Oletetaan että myydystä talosta löytyy piilevä rakennusvirhe. Onko myyjällä oikeus korjata tai korjauttaa itse vika, vai voiko ostaja tehdä/teettää korjauksen ja vaatia rahaa korjauksesta? Entä jos korjausta on tehty jo ennenkuin vaatimusta on esitetty, koska vika ei ole löytynyt työtä aloitettaessa.
Myyjän korjausvastuu
7
876
Vastaukset
- Vuokranantajana
Asiasta pitää sopia myyjän kanssa meinasit teettää ja lähettää laskun mitään neuvottelematta myyjälle tehdystä korjauksesta korjaustarpeesta ?
- ............????
Eiköhän tuo ollut itse myyjä, joka kysyi !!!!
- sama tilanne
elikkä jos myyjänä korjaat viat tai tilaat korjaajan niin vastuu vioista pysyy myyjällä.
mutta jos ostajan kanssa teette kirjallisella sopimuksella hinnan alennusta korjauskustannusten
verran ja ostaja tekee korjaukset niin sillä kirjallisella sopimuksella voi myyjä olla vapaa myöhemmistä
vioista kyseisestä korjauskohdasta.elikkä sen jälkeen ei tarvi viittä vuotta pelätä uusia vaatimuksia kyseisistä
vioista.
sitä mietin itse että miten pitäisi toimia myyjän jos ostaja vaatii laajempaa remonttia kuin myyjän mielestä pitäisi olla.mistä löytyy asiantuntija joka ohjeistais puolueettomasti molempia ja tällä ohjeistuksella olisi
painoarvoa sen verran että molemmat myös noudattaisivat ohjeistusta.
tässä nyt tuntuu että ostaja voi vaatia mitä haluaa ja myyjällä ei ole mitään puolustuskeinoa.
meidänkin tapauksessa on eräs ammattimies ostajan tilaamana suositellut tätä edullisempaa keinoa korjata mutta ostajat eivät sitä hyväksy haluavat muualta arvion.Meilä kustannus arvio ero onkin melkoinen
ostajan mukaan koko alue uusiksi ja hinta n.10000-15000.ja myyjän sekä ammattimiehen(ostajan tilaama) suosittelemalla rempalla hintaa tulee noin 300-500€.Että miten tästä erimielisyydestä voisi selvitä ilman oikeuden käyntiä.- odomhoum
Etkö voi sitten tehdä sitä remonttia itse tai teettää 300-500 eurolla. Tällöin vastuu jatkuu myynnistä 5 vuoteen vai jatkuuko se uudet 5 vuotta?
Toisaalta jos se kerran tulee kuntoon, niin eikö siitä voi ottaa vastuun. Mutta oleellinen kysymys: onko siis sinulla oikeus tehdä se itse? - kuka rikollinen
odomhoum kirjoitti:
Etkö voi sitten tehdä sitä remonttia itse tai teettää 300-500 eurolla. Tällöin vastuu jatkuu myynnistä 5 vuoteen vai jatkuuko se uudet 5 vuotta?
Toisaalta jos se kerran tulee kuntoon, niin eikö siitä voi ottaa vastuun. Mutta oleellinen kysymys: onko siis sinulla oikeus tehdä se itse?siis jos teen tai teetän myyjänä remontin myyjän näkökulman mukaisesti niin se tulee kyllä halvemmaksi
mutta kun ostaja jo etukäteen purnaa että se ei riitä niin voit olla varma että jälkikäteen siitä viellä valitellaan kahta kauheammin.
minä olen tästä oppinut sen että en osta ikinä omakotitaloa riesakseni kun se myynnin jälkeen vasta todelliseksi painajaiseksi muuttuu kun ostajalla on oikeuksia ja myyjä on lainsuojaton avuton.
mä asun nyt tyytyväisenä huolettomana loppuikäni vuokralla eikä tartte enää remontteja pelätä. - OKT asukki
kuka rikollinen kirjoitti:
siis jos teen tai teetän myyjänä remontin myyjän näkökulman mukaisesti niin se tulee kyllä halvemmaksi
mutta kun ostaja jo etukäteen purnaa että se ei riitä niin voit olla varma että jälkikäteen siitä viellä valitellaan kahta kauheammin.
minä olen tästä oppinut sen että en osta ikinä omakotitaloa riesakseni kun se myynnin jälkeen vasta todelliseksi painajaiseksi muuttuu kun ostajalla on oikeuksia ja myyjä on lainsuojaton avuton.
mä asun nyt tyytyväisenä huolettomana loppuikäni vuokralla eikä tartte enää remontteja pelätä.Piilevä virhe ei koskaan ole yksiselitteinen. Siihen vaikuttaa monta monituista asiaa ja vähän lisää päälle. Ei siitä sen enempää, kysehän olikin korjaamisesta. Jos kerran korjaus oli jo aloitettu, niin myyjällä on tuskin paljoakaan mahdollisuutta sitä korjata. Ostaja siis korjannee loppuun, mutta HUOM!, ei se ostajakaan voi noin vain laittaa myyjälle laskua etenkään jos hän samalla parantaa korjattavaa kohtaa YLITSE sen mitä ko. kohta ehjänä talon ikä ja kunto huomioonottaen olisi ollut...
Mutta olen miettinyt, ja miettinyt, että millaisessa virheessä voisi olla noin suuri ero, mutta en ole sellaista vielä onnistunut löytämään. Joten kertositko millaisesta piilevästä virheestä on kyse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838