OULUN SOSIAALITOIMISTO

et saa aikaa

Kuinka alhaalla pitää ihmisen olla että sieltä saisi apua. Infossa tyrmätään jo raakasti ilman mitään ihmisarvoa.

59

6169

    Vastaukset

    • hakemus

      Mikset laita kirjallista hakemusta?? Hakemuksen saat sos.toimistosta tai tulosta Ouka:n sivuilta ja liitteet mukaan. Niin muutkin joutuvat tekemään.

      • istu sinä vaan

        saanko sinun työpaikkasi nim. "kirjallinen hakemus".


      • hmisiä mekin olemme
        istu sinä vaan kirjoitti:

        saanko sinun työpaikkasi nim. "kirjallinen hakemus".

        ..Niin, on niin helppoa vääntää niitä kirjallisia päätöksiä omissa pikku kopeissaan , ilman että näkee ja kokee edes hieman asiakkaan hätää. kaikkia asioita ei niillä "kirjallisilla hakemuksilla hoideta".
        Oulun kaupunki ei suostu näkemään ihmisiä. Heitä kohdellaan alentavasti jo heti alkuun. Köyhä ei ole mitenkään vähempi arvoisempi, joskus se paikka voi vaihtua teilläkin jotka niin luulette. Oulu yrittää säästää aivan väärin, surullista, kalliimmaksi heidän " säästönsä" tulevat näin.


      • Soskuun kusta luukus

        Ne tekee aina kieltävän päätöksen. ja jos ne lupaavat puhelimessa jotain se ei varmasti pidä! Sosku hommaa kaikki hädänalaiset vielä isompaan kuseen ja mielenterveysongelmiin.


      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole ATK osaamista eikä koneita eikä pankkitunnuksia eikä kaikki halua pitää tunnuksia koska rikolliset varastaa köyhiltä myös tililtä. Jopa kelakortteja varastaa että saa tunnuksen sotun. Ulkomaalaiset työntekijät kohtelee ylimielisesti rasistisesti suomalaisia kaikissa työpaikoissa myös pankeissa. Kelassa. Suomen kansalaisen perusoikeuksiin kuuluu perusturva ja minimi toimeen tulo. Myös kaikki tuet. Joten varaa aika sosiaalityön tekijälle missä teet hakemukset ja kelaan samoin.


      • Anonyymi
        Soskuun kusta luukus kirjoitti:

        Ne tekee aina kieltävän päätöksen. ja jos ne lupaavat puhelimessa jotain se ei varmasti pidä! Sosku hommaa kaikki hädänalaiset vielä isompaan kuseen ja mielenterveysongelmiin.

        Sosiaalitoimiston mielestä et saa omistaa kuin rikkinäiset kalsarit että saat tukea

        Kaikki työ, kaikki omaisuus lastetaan esteeeksi

        Mitään et saa suunnitellta, omistaa tai yrittää


    • addaadadadadad

      Onko sulla tilillä paljonki rahhaa? Jos on niin et sä sillon mitään "täydennystä" sossusta saa.
      Saat vasta sitten kun tili on oikeasrti nollilla.

      Ei se mikään joululahjojen-rahotus -mesta ole.

    • onneton......

      se vasta täys paska.Siellä sitä ei välitetä asiakkaan hädästä. Asun tällä hetkellä 20 vuotiaan poikani kans aivan liian isossa ja kalliissa asunnossa. Sain Oulusta 19 neliötä pienemmän ja 240 euroo halvemman asunnon. Tällä hetkellä tulot riittää just vuokraan ja sähköön mutta ruokaan ei jää kuin 20 euron verran. Toimeentulotuet tulee hylättynä takas ja yritin että ne alkas maksaa takuuvuokran mutt ei. Nyt asunto on irtisanottu koska rahat ei riitä vuokraan koska en oo oppinu elämään pelkällä pyhällä hengellä eikä oo joulukuussa nyt kattoa pään päällä. Tavarat on kaikki laitettu myyntiin koska ei oo paikkaa minne ne vois viedä ja jos hyvällä onnella sais myytyä niin sais takuuvuokra rahat niistä. Parisen viikkoa on armon aikaa.

      • valitus, päivystys

        Paljonko poikasi saa tuloja??? Laitappa tähän tulot jamenot niin lasken paljonko niiden on annettava. jos sulle on yhden kerran takuu aikaisemmoin myönnetty, niin toista kertaa ei saa. Siinähän on takuut silloin sisällä, että niinllä pitäis maksaa.


      • onneton......
        valitus, päivystys kirjoitti:

        Paljonko poikasi saa tuloja??? Laitappa tähän tulot jamenot niin lasken paljonko niiden on annettava. jos sulle on yhden kerran takuu aikaisemmoin myönnetty, niin toista kertaa ei saa. Siinähän on takuut silloin sisällä, että niinllä pitäis maksaa.

        Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon. Tämän asunnon takuuvuokra menee eri paikkakunnan soskuun , ollaan asuttu kempeleessä vuos.


      • lissuk.ka
        onneton...... kirjoitti:

        Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon. Tämän asunnon takuuvuokra menee eri paikkakunnan soskuun , ollaan asuttu kempeleessä vuos.

        "Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon."
        Poika 20v siis joten en tiedä hyväksytäänkö hänen kohdaltaan enää korkeampia asumismenoja. No, ajatellaanpa kuitenkin että hyväksytään yksinelävän vuokrataso n. 420e joten ylivuokraa on 230e joten se vähennetään perusosasta 417e eli jäljelle jää rahaa vuokran jälkeen 187e. Sähkön sossu korvaa mutta ei nettiä 43e eli jäljelle jää 144e perusosatuki. No eihän tuo paljon ole. Ja jos muita laskuja on niin ei ruokaan paljon jääkään.

        Ongelma ratkeaa niin että muutetaan halvempaan asuntoon. Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista. Takuuvuokra asia ratkeaa jos aiempaa takuuvuokraa ei ole sössitty, sossu kerran vain sen myöntää.

        Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua. Kirkoltakin voisi saada apua takuuvuokraan kenties. Tuolla "tuki- ja avustukset" foorumilla voi myös kysellä neuvoa ja vinkkejä asiaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/506


      • lisuk.ka
        lissuk.ka kirjoitti:

        "Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon."
        Poika 20v siis joten en tiedä hyväksytäänkö hänen kohdaltaan enää korkeampia asumismenoja. No, ajatellaanpa kuitenkin että hyväksytään yksinelävän vuokrataso n. 420e joten ylivuokraa on 230e joten se vähennetään perusosasta 417e eli jäljelle jää rahaa vuokran jälkeen 187e. Sähkön sossu korvaa mutta ei nettiä 43e eli jäljelle jää 144e perusosatuki. No eihän tuo paljon ole. Ja jos muita laskuja on niin ei ruokaan paljon jääkään.

        Ongelma ratkeaa niin että muutetaan halvempaan asuntoon. Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista. Takuuvuokra asia ratkeaa jos aiempaa takuuvuokraa ei ole sössitty, sossu kerran vain sen myöntää.

        Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua. Kirkoltakin voisi saada apua takuuvuokraan kenties. Tuolla "tuki- ja avustukset" foorumilla voi myös kysellä neuvoa ja vinkkejä asiaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/506

        Linkki oikein:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5060

        :)


      • ymmärrä
        lissuk.ka kirjoitti:

        "Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon."
        Poika 20v siis joten en tiedä hyväksytäänkö hänen kohdaltaan enää korkeampia asumismenoja. No, ajatellaanpa kuitenkin että hyväksytään yksinelävän vuokrataso n. 420e joten ylivuokraa on 230e joten se vähennetään perusosasta 417e eli jäljelle jää rahaa vuokran jälkeen 187e. Sähkön sossu korvaa mutta ei nettiä 43e eli jäljelle jää 144e perusosatuki. No eihän tuo paljon ole. Ja jos muita laskuja on niin ei ruokaan paljon jääkään.

        Ongelma ratkeaa niin että muutetaan halvempaan asuntoon. Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista. Takuuvuokra asia ratkeaa jos aiempaa takuuvuokraa ei ole sössitty, sossu kerran vain sen myöntää.

        Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua. Kirkoltakin voisi saada apua takuuvuokraan kenties. Tuolla "tuki- ja avustukset" foorumilla voi myös kysellä neuvoa ja vinkkejä asiaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/506

        Ohho...teidät asuntomenot lasketaan kahdelle. Asumistukikin maksetaan siten, että kyseisessä asunnossa asuu kaksi. Kuinka suuri neliömäärä teillä on???? Se otetaan myös huomioon. Ilmeisesti teidät on otettukkin kahdestaan huomioon. Poikasi saisi soskusta oman toimeentulotuen jos ei saa päivärahaa. Yhdelle ihmisellehän se toimeentuloktuki on jotain 400 luokkaa. Asuuko poika kotona sivariajan?


