Puoliso on ihastunut

aölkgjhlir

ja itse mietin miten reagoisi, vai reagoisiko mitenkään? Miten te muut(aikuiset ihmiset) olette tehneet jos olette huomanneet puolisossa vastaavaa? Tämän pitkän elämän aikana ihastuminen toiseen on luonnollista mutta vaikea on osani.Kertokaa asiallisia vinkkejä, saisin näkökulmaa asemaani.

88

15432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

Anna asian vain olla. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta on kokonaan eri asia, tekeekö sen ihastumisensa eteen jotain, vai jättääkö sikseen ja odottaa tunteiden haalistumista. Älä ainakaan ala syyllistämään puolisoasi hänen tunteistaan, koska ei hän todennäköisesti ole itse päättänyt ihastua. Jos taas hän alkaa vikitellä ihastustaan ja heillä alkaa olla jotain säpinää, on sinun siinä tapauksessa hyvä puuttua peliin.

• oksupoksuloksudoksu

näissä järjestetyissä avioliitoissa just kusee. Yritetään vaan olla niin perhettä. Eikä yhtään ymmärretä varautua jos kumppani sitten ihastuukin puolisoonsa. Aloittajalle suosittelisin, että tämä ekakerta(?) painetaan villaisella. Yrität vaan olla mahdollisimman ällöttävä, niin kyllä se ihastus nopeasti loppuu. Ja jatkat vaan samaan malliin niin voit olla varma ettei ukkos enään suhun ihastu.

• riippuu mistä roikku

Onko puolisosi kertonut sinulle olevansa ihastunut vai onko hän jollain muulla tavalla tarkoituksella tehnyt sinulle selväksi, että hän on ihastunut?

• Been there

...ihania ihmisiä, joihin ihastua. Tälle ihastumisen tunteelle ei voi mitään. Mutta jos tunnettaan alkaa ruokkimaan (puolisoa loukkaavaa flirttiä, viestejä, tapaamisia jne.), silloin ollaan väärillä poluilla. Itse voi päättää, ruokkiiko tätä ihastumista vai antaako sen kuivahtaa pois aikanaan. Omaan suhteeseen panostaminen yleensä ennaltaehkäisee ja kuivettaa näitä muihin ihastumisia. Sensijaan, että tekstailee tälle ihastukselleen, voikin laittaa vastaavanlaisen viestin puolisolle... Tunteita ei voi hallita, tekoja voi.
      Sinuna seurailisin tilannetta hetken ja jos alkaa huolestuttaa, ottaisin asian reilusti puheeksi miehen kanssa. Miksipä et voisi tehdä sitä jo nyt? Asiallisesti ja rauhallisesti, syyllistämättä, omista tunteistasi kertoen. Voit kertoa rehellisesti miltä tilanne sinusta tuntuu jne.
      Voisitteko keksiä yhdessä jotakin hauskaa, viikonloppuloma, tms., jolloin voisitte löytää toisistanne taas sitä ihastumisen aihetta?

• Aina mies

Been there, missä sanottiin että ihastuja on mies???

• Itsellä kävi vastaava omassa avoliitossa ja siitä alkoikin puolenvuoden helvetti, joka ei ole täysin päättynyt.
      Opiskelin vuoden ja se oli rankkaa kun samalla kävin töissä&tehtävät piti tehdä kotona saman aikaisesti.
      Mies auttoi kyllä niissä joten ehdimme silloin ainakin nähdä.
      Tuon lisäksi tein paljon töitä, koska päällä oli myös asp-säästäminen.

Ulkona kävimme mutta aika harvoin. Työni on muutenkin sosiaalisesti aika rankkaa, kun omat työajat sijoittuvat yö-aikoihin ja viikonlopuihin.
      Mies ei osannut sanoa mitään sellaista kuin "vähennä töitä, ole joskus joulu kotona" ym vastaavaa, joten tein ns.huoletta töitä ja yritin saada rahaa aikaan asuntoa varten kun mies maksoi omaa autoaan pois.

Huomasin toukokuussa että kihlasormuksen käyttö väheni ja kuukautta myöhemmin selvisi että mies olikin ihastunut tähän "pelkkään työkaveriin", jonka numero oli pikavalikossa. Nainen on yhä kihloissa omalla tahollaan. Kysyin heti muutanko pois mutta mies ei halunnut silloin eikä elokuussa, kun kysyin sitä uudestaan. Seuraavana päivänä löysinkin vieraan naisen vuoteestani.
      Myöhemmin sain kuulla tämän naisen saaneen sormuksen ja samanlaisen kalevala-rannekorun ex-mieheltäni, jollainen itselläkin on.
      Selvisi myös että tämä nainen oli koko kesän käynyt minun ollessa töissä kotonani kylässä, ja vaikka miehen poika olikin meillä kotona.
      Tilanne on jatkunut tähän asti hyvin ikävästi kun mies ei osannut päättää kumman ottaa eikä osannut lähteä. Jos en olisi elokuussa alkanut pakkailla hänen tavaroitaan niin tämä kusettaminen jatkuisi yhä..

Neuvon siis tekemään asialle jotain ja aika pian.

• GS1

Puolisoni ihastunut..jaa'a. Kohdallani kaikki alkoi neljävuotta sitten. Silloinen avopuolisoni ja minä ostimme upouuden rivarikolmion ja kun joulun aikaa elettiin, ostin avopuolisolleni tietokoneen. Ikää meillä oli tuolloin molemmilla 30v. Jostain kumman syystä exäni rupesikin viipymään koneella aina myöhempään ja myöhempään. Aamuisin ei tahtonut enää töihin ehtiä. Käytös muuttui myös kärtyiseksi. Noin 1kk kuluttua rupesi hän näpyttelemään puhelintaan ja kun hällä ei kavereita ollut, rupesin selvittelemään asiaa. Hän viestitteli netissä ja tekstareilla nuoren pojan kanssa, jolla ikää oli nippanappa 16v. Tämän asian tultua ilmi exäni lopetti välittömästi touhunsa. Itsekin hän säikähti mitä oli tehnyt. Chattaily nuoren murrosikäisen pojana kanssa. Aikaa kului muutama kuukausi....ja jälleen exäni uppoutui netin ihmeelliseen maailmaan. Sitten postiluukkuumme alkoi ilmestyä kirjeitä ja lahjoja. Tällä kertaa avopuolisoni oli saanut koukkuunsa juuri 17v täyttäneen nuoren. En tienyt mitä pitäisi tehdä, sillä jokseenkin häpeä oli suuri, en voinut asiasta oikein kenellekkään puhua. Koetin puhua exälleni järkeä, mutta hän viisveisas sanomisistani. Elämä muuttui sotaisaksi..nuoret pojan klopit soittelivat avopuolisolleni ja hän oli onnensa kukkuloilla. Hänen koko olemuksensa muuttui nuoreksi. Laihdutti reilut 10kg ja rupesi räpsimään itsestään kasvokuvia. Lähetteli niitä ties minne. Kuvia hän oli ottanu itsestään kesään mennessä 1041, jolloin myös erosimme. Ajattelin tuolloin, että sama kuinka paljon jää yksin lainoja maksettavaksi, mutta pois on päästävä. Kului vuosi ja sain exältäni kuulla, että hän on lopettanut chattailemiset ja elämässä kaikki hyvin. Kuitenkin tänä vuonna 2010 elokuussa sain kuulla ja nähdä, että exäni oli eromme jälkeen ruvennut seurustelemaan ruotsalaisen poitsun kanssa, jolla oli silloin ikää 17v. Tällä hetkelläni exäni on 34v ja tämä hellunsa about 21v. Häät on kuulemma suunnitteilla!

• tjaa,
        GS1 kirjoitti:

Puolisoni ihastunut..jaa'a. Kohdallani kaikki alkoi neljävuotta sitten. Silloinen avopuolisoni ja minä ostimme upouuden rivarikolmion ja kun joulun aikaa elettiin, ostin avopuolisolleni tietokoneen. Ikää meillä oli tuolloin molemmilla 30v. Jostain kumman syystä exäni rupesikin viipymään koneella aina myöhempään ja myöhempään. Aamuisin ei tahtonut enää töihin ehtiä. Käytös muuttui myös kärtyiseksi. Noin 1kk kuluttua rupesi hän näpyttelemään puhelintaan ja kun hällä ei kavereita ollut, rupesin selvittelemään asiaa. Hän viestitteli netissä ja tekstareilla nuoren pojan kanssa, jolla ikää oli nippanappa 16v. Tämän asian tultua ilmi exäni lopetti välittömästi touhunsa. Itsekin hän säikähti mitä oli tehnyt. Chattaily nuoren murrosikäisen pojana kanssa. Aikaa kului muutama kuukausi....ja jälleen exäni uppoutui netin ihmeelliseen maailmaan. Sitten postiluukkuumme alkoi ilmestyä kirjeitä ja lahjoja. Tällä kertaa avopuolisoni oli saanut koukkuunsa juuri 17v täyttäneen nuoren. En tienyt mitä pitäisi tehdä, sillä jokseenkin häpeä oli suuri, en voinut asiasta oikein kenellekkään puhua. Koetin puhua exälleni järkeä, mutta hän viisveisas sanomisistani. Elämä muuttui sotaisaksi..nuoret pojan klopit soittelivat avopuolisolleni ja hän oli onnensa kukkuloilla. Hänen koko olemuksensa muuttui nuoreksi. Laihdutti reilut 10kg ja rupesi räpsimään itsestään kasvokuvia. Lähetteli niitä ties minne. Kuvia hän oli ottanu itsestään kesään mennessä 1041, jolloin myös erosimme. Ajattelin tuolloin, että sama kuinka paljon jää yksin lainoja maksettavaksi, mutta pois on päästävä. Kului vuosi ja sain exältäni kuulla, että hän on lopettanut chattailemiset ja elämässä kaikki hyvin. Kuitenkin tänä vuonna 2010 elokuussa sain kuulla ja nähdä, että exäni oli eromme jälkeen ruvennut seurustelemaan ruotsalaisen poitsun kanssa, jolla oli silloin ikää 17v. Tällä hetkelläni exäni on 34v ja tämä hellunsa about 21v. Häät on kuulemma suunnitteilla!

tässähän on klassinen kaapista ulostuleminen.

äijä olikin loppujenlopuksi hintti.

• Gingster
        GS1 kirjoitti:

Käsitin, että oli kysymyksessä nainen ja hänen shattäilyt.

• lother
        tjaa, kirjoitti:

tässähän on klassinen kaapista ulostuleminen.

äijä olikin loppujenlopuksi hintti.

Katollinen kirkko toi Suomeen koulutkin.

• *maastoutuu*
        lother kirjoitti:

Katollinen kirkko toi Suomeen koulutkin.

Yleensä kirkoissa on katot ;)

• been there done that

itselleni kävin samoin, olin koukussa töihin ja kouluun niin tiiviisti, että vaikka mieheni viikonloppuisin tuli käymään luonani (etäsuhteessa oltiin tuolloin) niin täytin nekin päivät töillä. tehty mikä tehty, ja elämä kyllä on valitettavasti opettanut. nykyään osaan valita kumpi on tärkeämpää; työ vai elämän tärkein ihminen!!!

• Erittäin ahdistunut

Minun puolisoni on ihastunut perhe / harrastus tuttavaamme. Olemme olleet yhdessä puolisoni kanssa kohta kuusi vuotta. Olen aina ajatellut järkevästi toiseen ihastumisesta, juuri niinkuin täälläkin ihmiset ovat kirjoitelleet. Olen itsekin ollut ihastunut, joten tiedän tunteen. Ihastuksia tulee ja menee ja parhaimmillaan se piristää puolisoidenkin välistä suhdetta.

Nyt kun hän kertoi ihastuksestaan, olen ihan raivona! Tuntuu, että tulen hulluksi. Joudun syömään rauhoittavia, silti tuntuu että sekoan. En ole tavallisesti mustasukkainen, kultani saa käydä viihteellä ja kavereiden luona ilman kyttäilyä tai kuittailua. Ei ole ollut tarvetta kyttäillä txt-viestejä tms.

Puolisoni ihastus on meitä reilusti nuorempi. Hänellä on onnellinen seurustelusuhde, ovat menossa ensi kesänä naimisiin. Uskonkin minun puolisoni olevan tässä enemmän ihastunut. Silti viestit kulkevat päivittäin useampaan kertaan. Ja kyttää facebookia koko ajan.

Ennen kultsini puhelin lojui koko ajan mikron vieressä "ei mulle kukaan soita". Nyt hän pitää sitä koko ajan taskussa. Hänen käydessä saunassa luin viestit. Siellä oli "murua" ja "...niin pitkä aika kun nähdään".

Olemme keskustelleet asiasta paljon. Puolisoni on varmaan kohta jo ihan kyllästynyt kyselemiseeni ja ratkuttamiseeni. Hän myöntää pitävänsä ihastuksestaan paljon, mutta se ei vähennä hänen rakkauttaan minuun. Hän haluaa edelleen asua minun kanssani.

Tämä ihastus on kerran käynyt meillä ja hän on tulossa viikon päästä oman puolisonsa kanssa meille iltaa istumaan. Tämä käynti liittyy yhteiseen harrastukseemme. En tiedä kestänkö tilannetta. On omituista, miten terve järki ja mustasukkaisen naisen sydän voivat olla niin ristiriidassa keskenään, saman ihmisen sisällä.

• en käsitä

En ymmärrä miksi ihmeessa pitäisi sietää yhteydenpitoa ihastukseen?

Miksi vitussa?

Kyllä niitä ihastuksia tulee ja menee, mutta sillä sekunnilla kun kumppani jatkaisi yhteydenpitoa kiellostani huolimatta, se lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs.

"Tämä ihastus on kerran käynyt meillä ja hän on tulossa viikon päästä oman puolisonsa kanssa meille iltaa istumaan."

WTF? Moiset harrastukset kyllä jäisivät.

En näe mitään järkeä antaa tilanteen kehittyä siihen loogiseen päätepisteeseensä asti ilman toimenpiteitä.

• en käsitä minäkään
        en käsitä kirjoitti:

Miksi vitussa?

Kyllä niitä ihastuksia tulee ja menee, mutta sillä sekunnilla kun kumppani jatkaisi yhteydenpitoa kiellostani huolimatta, se lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs.

"Tämä ihastus on kerran käynyt meillä ja hän on tulossa viikon päästä oman puolisonsa kanssa meille iltaa istumaan."

En näe mitään järkeä antaa tilanteen kehittyä siihen loogiseen päätepisteeseensä asti ilman toimenpiteitä.

Samaa mieltä yllä olevan kirjoittajan kanssa! Itse en sietäisi moista!

• nainen48.v
        en käsitä kirjoitti:

Miksi vitussa?

Puhut asiaa, lyhyesti ja ytimekkästi.

• tosituttu

"Hänen käydessä saunassa luin viestit. Siellä oli "murua" ja "...niin pitkä aika kun nähdään"."

ja

"Hän myöntää pitävänsä ihastuksestaan paljon, mutta se ei vähennä hänen rakkauttaan minuun. Hän haluaa edelleen asua minun kanssani."

Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Kuka oikeasti puolisostaan välittävä ihminen muka on lirkuttelevassa viestien vaihdossa jonkun muun kanssa? "Ei vähennä rakkautta"? Hei, herätys. Toimisitko itse noin rakasta ihmistä kohtaan?

Sinua viilataan linssiin ja qstaan silmään. Olet korkeintaan hätävara!

Miten edes pystyt syyllistämään itsesti tuollaisen todistusaineiston jälkeen? Terve järki ja mustasukkaisuus? Terve järki sanoo, että se sinun kumppanisi virittelee suhdetta ihan tosissaan. Terve järki sanoo, että kumppanisi ei arvosta sinua kuin varasuunnitelmana. Terve järki sanoo, että teet itsestäsi kynnysmaton syyttämällä itseäsi mustasukkaisuudesta tällaisessa tilanteessa.

• äiti 48v

Puolisoni oli ihastunut työkaveriinsa.
      Olimme naimisissa meillä 4v. pieni tyttö ja ihastuksen kohdekkin oli naimisissa (lapseton).
      Jäi kiinni ja pyysin lopettamaan.
      Annoin vuoden aikana anteeksi useamman kerran syrjähyppynsä samaiseen nais työkaveriin.
      Hain avioeron 8 v yhdessä olon jälkeen.
      Luonteesta ei päässyt pettäjä aviomieheni eroon mutta minusta pääsi.
      Nyt ex uudessa avoliiotssa uuden kanssa lapsi ja edelleen pettäjän tie jatkuu.
      olen nähnyt kyseisen ihmisen sellaisissa tilanteissa ja kuulutkin.
      Koira ei karvoistaan irti pääse.
      Minä en asialla enää päätäni vaivaa olen nyt onnellinen ilman pettäjää oman lapseni kanssa.

• gggggt

Ihastuminen on eri asia kuin pettäminen, tässähän ei ole kyse siitä.

• A

Viettäkää aikaa yhdessä kolmisin, tai nelisin jos ihastuksella on kumppani. Erityisen helposti se sujuu silloin kun ei harjoita seksiä usean kanssa. Ihastumisen ja rakkauden tai minkä tahansa tunteet voivat olla siinä samassa paketissa ja voitte yhdessä iloita ja nauraa itsellenne samalla kun olette ystäviä. Pakko päästä panemaan kannattaa ymmärtää ylimääräiseksi yllykkeeksi, jonka harjoitus vailla yhteisymmärrystä on nopanheittoa. Plussana vielä että voitte oppia ymmärtämään ja nauttimaan siitä mitä ei voi saada, ja se on taivas.

• Valitan...

En usko että liittone enää tuosta voisi muuttua parempaan suuntaan ja silloin kun toiseen kyllästyy niin helposti ihastuu muuhun uuteen ihmiseen joka tuo sitä jännitystä elämään taas.

• m

Olen nainen. Parisuhdetta takana 10 vuotta joista 5 naimisissa. Meillä on hyvä liitto. Pidän ja rakastan miestäni. Rakkauteni ei kuitenkaan ole säkenöivää ja seksikään ei maistu. Kuitenkin elämämme on kivaa ja olen täysin tyytyväinen. Tai siis olin. Puoli vuotta sitten ihastuin työkaveriini. En ole kertonut ihastumisestani kummallekaan miehistä, enkä aio kertoakaan. Nautin yksin ja itsekseni ihastumisen tunteesta, sykkeen kohoamisesta ihastuksen läsnäollessa. Haaveilen miehen kosketuksesta. EN halua että ihastus loppuu, pidän näistä tunteista itsessäni. En kuitenkaan halua ottaa ensimmäistäkään askelta lähemmäksi työkaveria. Epäilen että hän on kyllä huomannut minussa jotain ja tuntee vastaavia tunteita. Jos olisimme sinkkuja, varmasti olisimme jo ottaneet toisistamme mitta jollain tavoin. Arvostan kuitenkin itseäni (ja häntä) enemmän, mikäli ihastus ei koskaan ilmenny fyysisesti.
        Ihastus menee ehkä ohi ja meneekin. Toivon että jää jäljelle syvä yhteys.

• totuusontämä
        m kirjoitti:

Olen nainen. Parisuhdetta takana 10 vuotta joista 5 naimisissa. Meillä on hyvä liitto. Pidän ja rakastan miestäni. Rakkauteni ei kuitenkaan ole säkenöivää ja seksikään ei maistu. Kuitenkin elämämme on kivaa ja olen täysin tyytyväinen. Tai siis olin. Puoli vuotta sitten ihastuin työkaveriini. En ole kertonut ihastumisestani kummallekaan miehistä, enkä aio kertoakaan. Nautin yksin ja itsekseni ihastumisen tunteesta, sykkeen kohoamisesta ihastuksen läsnäollessa. Haaveilen miehen kosketuksesta. EN halua että ihastus loppuu, pidän näistä tunteista itsessäni. En kuitenkaan halua ottaa ensimmäistäkään askelta lähemmäksi työkaveria. Epäilen että hän on kyllä huomannut minussa jotain ja tuntee vastaavia tunteita. Jos olisimme sinkkuja, varmasti olisimme jo ottaneet toisistamme mitta jollain tavoin. Arvostan kuitenkin itseäni (ja häntä) enemmän, mikäli ihastus ei koskaan ilmenny fyysisesti.
        Ihastus menee ehkä ohi ja meneekin. Toivon että jää jäljelle syvä yhteys.

"Ihastus menee ehkä ohi ja meneekin. Toivon että jää jäljelle syvä yhteys."

Tuossa sepustuksessa puhuu itsepetos. Jos oikeasti suhtautuisit asiaan vain ihastuksena, joka menee lopulta ohi, et hautoisi mielessäsi mitään unelmia "syvästä yhteydestä". Koko ajatus on naurettava. Onko sinulle muka jäänyt kaikista ihastuksista "syvä yhteys"? Tuskin nyt sentään.

Jos olisit rehellinen itsellesi, myöntäisit, että oikeasti jättäisit miehesi heti, jos tuo uusi ihastukesi toimisi niin kuin salaa toivot. Jos huijaa itseään, ei voi olla oikeasti nykyiseen kumppaniinsa sitoutunut, koska koko sitoutuminen perustuu itsepetokselle. Jos olisit oikeasti sitoutunut, toteaisit: "Ihastus menee ohi ajan kanssa, piste." Et suinkaan: "Ihastus menee EHKÄ ohi ja meneekin. Toivon että jää jäljelle syvä yhteys."

Ei millään pahalla, mutta itsensä huijaaminen ei voi johtaa hyvään lopputulokseen.

• klhkh

Itse ihastuin 1,5 vuotta sitten toiseen mieheen. Olemme olleet naimisissa toistakymmentä vuotta. Mieheni on koko ajan toiminut minua kohtaan väärin, halveksinut, pitänyt seksin puutteessa ja osoittanut hellyyden puutetta. Hän ei ole rakastanut minua. Tai ainakaan en ole tuntenut sitä. Niinpä sitten kun vastaani tuli mies, joka oli juuri vastakohtainen omalle miehelleni, niin ihastuminen ei ollut vaikeaa. Lopulta ajauduin myös pettämään, vaikkei ollutkaan tarkoitus ja sitä koetin viimeiseen asti välttää, Miehelleni kerroin tapahtuneesta, hän tiesi myös tunteistani tätä miestä kohtaan. Suhteemme säilyi koossa, mutta minä en rakasta miestäni enää. Kuinka voisin, kun tiedän, että parempaakin on tarjolla? Mieheni itse halusi kanssani liittoamme jatkaa, mutta mikään ei palaa ennalleen eikä tunnu miltään, olemme yhdessä lasten ja yhteisten velkojen takia.

Mutta miksi ihastuin? Ei olisi ollut mitään tarvetta ihastua vieraaseen mieheen, jos olisin kotoa saanut sen, mitä tarvitsin, sielunkumppanuuden, tuen, keskustelukumppanin, rakkauden, jne. Ja tietysti asiat riippuu siitä, kuinka syvästä ihastumisesta on kyse. Vastaukseni sinulle kuitenkin on, että syvä ihastuminen on pettämisen ensimmäinen askel ja puolisosi ei olisi ihastunut jos saisi omasta suhteestaan kaiken, mitä kaipaa

• Yksin ihminen ei voi korjata suhdetta mutta ei toinenkaan voi tehdä mitään, jos toinen ei sano mitään.
        Syy on pettäjän siis suurimmaksi osaksi koska ei ole puhunut. Syytä on kumppanissa myös mutta ei niin paljon kuin pettäjässä..

• rr-rakas

Olen ihan samaa mieltä tuosta kommentistas...että miks ei myös naiset voi ihastua...!!!. Ihan ite oon ihastunu "mun työkaveriin". Jeps pussaillaan työpaikallla muilta salassa...ja mikä "parasta mun mies on samassa työpaikassa miun kaa" KIIHOTTAA TODELLA. Toivon vaan ettei jäätäs ki, koska kumpikin tykkää tästä tilanteesta

• motown
        rr-rakas kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä tuosta kommentistas...että miks ei myös naiset voi ihastua...!!!. Ihan ite oon ihastunu "mun työkaveriin". Jeps pussaillaan työpaikallla muilta salassa...ja mikä "parasta mun mies on samassa työpaikassa miun kaa" KIIHOTTAA TODELLA. Toivon vaan ettei jäätäs ki, koska kumpikin tykkää tästä tilanteesta

loppuu kun miehes saa tietää!! voi käydä todella huonosti työpaikan vesiautomaatilla kun kaikki tapaatte!!

• Sairasta!!
        rr-rakas kirjoitti:

olet äärettömän itsekäs!!!!

• ja onkin..
        Sairasta!! kirjoitti:

olet äärettömän itsekäs!!!!

...ja tyhmältäkin vaikuttaa...

• Listaa asioita joiden luulet olevan puutteita itsessäsi ja pyri muuttamaan niitä. Tee ihastuksesta huonompi vaihtoehto, kuin olet itse.
      Jos rupeaa riitelemään, niin tekee vaan asiat helpoksi. Tee asiat mahdollisimman vaikeiksi olemalla paras mahdollinen vaihtoehto mitä toinen voi kuvitella.
      Kuitenkin kyse on asioiden punnitsemisesta keskenään ja jos ei toisella puolella vaakaa ole mitään kiinnostavaa, niin se kallistuu kyllä sinne toiselle puolelle. Riitelemään ei kannata ruveta.
      Muuta en tähän keksi.

• sanna85

On suuri virhe lähteä listaamaan omia puutteita ja lähteä niitä muuttamaan. Ihminen on se mikä on ja jos alat tekemään asioita vasten omaa tahtoasi vain koska toinen niin haluaa, tuhoat itsetuntosi. Puhun kokemuksesta.
        Ihastuminen on normaalia ja sitä sattuu kaikille. On normaalia vähän kyllästyä toiseen. Jokaiselle on monia mahdollisia kumppaneita maailmassa ja se mikä tekee kestävän suhteen, on oma halu ja päätös sitoutua yhteen ihmiseen ja suhteeseen. Jos vaihtaa kumppaninsa uuteen ihastukseen, sama on kuitenkin edessä siinäkin suhteessa. Aina se alkuhuuma hiipuu ja toiseen kyllästyy. Mutta jos itse tai kumppani ihastuu toiseen, asiaa ei pidä päästää etenemään! Tiedän itsekin, että jos ihastut toiseen ja alat ruokkimaan tunnetta, se vain kasvaa. Eli itse en sietäisi mitään tekstailua ja facebookin tuijottelua.

• KAIKEN NÄHNYT

Aamu jatkoi kiireetöntä kulkuaan sohvalla rakkaani sylissä teeveetä tuijotellen käsieni hivellessä hänen kehon niitä osia johon vaan saatoin yltää -oli Hyvä olla niin hyvä olla.
      On aika lähteä kirkkoon rakkaani totesi ruveten tekemään kiireetöntä lähtöä tuohon paikoista parhaimpaan. Itse valmistauduin reilun tunnin ajaksi syventymään eräkirjallisuuteen. Pikkuisen torkahdin Järvistä lukiessani ja kuulin oven käyvän jossain vaiheessa kun rakkaani tuli kotiin, kuulostelin tuleeko viereeni ei tullut hittolainen tuumasin mielessäni ja kohta kuulin ensi nyyhkytykset jotka pistivät ajattelemaan että mitä ihmettä nyt on tapahtunut, epävarmoin askelin hänen luokse katsomaan kyynelten virtaa sekä loppumatonta sarjaa nyyhkytyksiä täysin ymmyrskäisin mielin sillä eihän kirkossa mitään voi...!
      Arkoja uteluita uteluiden perään ei vastausta vain toivottoman tuntuisia nyyhkytyksiä purkaantui hänen huuliensa välistä ja jossain vaiheessa päässäni alkoi takoa mahdolliset vainajien nimet joita palveluksen lopuksi kuulutetaan niinpä varovasti kysymään lueteltiinko siellä kuolleet johon sain pienen nyökkäyksen vastaukseksi, aivoni saivat vauhtia käyden täysin yli kierroksilla sanottiinko siellä Lassen nimi kysyin mieli täristen, tuo hänen pieni nyökkäys kertoi että rakkaani maailma on nyt romahtanut pahimmalla mahdollisella tavalla pahemmalla kuin minun nimen julki tuonti vastaavassa paikassa sen tajusin liiankin hyvin ja mieli alkoi tehdä työtä miten tämmöiseen pitäisi suhtautua, suhtautua siihen että Rakkaani itkee sylissäni surren manalan majoille siirtynyttä rakastajaansa minun kotona/minun sylissä voi jumalauta tämäkin vielä piti nähdä se parempi minä pyytää pitämään rakkaasta kiinni ja kuuntelemaan se pahempi minä käskee heittämään koko saatanan akan pellolle hynttyineen päivineen kehoituksella painu muualle suremaan sitä pukkia minun koti ei ole sitä tarkoitusta varten vaan kahden ihmisen rakkautta varten saatana, parempi minä voitti niiden muutamien sekunttien ajaksi kun naiseni vielä viipyi luonani keräten kamppeitaan, yritin pyytää jäämään yritin että olisin ollut edes nenäliinan tarjoajana jotain ei kelvannut ei kertakaikkiaan ja rakkaani häipyi ovet paukkuen luotani minun jäädessä täysin tyhjän pääni kanssa seisomaan eteiseen.
      Muutama sekuntti kului kunnes sain aivo toimintani jotenkin pelaamaan ja pakottava tarve lähteä katsomaan että hän varmuudella tuossa tilassa pääsee ystävänsä kyytiin oli pakko lähteä varmistamaan, juoksu raput alas auton rattiin ja kohti määrän päätä mistä hänet löysin elämän vesisateen valuessa hänen päälle olemus kertoi kaiken tuo nyökyksissä oleva pää sekä lyhistynyt olemus että elämän yksi oppitunneista oli meneillään riipien sielua riipien elämän haluja riipien kaikkea mahdollista kuitenkin tuleivaisuudessa kenties elämän nyansseja syventäen positiivisessa mielessä, suljin hänet syliini.
      Vettä tuli tilanteeseen sopivasti, Rakkaani sylissäni itkemässä Rakkaansa perään minä valtavassa tunnekuohussa siinä kolmantena osapuolena yritin pitää itseni koossa tässä täysin skitsofreenisessa tilanteessa johon tuskin kukaan kaksi lahkeinen on elämässään joutunut, pisarat hakkasivat jo läpimärkiä vaatteitamme kuin antaen opetusta siitä että näin ei saisi koskaan tapahtua ei koskaan, parhaimmat ja pyöreämmät pisarat ylsivät sydämeeni saakka hyväillen sitä ja kertoen että kuulehan Jussi ei millään pahalla me vaan jalostamme Sinusta vieläkin parempaa ihmistä tähän välillä niin pahaan maailmaan, jotkut kulmikkaat tiettyjen tilanteen tuomien ajatusten pisarapaholaiset meinasivat viedä jalat altani tuossa edelleen täysin skitsofreennisessa tilanteessa mutta kiinni pidin ohikulkijoiden luodessa kysyviä katseitaan malliin voi kun joku rakastaisi minuakin noin paljon että jaksaisi sateessakin halata noin pitkään -eivät tienneet lajitoverit että tuossa halaamassa olevassa miehessä oli meneillään hänen elämänsä pahin sekä karmein kokemus. Tilanne päättyi hänen ystävänsä saapumisen, en tiedä mitkä oli rakkaani ajatukset tuossa sateessa kaulakkain seisoessamme mutta pennin niistä olisin valmis maksamaan, kenties hänen teki mieli työntää minut hevon vittuun sillä olinhan lujalla kädellä ruotinut heidän kenties herkkääkin herkempää suhdettaan, olinhan jossain saatanallisessa tunne kuohussa toivonut sen sonnin kuolemaa jne.
      Tai hetkinen jospa sittenkin hän tajusi jotain elämää suurempaa paljon suurempaa siinä sylissäni märkänä kyyhöttäessään kenties hänen ajatuksiinsa virtasi tunne siitä että tuon Miehen joka vieressäni nyt on täytyy Rakastaa minua Suunnattoman Paljon itkenhän rakastettuni Timon perään ja hän seisoo kuin muuri vierelläni pidellen minua poloista sylissään turvaten että varmuudella pääsen turvalliseen kyytiin suremaan rakkaani pois menoa.

• mies 35

jos rakastaa omaa vaki kumppania.ei pitäisi ihastua toiseen.Tämä on alkusoittoa sille että eroatte jonain
        päivänä.Ja jos ihastuu toiseen , niin varmasti ajattelee myös sitä toista.Tee peli selväksi jo sinä tai hän.

• teakks
        mies 35 kirjoitti:

jos rakastaa omaa vaki kumppania.ei pitäisi ihastua toiseen.Tämä on alkusoittoa sille että eroatte jonain
        päivänä.Ja jos ihastuu toiseen , niin varmasti ajattelee myös sitä toista.Tee peli selväksi jo sinä tai hän.

Mitä kukakin tarkoittaa ihastumisella, kuinka syvää tai voimakasta tunnetta.

Jotkut tässä sanovat, että ihastumisia tulee ja menee. Näin kaiketi on. Silloin tuskin edes on kyseessä mikään sellainen tunne-elämys, joka saa ihmisen toimimaan epäsovinnaisella ja yllättävällä tavalla.

Joskus, ani harvoin, jotkut ihastuvat tai suoraan sanoen rakastuvat (käyttipä siitä mielenliikkeestä nyt mitä nimeä tahansa) niin että tolkku lähtee. Niin syvästi ihastuneelle ihmiselle lienee turha sanoa, että jos ihastuu niin pitääkö sitä tunnetta vielä ruokkia. Väittäisin että vaikka tällainen syvä ihastuminen tai rakastuminen ei johtaisi syrjähyppyihin, se silti jättää jälkensä parisuhteeseen.

Minusta tässä keskustelussa on kaksi harhaista käsitystä ihmisestä: yksiavioisuus ja ja kaikenkattava kontrolli. Itse arvostan uskollisuutta, mutta kun seuraa mitä maailmassa tapahtuu, niin pakkohan se seikka on hyväksyä, että ihastumisen lisäksi aikuiset ihmiset myös rakastuvat - riippumatta siitä, onko se suotavaa. Lisäksi meissä ei ole erillistä yliminää, joka aina kontrolloisi kaikkea jonkun vielä itseäänkin ylemmän egon perusteella. Ikävä kyllä se ihastus saattaa kummuta sieltä kaikkein syvimmästä sielun sopukasta ja sanella ihmisen käytöksen ja toiminnan. Silloin kaiketi hillinnän lähteenä pitäisi olla sosiaalinen paine, ei kuvitelma omasta kaikkivoipaisuudesta. Minusta paras lääke kohtuutonta ihastumista vastaan on se, että myöntää olevansa altis uskottomuudelle ja oman alttiutensa huomiointi. Pitää edes yrittää välttää ihastumiseen johtavia tilanteita, eikä uskotella itselleen sinisilmäisesti, että kaikki on koko ajan omassa hallinnassa.

• Kolahti-05
        teakks kirjoitti:

Jotkut tässä sanovat, että ihastumisia tulee ja menee. Näin kaiketi on. Silloin tuskin edes on kyseessä mikään sellainen tunne-elämys, joka saa ihmisen toimimaan epäsovinnaisella ja yllättävällä tavalla.

Joskus, ani harvoin, jotkut ihastuvat tai suoraan sanoen rakastuvat (käyttipä siitä mielenliikkeestä nyt mitä nimeä tahansa) niin että tolkku lähtee. Niin syvästi ihastuneelle ihmiselle lienee turha sanoa, että jos ihastuu niin pitääkö sitä tunnetta vielä ruokkia. Väittäisin että vaikka tällainen syvä ihastuminen tai rakastuminen ei johtaisi syrjähyppyihin, se silti jättää jälkensä parisuhteeseen.

Minusta tässä keskustelussa on kaksi harhaista käsitystä ihmisestä: yksiavioisuus ja ja kaikenkattava kontrolli. Itse arvostan uskollisuutta, mutta kun seuraa mitä maailmassa tapahtuu, niin pakkohan se seikka on hyväksyä, että ihastumisen lisäksi aikuiset ihmiset myös rakastuvat - riippumatta siitä, onko se suotavaa. Lisäksi meissä ei ole erillistä yliminää, joka aina kontrolloisi kaikkea jonkun vielä itseäänkin ylemmän egon perusteella. Ikävä kyllä se ihastus saattaa kummuta sieltä kaikkein syvimmästä sielun sopukasta ja sanella ihmisen käytöksen ja toiminnan. Silloin kaiketi hillinnän lähteenä pitäisi olla sosiaalinen paine, ei kuvitelma omasta kaikkivoipaisuudesta. Minusta paras lääke kohtuutonta ihastumista vastaan on se, että myöntää olevansa altis uskottomuudelle ja oman alttiutensa huomiointi. Pitää edes yrittää välttää ihastumiseen johtavia tilanteita, eikä uskotella itselleen sinisilmäisesti, että kaikki on koko ajan omassa hallinnassa.

jos ihminen tiedostaisi, kuinka paljon paskaa tämä ihastuminen toiseen aiheuttaa, eihän siihen kukaan lankeaisi. Kuten sanoit, ihastumisia tulee ja menee ja suurin osahan näistä kohtaamisista ihmisten välillä on sitä, joka helpottaa ajan myötä, kun ei tunteita ruoki. Mutta sitäkin oikeassa elämässä sattuu, että todella kolahtaa niin perinpohjaisesti, ettei järjellä ole enää mitään tekemisistä asiassa. Mulle kävi niin joitakin vuosia sitten ja samaa vatvon edelleen. Jos sen tietäisi, mistä napista painamalla tunteet saa sammumaan, niin olisin tehnyt niin jo kauan sitten. Niin monet itkut on itketty ja unettomat yöt vietetty. Onni ja autuus on kaukana tästä!

• realisti elämä on
        Kolahti-05 kirjoitti:

jos ihminen tiedostaisi, kuinka paljon paskaa tämä ihastuminen toiseen aiheuttaa, eihän siihen kukaan lankeaisi. Kuten sanoit, ihastumisia tulee ja menee ja suurin osahan näistä kohtaamisista ihmisten välillä on sitä, joka helpottaa ajan myötä, kun ei tunteita ruoki. Mutta sitäkin oikeassa elämässä sattuu, että todella kolahtaa niin perinpohjaisesti, ettei järjellä ole enää mitään tekemisistä asiassa. Mulle kävi niin joitakin vuosia sitten ja samaa vatvon edelleen. Jos sen tietäisi, mistä napista painamalla tunteet saa sammumaan, niin olisin tehnyt niin jo kauan sitten. Niin monet itkut on itketty ja unettomat yöt vietetty. Onni ja autuus on kaukana tästä!

Ja höpö höpö.En tiedä oletko mies vai nainen mutta esität leikkiä kuin rikolliset oikeudessa eivät muista mitään,muisti meni.Tällaiset kolahtamiset on itse järjestetty.Sitten itketään suuria tunteita ja romantiikkaa kun ei asiat suju kuin itse halusit.Sammuta tunteesi kun olt ne sytyttänytkin.

• ent. suomimummo

Suomessa tuntuu tuo tapa, kun toinen on heikoimmillaan, silloin hyökätään rajusti kimppuun. Sehän kertoo paljon näiden ihmisten luonteesta. Asiat pitäisi selvittää jo ajoissa, eikä odottaa sopivaa hetkeä milloin on minun vuoroni loukata ja syvästi. Mutta kuka myöntää itsessään tämän pimeän puolen? On parempi myös ajoissa erota, ettei alitajuntaan kerry liikaa niitä negatiivisia vihan ja loukatuksi tulemisen tunteita, jotka sairastuttavat ihmisen. Eron jälkeen pystyy moni pystyy myös ajattelemaan itsensä kannalta asioita, sillä toisessa roikkuminen ns. ylimääräisenä puolisona saa tuntemaan itsensä myös mitättömäksi. Jokaisella on oikeus terveeseen itsetuntoon ja sitä jokaisen pitää tavoitella avoimin mielin ja silmin.

• popopopoo
        teakks kirjoitti:

Jos sitoutuu toiseen ihmiseen oikeasti, ei voi sitoutua rakastumisen tunteeseen, koska se ei ole pysyvää.

• tsö

Kannattaa pitää varansa ja vähän tarkkailla. Itselle kävi niin, et ihastus muuttu rakkaudeks lyhyessä ajassa ja jäin kakkoseks. Yritä saada puoliso puhumaan ihastuksen laadusta eli siis siitä, kuinka syvää se on..

• ron jeremyyyyy

huippua kun varattu nainen ihastuu!! ite miehenä huomaan heti!! Ja -kokemuksesta- sanon, varattu nainen antaa poikkeuksetta aina, sehän pyytää!! varattuja muijia on aina ihana pumpata kuin viimestä päivää!!!

• ikuissinkku

En vaan ymmärrä, minä en päivääkään olisi sellaisen ihmisen puolisona, joka on ihastunut johonkuhun muuhun. Miks minä siinä tiellä olisin?
        No oonkin ikisinkku.

• annnaaaa

itsellä takana 10 vuoden suhde, jossa minä ihastuin silloin tällöin muihin miehiin. En tiedä oikein miksi, nuoruuden hölmöyttäkö vai mitä oli. (yhden kanssa päädyin humalassa melkein sänkyynkin..)
      en tosin pitänyt kehenkään ihastukseen yhteyttä (onneksi sentään älysin sen verran)
      Ne pysyivät vain tunnetason kokemuksina nuo ihastumiset. Ja jälkeenpäin ajateltuna mitä lie nuoruuden vouhotuksia nuo olleet....

no sitten suhteemme loppuvaiheessa nuo ihastumiset loppuivat, ja olisin halunnut panostaa suhteeseemme kunnolla ja lapsistakin jo haaveilin. Mutta kävi sitten niinpäin että mies otti jä lähti. petti ensin aikansa, ihastui/rakastui siis toiseen jonka matkaan lähti.

Joku voisi sanoa että siitäs sait, ja ehkä niin. olen minä tuotakin ajatellut. Tosin miehellä alkoi loppuvuosina olla myös noita samanlaisia ihastumisia, jo ennen tuota viimeistä, että en tiedä olenko pekkaa pahempi. Ja turha kai tässä on syyllisiä etsiä.. näin vain kävi meille.

Ja vielä tällainen kommentti, että yleensä kun ihminen on onnellinen, niin silloin koko muukin maailma näyttää ihanalta ja kaikki muutkin ihmiset ihanilta:) joku herkästi ihastuva tyyppi saattaa silloin ihastua milloin kehenkin.

mutta se pitäisi älytä että siihen omaan suhteeseen kannattaa panostaa, ennenkuin on liian myöhäistä! ja miettiä että mitä nuo ihastumiset oikein ruokkivat; ovatko ne vain jotain maustetta arkeen, itsetunnon pönkitystä vai mitä. Jos jotain tuollaista niin ne pitäisi osata jättää omaan arvoonsa, eikä ruokkia nitä sen enempää.
      Sitten onkin jo eri juttu jos oikeasti on toiseen rakastunut.

• jihuu,jihuu

Tuo ole mikään ihme,minäkin olen ihastunut monta kertaa toisiin miehiin.

ku tuo oma on niin jörrikkä...

• ihastuminen...

piristää kummasti. Minäkin ihastunut samanlaiseen "jörrikään" kuin omani, mutta kuitenkin jotenkin erilaiseen jörrikkään. Rakastan humoorin viljelijöitä tilanteessa kuin tilanteessa, silleen sopivasti.
        Vanha sanontahan sanoo, että jo parisuhteessa olevan ei ole lupa rakastua mutta ihastua saa muihinkin; ei se ketään loukkaa.

• ttrryyyyy
        ihastuminen... kirjoitti:

piristää kummasti. Minäkin ihastunut samanlaiseen "jörrikään" kuin omani, mutta kuitenkin jotenkin erilaiseen jörrikkään. Rakastan humoorin viljelijöitä tilanteessa kuin tilanteessa, silleen sopivasti.
        Vanha sanontahan sanoo, että jo parisuhteessa olevan ei ole lupa rakastua mutta ihastua saa muihinkin; ei se ketään loukkaa.

No se vähän riippuu... Joskus joku voi luulla, että puoliso on ihastunut toiseen, vaikka ei olisikaan. Ja vaikka puoliso todella olisi ihastunut, niin se ei välttämättä ole ollenkaan vakavaa.

• petettykkö
        ihastuminen... kirjoitti:

Onko yhteydenpito exään verrattavissa ihastumiseen?
        Olisi mukava tietää miten muut ihmiset näkevät asian kun exä haluaisi vuosienkin jälkeen tavata ja sytyttää vielä jotain tunteita toisessa.
        Puolisolle selitykseksi tarjotaan vähättelyä ja agressiivista kieltämistä.
        Kuitenkin kahville lähdetään jos toinen niin haluaa.
        Mistä tässä on kyse?

• kok.on

Mieheni ihastui ja mielestäni myös syvästi rakastui työkaveriinsa. Katsoin voimattomana miehen muuttumista, seksielämämme kuihtumista, miehen spermatahraisia alushousuja töistä paluun jälkeen kun pyykkäsin, silminnähtävää poissaoloa avioliitostamme, katoamista koneen ääreen, yhteisen kodin huoltamisen lakkaamista, minusta tuli vain pakollinen paha, piika ja ruoanlaittaja, ihminen, joka oli fyysisesti läsnä ja henkinen yhteiselämä sekä oma henkinen hyvinvointini oli vain henkäys entisestä..

Yritin puuttua asiaan, mies kiisti kaiken. Kun työkaveri vihdoin lähti toisiin hommiin ja katosi fyysisesti elämästämme, mies kaihosilmin katosi taas omaan maailmaansa ja alkoi pitää yhteyttä naiseen selkäni takana. Olinhan sitä jo ääneen epäillyt ja mies sai mielestään syyn pettää. Kun nainen lähti, mieheni silminnähden kärsi. Hän ei ehkä itse sitä tajunnut mikä hänellä oli, minulle syy hänen olotilaansa oli selvääkin selvempi.

Hän ei pystynyt elämään ilman tätä toista naista.

Olen hakemassa avioeroa. En jaksa taistella ja avioliittomme kärsi parantumattoman särön tämän myötä. Minulle kokemus oli erittäin traumaattinen. Söin masennuslääkkeitä, kävin terapiassa, yritin saada miestäni takaisin avioliittoon. Halusin jatkaa avioliittoa pettämisestä huolimatta. Yritin ja yritin, mutta ei siitä tullut enää mitään. Jaan mieheni toisen naisen kanssa eikä sellaiseen kenenkään pitäisi ryhtyä. Joten..

Jos puolisosi ap on kertonut ihastuneensa niin silloin hän haluaa ehkä apuasi tilanteesta ylipääsemiseksi. Jos hän ei taas kerro avoimesti, niin silloin hän mielessään jo pettää ja haluaa ehkä erota. Aina on parempi, jos ihastuksesta kertoo, silloin siitä katoaa tietty taika eikä se ole enää niin voimakasta kuin salattuna. Jos puolisoni olisi kertonutkin avoimesti, niin olisin ehkä selvinnyt voittajana, mutta en näin. Luovutan.

• Jos itselle ex-kihlattu olisi kertonut ihastuksestaan heti kun se alkoi tai kertonut sen olevan niin vakavaa että on jo pettänyt minua, olisin antanut vielä yhden mahdollisuuden ja lähtenyt ehkä sitten menemään.
        Itsellä meni puoli vuotta sitä helvettiä kestäen kun mies ei osannut päättää& valehteli yhteydenpidostaan tähän varattuun naiseen.

Tuollainen kuluttaa ihmisen henkistä kestävyyttä enemmän kuin mikään, kun yrität selvittää itse päätä keskustelemalla toisen kanssa, joka ei osaa puhua asiasta ja pettää niin sanallisesti että fyysisesti selän takana eikä silti osaa lähteä.
        Ex-kihlattu jäi ns.rysän päältä kiinni, kun yllätin kotiin tullessa omasta vuoteesta vieraan naisen eikä silloinkaan osannut/halunnut sanoa kumman haluaa.
        Kysyin itse useamman kerran muutanko pois mutta vastaus oli aina ei nyt/ei vielä ja tarkemmin kysyttyä se oli aina ei.

Itsellä& kihlatulla oli rankkaa opiskelujeni takia ja olisi pitänyt arvata tämä, kun kihlattu lähetti jopa kaksoissiskolleni härskin viestin vain vuotta ennen tätä pettämistä& opiskeluni olivat alussa.

Itsellä on yhä asioiden läpikäyminen kesken, koska ex ei osaa olla pitämättä yhteyttä vaikka sitäkin yritettiin tuossa syksyllä, kun päätimme pitää rauhoittumiskuukauden jolloin hän asuisi muualla emmekä pitäisi yhteyttä.
        Mikään ei hajota niin kuin valehtelu ja pettäminen. se jää silti jäytämään vaikka haluaisi yrittää, koska loukkaaja on ollut ihminen jota on rakastanut eniten maailmassa& olettanut tämän olevan ihminen joka ei ikinä loukkaisi niin.
        Kannattaa siis alkuunsa tehdä selväksi että joko se toinen katoaa tai että mies lähtee.

• skinnyminny

Olen itse viime aikoina ollut siinä asemassa, että perheellinen mies on jopa vaimon läsnäollessa yrittänyt flirttailla kanssani.Tilanteet koin aika ahdistavina,sillä pienen lapsen äiti - vaimo - ei ollut innoissaan asiasta.
      Olen päättänyt,että unohdan kyseisen miehen kokonaan.Mutta muista, ei ole helppoa myöskään olla ihastuksen kohde.

• zazi11

Ihastuminen on tahdoton tila, jolle ei itse voi mitään.. valitettavasti. Se, mitä ihastukselleen tekee, on ratkaisevaa.

Itse olen ollut vakituisessa suhteessa 5 vuotta ja tänä aikana kerran ihastunut todella toiseen mieheen. Mies oli myös ihastunut minuun. Asia häiritsi suunnattomasti, se aikatauluttui jaksoon, jolloin mieheni kanssa meillä oli "tylsän arjen pyöritys" menossa. Perhoset vatsassa tuntuivat pitkästä aikaa kivalta, ja ihastus tuntui ihanalta. Samaan aikaan podin hirveän huonoa oloa siitä, että olen ihastunut toiseen vaikka minulla on ihana mies kotona ja meillä suhteessa kaikki oli hyvin. Arki oli ehkä tylsää, mutta seksi ja tunteet roihusivat edelleen.

Vaikka miten yritin, en päässyt ihastuksesta yli. Otin asian puheeksi mieheni kanssa. Mieheni onneksi ymmärsi mistä siinä on kyse. Itse sain laitettua ihastukseni konkreettisesti oikealle tasolle ja muistin taas miksi niin suuresti miestäni rakastan.

Eli, kehotan juttelemaan ihastuksista avoimesti puolison kanssa, ihastusta ei toki saa hehkuttaa ettei toiselle tule paha mieli, mutta mielestäni voi kertoa jos tällaista on.

Elämän varrella tulee varmasti useampaan otteeseen vastaa ihmisiä, jotka niin sanotusti kääntävät pään. Se on luonnollista. Tärkeää on se, että kunnioittaa omaa puolisoaan sen verran, ettei lähde hetkellisen ihastumisen vietäväksi, vaan ymmärtää olla uskollinen puolisolleen. Oma puoliso on kuitenkin se, jota rakastaa ja jonka kanssa suhde on jo muutakin kuin hetken hurmaa; siinä suhteessa on paljon menetettävää ja paljon mistä pitää kiinni.

• Ihastuja

Mä ihastun lähes pari kertaa viikossa. Kuitenkin meillä on hyvä ja toimiva parisuhde avomieheni kanssa ja ollaan seurusteltu kohta 10 vuotta. Ihastuminen on kiva ja jännä tunne... ja se EI missään nimessä tarkoita, että ihastuja ei välittäisi ja rakastaisi kumppaniaan. Ei ainakaan mun tapauksessa. Olen ihastuja tyyppi, joka kiinnostuu ihmisistä sukupuolesta riippumatta. Ihastuessa tulee perhosia vatsaan ja se on tavallaan jännää... En kuitenkaan koskaan pettäisi puolisoani, sillä hän on paras ystäväni ja minulle tärkein. Se, että ottaako ihastumisensa vakavasti vai vaan omana hupinaan, tekee mielestäni sen oikean eron. Mä olen pari kertaa avomiehelleni kertonutkin ihastukseni kohteista, koska en halua salata häneltä mitään. Suhteen pitää kasassa luottamus ja halu olla suhteessa. Ihastuksia tulee ja menee. Ne on osa elämää, mutta jos niitä jää vatvomaan tai viemään ihastusta pidemmälle, niin siinä vaiheessa jomman kumman kannattaa ottaa asia puheeksi.

• kuinen sinkku

Tähän vastaavaan asiaan olen trmännyt aina suhteissani ja olen tullut siihen tulokseen,että sellainen miestyyppi vetoaa minuun jolla on taipumusta käyttäytyä flirttailevasti ja haluaa ainavain ihastua uudellee.Ei se johdu sinusta eikä sinun viehätysvoimastasi,se on vain sellainen miestyyppi,täytyy pönkittää itsetuntoa uusilla valloituksilla.Vaikeaa se on sietää,mutta taas sellainen nynnerö miestyyppi ei vetoa minuunkaan,eikä muihinkaan.En osaa antaa neuvoja,mutta pahaa mieltähän se tuottaa,täytyy kestää tai jättää,ei sellainen ihminen muutu koskaan.Voimia.

• se johon ihastutaan

Herkullinen aihe, itse olen 34v mies ja olen juuri se johon ihastutaan. Varatut naiset ovat monesti aika pahoja. Kuitenkin kyllin fiksuja peittääkseen jälkensä ja varmaan aivan yhtä ihania kotonaan miehensä kanssa kun tuossa minun sängyssä.
        Minä en koe huonoa omatuntoa vaan jätän sen vastuun näille varatuille rouville. Harvemmin alan kuitenkaan kinuamaan että alkaisin heidän kanssa leikkimään mitään uusioparia, menköön sinne mistä tulikin. Jotkut panot tosin on sen verran laadukkaita että saattaa 'pirkot' pyörähtää uudelleenkin, minä jokatapauksessa pyrin tarjoamaan sitä mistä kotona jäävät paitsi.
        Jos nyt tahdot ettei sinun kumppanisi koputa ovellesi niin katsoppa ensin peiliin, seuraavaksi mieti mitä tilanteelle voisi tehdä ja tärkein muista että seksi ei saa koskaan rutinoitua. Fiksu nainen nyökyttelee ja sanoo kaiken olevan seksielämässänne kunnossa mutta lopputulos viimeistellään kuitenkin minun makuuhuoneessani.
        Ikävä olla realisti mutta näin tämä menee...

• järkevä ja uskolline
        se johon ihastutaan kirjoitti:

Herkullinen aihe, itse olen 34v mies ja olen juuri se johon ihastutaan. Varatut naiset ovat monesti aika pahoja. Kuitenkin kyllin fiksuja peittääkseen jälkensä ja varmaan aivan yhtä ihania kotonaan miehensä kanssa kun tuossa minun sängyssä.
        Minä en koe huonoa omatuntoa vaan jätän sen vastuun näille varatuille rouville. Harvemmin alan kuitenkaan kinuamaan että alkaisin heidän kanssa leikkimään mitään uusioparia, menköön sinne mistä tulikin. Jotkut panot tosin on sen verran laadukkaita että saattaa 'pirkot' pyörähtää uudelleenkin, minä jokatapauksessa pyrin tarjoamaan sitä mistä kotona jäävät paitsi.
        Jos nyt tahdot ettei sinun kumppanisi koputa ovellesi niin katsoppa ensin peiliin, seuraavaksi mieti mitä tilanteelle voisi tehdä ja tärkein muista että seksi ei saa koskaan rutinoitua. Fiksu nainen nyökyttelee ja sanoo kaiken olevan seksielämässänne kunnossa mutta lopputulos viimeistellään kuitenkin minun makuuhuoneessani.

jos kerran tiiät että eukko on varattu, niin myöskin sen aukot on varattu vaan omalle isännälle!! Sitä osaa jokainen selväpäinen suomalainen mies arvostaa! Toisten naisia ei panna, ellet halua pallejas murskaksi. Ja tommonen miestään pettävä akka on huora, piste.

• että näin
        se johon ihastutaan kirjoitti:

Ja sit jonakin päivänä joku tuntematon mies kolkuttaa sun ovelles ja kun avaat sen...Ja taas luetaan lehdistä sekä täältä kuinka ihania hetkiä antanut, joku itseään täynnä oleva mies henkilö on joutunut pahoinpidellyksi. Vaikkakin hän oli vain tahtonut pelastaa maailmaa. Se laulu, pettäjän tie, se pätee vielä tanäkin päivänä...Älä nyt säikähdä, leikillänihän minä. Toivottavasti ei sit käy pahemmin!!!!

• Ei muuksi muutu se

Se on tehtävä heti selväksi että joka hän lähtee ihastuksen perään tai jää sinun luoksesi. Ja siihen ei anneta aikaa miettiä ja pohtia. Jos on sitoutunut toiseen ihmiseen, ei ole lupaa ihastua toisiin, ei ole lupaa pettää, ei ole lupaa mitään sellaista tehdä muiden kanssa kuin oman siippansa kanssa.

Ymmärrettävää että ihastuu johonkin toiseen. Miten niin ymmärrettävää. Sama kuin mies kävis panemassa muitakin kuin vaimoaan, onko ymmärrettävää??? Vain siksi ihastuu koska oma suhde ei ole enää kunnon kantimissa. Haluaa jotain säpinää, haluaa jotain virikettä omaan "tylsään" ympäristöönsä.

Parisuhde on yhtä helvettiä, jonkun toisen kanssa se voi olla vähemmän helvettiä kuin toisen... Mutta samat ongelmat tulevat eteen ennemmin tai myöhemmin.

• Jihuu,jihuu

Saa kai sitä ihastua miehiin,,,Miksi ei sais..?. Kuka sanoo et pitää olla lupa siihen jos ihastuu.?

Ei toista ihmistä voi omistaa.!!....Ei minua ainakaan omista kukaan mies,vaikka olen naimisissa oleva

nainen....

• isän tyttö
        Jihuu,jihuu kirjoitti:

Saa kai sitä ihastua miehiin,,,Miksi ei sais..?. Kuka sanoo et pitää olla lupa siihen jos ihastuu.?

Ei toista ihmistä voi omistaa.!!....Ei minua ainakaan omista kukaan mies,vaikka olen naimisissa oleva

nainen....

äitini hoitanut isääni jo 30v työnsä ohella ja nyt eläkkeellä..isäni halvaantui...nyt muutaman vuoden ajan on hälle soitellut mies jonka hän tuntenut nuorena ja mieheltä vaimo kuollut niin ikävissään soittelee ja äiti lohduttaa..saa kuulema voimia kun saa auttaa...mutta armottomasti on ihatunut siihen mieheen.. oppinut tekstaamaankin poikani niitä poistelee kännystään...ja niitä pon niin monia..ei vaan sään ym muun kuulumia...mutta tapaaminen vaikeaa kun mies asuu moenn sadan km. päässä..äitini piritynyt ja jotenkin nuortunut kun ihatunut vaikkei myönnä mitään...mutta isä on alkanu ihmetellä ku pyykillä,kaupassa ym viipyy niin kauan...saa odtella ja huolestuu soittaa sitten minulle..kerran sanoin kysyppäs äitiltä mitä sekoilee onk tullu dementiaa vai vahuus houretta..isä sanoo no joo..ja lopettaa .Tätä on lasten ja lastenlastenki vaikea katsella...vanha ihminen tekee isälle noin seläntakana..ja sit sanoo entiset ystävät soittelee..ym valetta..miksi? jos ei ole mitään mitä salata vain nuoruuuden ystävyys ja naapurin poika..viime kesänäkin oli kesäpaikassa kohtaus..vävy suuttui hänelle kaikesta salaperäisyydestä..kun koulu ikäiset lapset näkee ja kuulee ne salailut..tekstaa ja soittaa siis miehelle...moni piippuinen juttu...isää ei viitti suututtaa kun on sairas istuu pyörätuolissa..ja elämä menee toki pilalle...mutt ei tuo ole oikein salailukaan...säälittää isäni...ja äiti en tiedä mitä tunnen..huh

• äiti on ihminen myös
        isän tyttö kirjoitti:

äitini hoitanut isääni jo 30v työnsä ohella ja nyt eläkkeellä..isäni halvaantui...nyt muutaman vuoden ajan on hälle soitellut mies jonka hän tuntenut nuorena ja mieheltä vaimo kuollut niin ikävissään soittelee ja äiti lohduttaa..saa kuulema voimia kun saa auttaa...mutta armottomasti on ihatunut siihen mieheen.. oppinut tekstaamaankin poikani niitä poistelee kännystään...ja niitä pon niin monia..ei vaan sään ym muun kuulumia...mutta tapaaminen vaikeaa kun mies asuu moenn sadan km. päässä..äitini piritynyt ja jotenkin nuortunut kun ihatunut vaikkei myönnä mitään...mutta isä on alkanu ihmetellä ku pyykillä,kaupassa ym viipyy niin kauan...saa odtella ja huolestuu soittaa sitten minulle..kerran sanoin kysyppäs äitiltä mitä sekoilee onk tullu dementiaa vai vahuus houretta..isä sanoo no joo..ja lopettaa .Tätä on lasten ja lastenlastenki vaikea katsella...vanha ihminen tekee isälle noin seläntakana..ja sit sanoo entiset ystävät soittelee..ym valetta..miksi? jos ei ole mitään mitä salata vain nuoruuuden ystävyys ja naapurin poika..viime kesänäkin oli kesäpaikassa kohtaus..vävy suuttui hänelle kaikesta salaperäisyydestä..kun koulu ikäiset lapset näkee ja kuulee ne salailut..tekstaa ja soittaa siis miehelle...moni piippuinen juttu...isää ei viitti suututtaa kun on sairas istuu pyörätuolissa..ja elämä menee toki pilalle...mutt ei tuo ole oikein salailukaan...säälittää isäni...ja äiti en tiedä mitä tunnen..huh

ajattele nyt jos mies on ollut 30v pyörätuolissa ja äitisi hoitanut ja ajatellut aina teitä kaikkia muita... kai sitä aikuisen ihmisen pitäisi joskus elääkin ennen kuin kuolee. tuossa ei kuitenkaan enää vahingoita perhettään. Voisiko olla, että isäsi arvaa ja sallii sen, ymmärtää. Ymmärtäisit sinäkin. Jos huonosti menisi, niin voisithan sinä hoitaa isääsi loppuajan, kun kerran arvostat toisista huolehtimista ohi oman onnen? Ajattelepas omalle kohdallesi.

• Mulla oli pikkasen jo hätä kun ex vei paljon tarpeellista jo ennen ja perintöni,sen jälkeen valehtelemalla vei lain pykälien mukaan vei minulta 100000euroa ja nyt on ilmennyt että vanhin poikani ei olekkaan mun tekemä vaikka syntyi -89 ja menimme avioon -87,Nähtävästi tämä hoitsu on myös myrkyttänyt minut kolmesti
      ja olen huolissani että olenko ollut ainoa,varmasti puolisollasi on homma hallussa... T:PETE

• nnnnnk

pettäminen on helpompaa kuin tikkunekun vieminen lapselta. Niin naiset kuin miehet vaihtavat kaveria kuin paitaa. Itse en vakisuhdetta viitsi yrittääkään kun naisten mielenkiinto ei riitä kuin vuoden suhteeseen max. Tuolla netissa on paljon naisia jotka tyydyttävät seksuaaliset tarpeeni ja se saa riittää. Jotenkin tälläinen vapaa elämä tuntuu aina vain mukavammalta, vailla ihmissuhde sotkuja. Olen ollut 21 vuotta saman naisen kanssa ja se päättyi eroon vuosia sitten kun hän ihastui toiseen, joka ei kestänyt kuitenkaan.

• SacredBoy

Mikäli hän on ihastunut toiseen ja vain aavistelet sitä niin anna asian olla mutta mikäli hän on kertonut sinulle asiasta voin kokemuksen kautta kertoa että se on vain ajan kysymys kun hän pettää sinua. Hän on kenties kyllästynyt suhteeseenne tai ehkä vain hakee huomiota tai pelkästään halua luoda sinulle pahaa mieltä, en osaa vastata tämän paremmin sillä en tiedä paljoa suhteestanne mutta suosittelen että alat itsekkin jo katselemaan muita ihan vaa varmuuden vuoksi. =)

• Yksin parempi kuin

Ekassa avioliitossa 17 v vaimo ihastui yhteen ranskalaiseen, suhdetta hoideltiin salaa ja lopulta avoimesti.Annoin aikaa mutta lopulta otin lapsemmme 2v ja muutin takaisin Suomeen.Tytär nyt 9 v ja hyvin menee.
        Toisessa avioliitossa kahden kuukauden jälkeen vaimoni jäi kiinni toisen naisen kanssa suhteesta, joka oli tosi intohimoinen.No, kuukauden katselin ja pistin pihalle.
        Kummassakaan en ole katunut ja Ghanasta on emäntä tulossa kohta yökylään ja vaikka pitemmäksi aikaan
        Onhan ne erot kovia , jos on tunnetta mutta minulle ei ainakaan sovi vaimon salarakkaat tai rakkaat.

• omantienkulkijajosku

saman miehen kanssa.
        Siihen väliin mahtuu yksi ihastus joka johti yhteisiin matkoihinkin.
        En edes osaa kuvitella sitä,miten paljon avopuolisoni aavisti asiasta,mutta aavisti loppuaikoina jotakin,ainakin esitti mustasukkaista.
        Mutta esitti mustasukkaista kyllä aikanaan kaikesta yksin viettämästäni ajasta.

Itse olin jopa valmis lähtemään tämän toisen mukaan,mutta hän itse valitsi toisin ja meni oman avokkinsa mukaan,tällä kun oli enemmän omaisuutta.
        Itse mies esitti minulle parhaimmillaan hyvin henkistä ja meditoivaa puoltaan...

No,onneksi homma päätyi niin että olen edelleenkin oman kamuni kaa.
        ja meillä menee paremmin kuin koskaan ja suhde alkoi jo vuonna 87.
        Ei meillä seksiä ole,mutta henkinen yhteenkuuluvuus on sitäkin parempi.
        Hassua asiassa on se,että mies on minua huomattavasti vanhempi,eikä silti seksinpuute vaivaa...
        No,onhan minulla hyvä mielikuvitus ja kaksi tervettä kättä.

Edelleenkin vietän ainakin yhden kuukauden vuodessa yksin maaseudulla lapsuusmaisemissani,mutten kyllä käy vieraissa.
        Minulle vain on tärkeää saada omaa aikaa itselleni,ilman äijäni aikatauluja.
        Ja hänkin ymmärtänee sen,ainakin toivon. Jaksan häntäkin vuoden ajan paremmin,kun saan joskus olla hetken omillani.

• vttu

Mulla kävi noin yli kuukausi sitten ja nyt lehmä on asunu jo viikkoja entisen parhaan kaverin luona. Elämä on yhtä helvettiä ja lehmä tekis mieli tappaa ja se vitun viagrapelle kuohita. Revi siitä ja ihmettele "miten reagoida" Taidat olla samanlainen lapanen kuin minä!

• nyt!

kusipäälehmät kandee unohtaa. niiden suhde kariutuu kuitenkin, kaksi pettäjää keskenään, luuletko että jäi pettäminen yhteen kertaan???? ;D maailma on ihania ja fiksuja sinkkunaisia täynnä, täälläkin on yksi ;)

• se piensuur-ero

jos olet nainen. Mies on jo pettänyt sua, myös fyysisesti.
      Jos asetelmassa pettäjä on nainen ja ite mies niin puhu, sillä nainen on uskollinen ihastuksesta huolimatta viimeiseen saakka, toisin kuin mies.

Naisille suosittelen pettämistä 'varastoon' eli sitte ku mies pettää niin ei tunnu niin pahalta ku ite voi salaa virnistellä selän takana jotta tulihan käytyä vaan etpä saa tietää...

• minä!

Ihastuminen vie kyllä jalat alta, kaikelle on kuitenkin aikansa ja paikkansa. Emme onneksi ole eläimiä ja voimme hillitä itsemme, jos vaan haluamme. Muistakaa tämä!hminen voi rakastaa useampaa kuin yhtä. Väärinhän se on toista kohtaan, mutta onko väärin pettää itseänsä ja uskotella ettei voi tuntea näin? Olen kokenut kummankin puolen, ja ymmärrän näin ollen tilanteet petettynä olleena ja tunne-pettäjänä.

• Tämän kokenut

Kannattaa odottaa ja seurata tilannetta, koska kuumin ihastus haihtuu yleensä 3 kuukauden jälkeen.
      Pitkä, mutta kuitenkin lyhyt aika, jos yhdessä ollaan oltu jo vuosia (vuosikymmeniä).
      Jos ihastuksia tulee epäsäännöllisen säännöllisesti, niin sitten ehkä syytä miettiä jo antaisiko toiselle vapauden, eikä olla toisen onnen, olkoon se kuviteltua tai totta, esteenä.
      Hyvä myös miettiä, miksi toinen kaipaa muutosta? Junnaako suhteessa kaikki samaa rataa? Mustasukkaisuutta?
      Määräilyä? Henkistä väkivaltaa? Kasvattu erilleen?
      Joskus on vaan pakko myöntää, että suhteessa ollaan tultu tien päähän.
      Eron jälkeenkin on elämää ja suo uuden mahdollisuuden molemmille.

• reilu peli

Vaikka kuin haluis niin toisen tunteet on mitä on. Tee itsestäsi kiinnostava, niinku joku jo sanoi. Mustasukkaisuudella ei voita mitään. Voit puhua asiasta mutta riitely karkottaa toisen. Ja peliin paljon seksiä, romantiikkaa ja hellyyttä toista kohtaan!!!! :) ja sit lähet itse kävelemään jos ei auta. äkkiäkös loppuu ihastukset kun rupeaa itkemään perääsi.

• TÄMÄ ON ELÄMÄÄ

MULLAKIN OLI SEITSEMÄN VUODEN SUHDE, MUTTA SITTEN MUN INVALIDIMIESYSTÄVÄNI LÖYSI KUNTOUTUSKESKUSKSESTA LIIKUNTArajoitteisen nuoren neitosen. ALUKSI SE KOSKI, JA TULI JOTESKIN SELLAINEN OLO, ETTÄ MIKÄ MINUSSA ON VIALLA. NYT OLEN ANALYSOINUT ASIAA JA TODENNUT ETTÄ NE JOTKA HAKEE UUTTA SUHDETTA EIVÄT JOTENKIN KOE TULLEENSA YMMÄRRETYKSI. MIES KOKEE JOTENKIN ALEMMUUDENTUNNETTA. MIES KAIPAA OLEVANSA KUITENKIN JOTENKIN JOHTAJA KAIKISSA SUHTEISSA. KANNATTAA KATSELLA, MUTTA EI KANNATA ALISTUA, MIEHELLE PITÄÄ LUKEA MADON LUVUT. jOS SE EI AUTA, NIIN SELLAINEN EI OLE SINUA VARTEN, NOSTA LIPPU SALKOON JA LÖYDÄT VARMAAN JOTAIN PAREMPAA. MIEHELLEKIN PITÄÄ NÄYTTÄÄ MISSÄ KAAPPI SEISOO. TÄLLÄISET PETTURIT OVAT JATKOSSAKIN SAMANLAISIA, EI KANNATA UHRATA ELÄMÄÄNSÄ MOISEEN. ALUKSI KUITENKIN HARKINTAA, JOKAISELLA MEILLÄ ON KRIISIMME.

• kuntoutuskeskukseen

ton näppäimistön kanssa, ja ehkä tosiaan txt myötä muutoinkin... OTA SE VITUN CAPS LUKKO PIS PÄÄLTÄ.

• aeghyaeh

Pitkässä parisuhteessa tulee olemaan aikoja, jolloin toinen osapuoli saattaa ihastua parisuhteen ulkopuoliseen henkilöön. Vaikka parisuhde olisi onnelllinen, parisuhteen alkuhuuman jälkeen emme kuitenkaan ole täysin sokeita ympärillä oleville ihmisille. Joskus, vaikkakin harvoin, saattaa omaan tai kumppanin elämään astua mielenkiintoinen ja ihana ihminen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että oma kumppani tuntuisi vähemmän mielenkiintoiselta ja ihanalta ihmiseltä kuin aiemmin. Kun osaa pitää etäisyyttä sopivasti ihastuksesta ja vaalia suhdetta oman kumppanin kanssa, ihastus kyllä ajanmyötä himmenee ja saattaapa sitä löytää uudelleen ihastuksensa omaakin kumppaniaan kohtaan. Kannattaa myös muistaa, että ihastus on vain ihastusta ja rakkaus on jotain ihan muuta.

Kuuden vuoden etäseurustelun jälkeen muutin (nykyään entisen) poikaystäväni kanssa yhteen. Ekana yhteisenä kesänämme aloitin työt kaupassa, jossa työskenteli myös minua ehkä vuoden tai pari nuorempi mies, joka oli komea, kohtelias ja ystävällinen kaikille. Nuorempana olin aina kokenut poikaystävääni lukuunottamatta olleeni pitkälti näkymätön vastakkaiselle sukupuolelle, joten sen nuoren miehen ystävällisuus ja huomio tulikin yllätyksenä. Niinpä siinä vaan kävi, että omasta onnellisesta parisuhteestani huolimatta ihastuin. Sanoin kuitenkin asiasta rehellisesti avopuolisolleni ja tein selväksi, ettei se muuta meidän välistä suhdetta tai omia rakastavia tunteitani häntä kohtaan. Oma avopuoliso käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut, ei siis oikeastaan ollut mustasukkainen tai nalkuttanut asiasta, joka helpotti omia tuntemuksiani paljon (tiesin että omaan kumppaniini voi luottaa). Nautin parisuhteestani paljon ja rakastin omaa avopuolisoani samaan tapaan kuin ennen ihastusta. Hiljalleen ihastukseni siihen työtoveriini alkoivat himmentyä ja opin näkemään hänet enemmänkin kaverimielessä. Kun vaihdoin työpaikkaa, yhteys siihen entiseen ihastukseeni katkesi lähes täysin. Joskus käydessäni vielä siellä samassa kaupassa toki näin häntä ja hän oli kyllä yhä mielestäni komea, kohtelias ja ystävällinen, mutta ei herättänyt samanlaisia ihastuksen tunteita enää kuin aiemmin. Avoliittomme selvisi siitä haasteesta uskomattoman hyvin ja helposti, mutta aikanaan kaatui täysin muihin syihin, joissa ei ollut kolmansilla osapuolilla tai ihastumisilla mitään tekemistä.

Neuvoni on siis seuraava: Jos kumppani jatkaa parisuhdettanne normaalisti, eikä yritä lähestyä ihastustaan tai flirttaile ihastuksensa kanssa, ei tähän puolisosi ihastukseen tarvitse välttämättä reagoida mitenkään. Pitäkää vain huolta omasta parisuhteestanne ja muistakaa pitää yhdessä hauskaa, jotta oma parisuhteenne pysyy hyvänä. Asiasta ja siihen liittyvistä tunteista kannattaa myös puhua rehellisesti ja avoimesti ilman syyllistämistä, mustasukkaisuutta tai riitoja, jotta molemmat osapuolet pysyvät ajan tasalla, miten oma parisuhteenne voi ja miltä teistä molemmista tuntuu. Kun pystytte keskustelemaan asiasta rehellisesti ja avoimesti, ei puolisosikaan koe houkutusta pettää kuin jos tuotte parisuhteeseenne ongelmia mustasukkaisuudellasi ja riidoilla. Kumppanisi kannattaa myös koettaa ottaa hieman etäisyyttä tähän ihastuksensa kohteeseen, jos suinkin mahdollista, jolloin ihastuksen tunteet kyllä hiljalleen himmenevät.

• Alkuperänen

Osa on sitä mieltä että puoliso on jo pettänyt tai ainakin pettämässä. Mielestäni ihastumiselle ei voi mitään mutta itse tekoja voi kyllä normaali ihminen hallita ja hillitä. En ole puolisolle sanonut asiasta mitään vielä, lähinnä sen takia että vaarana on juurikin riita ja kenties hieman mustasukkaisiakin tunteenpurkauksia. Jotkut oli sitä mieltä että pitäis lähteä lätkimään..Luovuttaminen pienestä ei kuulu luonteenpiirteisiini. Jää nähtäväksi miten kauan tätä kestää ja miten puolisoni ottaa minut huomioon, muuttuuko käytös minua kohtaan radikaalisti. Ja tietysti miten itse pysyn kasassa ;). Enköhän ole sen verran lujaa tekoa etten pienestä kaadu. Kiitos teille! ja kommentoikaa lisää jos mieleen jotain tulee.

• Jihuu,jihuu
        Alkuperänen kirjoitti:

Osa on sitä mieltä että puoliso on jo pettänyt tai ainakin pettämässä. Mielestäni ihastumiselle ei voi mitään mutta itse tekoja voi kyllä normaali ihminen hallita ja hillitä. En ole puolisolle sanonut asiasta mitään vielä, lähinnä sen takia että vaarana on juurikin riita ja kenties hieman mustasukkaisiakin tunteenpurkauksia. Jotkut oli sitä mieltä että pitäis lähteä lätkimään..Luovuttaminen pienestä ei kuulu luonteenpiirteisiini. Jää nähtäväksi miten kauan tätä kestää ja miten puolisoni ottaa minut huomioon, muuttuuko käytös minua kohtaan radikaalisti. Ja tietysti miten itse pysyn kasassa ;). Enköhän ole sen verran lujaa tekoa etten pienestä kaadu. Kiitos teille! ja kommentoikaa lisää jos mieleen jotain tulee.

Kukaan ei voi kieltää ihmistä ihastumasta.....Kaikki ihmiset varmasti ihastuvat joskus.....varatutkin.

Ei siitä huolimatta tartte mennä jonkun kans treffeille tjm. sellaiseen.Kai ihmisellä saa olla unelmia,

ihastuksia....Entä jos puoliso ei osoita niitä rakkauden osoituksia,joita toinen haluais.????kaipais

Mitä pitäisi sitten tehdä,kertokaa

• vvim

Onhan tällaset asiat aina aika kaksipiippuisia juttuja, koska harvoin ulkopuolinen ihminen voi ymmärtää mitä kahden ihmisen välillä on ja omaa suhdetta on välillä aika hankala ja turhakin verrata muihin, riippuu niin paljon ihmisten persoonallisuuksista... Mutta jos nyt jotain tähän voisi sanoa, niin itselleni tuo ajatus ihastumisesta kuulostaa kyllä aika oudolta. Olen itse sellainen, että en pysty ajattelemaan kuin yhtä ihmistä kerrallaan vaikka suhteessa menisi kuinka huonosti. Eikä tämä johdu siitä että YRITTÄISIN olla ajattelematta muita, tuntuu vaan jotenkin liian raskaalta edes pyörittää useampaa ihmissuhdetta ja kaikkia tunteita samaan aikaan kun parisuhteen ja omankin puolison kanssa on tarpeeksi tekemistä.

Olen kuitenkin myöskin joutunut petetyksi kerran, ja kyllähän se avasi silmiä aika paljon. Kun itse ei ole pettänyt, on niin sinisilmäinen ettei osaa edes aavistaa mitään ja uskoo toisestakin vaan hyvää. Pettämisestäkin voi selvitä, mutta itselleni ainakin puolison ihastuminen olisi paljon hankalampaa kuin se, jos vaikka kännissä kerran pettää jonkun tuntemattoman kanssa. Ihastuminen on kuitenkin syvällisempi tunne, jossa kestää kauemmin kehittyä. Uskon, että siitäkin voi päästä yli, koska tuskimpa mitään prinsessasatu-parisuhteita on olemassakaan ja ainahan parisuhteet on kahden vajavaisen ihmisen välisiä. Jos pitkän avioliiton aikoo rakentaa, siihen kai kuuluu kaikenlaisia tunteita. Älä kuitenkaan missään nimessä alistu asemaasi, vaan puolusta oikeuttasi saada tietää asioista äläkä pelkää konflikteja. Jos suhteellanne on tulevaisuutta, miehesi ymmärtää sinunkin näkökulmasi ja kuuntelee ja kertoo omista tunteistaan rehellisesti. Aina välillä on ihan terveellistä molempien osapuolien katsoa itseään peiliin - mieti johtuuko puolison ihastuminen teidän suhteenne viilenemisestä, ja olisiko suhteeseen vaikka mahdollista tulevaisuudessa enemmän panostaa mikäli tästä ihastumisesta selvitään.

• huono omatunto

vaatii luonteen lujuutta olla puuttumatta puolison ihastumiseen.
        Tai jos jollain puuttuukin tai ilmaisee oman mielipiteensä, niin ei kuitenkaan jatkuvasti.
        Yleensä kaikenlainen painostaminen johtaa (ainakin tietyn ihmistyypin kanssa) siihen,
        että tilanne muuttuu vain pahemmaksi.
        Kun puoliso ei tee mitään, niin ihastuneelle ihmiselle jää vain syvä huono omatunto.
        Se on paljon pahempaa kuin jos kumppani jatkuvasti räyhäisi asiasta.
        On vaikea ihastua kehenkään, jos on naimisissa ja vaikka ei aina niin onnellisestikaan.
        Toisaalta jos kysymys on jostain pitkäaikaisesta ihmissuhteesta, niin asia ei ole ihan
        niin yksinkertainen.

• Liina Anniina

en niinkään siihen, että mies satunnaisesti ihastuisi johonkin naiseen. Tyhmyyteen siinä, ettei mies osaisi peittää ihastumistaan vaimolta. Typerä mies sellainen, joka vaimolleen sen esiin tuo tavalla tai toisella. Eli typeryys ärsyttäisi miehessä.

Toisekseen olisin tarkkailulinjalla, että mihin mies ihailunsa perustaisi. Ulkonäköön? Rahaan? Vai meneekö mies halpaan flirttiin?
      Miettisin, missä menee vikaan avioliitossa, että mieheltä löytyy tällaiselle markkinarakoa.

Ihastuminen on sinänsä luonnollista, mutta siinäkin on asteikkonsa yhdestä kymmeneen. Pikku pintaihastus ei ehkä haittaa, mutta jos se lähentelee palvomista, niin kyllä siinä mies jo voi odottaa potentiaalista mustaa silmää puoleltani.
      Ratkaisevaa olisi, miten mies kohtelisi minua ihastuksesta huolimatta. Jos saisin osakseni välinpitämättömyyttä ja huomaisi että minua vertailtaisiin tai halvennettaisiin, niin miekkosella alkaisi lähtölaskenta. Ja sen tekisin kyllä erittäin tiettäväksi hänelle itselleen.

Joten liian kiltti ei pidä olla, eikä niellä sekä ymmärtää ihan kaikkea.

• en jaksa enää

kukaan pystyy loputtomasti peittelemään asioita kumppaniltaan avioliitossa.
        Ja jos se vaikuttaa omaan käyttäytymiseen, niin minusta on jossain vaiheessa reilumpaa
        kertoa todellinen syy. Tämä on välttämätöntä, että toinen tietää missä mennään ja
        voi halutessaan tehdä omat ratkaisunsa. Toisin sanoen mikäli tilanne ei ota parantuakseen ja toinen selvästi huomaa, että jotain on vialla, niin onko se reilua olla kertomatta. Kyse ei ole nyt mistään, että näinpä kaupassa hyvännäkösen miehen- ihastuksesta, vaan jostain muusta.

Tervettä on ilmaista itseään asiassa ja myös antaa tietyllä tavalla raivon tulla esiin.
        Jos tätä ei tee, voi varmasti itse huonommin, mutta ympäristö paremmin.
        Voi olla paljon vaikeampaa, jos nielee kaiken.
        Oleellista nyt varmaan on se, että ennemmin tai myöhemmin tällaisen 'ihastumisen' on loputtava.
        Aina voi itse ratkaista sen tilanteen lähtemällä kävelemään, jos ei muuten mitään tapahdu.
        Keskiajalla (vai koska se oli) tällaiset tilanteet ratkaistiin kaksintaistelulla.
        Tätä nyt ei sivistyneet ihmiset harrasta, mutta voihan sitä aina vaikka pistää pokerin pystyyn,
        jos ei se ääliö idiootti typerä akka tule tolkkuihinsa... Huono vitsi, mutta kai muillakin kuin 'ihastuneella' on mahdollisuus tehdä jotain.

• Tuumin näin...

Minä lähtisin siitä, että ihastuminen ei ole väärin eikä johda automaattisesti eroon tai pettämiseen. Riippuu täysin paitsi ihmisestä, myös siitä onko kyseessä ihastuminen vai syvä rakastuminen.

Ihastumsia nyt tulee ja menee, jos niille ei mitään tee, ne menevät ohi. Alemmissa viesteissä kuvatut tekstailut ja vastaavat ihastuksen kanssa ovat asioita joista voi suuttua ja joihin pitää puuttua, mutta itse ihastumiselle ei voi mitään kuin aika.

Jos puolisosi on sitoutunut sinuun, hän antaa ihastuksen mennä ohi. Ette te varmaan mitään teinejä ole, kyllä aikuinen pystyy halutessaan pääsemään ihastuksesta yli. Eri asia tietenkin, jos puolisosi ei olekaan sitoutunut sinuun...

• end of discussion?

olin porukan mukana ampumaradalla.
        Kieltäydyn periaatteessa, koska en pidä turhasta paukuttelusta.
        Mietin, että jos ikinä sellainen tilanne tulee, että tarvitsisi asetta osata
        (joku uhkaa henkeä) käyttää, niin eiköhän se silloin onnistu.

Joskus voi joutua sellaiseen tilanteeseen, että sen ratkaiseminen on kuin annettaisiin ase käteen.
        Jos ei ole mitään kunnollista syytä, jolla voisi perustella asian ratkaisemisen puoleen tai toiseen,
        niin on vaikea tehdä mitään päätöksiä. Mikään ratkaisu ei ole sellainen, jonka kanssa pystyisi loppuelämänsä elämään. Tällöin tilanteessa, jonka kokee vääräksi useampia kohtaan, ei kuitenkaan kykene tekemään ratkaisua. Koska ratkaisusta seuraava huono omatunto ja sitä kautta huono olo ovat vielä pahempia kuin tilanteen ratkaisemattomuudesta aiheutuva huono olo. Todennäköisesti prosessin kuluessa on kuvitellut löytävänsä jotkut perusteet johonkin ratkaisuun, mutta lopulta on vain todettava, että riittäviä perusteita ei ole. Tällöin jonkun toisen tekemä ratkaisu on ainoa vaihtoehto. Tämä ei nyt ollenkaan tarkoita sitä, että asia olisi mikään elämän tai kuoleman kysymys sinänsä. Kukaan ei tässä maailmassa ole sellainen, ettei sitä ilman voisi elää. Kysymys on enemmän siitä, minkä ratkaisun kanssa voi elää. Sellaista ei ole.

• ja ihastuneen teot
        end of discussion? kirjoitti:

olin porukan mukana ampumaradalla.
        Kieltäydyn periaatteessa, koska en pidä turhasta paukuttelusta.
        Mietin, että jos ikinä sellainen tilanne tulee, että tarvitsisi asetta osata
        (joku uhkaa henkeä) käyttää, niin eiköhän se silloin onnistu.

Joskus voi joutua sellaiseen tilanteeseen, että sen ratkaiseminen on kuin annettaisiin ase käteen.
        Jos ei ole mitään kunnollista syytä, jolla voisi perustella asian ratkaisemisen puoleen tai toiseen,
        niin on vaikea tehdä mitään päätöksiä. Mikään ratkaisu ei ole sellainen, jonka kanssa pystyisi loppuelämänsä elämään. Tällöin tilanteessa, jonka kokee vääräksi useampia kohtaan, ei kuitenkaan kykene tekemään ratkaisua. Koska ratkaisusta seuraava huono omatunto ja sitä kautta huono olo ovat vielä pahempia kuin tilanteen ratkaisemattomuudesta aiheutuva huono olo. Todennäköisesti prosessin kuluessa on kuvitellut löytävänsä jotkut perusteet johonkin ratkaisuun, mutta lopulta on vain todettava, että riittäviä perusteita ei ole. Tällöin jonkun toisen tekemä ratkaisu on ainoa vaihtoehto. Tämä ei nyt ollenkaan tarkoita sitä, että asia olisi mikään elämän tai kuoleman kysymys sinänsä. Kukaan ei tässä maailmassa ole sellainen, ettei sitä ilman voisi elää. Kysymys on enemmän siitä, minkä ratkaisun kanssa voi elää. Sellaista ei ole.

Ihastuminen on tunne kun näkee toisessa ihmisessä vain ja ainoastaan hyviä piireteitä ja puolia. Rakastuminen on tunne kun näkee toisen huonotkin puolet, mutta haluaa silti olla tämän kanssa. Rakastaminen on valita ja päätös pysyä yhdessä ja rakastaa vaikka tuuli välillä heittelisi venettä.

Edelliset määritelmät perusajutuksineen löytyvät peruskoulun kahdeksannen luokan terveystiedon kirjasta. minusta aika osuvat määritelmät.

Eli ihastuksia tulee ja menee. Järkevä ihminen osaa suhtautua niihin positiivisesti ja erottaa sen mukavan tunteen rakastumisesta eikä lähde kuin teini viipeltään sen perään.

Maailmassa on varmaan monta miestä joihin voisin ihastua. Mutta uskon, että aniharva joihin rakastuisin jos omani lähtisi.

En kuitenkaan ikinä enkä milloinkaan loukkaisi rakastani kertomalla, että mielessäni pyörii toinen mies. Ihastuminen on kuin fantasia, jonka kohde on elävä ihminen. Ei se ole keneltäkään pois, jos ei se kumppanille mitään hyvää annakaan. Mutta mistään pettämisestä ei ole kyse, jos ei tee mitään. Minusta yksikin tekstari on siinä tilanteessa rajan ylitys eikä sitä tulisi kenenkään sietää.

• Yksinkertainen ääliö
        ja ihastuneen teot kirjoitti:

Ihastuminen on tunne kun näkee toisessa ihmisessä vain ja ainoastaan hyviä piireteitä ja puolia. Rakastuminen on tunne kun näkee toisen huonotkin puolet, mutta haluaa silti olla tämän kanssa. Rakastaminen on valita ja päätös pysyä yhdessä ja rakastaa vaikka tuuli välillä heittelisi venettä.

Edelliset määritelmät perusajutuksineen löytyvät peruskoulun kahdeksannen luokan terveystiedon kirjasta. minusta aika osuvat määritelmät.

Eli ihastuksia tulee ja menee. Järkevä ihminen osaa suhtautua niihin positiivisesti ja erottaa sen mukavan tunteen rakastumisesta eikä lähde kuin teini viipeltään sen perään.

Maailmassa on varmaan monta miestä joihin voisin ihastua. Mutta uskon, että aniharva joihin rakastuisin jos omani lähtisi.

En kuitenkaan ikinä enkä milloinkaan loukkaisi rakastani kertomalla, että mielessäni pyörii toinen mies. Ihastuminen on kuin fantasia, jonka kohde on elävä ihminen. Ei se ole keneltäkään pois, jos ei se kumppanille mitään hyvää annakaan. Mutta mistään pettämisestä ei ole kyse, jos ei tee mitään. Minusta yksikin tekstari on siinä tilanteessa rajan ylitys eikä sitä tulisi kenenkään sietää.

'ihastunut' yhteen mieheen koko ikäni.
        Tavatessamme juttu loppui lyhyeen kuin kanan lento ja vei luottamuksen.
        Siitä huolimatta pidimme yhteyttä vuosikaudet, vaikka hän oli varattu ja
        myöhemmin olin itsekin varattu.
        Yritin tehdä tapaamisista lopun itsekin, mutta en koskaan kyennyt pistämään
        välejä poikki.
        Emme koskaan pettäneet kumppaneitamme ja lopulta mies meni naimisiin.
        Oli pakko hyväksyä, että välillämme ei voisi olla mitään kaveruutta ihmeellisempää.
        Ajattelin, että voisimme tästä huolimatta nähdä edes silloin tällöin kavereina,
        vaikka välillämme ei koskaan voisi olla mitään muuta.
        Tämä kaveruuskin oli minusta parempi vaihtoehto kuin olla koskaan näkemättä.
        Minusta tuntui, että 'ihastukseni' ei tarvinnut minua enää ja en halunnut jäädä roikkumaan.
        Niinpä tapasin mieheni ja menimme naimisiin.

Tällä 'ihastuksella' on ollut paljon suurempi merkitys elämässäni kuin mitä tapaamisten määrän perusteella voisi päätellä. Hänen avullaan pystyn näkemään elämäni ja asioita uudessa valossa. Vaikka koko maailma toitottaisi minulle samaa asiaa, niin hän on ainoa joka voi saada viestin perille. Tämä ei tarkoita ettenkö nyt ymmärtäisi (jo tähän ikään mennessä) paljon asioita itsekin. Tästä positiivisesta vaikutuksesta elämääni olen halunnut pitää yhteyttä, vaikka emme olisikaan koskaan yhdessä. Kääntöpuolella on ollut aika ajoin voimakas kaipuu myös muuntyyppiseen suhteeseen.
        Mutta kuvittelin suhteemme olevan kaveripohjalla, kun mitään muita vaihtoehtoja ei ollut jäljellä ja myös kyseinen henkilö minulle niin vakuutti (vähän liian vakuuttava tyyppi). Nyt en ole tavannut miestä tavattuani aviopuolisoni. En ole pitänyt yhteydenpitoamme pettämisenä, koska mitään sellaista ei ole välillämme tapahtunut ja toisaalta näin on jatkunut kauan.

• ihquman
        Yksinkertainen ääliö kirjoitti:

'ihastunut' yhteen mieheen koko ikäni.
        Tavatessamme juttu loppui lyhyeen kuin kanan lento ja vei luottamuksen.
        Siitä huolimatta pidimme yhteyttä vuosikaudet, vaikka hän oli varattu ja
        myöhemmin olin itsekin varattu.
        Yritin tehdä tapaamisista lopun itsekin, mutta en koskaan kyennyt pistämään
        välejä poikki.
        Emme koskaan pettäneet kumppaneitamme ja lopulta mies meni naimisiin.
        Oli pakko hyväksyä, että välillämme ei voisi olla mitään kaveruutta ihmeellisempää.
        Ajattelin, että voisimme tästä huolimatta nähdä edes silloin tällöin kavereina,
        vaikka välillämme ei koskaan voisi olla mitään muuta.
        Tämä kaveruuskin oli minusta parempi vaihtoehto kuin olla koskaan näkemättä.
        Minusta tuntui, että 'ihastukseni' ei tarvinnut minua enää ja en halunnut jäädä roikkumaan.
        Niinpä tapasin mieheni ja menimme naimisiin.

Tällä 'ihastuksella' on ollut paljon suurempi merkitys elämässäni kuin mitä tapaamisten määrän perusteella voisi päätellä. Hänen avullaan pystyn näkemään elämäni ja asioita uudessa valossa. Vaikka koko maailma toitottaisi minulle samaa asiaa, niin hän on ainoa joka voi saada viestin perille. Tämä ei tarkoita ettenkö nyt ymmärtäisi (jo tähän ikään mennessä) paljon asioita itsekin. Tästä positiivisesta vaikutuksesta elämääni olen halunnut pitää yhteyttä, vaikka emme olisikaan koskaan yhdessä. Kääntöpuolella on ollut aika ajoin voimakas kaipuu myös muuntyyppiseen suhteeseen.
        Mutta kuvittelin suhteemme olevan kaveripohjalla, kun mitään muita vaihtoehtoja ei ollut jäljellä ja myös kyseinen henkilö minulle niin vakuutti (vähän liian vakuuttava tyyppi). Nyt en ole tavannut miestä tavattuani aviopuolisoni. En ole pitänyt yhteydenpitoamme pettämisenä, koska mitään sellaista ei ole välillämme tapahtunut ja toisaalta näin on jatkunut kauan.

http://www.youtube.com/watch?v=wzA5vwm0PrY

• Gisbelle
        ihquman kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=wzA5vwm0PrY

Tarinani lyhykäisyydessään.

Rakastan miestäni aivan älyttömän paljon! Hän on kaikkea sitä mitä minä mieheltä haluan. Olemme olleet yhdessä noin viitisen vuotta, joista viimeisen vuoden verran avoliitossa. Olen ollut hyvin onnellinen viime kuukausiin saakka. Muutimme uudelle paikkakunnalle loppukesästä ja silloin alkoi myös suhteessamme puuhaltaa uudet tuulet.

Seksielämämme, joka on ollut hyvinkin vilkasta, muuttui yks kaks kuin seinään. Läheisyys vähenee vähenemistään. Pian ei ehkä ole enää edes puhuttavaa.

Mies on välinpitämätön, ajoittain suorastaan kylmä. Saattaa hermostuksissaan laukoa suustaan aivan uskomattomia asioita, jotka olen juuri ja juuri tähän asti pystynyt antamaan anteeksi, mutten unohtamaan.

Hän flirttailee "kaikille" naisille ja muuttuu kummalliseksi heti kun seuraamme liittyy muita. Alkaa show! Mies saattaa vääntää vitsejä minusta tai olla muuten vaan koppava ja ylimielinen minua kohtaan.

Miksi ihminen muuttuu "yhdessä hetkessä" täysin erilaiseksi? Katselee häiritsevissä määrin muita naisia, roikkuu kaiken aikaa netissä, rämplää puhelintaan, on kärttyinen, osallistuu jatkuvasti työpaikan nuorempien työntekijöiden järjestämiin bileisiin ja baarireissuihin...

En ole herkkänahkaisin nainen tämän maan päällä, mutta hajuaistini on hyvin usein osoittautunut loistavaksi ja nyt on sellainen käry ilmassa, että jotain on tapahtunut. Olen yrittänyt nostaa kissaa pöydälle, mutta siitä seuraa lähes joka kerta hirvittävä riita. Mies raivostuu silmin nähden.

Tarina on pitkä ja tässä vain pienen pieni hippunen, en jaksa marista pidempään. Tuli vain jostain syystä tarve osallistua tähän keskusteluun.

• Ih-hih
        Gisbelle kirjoitti:

Tarinani lyhykäisyydessään.

Rakastan miestäni aivan älyttömän paljon! Hän on kaikkea sitä mitä minä mieheltä haluan. Olemme olleet yhdessä noin viitisen vuotta, joista viimeisen vuoden verran avoliitossa. Olen ollut hyvin onnellinen viime kuukausiin saakka. Muutimme uudelle paikkakunnalle loppukesästä ja silloin alkoi myös suhteessamme puuhaltaa uudet tuulet.

Seksielämämme, joka on ollut hyvinkin vilkasta, muuttui yks kaks kuin seinään. Läheisyys vähenee vähenemistään. Pian ei ehkä ole enää edes puhuttavaa.

Mies on välinpitämätön, ajoittain suorastaan kylmä. Saattaa hermostuksissaan laukoa suustaan aivan uskomattomia asioita, jotka olen juuri ja juuri tähän asti pystynyt antamaan anteeksi, mutten unohtamaan.

Hän flirttailee "kaikille" naisille ja muuttuu kummalliseksi heti kun seuraamme liittyy muita. Alkaa show! Mies saattaa vääntää vitsejä minusta tai olla muuten vaan koppava ja ylimielinen minua kohtaan.

Miksi ihminen muuttuu "yhdessä hetkessä" täysin erilaiseksi? Katselee häiritsevissä määrin muita naisia, roikkuu kaiken aikaa netissä, rämplää puhelintaan, on kärttyinen, osallistuu jatkuvasti työpaikan nuorempien työntekijöiden järjestämiin bileisiin ja baarireissuihin...

En ole herkkänahkaisin nainen tämän maan päällä, mutta hajuaistini on hyvin usein osoittautunut loistavaksi ja nyt on sellainen käry ilmassa, että jotain on tapahtunut. Olen yrittänyt nostaa kissaa pöydälle, mutta siitä seuraa lähes joka kerta hirvittävä riita. Mies raivostuu silmin nähden.

Tarina on pitkä ja tässä vain pienen pieni hippunen, en jaksa marista pidempään. Tuli vain jostain syystä tarve osallistua tähän keskusteluun.

Mitä ihastuminen ylipäätään on... Jos mies näyttää pitävän paljon jostain naisesta, niin vaimo huolestuu, vaikka mitään ei olisi tapahtunut. Entä jos naisen tilalla olisikin mies? Ajatteleeko vaimo silloin, että ahaa, mieheni on takuulla homo, kun hän viihtyy niin hyvin Mika-Petrin seurassa?

• Kierteessä

jos huomaatte jonkun ihastuneen itseenne ja olette varattu?
      Ja missä vaiheessa ja miten se oikein kävi selville?
      Onko se teidän mielestänne OK tavata sitä ihastunutta ollenkaan missään tilanteessa?
      (esim. sen oma puoliso joutui sairaalaan)
      Olen joskus ollut ihastunut varattuihin ja kerran meni puoli vuotta ennen kuin selvisin siitä
      tapaamisesta (jos sittenkään), ja olin itsekin silloin varattu.
      Kuvittelin, että myös tämä ihastuksen kohde tapaili paljon eri ihmisiä ja ettei hänen puoleltaan
      tapaamisissa ollut mitään erityistä (ei tuossa edellisessä, mutta muissa tapaamisissa).

• ei kai sillä väliä

ihmisen välinen molemminpuolinen tai toispuolinen ihastus voi aiheuttaa vakavia säröjä parisuhteisiin.
        Alkaako toinen silloin välittää säälistä?
        Itselle ei ikinä tulisi edes mieleen muuta kuin kantaa oma vastuunsa näistä säröistä, jos ne omalla kohdalla
        vaikuttaisi suhteen hajoamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe