Tuntuu että oon nolannu koulussa itteni ja joskus muulloinkin vaan pelkästään puhumalla ja olemalla mitään tekemättä. Oon kuvitellu itestäni liikoja, luulin että oon fiksu ja pystyn opiskelemaan kouluissa missä toisetkin, mutta se onkin mahotonta. Miten pystyinkään hakemaan oppilaitoksiin jotka ei tosiaankaan mua varten? Miks haaveilin hyvästä elämästä enkä tajunnu että mulle kaikki on mahotonta? Mulla on nolo käytös, puhetyyli, ulkonäkö. Olen saanu kuulla miten mulla ois käytöshäiriö. En oo voinu elää koskaan tässä maailmassa. Ja miten häpeällistä on ollut olla laitoksessa, syödä lääkkeitä ja käydä terapiassa??? Tosin laitokseen jouduin kun mua hakattiin ja kiusattiin, mutta kuitenkin hävettää. Miten noloa on ollu kuvitella kaikkea mikä ei oo totta. Totuus on kaikki on ohi ei oo mitään toivoa enää. Kukaan tuskin koskaan ymmärtää minkälaista on elää ilman toivoa.
Miten oon 19, elämän pitäis olla edessä mutta mun edessä on seinä joka ei liiku ja en pääse eteen-päin elämässä. Mä olin oikeassa itestäni, mut vaan manipuloitiin uskomaan itestäni asioita mitkä ei oo totta. Miten mut ollaan pakotettu uskomaan elämästä ja itestäni valheita??? Totuus on että oon heikko tyhmä, hirveen näkönen ihan niin järkyttävän näkönen että ois hyvä että pysyisin vaan poissa ihmisten ilmoilta. En koskaan tule menestymään ja opiskelemaan oon voimaton ja en jaksa!
Miten mulla ei oo vapautta ollut moniin vuosiin miten mua ollaan kohdeltu??? Toisten tässä pitäis hävetä mitä mulle on tehny ja aiheuttanut??? Eikö hävetä? Pitääkö mun vaan kantaa tuo kamala menneisyyden taakka??? Mä oon kuollut mua ei oo enää en koskaan tule palautumaan entiselleni vaan kuori minusta elää. Ja miten pitkään mä häpesinkin sitä että melkein kuolin en uskaltanut liikkua missään ja häpesin itteäni. Mutta muthan ajettiin semmoseen tilaan? Miks kuitenki mä häpesin??? Miten kaikki voi olla näin?
Minä
2
475
Vastaukset
- 3+6
mitään hävettävää!
Häpeä on niillä, ketkä sinua huonosti kohtelivat.
Sinun ei tarvitse hävetä sitä, että olet ollut laitoksessa, se ei ole mikään poltinmerkki, joka määräisi miten loppuelämä sujuu.
Olen varma, että Sinulla on kaikki mahdollisuudet hyvään elämään. Sinun pitäisi vain jotenkin kerätä rohkeutta ja itseluottamusta.
Aloita sillä että rupeat kehumaan itseäsi jokaisesta pienestäkin jutusta, minkä saat aikaiseksi elämäsi eteen. Ja peiliin vilkaistessasi sano: "Olen ihan ok". Lakkaa haukkumasta itseäsi, sillä siihen ei ole aihetta!
Kiittele pikemminkin, että huolimatta raskaasta lapsuudestasi ja nuoruudestasi olet täysin ok ja selvinnyt siihen nähden tosi hienosti!!!
P.S: kirjastosta voisit hakea psykologian osastolta kirjan jonka nimi oli muistaakseni Häpeä, siinä on kerrottu miten aiheeton häpeä painaa ja tukahduttaa elämää.
Älä anna kaiken elämässäsi aiemmin olleiden juttujen painaa sinua alas! Olet ihan hyvä omana itsenäsi, muista se joka päivä!- Miekö?
Itsekin olen työstänyt häpeää tietämättäni jo muutaman vuoden.
Itselläni häpeä on vienyt muut tunteet alleen. Elän pääni sisällä. Järki
ohjaa pitkälti minua. Olen kuitenkin oppimassa pääsemään irti ajatusten
monopolista.
En ole käyttänyt lääkkeitä. Olen joutunut jo katsomaan omaa Saatanaa, vuohi-ihmistä
kasvoihin. Asia vain tuntuu olevan niin, etten osaa kontrolloida tiettyjä asioita.
En ymmärrä moniakaan asioita. En ainakaan vielä pysty olemaan tekemättä "pahaa" toisille.
Se, että saa toteutettua käytännön etiikkaa, kuten mitä toiselle sanoo ja millä äänensävyllä kontrolloidusti
, on vaikeaa.
Se, että on virheellinen, tuntuu olevan kovin pysyvää. Vaikka tietäisit ja osaisit kuinka paljon aineellisesta maailmasta, on tietosi ja taitosi rajattu maailmaan nähden.
Sitä haluaisi olla jotakin. Mutta jos se ei toteudukaan? Mitä jos on se, mitä eniten kammoksuu?
Oman näkemykseni mukaan täydellistyminen ei ole mahdollista, ellei ole jotakin, mihin itsensä "imaista".
Nk. Jumala. Aineellinen maailma kuitenkin on rajallinen. Jos on aina toiveita, mihin pitäisi mennä ja tehdä,
ei saa mitään. Ei pysty imemään energiaa ulkopuolelta, koska sinut on pakotettu antamaan sitä ulos.
Kuka pakottaa?
Oma mieli. Hän kontrolloi minua, eikä hän tiedä, kuinka pitäisi ohjata. Ehkä hän tekee parhaansa.
Onko joku, joka ohjaa ohjastajaa?
Kaikki ympärillä, itseni mukaan lukien, ovat virheellisiä. Tietääkö joku totuuden?
Se että pääsee maaliin ei välttämättä tunnukaan enää samalta, kuin sen tavoitteleminen.
Miksi?
Varjo ei tahdo pahaa. Kuuntele sitä, halaa sitä.
Aine on rajallista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356