muutamia vuosia erilaisia koneita ajelleena olisi kiinnostusta päästä jollekin kaivinkone yrittäjälle hanttihommiin silloin tällöin.
kaivurista ei juuri kokemusta ja sitä nyt haluaisin
vapaata usein arkipäivisinkin
vakityötä en hae,vähän pitäis päästä treenaamaan
pieni korvauskin kiinnostaisi mutta se pitää sopia sitten erikseen. toiminimi on joten helppoa hoitaa
soitelkaa jos kiinnostaa tuuraria kouluttaa
0453415071
kaivinkoneenkuljettaja
13
2922
Vastaukset
- huonompi homma
No sitähän saa kun menee hiekkalaatikolle kaivelemaan ensin leikkikaivurilla. Ne oikeat hommat voi sitten jättää aikuisille ja ammattilaisille.
- hauenguano
pitääkö sitä heti lytätä ja haukkua toiset. anna kaverin edes yrittää.
- Vinokauha Ville
hauenguano kirjoitti:
pitääkö sitä heti lytätä ja haukkua toiset. anna kaverin edes yrittää.
ajoin erilaisia työkoneita. Eniten juuri ennen eläkettä telakaivinkonetta, Uusimmalla lasertekniikallakin varustettua. Voin sanoa tuolle hiekkalaatikossa leikkijälle että koko uran ajan opiskelin jotain uutta. Ei siihen ammattiin ole todella valmis koskaan. Ja aloittajan kannattaa vaan soitella ja kysellä maanrakennusfirmoille. Usein löytyy harjoittelupaikka ja oikeita hommiakin sitten ihan mukavasti. Sen alan ammattimiehiä ei varmasti ole liikaa tyrkyllä.
- oppipoikia
Yksi tämmöinen "treenari" katkaisi aikoinaan puolen kaupungin tietoliikenne ym.yhteydet kun kaivoi pääkaapelin poikki. Urakoitsija maksoi "treenauksen" jälkimainingit jotka oli vähällä viedä yrittäjä paran toimeentulon. Kallista lystiä tuo harjoittelu kun sen voisi hoitaa alan oppilaitoksissakin.
- Vinokauha Ville
Jos sinä olet sellainen joka saa kaapelin poikki vaikka hiekkalapiolla niin ne muut eivät tee sitä kaivinkoneellakaan. Ja tuo on muutenkin urbaanilegendaa. Kyllä urakoitsijoilla on aina vakuutukset kunnossa. Ei ne saa muuten edes lupaa kaivaa riskialueilla. Sattuu olemaan tieto eikä luulo.
Ja harvemmin harjoittelijat saa edes mennä ennen ajokokeita työmaille kaivelemaan. - popkat
Vinokauha Ville kirjoitti:
Jos sinä olet sellainen joka saa kaapelin poikki vaikka hiekkalapiolla niin ne muut eivät tee sitä kaivinkoneellakaan. Ja tuo on muutenkin urbaanilegendaa. Kyllä urakoitsijoilla on aina vakuutukset kunnossa. Ei ne saa muuten edes lupaa kaivaa riskialueilla. Sattuu olemaan tieto eikä luulo.
Ja harvemmin harjoittelijat saa edes mennä ennen ajokokeita työmaille kaivelemaan.Voiko olla noin matalaotsaisia juntteja että tyrmää aloittajan hyvin järkevän esityksen jollekin urakoitsijalle.
Luuleeko nimim oppipoikia että hänen kaltainen supermestari on välittömästi kun syntyy niin että äidin limat niskassa hyttiin ja kaikkein strategisempaan paikkaa heti riskillä millä hyvänsä.
Niin ja onhan oikeilla urakoitsijoilla vakuutukset.
Konekuski 345678 - tsemppiä älä anna matalaotsaisten juoppojen lannistaa yritystäsi. - konekuski345678
popkat kirjoitti:
Voiko olla noin matalaotsaisia juntteja että tyrmää aloittajan hyvin järkevän esityksen jollekin urakoitsijalle.
Luuleeko nimim oppipoikia että hänen kaltainen supermestari on välittömästi kun syntyy niin että äidin limat niskassa hyttiin ja kaikkein strategisempaan paikkaa heti riskillä millä hyvänsä.
Niin ja onhan oikeilla urakoitsijoilla vakuutukset.