      • onneton......
        ymmärrä kirjoitti:

        Ohho...teidät asuntomenot lasketaan kahdelle. Asumistukikin maksetaan siten, että kyseisessä asunnossa asuu kaksi. Kuinka suuri neliömäärä teillä on???? Se otetaan myös huomioon. Ilmeisesti teidät on otettukkin kahdestaan huomioon. Poikasi saisi soskusta oman toimeentulotuen jos ei saa päivärahaa. Yhdelle ihmisellehän se toimeentuloktuki on jotain 400 luokkaa. Asuuko poika kotona sivariajan?

        Poika asuu kotona sivari ajan. neliöitä 79,5 ja sosku ei huomioi kuin osan vuokrasta. Oon yrittäny että maksasin takas takaisin perinnällä mutta ei. Heidän mielestä meillä ei ole asunnon tarvetta koska on jo asunto. Eivät ota kukaan mua vastaan, soitin sitten ja ehdotin että enkö vois tulla käymään mutta sanottiin ettei se muuta päätöstä, käskivät tehä valituksen mutta sanoin ettei se ennätä tähän hätään. Seurakunta sano ettei heillä avusteta takuuvuokrissa. Oon saanu ruoka apua seurakunnasta . Toimeentuloa oon hakenu vasta kolmena kuukautena, koska tulot pienenivät 300 euroa.


      • herra hepo
        lissuk.ka kirjoitti:

        "Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon."
        Poika 20v siis joten en tiedä hyväksytäänkö hänen kohdaltaan enää korkeampia asumismenoja. No, ajatellaanpa kuitenkin että hyväksytään yksinelävän vuokrataso n. 420e joten ylivuokraa on 230e joten se vähennetään perusosasta 417e eli jäljelle jää rahaa vuokran jälkeen 187e. Sähkön sossu korvaa mutta ei nettiä 43e eli jäljelle jää 144e perusosatuki. No eihän tuo paljon ole. Ja jos muita laskuja on niin ei ruokaan paljon jääkään.

        Ongelma ratkeaa niin että muutetaan halvempaan asuntoon. Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista. Takuuvuokra asia ratkeaa jos aiempaa takuuvuokraa ei ole sössitty, sossu kerran vain sen myöntää.

        Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua. Kirkoltakin voisi saada apua takuuvuokraan kenties. Tuolla "tuki- ja avustukset" foorumilla voi myös kysellä neuvoa ja vinkkejä asiaan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/506

        "Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista."

        tähän haluan sanoa oman kokemukseni, joka oli seuraavanlainen:

        eli hain erääseen vuokra-asuntotarjoukseen (alle 400e/kk) apua sossulta takuu- ja ekan kuun vuokraan.
        mainitsin myös että olen asunut itsenäisesti yli neljä vuotta eri kaupungissa. lisäksi kerroin, että asun tällä hetkellä äitini kanssa samassa vuokra-asunnossa.

        kuinkaollakkaan päätös oli kielteinen ja siinä todettiin, että "itsenäistyminen/muutto ensimmäiseen asuntoon ei ole riittävä peruste takuuvuokran maksamiseen".

        sanottiin myös että mun pitäs ite säästää omista sairaspäivärahoista ennakoivasti noihin. noh, sehän nyt on aika selvää, mutta myös äitini on joutunu hakee sieltä apua. ei siis ole töissä tällä hetkellä, hänen sossupäätöksessä mun sairauspäivärahat, jotka sossu kehottaa säästämään takuu-/ensimmäiseen vuokraan huomioidaan hänen päätöksessä siten, että ne ovat yhteisiä rahoja ja jotka minun tulisi käyttää tämän kämpän vuokraan, jossa siis asun tällä hetkellä äitin kanssa pakosta. siis eikö tossa ole aika suuri ristiriita?

        miten helvetis mä voisin säästää takuuvuokraan rahaa, jos mun pitää käyttää rahat tässä puljus asumiseen?

        "Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua."

        ja tuohon on kans sanottavaa. en muista oliko se sama hakemus, mis hain apua tuohon yllämainittuun juttuun, mut eräässä hakemuksessa vaadin sitä aikaa sinne istuntohuoneeseen. päätöksen tultua sitäkään "vaatimusta" ei oltu mitenkään noteerattu.

        eli siis tuo mua kans vituttaa aivan perkeleesti ko. lafkas, että ei edes puoliakaan asiakkaan teksteistä huomioida ja niihin jätetään vastaamatta. tein jopa valituksen tos kesä-syksyl ja siihenkään ei ollu puoliinkaan jutuista kohdistettu mitään huomiota.

        enkä ole humalassa/muissa aineissa, vaikka kirjoitankin tähän aikaan (sossupummit eivät nuku)
        mutta tekstini voi olla hieman vaikeasti tulkittavaa.


      • metsänpeikko neuvoo
        herra hepo kirjoitti:

        "Pojankin 20v olisi aika itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa jos mahdollista."

        tähän haluan sanoa oman kokemukseni, joka oli seuraavanlainen:

        eli hain erääseen vuokra-asuntotarjoukseen (alle 400e/kk) apua sossulta takuu- ja ekan kuun vuokraan.
        mainitsin myös että olen asunut itsenäisesti yli neljä vuotta eri kaupungissa. lisäksi kerroin, että asun tällä hetkellä äitini kanssa samassa vuokra-asunnossa.

        kuinkaollakkaan päätös oli kielteinen ja siinä todettiin, että "itsenäistyminen/muutto ensimmäiseen asuntoon ei ole riittävä peruste takuuvuokran maksamiseen".

        sanottiin myös että mun pitäs ite säästää omista sairaspäivärahoista ennakoivasti noihin. noh, sehän nyt on aika selvää, mutta myös äitini on joutunu hakee sieltä apua. ei siis ole töissä tällä hetkellä, hänen sossupäätöksessä mun sairauspäivärahat, jotka sossu kehottaa säästämään takuu-/ensimmäiseen vuokraan huomioidaan hänen päätöksessä siten, että ne ovat yhteisiä rahoja ja jotka minun tulisi käyttää tämän kämpän vuokraan, jossa siis asun tällä hetkellä äitin kanssa pakosta. siis eikö tossa ole aika suuri ristiriita?

        miten helvetis mä voisin säästää takuuvuokraan rahaa, jos mun pitää käyttää rahat tässä puljus asumiseen?

        "Kannattaa varata asia sos. työntekijälle ja kysyä neuvoa / apua."

        ja tuohon on kans sanottavaa. en muista oliko se sama hakemus, mis hain apua tuohon yllämainittuun juttuun, mut eräässä hakemuksessa vaadin sitä aikaa sinne istuntohuoneeseen. päätöksen tultua sitäkään "vaatimusta" ei oltu mitenkään noteerattu.

        eli siis tuo mua kans vituttaa aivan perkeleesti ko. lafkas, että ei edes puoliakaan asiakkaan teksteistä huomioida ja niihin jätetään vastaamatta. tein jopa valituksen tos kesä-syksyl ja siihenkään ei ollu puoliinkaan jutuista kohdistettu mitään huomiota.

        enkä ole humalassa/muissa aineissa, vaikka kirjoitankin tähän aikaan (sossupummit eivät nuku)
        mutta tekstini voi olla hieman vaikeasti tulkittavaa.

        Kun asioitte soskussa, työvoimatoimistossa tms. virastossa voitte ottaa kaverin mukaan. Virkailijan sanavarasto muuttuu kummasti kun sinulla on kaveri mukana. Sinulla on myös todistaja jos työntekijä käyttäytyy asiattomasti tai loukkaavasti. Tarvittaessa ohjausta ja apua antaa myös kaupunkien ja kuntien sosiaaliasiamies joka on puolueeton.


      • sivaripentti hilkuri
        onneton...... kirjoitti:

        Itsellä 410 euroa . asumistuki 350, vuokra 650, sähkö n.70 e /kk sitten nettimaksu 43 e , Pojalla ollu sivarin päiväraha mutta poikaa ei oteta laskelmissa huomioon. Tämän asunnon takuuvuokra menee eri paikkakunnan soskuun , ollaan asuttu kempeleessä vuos.

        " Pojalla ollu sivarin päiväraha" puppeli poikasi olisi pitänyt mennä armeijaan, siellä ylläpito pitkäksi aikaa, olisi varmasti taloudellisesti helpottanut äiskän tilannetta


      • doggystylee
        onneton...... kirjoitti:

        Poika asuu kotona sivari ajan. neliöitä 79,5 ja sosku ei huomioi kuin osan vuokrasta. Oon yrittäny että maksasin takas takaisin perinnällä mutta ei. Heidän mielestä meillä ei ole asunnon tarvetta koska on jo asunto. Eivät ota kukaan mua vastaan, soitin sitten ja ehdotin että enkö vois tulla käymään mutta sanottiin ettei se muuta päätöstä, käskivät tehä valituksen mutta sanoin ettei se ennätä tähän hätään. Seurakunta sano ettei heillä avusteta takuuvuokrissa. Oon saanu ruoka apua seurakunnasta . Toimeentuloa oon hakenu vasta kolmena kuukautena, koska tulot pienenivät 300 euroa.

        sivari ei ole ihminen,ei sossukaan laske ihmiseksi, koirasta vois mennä


      • Tutulle.vieksahtaa

        Miten nettilasku voi olla 43 euroa? Minulla se on 6 euroa. Kyseessä taloyhtiön järjestämä yhteys ja se hitain saatavissa oleva joka riittää minulle erinomaisesti. Muutenkin: Miksi noin valtavan suuri huoneisto jos teitä ei ole kuin kaksi? Onko rahankäyttönne aina ollut täysin holtitonta ja suunnittelematonta? Kyllä nyt haiskahtaa...


    • herra hepo

      puolet hakemukseen kirjottamista jutuista yleensä ignoorataan, mutta vastaavasti itse vaativat jopa mahdottomiakin lippusia ja lappusia. rahaa jää muka sen ja sen verran yli, vaikkei rahaa ole vuokraankaan. ei avustusta takuuvuokraan saati vuokraan. kokemusta on kahden eri kaupungin sossusta oulun lisäksi ja voin sanoa, että tämä oulun sossu on pohjanoteeraus. no haku on jo käynnissä onneksi toiseen kaupunkiin jota rakastan, mutta tänne tyhmänä muutin.



      ja turha lässyttää, et menisit töihin. kaikki ei oo syntyny kultalusikka persröörissä.

      • sherwoodin metsästä

        Muistakaa ehdottomasti tehdä kirjallinen hakemus (oman oikeusturvan vuoksi). Sos.työntekijän on annettava kirjallisena päätös (laki määrää). Kirjallisena saadusta hylkäyspäätöksestä voi tehdä valituksen. Jos ei edelleenkään ole tyytyväinen paras ottaa yhteys läänin tarkastajaan.


      • en valita
        sherwoodin metsästä kirjoitti:

        Muistakaa ehdottomasti tehdä kirjallinen hakemus (oman oikeusturvan vuoksi). Sos.työntekijän on annettava kirjallisena päätös (laki määrää). Kirjallisena saadusta hylkäyspäätöksestä voi tehdä valituksen. Jos ei edelleenkään ole tyytyväinen paras ottaa yhteys läänin tarkastajaan.

        Minua on ainakin kohdeltu Oulun sossussa aina todella hyvin ja olen saanut hyvää palvelua. Ei mitään ongelmia koskaan. Aina on riittänyt, kun on toimittanut edellisessä päätöksessä pyydetyt liitteet.. Omaa rahankäyttöä vähän suunnittelemalla tulee myös ihan hyvin toimeen. Ei tarvitse edes pyytää mitään "ylimääräistä".


    • fgfdd

      Tiesittekö, että sossut ovat akateemisesti koulutettuja, yliopistoihmisiä.

      • näin on näppylät

        Höpö, höpö Osa on sosionoomeja ja AMK käyneitä ei yliopistotutkintoa. Etuuskäsittelijät saattaa olla merkonomeja vaikka päätöksiä tekeeki (työllisyysvaroilla työllistettyjä)
        Sosionoomi on epäpätevä sosiaalityöntekijä-. Sosiaalityöntekij ja siitä heillä on yliopiston tutkinto. SOSIONOOMIT ova samaa luokkaa kuin sairaanhoitajat tai saman koulutuksen käyneet. Sosionoomeja on vanhustenpuolella lähihoitajina ilman tutkintoa.


      • jepselliin
        näin on näppylät kirjoitti:

        Höpö, höpö Osa on sosionoomeja ja AMK käyneitä ei yliopistotutkintoa. Etuuskäsittelijät saattaa olla merkonomeja vaikka päätöksiä tekeeki (työllisyysvaroilla työllistettyjä)
        Sosionoomi on epäpätevä sosiaalityöntekijä-. Sosiaalityöntekij ja siitä heillä on yliopiston tutkinto. SOSIONOOMIT ova samaa luokkaa kuin sairaanhoitajat tai saman koulutuksen käyneet. Sosionoomeja on vanhustenpuolella lähihoitajina ilman tutkintoa.

        siis sairaanhoitajat ovat AMK käyneet ja niin on sosionnomitkin. Sosionoomi ei voi tehdä sairaanhoitajan työtä siihen ei ole valmiuksia mutta lähärin töitä voi ilman lääkelupaa!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • pitkäaikaistyöttömät

      Hei

      Oulun Sosiaalitoimistoo ne yrittää kaikilta ihmisiltä kysellä henklökohtaisia ja parisuhde asioita.Olkaa ihmiset varovaisia mitä puhutte soskussa ja sosiaaliohjaajille kellä on sellainen.Koska sosiaalityöntekijät yrittää erottaa parisuhteessa olevat ihmiset toisistaan.Täällä Oulun sosku on todella hämärä paikka.

