YHTEYS - UNIVERSAALINEN VAI PAIKALLISSEURAKUNTA?
Jumalan seurakunnassa on tullut ajankohtaiseksi kysymys yhteydestä, jääkö se ainoastaan universaaliselle tasolle vai onko näkyvämpi yhteys mahdollinen. Universaalisen seurakunnan aate on kehittynyt maailmassa, jossa uskovat ovat hajallaan eri kirkkokunnissa ja heillä on vain vähän keskinäisiä yhteyksiä esimerkiksi järjestämällä yhteisiä aktioita ja yhteiskristillisiä kokoontumisia. Hekään eivät pyri kiinteämpään yhteyteen vaan jäävät odottamaan, että Messias tullessaan noutamaan omansa yhdistää heidät ja taivaassa he ovat täydellisesti yhtä.
Alussa isot seurakunnat, kuten esimerkiksi Jerusalemin seurakunta oli yksi, vaikka kokoonnuttiin useissa kodeissa. Seurakunnan synnyttyä yli sataan vuoteen uskovat eivät rakentaneet ainuttakaan rakennusta, joka olisi ollut tarkoitettu vain kokoontumista varten. Ensimmäinen tunnettu kirkkorakennus on rakennettu noin vuonna 160. Ne uskovat, jotka pyrkivät täydellisempään yhteyteen pohjaavat ajatuksensa siihen alkuseurakunnan aikaiseen käytäntöön, että kullakin paikkakunnalla oli ainoastaan yksi seurakunta. Tällaiset ajatukset edelliseen ryhmään kuuluvat torjuvat ja pyrkivät sulautumaan omaan kirkkokuntaansa entistä syvemmin. Jeshua kuitenkin rukoili, että uskovilla olisi sellainen yhteys, että se näkyisi. Se edellyttää kirkkokunnista lähtöä ja liittymistä omalla paikkakunnalla olevien vapaiden uskovien yhteyteen.
Seurakunnan ennalleen asettamisen yhteydessä tulee myös polttavaksi kysymys: Onko jokaiselle 'hengelliselle juutalaiselle', joka todella haluaa olla sellainen, asetettava ehdoksi, että hän tottelee 'hengellistä alijaa', eli muuttaa kirkkokunnastaan paikallisseurakuntaan rakentamaan sitä vai voiko hän jäädä kirkkokuntaansa? Useat pitävät jopa hyveenä kirkkokuntaan kuulumista, he olettavat voivansa siten rakentaa Messiaan ruumista. Seurakunnan ennalleen asettamisesta puhumista ja sen mukaan toimimista he pitävät vain jonkinlaisena oikkuna tiellä oikeaan yhteyteen. Monet uskovat ovat luopuneet 'ensimmäisestä rakkaudestaan' (Ilm 2:4) voidakseen jäädä kirkkokuntaansa. Uskoon tullessaan he ovat olleet palavia uskossaan ja rakastaneet Jeshuaa. He ovat saaneet nähdä ihmeitä ja voimallisia tekoja joita Jeshuan Henki (Apt 16:7) heidän kauttaan teki. Ajanmittaan on kuitenkin alkanut kylmeneminen ja usein tällaisista saadaan huomata, etteivät he enää edusta Jeshuaa vaan sitä kirkkokuntaa johon kuuluvat. He ovat 'hyljänneet ensimmäisen rakkautensa', ihmeet ja merkit heidän elämästään vähenevät ja lopulta on jäljellä vain 'penseä' (Ilm 3:16) opillinen uskonnollisuus. Jeshuan varoittavat sanat kuuluvat heille: "Ei jokainen, joka sanoo Minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee Minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo Minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me Sinun nimesi kautta ennustaneet ja Sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja Sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin Minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois Minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Se seikka, että uskovien kehitys kirkkokunnissa on mennyt yhä maailmallisemmaksi, pitäisi hälyyttää heitä ajattelemaan. Nyt on tultu aikaan, että todella hengellisenä voi säilyä vain Raamatullisessa uskovien yhteydessä ja siksi paluu ennalleen asetettuun seurakuntaan on välttämätön. Seurakunnan palatessa alkuperäiseen tilaan tapahtuu hengellinen uudistuminen joka johtaa myös alkuperäisten merkkien ihmeiden ilmenemiseen julistuksen yhteydessä, koska julistetaan Sanaa, jonka Herra vahvistaa (Mk 16:20).