Konekuski 345678 - tsemppiä älä anna matalaotsaisten juoppojen lannistaa yritystäsi.nimim huonompi homma on varmaan itse aloittanut laatikolta ja siitä edennyt sit isompaan vai....oli miten oli joskus ja jotenkin sinne pääsee jos haluaa,kiitos muille asiallisista kannustavista kommenteista
- työtäpelkäämätön
konekuski345678 kirjoitti:
nimim huonompi homma on varmaan itse aloittanut laatikolta ja siitä edennyt sit isompaan vai....oli miten oli joskus ja jotenkin sinne pääsee jos haluaa,kiitos muille asiallisista kannustavista kommenteista
oppipoikia.....
ei varmaan oo yks eikä kaks kertaa ku on oppipoika tai kokeneempikin kaivanut jotain rikki.
vahinkoja käy aina
helposti te sata vuotta kaivuria ajaneet vaan vittuilette nuorille innokkaille tulokkaille jotka ei välttämätta jaksa tunteja istua shellillä aamukahvilla vaan tekisivät mieluummin töitä.
erästäkin isoa raumalaista m-rak firmaa sivusta seuranneena tiedän että työnantaja saisi parempaa tulosta vaihtamalla ne parrat tuoreempiin ja innokkaimpiin.
oikein ottaa pannuun katsoa niitä joitain tapoihinsa pinttyneitä joille kello kertoo kaiken.
kauha maahan,se on kahvitauko, vaikka työ olis kauhallista vajaa valmis.
tämä ei ole yleistys eikä siis koske kaikkia,vain joitain toooosi ammattilaisia - aina sama juttu
työtäpelkäämätön kirjoitti:
oppipoikia.....
ei varmaan oo yks eikä kaks kertaa ku on oppipoika tai kokeneempikin kaivanut jotain rikki.
vahinkoja käy aina
helposti te sata vuotta kaivuria ajaneet vaan vittuilette nuorille innokkaille tulokkaille jotka ei välttämätta jaksa tunteja istua shellillä aamukahvilla vaan tekisivät mieluummin töitä.
erästäkin isoa raumalaista m-rak firmaa sivusta seuranneena tiedän että työnantaja saisi parempaa tulosta vaihtamalla ne parrat tuoreempiin ja innokkaimpiin.
oikein ottaa pannuun katsoa niitä joitain tapoihinsa pinttyneitä joille kello kertoo kaiken.
kauha maahan,se on kahvitauko, vaikka työ olis kauhallista vajaa valmis.
tämä ei ole yleistys eikä siis koske kaikkia,vain joitain toooosi ammattilaisiaKomppaan täysin työtäpelkäämättömän kommenttia asiaan. Luulisi että noilla vanhoilla kaikkitietävillä ja osaavilla parroilla olisi varaa ottaa vastaan kritiikkiäkin, mutta eipä itsetunto kesktä ei. Ja näinhän se on että koskaan ne ei ole muka virheitä tehneet ja sama asenne jatkuu työmaillakin. työhalukkaammat nuoret kaverit saa sitten kunnella tuota suunsoittoa milloin mistäkin. Että näin.
- vittukomä näytä
aina sama juttu kirjoitti:
Komppaan täysin työtäpelkäämättömän kommenttia asiaan. Luulisi että noilla vanhoilla kaikkitietävillä ja osaavilla parroilla olisi varaa ottaa vastaan kritiikkiäkin, mutta eipä itsetunto kesktä ei. Ja näinhän se on että koskaan ne ei ole muka virheitä tehneet ja sama asenne jatkuu työmaillakin. työhalukkaammat nuoret kaverit saa sitten kunnella tuota suunsoittoa milloin mistäkin. Että näin.
Suurin osa noista kaivureiden hyteissä istuvia on matalaotsaisia juntteja jotka ja jopa väkivaltaisia, monet alkoholisoituneet ns tosi miehiä.
Siihen piiriin ei kannata kenenkään pyrkiä ,antaa luonnollisen poistuman hoitaa hommat.
Urakoitsijoitakin on jotka on kantapään kautta kaiken oppineet eivätkä juuri osaa antaa arvoa ns uusille sukupolville, "men helvetti siit ei siit mittän tul.,,, ain sais kaik ite tekki" ja on jopa urakoitsijoita jotka lyö työntekijöitään. - Vinokauha Ville
vittukomä näytä kirjoitti:
Suurin osa noista kaivureiden hyteissä istuvia on matalaotsaisia juntteja jotka ja jopa väkivaltaisia, monet alkoholisoituneet ns tosi miehiä.
Siihen piiriin ei kannata kenenkään pyrkiä ,antaa luonnollisen poistuman hoitaa hommat.
Urakoitsijoitakin on jotka on kantapään kautta kaiken oppineet eivätkä juuri osaa antaa arvoa ns uusille sukupolville, "men helvetti siit ei siit mittän tul.,,, ain sais kaik ite tekki" ja on jopa urakoitsijoita jotka lyö työntekijöitään.Menkääs nyt välillää vaipanvaihtojonoon. Itse kävin Jyväskylän AKK:n kaivurikurssin teoriat ja alkuharjoittelutkin. Ei ole tarvinnut koskaan käyttää väkivaltaa. Ja tottakai vahinkojakin sattuu mutta yleensä silloin on joku mittamies jättänyt merkkaamatta vanhan viemärilinjan tai puhelinkaapelin.
Ja sitten se hupijuttu. Alkoholisoituneet konekuskit. En tunne yhtään. Itse olen maistanut kerran alkoholia kun pappi tyrkytti rippikoulun päätteeksi. Yli 65 vuotta on pärjätty sillä huikalla.
Olen jopa opettanut "uutta sukupolvea" konehommiin muutaman vuoden ja pääosin hyviä kuskeja on tullut. Joten se noista paskapuheista joita joku keppanahörinöissään öisin kirjoittelee. - katepillari
Vinokauha Ville kirjoitti:
Menkääs nyt välillää vaipanvaihtojonoon. Itse kävin Jyväskylän AKK:n kaivurikurssin teoriat ja alkuharjoittelutkin. Ei ole tarvinnut koskaan käyttää väkivaltaa. Ja tottakai vahinkojakin sattuu mutta yleensä silloin on joku mittamies jättänyt merkkaamatta vanhan viemärilinjan tai puhelinkaapelin.
Ja sitten se hupijuttu. Alkoholisoituneet konekuskit. En tunne yhtään. Itse olen maistanut kerran alkoholia kun pappi tyrkytti rippikoulun päätteeksi. Yli 65 vuotta on pärjätty sillä huikalla.
Olen jopa opettanut "uutta sukupolvea" konehommiin muutaman vuoden ja pääosin hyviä kuskeja on tullut. Joten se noista paskapuheista joita joku keppanahörinöissään öisin kirjoittelee.Se on hyvä.
Mutta kaikki ei ole noin onnistuneita elämässään.
Mutta Ville hyvä. silloin kun sain sen rippihuikan olit 15v siitä on kirjoittamasi mukaan 65v eli olet 80v..
Väitän että kävit Jyväskylän ehkä noin 50 vuotiaana sillä niinä aikoina ehkä on alettu kouluttamaan maansiirto ammattilaisia.
Ei saa poiketa asiasta:
- vaipanvaihtoherja - keppanahörhö....
Täytyy pysyä asiassa ja kirjoittaa rakentavasti.
Olisitko valmis perehdyttämään alustajaa tähän ammattiisi ja siirtätämään tietotaidon nuoremmalle sukupolvelle.
Oletko sitä mieltä että nuoret ei voi osata eikä oppia mitään. Olitko itse ensimmäisen kerran täydellinen kun istuit koneen hytiin. - Vinokauha Ville
katepillari kirjoitti:
Se on hyvä.
Mutta kaikki ei ole noin onnistuneita elämässään.
Mutta Ville hyvä. silloin kun sain sen rippihuikan olit 15v siitä on kirjoittamasi mukaan 65v eli olet 80v..
Väitän että kävit Jyväskylän ehkä noin 50 vuotiaana sillä niinä aikoina ehkä on alettu kouluttamaan maansiirto ammattilaisia.
Ei saa poiketa asiasta:
- vaipanvaihtoherja - keppanahörhö....
Täytyy pysyä asiassa ja kirjoittaa rakentavasti.
Olisitko valmis perehdyttämään alustajaa tähän ammattiisi ja siirtätämään tietotaidon nuoremmalle sukupolvelle.
Oletko sitä mieltä että nuoret ei voi osata eikä oppia mitään. Olitko itse ensimmäisen kerran täydellinen kun istuit koneen hytiin.Siis se yksi huikka on otettu ainoana koko elämäni aikana.
Olen siis 65-vuotias. Kävin sen kurssin vuonna 1980.Olisin valmis mutta asun nykyisin Espanjassa ja matkaa olisi noin 3500 km joten se ei ole realistista.
Opetin oman työni ohessa erään isohkon maansiirtofirman hommissa uusia miehiä. Enimmäkseen se oli perehdyttämistä ennen kurssille lähettämistä.
Jos vastauksia kirjoitellaan puolenyön aikaan ja väitetään että on urakoitsijoita jotka lyövät työntekijöitään niin ei tunnu selväpäisten tekstiltä. Samoin jos väitetään että että joukossa on useita alkoholisoituneitä kuskeja. Ei onnistu. Tulee karmeaa jälkeä ja potkut. En ole sitä mieltä etteivät nuoret voi oppia mitään. (Kumma väite) Pääasiassa nuoria noin 18-25 vuotiaita olen opettanut. Silloin kun itse astuin ensi kertaa tiehöylän hyttiin (se oli eka iso kone jota opettelin ajamaan) olin aika hermostunut mutta silloinen opettajani Eikka K. totesi vaan että kun hiljaa hiihtää tulee kaunis latu. Se on ollut minun elämänohjeeni ja hyvin on toiminut. Kaivinkone oli sitten jo helpompi kun oli tutustunut siihen voimamäärään mitä voi suht helposti hallita kun aloittaa hitaasti. Kannatan edelleen työharjoittelua, kurssia (sillä teoria on yllättävän tärkeä asia noissa hommissa) ja sitten vasta työmaalle ja silloinkin vielä kysyy jos on vähänkin epävarma mihin on lusikkansa lykkäämässä. Onnea vaan kaikille nuorille ja vähän vanhemmillekin ammatin aloittajille.
Omalta osaltani lopetan tämän vastailun tähän. Kiitos seurasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181