    • ex asiakas

      Myös käynti lääninhallituksessa auttaa. Eivät enään kusettaneet meidän taloutta. Jäipä sieltä samoihin aikoihin eräs "ylempi toimihenkilö" sairaslomalle määrittelemättömäksi ajaksi. Sen tämän jälkeen kaikki pelas ja toimi. Mykysin jo työssä niin ei tarvi siellä asioida...

    • Arvosi !

      Avointa keskustelua :

      Suomi on Paras maa lapselle Meillä taataan Koti ja Koulurauha -K A I K I L T A -

      Suomessa on Lapsen sekä Yksilön Oikeudet - Turvattu !

      PERUSTUSLAIN -T O I M I V A - L A I N - V A L V O N T A -

      Sivistynyt kaksisuutainen vuorovauikutus - (Terve -Itsetunto )

      Sekä Yksinkertaisuudet Hyökkää Toisiaan Vastaan (Heikko -Itsetunto )

      Myös -Orkanisaattio -Väkivalta !

      -K A I K K I -J Ä R J E S T E L M Ä T - T O I M I I - - - ( UNELMA )

      JÄRJESTELMÄT -ON -LUOTU -

      VASTUU- SEKÄ- VASTUUNKANTO -

      Sekä Viranomais virka -Rikokset - selvitetään -

      Kostot - Myös -Viha -puheet- Seis Stop!

      Korvaus -Jopa Menetetystä Lapsen Ajasta !

      Myös Nopeimmat Oikeuspalvelut

      Jokaisella On Vara !

      Miksi yli 17.000 Lasta Perheen uklkopuolella

      Miksi Yli 70.000 Nuorta Tarhautettu Laitostettu Seuraamuksiin

      Traumoihin -Sielun laastareihin

      Miksi Suvaitsemme Häpeän

      Minä Ykkönen 365päivää vuosi ?

      Kiitos Juuri sinä olet Arvokas Ihminen

      Vauvasta Vaariin Ihmien Ihmiselle

      Suur - Kiitos Isänmaa !

      Me jokainen olemme kansan kuva sekä esimerkki !

      Kiitos juuri sinä olet Arvokas Ihminen !

      • Veljeni vartija

        Taasko ne lääkkeet unohtui?
        Koettakaa nyt terveydenhoito-organisaation kanssa saada asiat toimimaan!


    • Kepulainen

      Jos ei työtä tee, ei pidä syömänkään.Tämän moton kun muistaa niin aika hyvin menee.

      • Röyhtäilijä

        Mitä sitä työtä tekemän, kun voi syödä rehellisten veronmaksajien rahoilla.

        Kiitos!


      • työtönnnn

        Miten sitä työtä voi tehdä kun ei ole töitä saati sellaisia mistä maksetaan niin että käteen jää muutakin kuin tiliote jonka saa viedä sossoon???


    • wertomwergop

      Kyllä työpaikassa joku vika on jos se ei ketään kiinnosta :D

    • Möhömaha Pasi

      Soskussa pitää sanoa että on niin köyhä että elää imemällä mulkkuja kujalla.

    • abstraktiota

      Eikö se ole niin yksinkertaista että jos on tili tyhjä rahasta niin sosku antaa rahaa ja maksaa vuokrat ja laskut.

      • faktaa,ei fiktiota

        Ei ole. Pitää esittää tositteet tuloista, sekä asumiskuluista. Kohtuulliset asumiskulut on yksinasuvalle 450 euroa. Lisäksi menona huomioidaan sähkölasku, vesilasku ja kotivakuutus. Sieltä ei todellakaan saa rahaa sillä, että tiliote näyttää tilin olevan tyhjä. Jos nettotulot on vaikka 1200 euroa, ja asumiskulut 500 euroa, jää asumiskulujen jälkeen käteen 700 euroa. Lakisääteisen normin mukaan pitää jäädä vähintään n. 480 euroa, eli tuossa tapauksessa sossusta ei saa senttiäkään.
        Mitään lainoja, osamaksuja ja pikavippejä ei lasketa menoina. Veronpalautus lasketaan tulona, mutta mätkyjä ei lasketa menona.


      • Juurikin näin
        faktaa,ei fiktiota kirjoitti:

        Ei ole. Pitää esittää tositteet tuloista, sekä asumiskuluista. Kohtuulliset asumiskulut on yksinasuvalle 450 euroa. Lisäksi menona huomioidaan sähkölasku, vesilasku ja kotivakuutus. Sieltä ei todellakaan saa rahaa sillä, että tiliote näyttää tilin olevan tyhjä. Jos nettotulot on vaikka 1200 euroa, ja asumiskulut 500 euroa, jää asumiskulujen jälkeen käteen 700 euroa. Lakisääteisen normin mukaan pitää jäädä vähintään n. 480 euroa, eli tuossa tapauksessa sossusta ei saa senttiäkään.
        Mitään lainoja, osamaksuja ja pikavippejä ei lasketa menoina. Veronpalautus lasketaan tulona, mutta mätkyjä ei lasketa menona.

        Juurikin näin... ja vielä sen verran, että tuosta vuokrasta huomioidaan tosiaan maksimissaan tuo 450€, jos kämppä on kallimpi, niin ylimenevää ei lasketa. Samoin sähkössä, vedessä jne on olemassa maksimirajat. Omistuskämpässä ei lasketa lyhennyksiä, vain korot. Kotivakuutuksena hyväksytään vain tietyntyyppiset vakuutukset jne...


    • työtön1

      mikä oulussa vuokra raja yksinasuvalal että saa asumistukea.

    • nimetön

      Mamut saavat takuuvuokran maksusitoumuksena jostain ihme mamusta. Mikä sitten lieneekään tuo mamu?

    • mummu4

      minun tyttöni on yksinhuoltaja . kelan päiväraha, lapsilisä, valtion elatustuki, oulun sosku tuki 30 euroa. maksa sillä vuokra laskut ruoka. mikään matikka ei riitä. kait niillä on laskenta. hirvittää katsoa kun lapsi nälisssään . onneksi voin viellä auttaa.kiitos vain sosku ,olen maksanut veroja oululle 30v .

      • gsadggg

        Eikö tyttäresi saa esim. asumistukea? Kyllä ne sossussa osaa yleensä laskea. Olen itsekin yksinhuoltaja ja apua olen aina saanut silloin ku tulot eivät oikeasti ole riittäneet.


      • 40v.työelämää

        Persettä vain pitää jakaa, että saisi lapsilisiä sun muita sosiaalitukia eikä tarvitsisi työllä itseään rasittaa. Eikä edes hävetä ruikuttaa!


      • Anonyymi
        40v.työelämää kirjoitti:

        Persettä vain pitää jakaa, että saisi lapsilisiä sun muita sosiaalitukia eikä tarvitsisi työllä itseään rasittaa. Eikä edes hävetä ruikuttaa!

        Olipa harvinaisen sattuvasti sanottua ja täyttä totuutta! Ihme, ettei Suolen sensuuri poistanut.
        13 v kouluissa ja 34 v työelämässä, nyt 18 v eläkkeellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen sattuvasti sanottua ja täyttä totuutta! Ihme, ettei Suolen sensuuri poistanut.
        13 v kouluissa ja 34 v työelämässä, nyt 18 v eläkkeellä

        Anteeksi virhe. Unohdin päivätyövuoteni. Siis
        13 v kouluissa ja 1 armeijassa; 38 v työelämässä mistä 34 v keskeytymätöntä kolmivuorotyötä, nyt 18 v työeläkkeellä.


    • mummu4

      kyllä saa asumistukea ,mutta vuokra on kuulemma liian suuri 700 euroa. sai nyt halvemman vuokra asunnon, saas nähä saako takuuvuokraa . tälle kuulle ei yhtään euroa soskusta. onneksi voin vielä jolllain lailla auttaa.

    • pussusommi

      oulun sossu on tosiaan perseestä. kokemuksia monen eri kaupungin sossusta, ja oulussa ihan perseestä, johtuen siitä että iso kaupunki ja järjestänyt itse itsenäsä kuseen, kuten terveysasemienkin kanssa. potilaalle vittuillaan jos nähdään ja vartijoita on sossut ja sairaalat täynnä, kun itse eka vittuillaan ja sitten piiloudutaan... hyvä suomi. keski-pohjanmaalla on hyvä sosku. kuten monessa muussakin pikkukaupungissa.

    • pummiolen
    • doldis

      Suurkuntia kun tehdään niin köyhiä jää paljon ilman tukea. Monella on vaikeuksia täytellä anomuskaavakkeita eri syistä. Inhimillisiä kontakteja ei synny. "pois silmistä, pois ajatuksista"

    • Happy231

      Minulla on vain hyviä kokemuksia. Jouduin elämään 2kk toimeentulotuella. Kyllä sieltä saa apua jos toimittaa kaikki liitteet sun muut. Mullekin he soittivat huolissaan perään ensimmäisellä hakukerralla. Toki se kirje mikä tulee postissa on melko tyly töks töks. Ihmiset kuitenkin ovat siellä mukavia. :)

    • Anonyymi

      Eipä tuolta apua heru, sain ensin kelalta kielteisen päätöksen takuuvuokraan (edullisempi asunto) vaikka toimitin kaikki mahdolliset liitteet. Syy kielteiseen päätökseen oli kelan mukaan se, että takuuvuokra menee n.10 e yli maksimisummasta.

      Ko. päätöksen laitoin sossuun, josta ensin pyysivät kaikki liitteet KAHTEEN KERTAAN (vein kolmannet paperiversioina, ihan varmuuden vuoksi) ja venyttivät käsittelyä. Tuli kielteinen päätös, koska 25 e veronpalautuksia. Pitää itte maksaa tuo takuuvuokra vuokra ja muut laskut, niin loppukuulle ei sitte jääkkää ku alta satanen ruokaan ja lääkkeisiin... Onkohan ihan luvallista jättää syntyperäset suomalaiset näin päättömästi turvaverkon ulkopuolelle?

      Sossuohjaaja teki päätökset tapaamatta minua vaikka sitä pyysin.

    • Anonyymi

      PAIKALLISET 17.11.2020 20:15

      Rivipoliisit kertovat aivan toisenlaisesta todellisuudesta kuin viralliset tiedotteet – Näin poliitikot kommentoivat jengiväkivaltaa

      Tavallisilta rivipoliiseilta kentältä paljon yhteydenottoja, joissa kerrotaan toisenlaisesta todellisuudesta kuin poliisin edustajat lausuvat julkisuuteen.

      – Mitä korkeammalla hierarkiassa nämä "puhuvat päät" ovat, sitä riippuvaisempia he ovat Ohisalon suosiosta,
      – Olen saanut yhteydenottoja poliiseilta vuosikausia, niin kauan kuin olen ollut kansanedustajana. Viesti on se, että ongelma pahenee tasaisesti maahanmuuton mukana ja ilmiöt ovat samantyyppisiä kuin muualla Euroopassa.
      – Ghettoutuminen alkaa taloyhtiötasolta, etenee siitä korttelitasolle ja edelleen kaupunginosatasolle,
      – Kotouttaminen on myös epäonnistunut täysin. Kun annetaan mahdollisuus elää tekemättä mitään, niin että tuet juoksee ja tulkkipalvelut pelaavat, niin eihän siinä ole tarvetta kotoutua

      • Anonyymi

        "– Ghettoutuminen alkaa taloyhtiötasolta, etenee siitä korttelitasolle ja edelleen kaupunginosatasolle..."
        Pätee myös talous- ja seksirikosjärjestöön yleisnimeltään lestadialaiset. Ja tästä löytyy faktaa vaikka kuinka paljon! Eikä lestadialainen polpo tutki asiaa, teothan on pyydetty ja saatu anteeksi toiselta lestalta eikä niistä saa sen jälkeen puhua ja taas voi jatkaa samaa linjaa...
        Kotilatu Lahkola


    • Anonyymi

      Ompa kamalaa väkeä siellä sossussa.elkää menkö kukaan sinne niin oppivat.

    • Anonyymi

      Kannattaa jättää sossuun menemättä tai siellä muutoin asioimatta, jos siellä niin huonoa kohtelua saa. Kuten ketjussa kerrotaan.

      Mennee töihin, odottelee tilin ja maksaa laskunsa ihan ite.👍

    • Anonyymi

      Niin mitenkähän nykyään, -80 luvulla oli niin että apua sai jos oli oikeassa rapulassa mutta jos oli rapulansa sevittänyt ja meni muutamaa päivää myöhemmin kirkkain silmin niin ei mitään mahdollisuutta avustukseen vaikka tarve oli sama, eli kyse ruoka-avustuksesta.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe