meidän 2009 valmistuneeseen taloomme tuli iin puunjalostuksen valmistamat lämpölasi-ikkunat. ulkopuoliset alumiiniprofiilit ja tiivisteet tippuvat itsekseen pois. karmien sisänurkat vääntyneet rumasti useamman millin auki.näistä saumoista puskee kylmää ilmaa,niin että naamakarvat heiluu. -15 ja kylmemmässä ikkunat jäätyvät todella pahasti sisäpuolelta.(kaikki ongelmat kaikissa ikkunoissa) tammikuu 2009 ja tämän päivän välisenä aikana olen laittanut useita reklamaatioita yritykselle.sähköposteja,puh.soittoja,valokuvia.yhtään kertaa ei ole edes kerrottu milloin tullaan korjaamaan tai edes katsomaan tilannetta. nyt asia on edennyt kuluttaja-asiamiehelle,enkä voi kuin ihmetellä heidän suhtautumistaan reklamaatioihin. olkaa todella varovaisia,täältä yrityksestä ei kuulu mitään senjälkeen,kun saavat rahat. olisikohan konkurssi lähellä,kun tämänkaltaista toimintaa???
VAROKAA IIN IKKUNOITA
25
18326
Vastaukset
- Lammi2010
Sullakin on ilmeisesti kiinteitä ikkunoita. Meillä on 2010 valmistunut Lammi-talo ja kaikki kiinteät ikkunat jäätyvät nurkista kun pakkanen menee alle -15. Samoin veto on melkoinen. Todella mukavaa kun talo muuten tiivistetty viimeisen päälle huolella. Olisi pitänyt uskoa viisaampia ja ottaa Klas1:sen lasit.
Kokeilin tiivistää ikkunoiden nurkat silikonilla muutamasta ruudusta ja ongelma väheni, muttei poistunut ihan kokonaan. Pitää tehdä reklamaatiota. Kerrotko mikäli saat Iiltä kommentteja ongelmasta.- hyvä iii
kyllä kyseessä kiinteät 3x ikkunat. meillä asia edennyt siten,että pyysin insinööritoimistosta lausuntoa ikkunoista. kävi paikanpäällä ja vähän purimme ulkopuolen peltejä pois. ikkunarakenne sellainen,että kylmä ulkoilma kulkee vapaasti sinne sisäpuolen tiivisteeseen asti!!! ja kun vielä se tiiv. lasi tiiv. se pelti on vielä väljä,niin se sisäpuolenkaan tiiviste ei voi olla riittävä.on kyllä sellainen lausunto,ettei edes iillä voida ohittaa. ihmetteli asiantuntijakin rakennetta.ikkunatehtaan edustaja tulossa paikanpäälle katsomaan ikkunoita. jossa minä ja rakennukseni valvoja tulemme vaatimaan uusia ikkunoita vaihdettuina. sekä lisäksi korvausta aiheutuneista kuluista ja harakoiden lämmittämisestä. omituista tässä on se,etten ole vieläkään saanut puhelimella kiinni semmoista miestä tehtaalta,joka "tietäisi asiasta jotain. ainoa yhteydenotto on ollut sähköposti. ota yhteys kuluttajaneuvojaan.omalla reklamaatiolla tehtaaseen ei ole mitään merkitystä,eikä siihen ikinä vastata.
- hyvä iii
hyvä,nyt meitä ainakin 2 reklamaatiota tekemässä. laitoin sulle @
- ??????
hyvä iii kirjoitti:
kyllä kyseessä kiinteät 3x ikkunat. meillä asia edennyt siten,että pyysin insinööritoimistosta lausuntoa ikkunoista. kävi paikanpäällä ja vähän purimme ulkopuolen peltejä pois. ikkunarakenne sellainen,että kylmä ulkoilma kulkee vapaasti sinne sisäpuolen tiivisteeseen asti!!! ja kun vielä se tiiv. lasi tiiv. se pelti on vielä väljä,niin se sisäpuolenkaan tiiviste ei voi olla riittävä.on kyllä sellainen lausunto,ettei edes iillä voida ohittaa. ihmetteli asiantuntijakin rakennetta.ikkunatehtaan edustaja tulossa paikanpäälle katsomaan ikkunoita. jossa minä ja rakennukseni valvoja tulemme vaatimaan uusia ikkunoita vaihdettuina. sekä lisäksi korvausta aiheutuneista kuluista ja harakoiden lämmittämisestä. omituista tässä on se,etten ole vieläkään saanut puhelimella kiinni semmoista miestä tehtaalta,joka "tietäisi asiasta jotain. ainoa yhteydenotto on ollut sähköposti. ota yhteys kuluttajaneuvojaan.omalla reklamaatiolla tehtaaseen ei ole mitään merkitystä,eikä siihen ikinä vastata.
Mahdoitko saada uusia ikkunoita?? ;)
Kaikenlaisia "asiantuntijoita" maa päällään kantaa
- kaikkia sit on
metityttää naapurit jo tilannu vaihdon, näkyykö vauriot ennen asnnusta?
- hyvä iii
-saimme viimeinkin iin puunjalostuksen tj:n paikalle joulukuussa pidettiin katselmus. johtaja tuumas,että ikkunat ovat huonot eikä niitä voi korjata,lupasi tammikuussa vaihtaa uudet ikkunat. eipä ole ikkunoita näkynyt,eikä kuulunut sen jälkeen mitään. olen yrittänyt soitella ja kysellä,eipä ole johtajalla aikaa vastata puhelimeen,eikä muut tehtaalla tiedä asiasta mitään.otti asiantuntijalausunnosta tulleen 400e laskun,jonka lupasi maksaa,yllätys,yllätys,posti toi maksuhuomautuksen maksamattomasta laskusta.nyt on otsa niin täynnä iin ikkunoiden saamattomuutta,asia menee oikeuteen. parin päivän päästä tapaaminen asianajajan kanssa,joka vie asian eteenpäin. tässä iin ikkunoita suunnitteleville varoituksen sana.
- merimies on erimies
hyvä iii kirjoitti:
-saimme viimeinkin iin puunjalostuksen tj:n paikalle joulukuussa pidettiin katselmus. johtaja tuumas,että ikkunat ovat huonot eikä niitä voi korjata,lupasi tammikuussa vaihtaa uudet ikkunat. eipä ole ikkunoita näkynyt,eikä kuulunut sen jälkeen mitään. olen yrittänyt soitella ja kysellä,eipä ole johtajalla aikaa vastata puhelimeen,eikä muut tehtaalla tiedä asiasta mitään.otti asiantuntijalausunnosta tulleen 400e laskun,jonka lupasi maksaa,yllätys,yllätys,posti toi maksuhuomautuksen maksamattomasta laskusta.nyt on otsa niin täynnä iin ikkunoiden saamattomuutta,asia menee oikeuteen. parin päivän päästä tapaaminen asianajajan kanssa,joka vie asian eteenpäin. tässä iin ikkunoita suunnitteleville varoituksen sana.
Mahdoitko saada uudet ikkunat??? ;))
Kaikenlaisia asiantuntijoita sitä täällä suomessaki kuleksii,yhtä hyvin olisit voinu lahjoittaa sen 400egee vaikka hukkuneitten merimiesten rahastolle. - SKÖÖLÄ
merimies on erimies kirjoitti:
Mahdoitko saada uudet ikkunat??? ;))
Kaikenlaisia asiantuntijoita sitä täällä suomessaki kuleksii,yhtä hyvin olisit voinu lahjoittaa sen 400egee vaikka hukkuneitten merimiesten rahastolle.VAROKAA SKAALAN IKKUNOITA!!! Meidän taloomme tilasimme harmiksemme Skaalan ikkunat ja niitä emme voi suositelle kenellekään! Toimitus usen vkon myöhässä, elementtien välissä likaa, jopa pintahelojen poraukset olivat erikohdissa saman kokoisissa ikkunoissa. Kiinteät ikkunat talvella jäässä. Reklamaation teimme heti, mutta yli vuoteen ei ole kuulunut mitään. Myyjä ei ota kantaa laikaan. Lupaa vaan että kyllä joku tulee katsomaan ja hoitamaan virheen. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut.
- Kesäranta
hyvä iii kirjoitti:
Samoja tunnelmat ovat täälläkin Iin ikkunoista. 2009 ostin 3 kertaiset K-Slektiivilasit, olivat TM Rakennusmaailan tesissä todettu hyviksi ja enegiataloudelliseksi. Ikkunoiden ulommainen ikkuna ei lähtenyt puhtaaksi, samea kuin olisi maitomainen, auringonpaisteessa mutta pilvisellä ei näy sameutta. Otin yhteyttä myyjään, vaihdettiin ikkunat kuitenkin tilalle tulivat aivan samanlaiset ikkunat, sameudessaan. Pyysin ennen uusien ikkunoiden lähettämistä testaamaan että ovat nyt kirkkaat, joka säällä. Lukuisia yhteydenottoja on ollut, koko henkilökunta on koulutettu keskusta myöten olemaan tosi töykeät, ikkunat olivat tosi kalliit, rahat kun on saatu ei maineesta ole väliä. Ilmeisesti tässäkin on haettava oikeutta oikeusistuimesta. TM Rakennusmaailma lehdessä 4/11 on tämä Tahrainen juttu, lukekaa. Onko muilla kokemuksia näistä selektiivilasien sameudesta, miten on toimittu? Selektiivilasien erinomaisuus on kyllä kääntynyt negatiivisuuden puolelle!
- Kahtellaan...
VAROKAA FENETSTRAN OVIA! Laitatettiin emännän kans uus ulko-ovi, Fenestran. Päivä paistaa ovesta. Ovilehti kiero. Soitin myyjälle, sanoi että seuratkaa tilnnetta puoli vuotta, tulemme sitten käymään !!??! Kului yli puoli vuott ja otimma uudestaan yhteyttä Fenestraan, aikovat tulla käymään. Ei ole käynyt vielä kukaan, aikaa tästikin on kulunut jo koht 5 kuukautta.
- hyvä iiiiii
ei edelleenkään tammikuun loppuun mennessä luvattuja ikkunoita ole saapunut. eikä mitään yhteydenottoa.meidän tapauksessa asia menee oikeuteen asti.asianajaja hoitaa juttua ja odotellaan käräjiä...
http://www.finder.fi/Ikkunoita/Ii-Ikkunat ja Ovet, Iin Puunjalostus Oy/II/taloustiedot/139006
tappiolla pyörii ja pahasti. - lämmintä piisaa
Minulla on fenestran ulkoovi ja ikkunat ja parvekkeenovi eikä ole ollut mitään moittimista Olen todella tyytyväinen
- Jeijei
Iin puujalostukset ikkunat koko talossa ei mitään vikaa missään. kiinteät ikkunat ei vedä -35 pakkasillakaan ja lämpimät on saanut oikeen ihmetellä miten hyvät on. tiedän 5 muutakin paikkaa eikä mitään valittamista kellään. tilattu 2011.
- Ei tiiviitä
Ikkunoiden osta on erittäin harvoin ikkuna-alan asiantuntija.
Vain harva ostaja havaitsee ikkunoiden ja ovien valmistus puutteita ja heikkouksia. Sama taidottumuus ilmenee kun asukas suorittaa vanhojen ikkunoiden kuntoarvioita.
Rakenneliitosten ilmavuotokohtiin kertyy myös kosteudet.
Rakenneliitoksissa tiivistynyt kosteus vaurioittaa maalipintoja sekä puurakenteita.
Pientaloissa vauriot näkyvät pitkällä aikavälillä.
Kerrostaloissa kosteusvauriot näkyvät hyvinkin lyhyellä aikavälillä.
Melkein kaikkien kerrostalojen ylimpien kerrosten lasien välitiloissa on havaittavissa vesi- ja ilmavuotojen aiheuttamia maalivaurioita.
Uusien ikkunoiden ostaja tai vanhojen ikkunoiden haltija.
Hanki pistelämpömittari.
Mittaa talvella rakenteiden liitoskohdat sekä lämpöristeet, ikkunoiden ja ovien tiivisteet.
Tulet huomaamaan, että vain ammattitaitoisesti huolletut sekä tiivistetyt ikkunat ja ovet ovat vesi ja ilmatiiviitä.- jäbä
Meillä myös iin ikkunat 2010 laitettu. Jäätyy sisältä kun pakkanen enemmän ku -15.
Saumat ärvöttää auki... eivät olleet valmiita korvaamaan... oikeuteen täytyy mennä...
- Julkinen sana
Oikeudessa, oikeuden saaminen on kyseenalaista. Ota valokuvia vaurioista ja toimita valokuvat selvitysten kera paikallisille tai valtakunnallisille lehdille, TV:lle ja paikallis radiolle. Kulutta-asiamiehestä saattaa olla apua?
- Tämmöstä-tänään..
Ikkunoiden jäätymisen muutamia syitä. Huoneilman liika kosteus, käytetään ilman kostutinta, kuivataan pyykkiä sisätilassa, huoneissa paljon kasveja, paksut verhot peittää ikkunaa, ikkuna asennettu seisään syvennykseen yms. Kovalla pakkasella eristyslasin metallinen kehys johtaa pakkasen sisälle asti ja jäätymistä voi esiintyä ikkunan alalaidassa ja sivuilla. Ennen oli lämpöpatterit ikkunoiden alla ja jäätymistä ei silloin juurikaan tapahtunut. Nykyään on lähes kaikissa uusissa ok-taloissa lattialämmitys ja ikkunat pysyvät viileinä ja jäätyvät herkemmin. Meilläkin kostumista on havaittu uusissa ikkunoissa kovilla pakkasilla ja mittaamalla totesin ikkunan pokassa alareunassa vain muutaman asteen lukemia. Mietin hetken mistä johtuu ja tulin siihen tulokseen, että noin 5 cm puuta pokassa ei pidä kunnolla pakkasta loitolla ja eristyslasin reunametalli johtaa herkästi pakkasen sisälle asti. Sisälasin ja ulomman lasin välissä on pakkasta , joten sieltä se ryömii sisälle asti. Ikkunan rakenteesta johtuen vaikuttaa enemmän ikkunan ominaisuudelta, kuin rakennevirheeltä.
- Nimet muuttuu
Nykyään melkein kaikki ikkunoiden laatuvirheet ovat ominaisuuksia.
- R. Keski-Suomi
Minulla on vanhat ikkunat vm. 1986. En edes tiedä ikkunafirman nimeä. Ja niissä oli takavuosina kosteutta alapuissa sisällä saunomisen jälkeen sekä heti kun pakkasta yli 20 astetta. Muutama vuosi sitten säädätin ilmastoinnin uudelleen hormien puhdistuksen yhteydessä. Sen jälkeen ei ole ikkunoissa ollut mitää kosteutta.
Lähimmän 10 vuoden sisällä nämä ikkunat aion vaihtaa mutta siihen asti nämä riittää kun vaihdan riittävän usein tiivisteet ja seuraan mistä raosta tuulee. Vanhat ovat vanhat ja sille ei voi mitään että aikaa myöten ikkunalevyt menevät kieroksi niin että joutuu väkisinkin joihinkin työntämään ikkunatiivistettä myös karmin lisäksi tuuletusikkunaan. Muuten viima menee läpi.
Tiivillä on erinomaiset ikkunat. Vahinko vain että hinta on aika suolainen mutta jos nyt pitäisi vaihtaa ikkunat niin todennäköisemmin valitsisin Tiivin tuotteet. - Paskajaska
Meidän taloyhtiö otti kyseisen firman kautta ikkunat ja työnjälki oli sitä sun tätä. Asunnosta hajotettiin tavaroita eikä niitä vielä tänä päivänäkään ole kukaan korvannut oltu yhteyksissä kyseiseen firmaan, mutta minkäänlaista vastausta ei siitä ole saatu. Saapa nähdä nyt, kun pakkaset alkaa että alkaako ikkunat vuotamaan.
- Anonyymi
Kokemuksen äänellä Ii-Ikkunat laadukkaimmat ja siisteimmin asennettut ikkunat, verrattuna Pihlan ja Skaalan urakoihin taloyhtiöissä joissa olen jäsenenä. Tämä pohjautuu kahdeksaan eri kohteeseen, joissa on ollut ammatti valvoja. Ii-ikkunat viidessä kohteessa, Skaala yhdessä ja Pihla kahdessa. Suosittelen Ii-ikkunoita rakennusalan ammattilaisena. Ovathan tehneet ikkunoita jo yli 60 vuotta, kyllä osaavat.
- Anonyymi
VOI VOI ei voi mitään
- Anonyymi
Minä Urkki-urakoitsija harrastan talojen rakentamista. 11 taloa olen nyt rakentanut. Kuuteen taloon olen ostanut Ii-ikkunat, laadukkaita ikkunoita, ei moitteen sijaa.
- Anonyymi
Miten oikeusjuttu iin ikkunoita kohtaan on edennyt?
- Anonyymi
Lämpölasielementteihin tulee näkyviin harmaita pystysuuntaisia raitoja. Kiinteiden ikkunoiden kulmat aukeavat. Muoviset listat vääntyilevät ja irtoavat, tiivisteet halkeavat ja irtoavat. Kuusamon hirsitalojen mukana tuli silkkaa pas....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279