Moshe Zew
http://www.kolumbus.fi/gematria/sionismi.htm
UNIVERSAALINEN SEURAKUNTA
24
402
Vastaukset
- janytaivankohtapian
Se ainakin on varmaa, että kenenkään uskovan ei pitäisi jäädä yksin. Yhteyteen ei vaan tahdo jaksaa lähteä. Nukuttaa juuri nyt kun pitäisi valvoa ja rukoilla.
Tämä netti vie ainakin minun aikaa liikaa, kai monen muunkin uskovan. Täytyisikin laittaa itseään kuriin, sama aika mitä netissä niin yhtä paljon aikaa Herran Läsnäolossa (mikä on kyllä äärettömän paljon tyydyttävänpää) Terkkuja kaikille saman tien kulkijoille...kannustetaan toisiamme eteenpäin. - tämmönen pyryharakka
Kiitos ja kumarrus.
Toivottavasti tosi moni uskova lukee kirjoituksesi ja ottaa viimeinkin opikseen, nöyrtyy, ja ryhtyy etsimään yhteyttä paikallisesti kirkkokuntiin kuulumattomien (tai vielä niihin kuuluvien, mutta JHVH'n Sanaan lopulta kiinnittyvien) uskovien kesken.
Jumalan Sanaan ei ole turhaan kirjoitettu niitä mitä toit esille.
Hänen Sanansa on niin ja amen, eikä uskovain tarvitse tehdä muuta kuin ojentua kirjoitetun, ja tässäkin julistetun, sanan mukaan. - Uloskutsun saanut
Kaikki kirkot ja yhteisöt kaikkialla koko maailmassa ovat samaa Babyloniaa,
josta Jeesus sanoo: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani"
ja "Erotkaa heistä.
Käytännössä se johtanee siihen, että ei ole paikkaa, eikä osoitetta.
Ainoastaan kodeissa, metsissä ja aitovierillä,vainon alaisina, kuten aikoinaan Venäjällä.
Se kaava näyttää olevan edessä, koko maailman käsittävällä Kristuksen ruumiilla.
Tuskin saa silloin olla, edes toimivaa nettiyhteyttä.- Tuom.
Ja heidät TUNNISTAA keskinäisestä yhteydestään. jotkut "tunnistavat" yhteytensä ainoastaan hajallaan, eri puolillamaata. Ongelmat syntyvät paikallisilla tasoilla.
Olen samaa mieltä, että todellinen seurakuntayhteys toimii vain Pyhän Hengen johtamana.
Jos lähdetään vain kaikista "pois", niin se johtaa yksinäisyyteen. Jotkut ovat koettaneet järjestää ihan järkisyistä yhteiskristillistä toimintaa mm. noista "babylonialaisista" syistä. Mutta on kohdattu samantapaisia ongelmia; eli ei löydy yksimielisyyttä edes siitä kuka ja millä kriteereillä on uskossa? No, kaikki sanovat kukin omalla tavallaan uskovansa Jeesukseen. Mutta käytännössä kohtaaminen ilmenee henkien sekamelskana.
Käsittääkseni em. keskustelu koskee "pelastavaa uskoa", missä aidosti ja tunnistettavasti koetaan yhteyttä Pyhässä Hengessä, Jeesus paimenena.
Olen itse käynyt kirkoissa kauempana, jotta voi ilman kontrollia keskittyä vaikkapa "nyyhkyttämään" tarpeen tullen.Vapaissa suunnissa kävin aiemmin, mutta torontolaisuuden vallatessa täytyi todeta, ettei tämä touhu kuulu käsitykseeni hengen elämästä.
Kun rukoillen kulkee, niin koen että Herra yllättäen "lähettää", johdattaa. Mutta liian paljon on avoimia kysymyksiä ja suorastaan ongelmia liittyä mihinkään säännölliseen laitosseurakuntaan, vaikka kuulunkin kirkkoon. Pidän sitä enemmänkin instituutiona, mistä kylläkin myös uudestisyntyneitä löytyy.
Tunnen monia syvästi uskovia eri piireistä, mutta yksinäisyyttä moni valittaa. Jos ei ylhäältä enempää anneta, niin vaikea sitä on jakaakkaaan...? Ja jos jotain yrittää, siellä metsässä, aitovierillä, kodeissa, niin jostain kumman syystä hajottajat ilmestyy paikalle. Pahimmat esteethän löytyy tietysti itsestä. Mutta ei sinnekään parane jäädä märehtimään.
Silti parhaimmat kokoukset olen kokenut kodeissa kokoontuvat seurakunnat, ilman pääseurakunnan "lupaa". Siis rukouksen henki toimii armolahjoineen. Mutta kaikki ovatkin KESKITTYNEET rukoukseen. Pysyvää kotiseurakuntaakaan en ole löytänyt.
Kysyisinkin muiden em. kokemuksia hengen yhteyden käytännön kokemuksia tai vinkkejä yhteyden elvyttämiseksi. Vai pitäisikö tässä profeetallisesti orientoitua kysymään "Tulevasta suuresta herätyksestä" tai että eletään luopioiden lopunaikaa, jolloin vain harvat yksinäiset valitut (niistäkin vain puolet valvovia neitsyitä) odottavat sitä paljon puhuttua tempaustaan? - ex-pohjalainen
Uloskutsun saanut,
juuri näin se valitettavasti on.
Maan alla tulemme tulevaisuudessa kokoontumaan, kuten Vietnamissa ja erityisesti Kiinassa on ollut jo vuosia.
- Veli hopea
Kirkkokunnissa olevilla on kirkkokunnan opetuksen mukainen ymmärrys
ja Isän ja pojan tuntemus.
Harvoilla on omakohtainen usko, jokaisella on toinen toisensa usko,
on luovuttu jostain paheesta ja otettu toiselta sijalle toinen paheeseen
johtava harrastus.
Kun sokea taluttaa sokeaa, he putoavat kuoppaan, kun he nousevat
kuopasta, heidän jalkansa tarttuvat vihollisen paulaan ja ansaan.
Kun vainon aika pahenee on yhteys isään hoidettava salaa omassa si-
säisessä kammiossaan, näinhän Kristus opetti ja pahimmat vastustajat
ovat omat perheen jäsenet kun kärsimykset lisääntyvät.
Me emme ole yksinäisiä, kun joka hetki, hetkestä hetkeen täytämme
isän tahdon ja teemme niitä tekoja, joita hän on käskenyt, näinhän
Kristus opetti.
Tämä tuleva suuri herätys on vihollisen suuri harhautus, sehän saa
ihmiset istumaan kädet ristissä odottamassa valmista herätystä.
Näkyy yleiseksi tulleen käytäntö, että Isä ja Poika pannaan töihin,
itse ollaan " helpossa levossa Herrassa ".
Kaksi päivää puhdistautukaa ja pyhittäytykää, kolmantena päivänä
Herra tulee luoksemme sanoi Mooses erämaassa kansalleen.
Kun olemme tässä kolmannessa päivässä, meidän tulee huutaa
syvyydestä Herraa Sebaottia avuksi. Hän on Herra,Herra, joka voi
auttaa, jotta pääsisi Välimiehen Kristuksen ohjaukseen ja pelas-
tuisi kuolemasta.
Ne joilla on totuuden hengen yhteys, se on käytännössä joka hetkinen
yhteys, yhteyden saamista ei tarvitse etsiä rukouksella tai meditaation
avulla, eikä niillä rituaaleilla miten Bileami etsi.
Jos meidät on otettu kasteen kautta Apostoliseen seurakuntaan, siihen
Kristuksen lammas karsinaan, riiputaan siinä kiinni noudattaen Isän
tahtoa täydellisesti suhteessamme tähän maailmalliseen menoon.
Näin henki on minua käskenyt.
On syytä tutkia eri kirkkokuntien opetusta ja niissä vallitsevaa yleistä
tilannekuvaa ja niiden suhtautumista maailman mukaisuuteen.
Jos ne ei täytä seurakunnalle asetettua vaatimus tasoa Raamatun
sanan mukaisesti, jokainen voi hoitaa itsessään Jumalan palveluk-
sensa.
Ei siihen tarvita ihmiskädellä tehtyjä kirkkorakennelmia ja todellinen
yhteys Isään tapahtuu ylhäältä välimiehen kautta eikä ihmisten
välisillä riippuvuus suhteilla.- Kristuksen kuningask
22.4.2011
Teillä veljet ja sisaret Kristuksessa, jotka haluatte tulla katsotuiksi uskollisiksi Jumalalle ja Kristukselle, on vihoviimeinen hetki alkaa pakata tavaroita ja valmistautua siirtymään uusille asuinalueille, ellette ole jo siellä, minne Jumala omiansa kuljettaa.
Puheiden ja kirjoitusten on nyt aika muuttua käytännön teoiksi. Näin on omalla kohdallamme parhaillaan tapahtumassa.
Aikaraja on ylitetty. Takaisin ei ole enää paluuta. Tuntemanne entinen Suomi kuuluu jo historiaan.
Vuodenvaihteesta lähtien on ollut meneillään antikristillinen, ateistinen, sosialistinen/kommunistinen/fasistinen, demo(ni)kraattinen, yhä militaristisemmaksi käyvä, "työväestön" maailmanvallankumous, maailmanvallan- ja maailmanomaisuudenkaappaus, uuden globaalin, vyöhykkeisiin ja alueisiin jaetun valtiodiktatuurin pystyttäminen. Lyhyesti ilmaistuna saatanan maanpäällinen valtakunta, pedon valtakunta.
Älkää erehtykö kuvittelemaan, että se tulee mukamas vasta joskus tulevaisuudessa. Ei, se etenee juuri nyt parhaillaan ja on edennyt jo jonkin aikaa muuttuen yhä kahlitsevammaksi etenkin lainsäädännön kautta.
Samalla kun vanha porttokristillinen järjestelmä on luhistunut ja sen jälkiä ja muistoa siivotaan parhaillaan pois, tuodaan uutta lusiferista järjestystä tilalle sekaannuksen, kaaoksen välivaiheen kautta mahdollisimman salakavalasti etenkin median kautta pitäen kansalaiset mahdollisimman pitkään illuusiossa, suorastaan hypnoosissa, ettei mitään oleellista ole muka tapahtunut ja että vanha järjestelmä jotenkin muka jatkuisi.
Juuri näin saalistuksen pitääkin tapahtua uhrin havaitsematta mitään vaaraa, ennen kuin hän on lopullisesti satimessa.
Jokaisessa saatanan valtakuntaan liitetyssä, sille omistautuneen hallinnon (government) johtamassa valtiossa ajetaan läpi jonkinlainen "vallankumous", jossa vanhaa johtoa siirretään sivuun ja kaadetaan entisen järjestyksen synnit näiden päälle.
Näin tapahtuu myös Suomessa ja vaalit Perussuomalaisten voiton merkeissä kuuluu ainakin osittain tähän juoneen. Siksi kokoomus ja demarit ovat ottaneet sen näinkin mielissään vastaan. "Rikkaiden talonpoikien", "kulakkien" puolue keskusta kuuluu häviäjiin ja maat myös lähtevät heidän alta. Suuri raha, sen rahoittama teollisuus ja duunarit liittyvät yhteen.
Sekasorron, kaaoksen, resurssien ryöstämisen välivaiheessa, joka tyypillisesti kestää jonkun vuoden, nousee esiin iso joukko ryhmiä, jotka yrittävät irrottautua ja rakentaa omaa "valtakuntaa" omille alueilleen, mutta etenevä petovalta syö ne pala palalta suihinsa niin, että lopulta jää vain kaksi erillistä ryhmää: syntisen enemmistön uusi maailmanjärjestelmä sekä Jumalan ja Kristuksen uskolliset palvelijat, se uskollinen jäännös.
Me olemme jo nyt tässä sekasorron ja kaaoksen vaiheessa, joka muuttuu varsin väkivaltaiseksi jossakin vaiheessa, sillä mitään uutta, Kristuksesta ja Jumalasta luopunutta yhteiskuntajärjestelmää ja hallintoa ei voida perustaa ilman verenvuodatusta. Tulette näkemään ja kokemaan tämän, mitä ilmeisemmin myös Suomessa. - Kristuksen kuningask
Kristuksen kuningask kirjoitti:
22.4.2011
Teillä veljet ja sisaret Kristuksessa, jotka haluatte tulla katsotuiksi uskollisiksi Jumalalle ja Kristukselle, on vihoviimeinen hetki alkaa pakata tavaroita ja valmistautua siirtymään uusille asuinalueille, ellette ole jo siellä, minne Jumala omiansa kuljettaa.
Puheiden ja kirjoitusten on nyt aika muuttua käytännön teoiksi. Näin on omalla kohdallamme parhaillaan tapahtumassa.
Aikaraja on ylitetty. Takaisin ei ole enää paluuta. Tuntemanne entinen Suomi kuuluu jo historiaan.
Vuodenvaihteesta lähtien on ollut meneillään antikristillinen, ateistinen, sosialistinen/kommunistinen/fasistinen, demo(ni)kraattinen, yhä militaristisemmaksi käyvä, "työväestön" maailmanvallankumous, maailmanvallan- ja maailmanomaisuudenkaappaus, uuden globaalin, vyöhykkeisiin ja alueisiin jaetun valtiodiktatuurin pystyttäminen. Lyhyesti ilmaistuna saatanan maanpäällinen valtakunta, pedon valtakunta.
Älkää erehtykö kuvittelemaan, että se tulee mukamas vasta joskus tulevaisuudessa. Ei, se etenee juuri nyt parhaillaan ja on edennyt jo jonkin aikaa muuttuen yhä kahlitsevammaksi etenkin lainsäädännön kautta.
Samalla kun vanha porttokristillinen järjestelmä on luhistunut ja sen jälkiä ja muistoa siivotaan parhaillaan pois, tuodaan uutta lusiferista järjestystä tilalle sekaannuksen, kaaoksen välivaiheen kautta mahdollisimman salakavalasti etenkin median kautta pitäen kansalaiset mahdollisimman pitkään illuusiossa, suorastaan hypnoosissa, ettei mitään oleellista ole muka tapahtunut ja että vanha järjestelmä jotenkin muka jatkuisi.
Juuri näin saalistuksen pitääkin tapahtua uhrin havaitsematta mitään vaaraa, ennen kuin hän on lopullisesti satimessa.
Jokaisessa saatanan valtakuntaan liitetyssä, sille omistautuneen hallinnon (government) johtamassa valtiossa ajetaan läpi jonkinlainen "vallankumous", jossa vanhaa johtoa siirretään sivuun ja kaadetaan entisen järjestyksen synnit näiden päälle.
Näin tapahtuu myös Suomessa ja vaalit Perussuomalaisten voiton merkeissä kuuluu ainakin osittain tähän juoneen. Siksi kokoomus ja demarit ovat ottaneet sen näinkin mielissään vastaan. "Rikkaiden talonpoikien", "kulakkien" puolue keskusta kuuluu häviäjiin ja maat myös lähtevät heidän alta. Suuri raha, sen rahoittama teollisuus ja duunarit liittyvät yhteen.
Sekasorron, kaaoksen, resurssien ryöstämisen välivaiheessa, joka tyypillisesti kestää jonkun vuoden, nousee esiin iso joukko ryhmiä, jotka yrittävät irrottautua ja rakentaa omaa "valtakuntaa" omille alueilleen, mutta etenevä petovalta syö ne pala palalta suihinsa niin, että lopulta jää vain kaksi erillistä ryhmää: syntisen enemmistön uusi maailmanjärjestelmä sekä Jumalan ja Kristuksen uskolliset palvelijat, se uskollinen jäännös.
Me olemme jo nyt tässä sekasorron ja kaaoksen vaiheessa, joka muuttuu varsin väkivaltaiseksi jossakin vaiheessa, sillä mitään uutta, Kristuksesta ja Jumalasta luopunutta yhteiskuntajärjestelmää ja hallintoa ei voida perustaa ilman verenvuodatusta. Tulette näkemään ja kokemaan tämän, mitä ilmeisemmin myös Suomessa.(jatkoa edelliseen)
Jumala on tehnyt minulle ja perheelleni täysin yksiselitteisen selväksi, ettei meillä ole enää mitään tekemistä tämän nykyisen Suomen, Jumalan ja Kristuksen edessä laittoman yhteiskuntajärjestelmän ja hallinnon kanssa, joka osaltaan kuuluu tämän ajan Egyptiin.
Olemme jo lähteneet henkivalloissa Jumalan erämaahan edelleenkin Hänen Pyhästä Järjestyksestään kiinnipitäen ja siihen kuuluen, vaikka vielä täällä näkyvässä maailmassa pakkaammekin tavaroitamme.
Olen yrittänyt kertoa tätä viestiä eri sanoin jo viimeiset pari vuotta kuukaudet, sitä jyrkemmin mitä selvemmäksi maailman sekä Jumalan ja Kristuksen palvelijoiden välinen ero on käynyt. Mutta olen erittäin tyrmistynyt siitä, että en tunnu saavan kumppaneita lainkaan matkaan, vaikka monenlaista apua olisin voinut heille tarjota. Tiedän, että tarvitsette minua ja tekin sen ymmärtäisitte, jos liittyisitte seuraani.
Teille, jotka haluatte olla Jumalan ja Kristuksen uskollisia palvelijoita, ei ole enää muuta vaihtoehtoa jäljellä kuin pakata tavaranne ja lähteä ympärillänne olevasta Egyptistä Jumalan erämaahan.
Se aika on juuri nyt, myös käytännössä. Älkää haaskatko vitkutteluun enää päivääkään. Valmistelkaa "väärässä paikassa" olevien kiinteistöjenne ja muun tavaran myymistä. Sitä mekin teemme.
Tai jos valitsette toisin, joudutte varmuudella Jumalan rangaistukseen sekä pedon kynsiin ja vainoihin. Ettekä selviä siitä voittajana, sillä Jumala ja Kristus eivät ole silloin kanssanne.
Rakenteilla oleva saatanallinen petovalta vihaa Kristusta ja edelleen Jumalaa yli kaiken eikä tule hyväksymään Kristuksen julistamista eikä Kristuksessa järjestäytyviä ja toimivia seurakuntia tai muita ryhmiä. Näiden tulee lähteä omille hallinta-alueilleen elämään Jumalan tarkoittamaa elämää Kristuksessa.
Voisin kirjoitella näistä asioista sivutolkulla, mutta nyt kirjoitellaan enää vain valikoidusti näin julkisesti. Muut kerrotaan sitten kahden kesken. Ja ne ovat tärkeitä asioita selviämiselle
Kehotan vilpittömästi Jumalan ja Kristuksen todellisia palvelijoita ottamaan yhteyttä minuun seuraavan yhteyden kautta:
[email protected]
Siunausta Kristuksessa ja Jumalassa
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. Niin Jeesus vielä sanoi heille:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." (Joh.10:1-16)
"Älkää antautuko kantamaan yhteensopimatonta iestä yhdessä uskottomien kanssa;
sillä mitä yhteistä on oikeamielisyydellä (vanhurskaudella) ja vääryydellä?
Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?
Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo JHVH, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo JHVH Kaikkivaltias."
Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme (erottautumisemme) täydelliseksi Jumalan pelossa.
(2.Kor.6:14-7:1)
- Tuom.
Älkää lähtekö siitä kaupungista tai paikkakunnalta ennen kuin saatte voiman korkeudesta, sanoo Jumalan sana. Eikä tässä mitään hätää ole lähteä kenenkään keskeltä pois.Minne sitä menisi? Metsään turvemajaan?
Sitäpaitsi uskova on jo kutsumuksensa johdosta liittynyt muihin uskoviin hengessä. me olemme maailmassa, emme maailmassa. Vaikka olemme rekisteröity kukin mihinkin maalliseen instituutioon, niin ne eivät rukouksin hengenelämää viettävää uskovaa sido. Tietysti jos on eksynyt joko muotomenoihin, hurmahenkiin, tai muihin sitoviin lahkoihin, niin poishan niistä on lähdettävä. Jonkun vahvan olisi hyvä jäädä ns, valoksi pimeyden keskelle.
Profetiamaailmassa tuoreessa näkymyksessä saattaa ilmetä natsismin nousua. Tämä on kyllä todennettavissa ihan uutisia seuratenkin. Jumala saattaa ilmoittaa ihan tapahtumassa olevia asioita, ilman mitään "ilmatar-ennusteluja". Kyse on siitä, että Herra näyttää vahvistaen ja varoittaen vaeltajiaan.Suurinpiirtein "tiedetään", mitä tulee tapahtumaan ilman aikoja Jumalan aikataulun myötä. Ei tarvitse ennustella. Sen aistii Hengessä, jotka siinä vaeltavat - Westsider
Yöllinen näky maailmasta, jonka ihmiset oli kaikki sidottu yhteen, paksuun
laivaköyteen. Kaikki oli siihen sidottu ranteistaan ohuemmalla köydellä,
Koko joukko meni loivaa mäkeä alaspäin koko kadun leveydeltä.
Itse seisoin vapaana jalkakäytävällä, näkyä näyttävän ja selittävän enkelin kanssa.
Enkeli sanoi: "Pysy lähellä näitä, mutta varo heihin liittymästä. Yritä vetäistä heitä pois, kuin tulesta temmaten.
Minä kysyin, Mihin heitä viedään? Vastaus tuli: "Heitä vidään teuraaksi"
Ajattelin, kuulin varmaan väärin, ja kysyin saman uudelleen. Vastaus oli:
"He hoippuvat surmapaikalle" Nyt kauhistuin ja heräsin, nousin heti ylös ja jonkun (enkelin) viemänä menin toiseen huoneeseen, jossa oli suljettu Raamattu pöydällä. Avasin sen ja silmäni sattuinat San l. 24: 11.
ja siitä luoen: " Pelasta ne, joita kuolemaan viedään,, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat"
Joten ei kaikkien tule häipyä heistä kauaksi, kuten enkeli sanoi: "se vie tiesi harhaan" - KK
Siihen köytettyyn tuhoontuomittujen porukasta eroon pääsyn esteenä on ,
ihmispelko, ylpeys ja ihmiskunnia.
Siksi, mieluummin ikuiseen tuhoon. Meitä kaikkia uskossa Yeshuan Messiaanamme vastaanottaneita yhdistää sama Henki ja siksi kuulumme maailmanlaajuisesti samaan Jumalperheeseen, joka elää nyt vielä ajassa maan päällä. Vaikka emme enää olekaan maailmasta, niin olemme silti vielä maailmassa.
Universaaliseen seurakuntaan liitymme lopullisesti vasta ylöstempauksessa, jolloin kaikki aiemmissa sukupolvissa uskossa Yeshuaan kuolleet nousevat haudoistaan yhdessä meidän kanssamme Herraa vastaan yläilmoihin ja niin me saamme aina olla Herran kanssa! Mikä ihana päivä se onkaan!
HalleluYah!- Westsider
Hyvä "Yakov"
Juuri näin. Sanoitpa ihan oikein. ja yhtenä joukkona.
i pirstottuna. Westsider kirjoitti:
Hyvä "Yakov"
Juuri näin. Sanoitpa ihan oikein. ja yhtenä joukkona.
i pirstottuna.Shalom Westsider!
Olen viime aikoina ajatellut juuri tuota pirstoutumisongelmaa. Pelkästään täällä Suomessa ovat aidosti uudestisyntyneet Yeshuan opetuslapset eli Korkeimman Pyhät ripoteltuina monenlaisiin pieniin ja suurempiinkin ryhmiin, seurakuntiin ja kirkkoihin.
Pirstoutumisen on aiheuttanut etupäässä paholainen joukkioineen, mutta osalle pirstoutumista on aiheuttajana ollut Herramme Yeshua Pyhän Henkensä kautta siksi, että on ollut välttämätöntä johdattaa heikkoja 'vauva-uskovia' pois sellaisista seurakunnista, joissa heidän hengellinen kasvunsa ei olisi voinut edistyä lainkaan tai edes oikeaan suuntaan.
Miten kauaksi nykyään onkaan eksytty apostolisista opetuksista, sen vain Isä J-la yksin tietää! Mulla on ollut viimeisten vuosikymmenten ajan näkynä pyrkiä kaikessa apostoliselle perustalle, kulmakivenä Herra Yeshua HaMashiach ja Hänen ylivertaiset opetuksensa. Tiedän monen uskovan pitävän mua sen vuoksi 'tiukkapipona', mutta vähät välitän siitä, koska emme voi olla yhtä aikaa mieliksi ihmisille ja J-lalle!
Olen havainnut tämän valitsemani tien olevan otollinen Yeshualle ja saanut kokea hienoista johdatusta yksittäisiä uskonaskeleita otettuani. Hän on uskonut mulle tehtäväksi vanhatestamentillista, papillista ilmausta käyttääkseni 'huolenpidon Korkeasti Pyhistä", joita ovat Korkeimman Pyhät seurakunta- ja uskontaustoistaan riippumatta! Kyseessä ovat olleet etupäässä hengelliset keskustelut ja kahdenkeskiset rukoukset, sillä apostoleita lainatakseni: "Hopeaa ja kultaa minulla ei ole, mutta sitä mitä mulla on, sitä minä tarvitseville annan!"
Tässäkin hengellisessä tehtävässä toimii se hengellinen laki, että "joka toisia virvoittaa, se itsekin kostuu!"
Kun muistelen aikaa stadin Jeesus-liikkeessä ja asuinaikaani Jeesus-kommuunissa, niin mulla on sen perusteella normaalia enemmän arvostelukykyä ja hengellistä näkökykyä havaita, missä uskovat vaeltavat Pyhän Hengen johdossa ja missä eivät.
Mielestäni pirstoutuminen on monen kohdalla jopa toivottavaa ja saakoon niissä tapauksissa jatkua, joissa se on yksilöuskoville ainoa keino voida kasvaa terveesti Messias-perustalle ja saada toimia sen kutsumuksensa mukaisesti, jonka Herra Yeshua on heille antanut! Paavalikaan ei - meidän suureksi onneksemme - kysellyt alkuunkaan neuvoa 'lihalta ja vereltä', miten edetä hengellisen kutsumuksensa suhteen juuri siksi, ettei hänen julistamansa evankeliumi ollut ihmismielen mukaista. Sitä se ei ole tänäänkään ja jos mahdollista, niin jopa vielä vähemmän kuin Paavalin aikoihin!
Mitä sä ehdottaisit liiallisen pirstoutumisen ehkäisemiseksi?
- Westsider
Sanan totuutta esiin, salatuimpaan saakka, Taistelu saatanan keksimiä ja levittämiä, lihalle mieluisia harhoja vastaan.
Ihme on, miten helposti saatana voi langettaa eksymään, sellaiset jotka
eivät tunne Sanaa, vaan poimivat lihalle mieleiset herkkuharhat ja niillä
vielä eksyttävät toisiakin.
Siunausta sinulle YAKOV
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413132
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582492Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291979- 1301647
- 751464
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761415Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641408- 891105
- 901059
- 1351037