Kanille ei syö heinää

manceli

Mitenkähän saisin kanini syömään taas heinää? Kani ei ole syönyt heinää varmaan pian vuoteen. Pääravintona on ollut pelletit ja lisäksi päivittäin porkkana, omenaa, banaania, pala kuivaa leipää. Ihan hyvin se näyttää voivan, mutta olen käsittänyt että kanin olisi hyvä silti syödä heinää.

8

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marykani

kuinka paljon annat pellettejä (minkä kokoinen kani sinulla on)? lopeta ainakinpellettien antovähäksiaikaa, jos syö heiniä silloin tulee toimeen ilman pellettejäkin.jos ei auta jätäpois kaikkimuu ruoka vähäksi aikaa. kyllä sen niitä heiniä pitäisi syödä kun nälkä tulee. kun syö taas heiniä voi alkaa antaa pellettäjä ja muita ruoki (vähemmän kuin ennen,jos johtui siitä että annoit niitä liikaa)

• manceli

Mutta siis onko heinän syönti välttämätöntä? Eli onko siitä haittaa jos se ei syö heinää

• tania78
        manceli kirjoitti:

Mutta siis onko heinän syönti välttämätöntä? Eli onko siitä haittaa jos se ei syö heinää

Jos ei ole vuoteen syönyt heinää niin ei kait siitä nyt mitään akuuttia hengenhätää koidu...
        Heinä on massana ja hyvien bakteerien kasvualustana hyvä kanin vatsassa. ( kuitua ) Näin vatsa toimii paremmin ja kani voi hyvin. Ei pääse myöskään lihomaan liiallisen pelleti tai muunkaan puputtamisella.

Olethan tarkistanut, ettei heinässä ole mitään vikaa ?

• Heinän laatu
        tania78 kirjoitti:

Jos ei ole vuoteen syönyt heinää niin ei kait siitä nyt mitään akuuttia hengenhätää koidu...
        Heinä on massana ja hyvien bakteerien kasvualustana hyvä kanin vatsassa. ( kuitua ) Näin vatsa toimii paremmin ja kani voi hyvin. Ei pääse myöskään lihomaan liiallisen pelleti tai muunkaan puputtamisella.

Olethan tarkistanut, ettei heinässä ole mitään vikaa ?

Kanin ei pitäisi olla nirso heinälle, se on kuitenkin perusruoka kuituja, onko heinän laatu OK. Oletko opettanut kanin liiaksi herkkupaloille, kokeile pari päivää vain heinällä ja vedellä, palkitse kerran päivässä pelletillä, vaikka Lottie omena & porkkana, kun omena ja porkkan on sen herkkua.

• Manceli
        Heinän laatu kirjoitti:

Kanin ei pitäisi olla nirso heinälle, se on kuitenkin perusruoka kuituja, onko heinän laatu OK. Oletko opettanut kanin liiaksi herkkupaloille, kokeile pari päivää vain heinällä ja vedellä, palkitse kerran päivässä pelletillä, vaikka Lottie omena & porkkana, kun omena ja porkkan on sen herkkua.

ääh, kun en millään haluaisi ottaa siltä ruokia pois, tuntuu niin julmalta =( Kai se on pakko..
        Osku heinää olen tarjonnut aina. Kyl se heinä mun mielestä ihan ookoolta vaikuttaa. Vähän sellasia ruskeita heiniä seas, ettei kyl vissiin parasta mahdollista. Kyl se joskus korren tai pari muputtaa jos sillä naaman eteen tyrkyttää. mut lähinnä se kai ottaa sen vaan leikkinä ku tykkää kiskoa ja katkoa niitä heiniä.

• Ihmekani;D
        Manceli kirjoitti:

ääh, kun en millään haluaisi ottaa siltä ruokia pois, tuntuu niin julmalta =( Kai se on pakko..
        Osku heinää olen tarjonnut aina. Kyl se heinä mun mielestä ihan ookoolta vaikuttaa. Vähän sellasia ruskeita heiniä seas, ettei kyl vissiin parasta mahdollista. Kyl se joskus korren tai pari muputtaa jos sillä naaman eteen tyrkyttää. mut lähinnä se kai ottaa sen vaan leikkinä ku tykkää kiskoa ja katkoa niitä heiniä.

Onko pelletti minkä merkkistä, ettei vaan ole heinäpellettiä? Kanille ei saisi antaa banaania kovinkaan usein! Onko kanin papanat tavallisia ja voiko muuten hyvin? Tosiaankin heinää kannattaisi lisätä kanin ruokavalioon tavalla tai toisella kanin hyvinvoinnin takia!
        Ihme kani sulla;D

• heinäheimo
        Manceli kirjoitti:

ei ole julmaa eikä kanisi kärsi jos otat muut ruuat pois. perjaatteessa kani nimittäin pärjäisi pelkällä heinälläkin, joten älä sitä murehdi. Kupan heinä ei aina tosiaan ole parasta mahdollista ja on aika kallistakin. ei ne rusket siellä haittaa, värin vaaihdos johtuu siitä että heinät kuivat (toiset vaan vähn nopeammin.) jos mahdollista niin voisit koittaaa kysyä joltain joka viljelee heinää rehuksi, maanviljeliät antaa ihan mielellään muutaalla eurolla yhden pienen paalin sitä tarvitsevalle. Eli jättäppävaan kaikki muu ruoka pois paitsi heinä,ja sitte vettä riittävästi tarjolla.

• -LaaLaa

Meillä puput nirsoilee eikä syö tiettyä heinää. Esim. osku heinä ei kelpaa. Kokeile vaihtaa heinää? Jos syötät pellettejä en luulisi heinän syömättömyyden haittaavan sillä pellettithän on heinäpellettejä ja runsaskuituisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe