tulemuksensa jälkeen täällä omiensa kanssa tuhannen vuotta. Mutta kun Raamattua lukee laajemmin huomaa pian, ettei sellaisesta ole kysymys. Itse ymmärrän niin, että tuo sana tuhannen vuotta tarkoittaa Jeesuksen taivaaseenastumisen ja toisen tulemuksen välistä aikaa, jolloinka pelastava evankeliumi on täällä maan päällä uskottavana ihan joikaiselle autuutta kaipaavalle. Kristus hallitsee omansa kanssa silloin kun hän on syntynyt ihmisen sydämeen ja uudestisynnyttänyt sen elävään toivoon ja uskoon. Raamattu sanoo selvästi, että kun nuo tuhanne vuotta ovat loppuun kuluneet, silloin saatana villitsee joukkonsa, joka on runsaslukuinen kuin meren hiekkajyväset, jotka sitten nousevat pyhiä vastaan, ja piirittävät pyhien leirin ja rakastetun kaupungin.

        Sitten on mielenkiinoinen lause, "mutta tuli lankesi taivaasta ja söi heidät". Väistämättä tulee mieleen ydinaseen käyttäminen, Israelilaiset ilmeisesti laukaisevat ydinaseen kansainvälisen piirityksen päätteeksi ja syntyy rumaa jälkeä. Ydinpommin räjähdyalueelle ei jää yhtään ihmistä, kaikki Israelia piirittävät sotajoukot muuttuva atomeiksi silmänräpäyksessä.

        Ilm. 20:1-3

        Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, ... .
        ______________
        *) ... siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; ...
        ... sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        _____________


        Ilm. 20:4-5

        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
        ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
        ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ...
        _________
        *) ... ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        ________

        IMuut kuolleet eivät vironneet eloon, ...
        ... ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.

        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        ==================================================

        Ilm. 20:6-9

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ...
        ... heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        =======================
        ***) Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
        ... Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        =======================


      • savon ukko
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Ilm. 20:1-3

        Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, ... .
        ______________
        *) ... siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; ...
        ... sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        _____________


        Ilm. 20:4-5

        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
        ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
        ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ...
        _________
        *) ... ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        ________

        IMuut kuolleet eivät vironneet eloon, ...
        ... ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.

        Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        ==================================================

        Ilm. 20:6-9

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ...
        ... heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        =======================
        ***) Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
        ... Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        =======================

        Onko tämä osasto raamatunlauseiden toistamista vasten vai keskustelua lestaadiolaisuudesta.

        Tämän nimimerkillä "tehkää parannus" sinulle sanoisin, sinulle ja minulle riittäisi kaksi avainsanaa tai salasanaa miksi ne hyvin sopisivat, ovat: Kiitos ja Anteeksi. Näitä voit myös viljellä sepustuksiesi lomassa.


      • jaakoo
        savon ukko kirjoitti:

        Onko tämä osasto raamatunlauseiden toistamista vasten vai keskustelua lestaadiolaisuudesta.

        Tämän nimimerkillä "tehkää parannus" sinulle sanoisin, sinulle ja minulle riittäisi kaksi avainsanaa tai salasanaa miksi ne hyvin sopisivat, ovat: Kiitos ja Anteeksi. Näitä voit myös viljellä sepustuksiesi lomassa.

        Savossa on .


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        Onko tämä osasto raamatunlauseiden toistamista vasten vai keskustelua lestaadiolaisuudesta.

        Tämän nimimerkillä "tehkää parannus" sinulle sanoisin, sinulle ja minulle riittäisi kaksi avainsanaa tai salasanaa miksi ne hyvin sopisivat, ovat: Kiitos ja Anteeksi. Näitä voit myös viljellä sepustuksiesi lomassa.

        Siihen liittyy välillä ote Raamatusta , muuten ei voi jatkaa keskustelua , kiitos.


      • Tehkää parannus
        jaakoo kirjoitti:

        Savossa on .

        ... eikä myöskään olettamuksiin, vaan historiatietoon ja silminnäkijälausuntoihin. Jokainen voi Raamatustaan lukea mitä opetuslapset näkivät omin silmin ja kuulivat omin korvin.

        Tosiasia jota epäuskoinen ei voikkaan tietää, on se että meissä uudestisyntyneissä kristityissä asuva Henki yhdistyy mainittuihin silminnäkijälausuntoihin, ajattelemme asioista tismalleen samalla tavalla kun hekin.
        Hengessä yhdistymme kaikkeen siihen mitä Jeesiuksen rinnalla kulkeneet miehet hänestä kertovat.

        On täysin järjelle käsittämätön kokemus kun Jeesus tulee vuonna 2010 hyvin voimakkaana ilmestyksenä lähellesi ja puhuu sinulle aivan henkilökohtaisesti. Voima joka hänen lähellään on, murtaa kaikki inhimilliset esteet. Sydämestä kuuluvat sanat aamen hallelujaa tule Herra Jeesus. Savon ukolle sanoisin vakavasti, älä pilkkaa uskovien omia kokemuksia, koska et tunne häntä etkä hänen voimaansa, jota pilkkaat. Hänen eteensä polvistuu kerran jokainen joka on tähän maailmaan syntynyt, tahtoi taikka ei, uskoi taikka ei usko.

        Me uudestisyntyneet olemme yhtä Kristuksessa Jeesuksessa kaikkien edellämme menneiden vanhurskaiden kanssa. 2000 vuotta on pois pyyhkäisty kun me iloitsemme ja nautimme Vapahtajamme läheisyydestä yhdessä niiden kanssa jotka tunsivat maan päällä eläneen Jeesuksen henkilökohtaisesti. On totta mitä he todistavat, joka ei sitä todistusta usko, hän joutuu kerran katumaan karvaasti epäuskoaan.

        Me Jeesuksen seuraajat emme häviä mitään teidän pilkatessanne ja valehdellessanne meidän päällemme. Ilo ei himmene vähääkään epäuskoisten jutuista. Painvatoin tulee iloinen mieli siitä että saan jotakinkärsiä Jeesuksen nimen tunnustamisen tähden. Meillä on myös se toivo, että joku iankaikkiseen elämään kaipaava ihminen lukijoiden joukossa tulee uskoon ja löytää elämän tien. Me kylväjät olemme heikkoja ihmisiä, emme koskaa kehoita uskomaan meihin, emme ole sen parempia ihmisinä kun muutkaan ihmiset ovat. Ero on siinä että meillä on syntiemme sovittaja ja Vapahtaja. Meillä on todistaja Jumalan edessä joka sanoo, se mikä minun on, sen sinä saat lahjaksi. Syyttäjä joka seisoo tuomioistuimen edessä, ei voi enää muuta tehdä, kun poistua häveten.

        Jeesus ON omiensa vanhurskaus.
        Jeesus ON omiensa pyhyys.
        Jeesus on omiensa puhtaus.

        Niinpä saatanalle jää ainoastaan "musta pekka" käteen. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!


    • jhgfdrew

      ",,,siitä kun ihminen ottaa Jumalan sanan uskolla vastaan sydämeensä,..."

      mielestäni on jotenkin Jumallisuuden kyseen alaistamista "uskolla" vastaan ottaminen!! Onkuin kiellettäisiin Jumalallisuuden tietous uskolla!

      Miksi ihmisten pitää uskoa kun Jumalan ja Jeesuksen Sanan tietoa on?
      Siksikö, että saa tuhansille lahkojen herroille epäjumalan paikkoja?

      Jumalan Valtakunnassa ei uskota, Jumalan valtakunnassa ollaan Jumalan Valtakunnan tietoudessa!
      Jeesuskaan ei ollut uskossa! ...miksi Jeesusk seuraajien pitäs olla uskossa!
      Usko tarkoittaa sitä, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa, kuten todellisuus tänään osoittaa, yli 3500 lahkon voimalla.
      Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
      Tuon tietävät kaikki jotka sielullisesti tuntevat Heidät!
      1Joh. 2:4
      Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

      • Tehkää parannus

        Sellaista ei ole Raamatussa, se on harhaoppia eli hereesiaa.

        Joka uskoo (Jumalan lupaukset todeksi omalle kohdalleen) ja USKOSSA Kastetaan Jeesuksen kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemisen osallisuuteen, se pelastuu, niin kuin Raamattu sanoo.
        Jolla Kristus on, sillä on isä. Jolla Poikaa ei ole hänellä ei ole isääkään. Jeesus Kristus on tie totuus ja
        elämä.

        Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Jumalan pojaksi ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.

        Room. 10:10 Sillä sydämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme, ja suun tunnustuksella me autuaaksi tulemme.


      • trew432
        Tehkää parannus kirjoitti:

        Sellaista ei ole Raamatussa, se on harhaoppia eli hereesiaa.

        Joka uskoo (Jumalan lupaukset todeksi omalle kohdalleen) ja USKOSSA Kastetaan Jeesuksen kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemisen osallisuuteen, se pelastuu, niin kuin Raamattu sanoo.
        Jolla Kristus on, sillä on isä. Jolla Poikaa ei ole hänellä ei ole isääkään. Jeesus Kristus on tie totuus ja
        elämä.

        Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Jumalan pojaksi ja sydämessäsi uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.

        Room. 10:10 Sillä sydämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme, ja suun tunnustuksella me autuaaksi tulemme.

        siis, nojooo...
        en muistanut että herra epäjumalaan uskovat eivät saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!

        Ensimmäinen käsky katekismuksesta on tässä ja seuraavana Jeesuksen vahvistama Jumalan Moosekselle antaman Lain vastaava kohta.
        Vertaa näitä toisiinsa ja opimme ymmärtämään, että Lutheri tekee itsestään epäjumalan luterilaisille!!!

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.


      • Tehkää parannus
        trew432 kirjoitti:

        siis, nojooo...
        en muistanut että herra epäjumalaan uskovat eivät saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!

        Ensimmäinen käsky katekismuksesta on tässä ja seuraavana Jeesuksen vahvistama Jumalan Moosekselle antaman Lain vastaava kohta.
        Vertaa näitä toisiinsa ja opimme ymmärtämään, että Lutheri tekee itsestään epäjumalan luterilaisille!!!

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.
        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Isä Poika ja Pyhä Henki. Jolla ei ole poikaa, ei hänellä ole isääkään. Jeesus on tie, jas Pyhä Henki avaa silmät näkemään tien. Harvinaisen huono luetun tekstin ymmärtämisen taito sinulla on, en ole ennen noin vajaa- älyistä henkilöä nähnytkään.

        Tuolla uskollasi sinä et tule pelastumaan iankaikkiseen elämään. Rukoile Jeesukselta silmänvoidetta ettäs tulisit näkeväksi.


    • din dong,,

      höpöttelet,,?

      • Tehkää parannus

        Jos avauksen asiat ovat sinulle vieraita, niin sinä olet potentiaalinen kuulija tälle saarnalle.
        Mut jos Jumala ei avaa korvia kuuleviksi, niin ei näitä voikaan käsittää.


      • teuta

        Tunnen tuo nm. Tehkää parannus ; Hän on kyllä 1000 kertaa oikeammassa kuin din dong.

        Eipä tässä sitten muuta , kuin usko Herraan JEESUKSEEN, sillä pelastut .
        Kohta vietämme taas Hänen syntymäjuhlaa , ja almanakassakin on , Auta oi Jeesus , rauha ja menestys.
        Uudentestamentin lyhyin evankeliumi on, Jos sinä uskot Jeesuksen JUMALAN Pojaksi sinä pelastut .
        Ilman sitä uskoa , sinä et saata taivaaseen tulla ,,1 Joh. 1:-4 ,,Johannes julista elämän sanaa , kristuksta,
        että lukijoillakin olisi yhteys ISÄN ja POJANkanssa, .


    • Anonyymi

      kuumuusko se pehmentää vähäisenkin ymmärryksen vai mikä sen on vienyt näiltä lestapalstoilta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe