Apuva nojatuolin kanssa!

JalkaRikki

Meillä on kotona 1950-luvulta peräisin oleva sohvaryhmä, josta nyt yhden nojatuolin takajalka on lähtenyt irti. Se keikkuikin jonkin aikaa, kunnes sitten se ei enää kestänyt. Jalka on melko lyhyt (15cm) ja se on ollut nojatuolissa kiinni paksulla tappikiinnitykellä. Kun tarkastelin tappia, huomasin sen ympärillä olevan aivan turhaa kuivunutta liimaa. Näemmä joku on vuosien varrella yrittänyt jo korjata sitä hyvin ammattitaidottomasti. Yritin keittiöveitsen kanssa ottaa liimoja pois. Osan sainkin otettua, mutta en siltikään pysty korjaamaan jalkaa itse, etenkin kun jalkaan on tullut pieni halkeama niin, että tapille tarkoitettu aukko on hieman suurentunut. Siitäpä se keikkuminen sitten saattoi johtua...

Ennen minulle ei ole tapahtunut mitään tällaista, joten olen aivan sormi suussa: minne tämä pitäisi viedä? Ketkä korjaavat nojatuolien jalkoja? Mietin entisöijää, mutta eihän tässä ensisöinnistä ole kyse. Auttakaa te viisaammat! Pelkään, että tuon pienen (mutta selkeästi silmin havaittavan) halkeaman takia jalka täytyy ehkä jopa tehdä kokonaan uudestaan. Auts. Mainitsen vielä, että nojatuoli sijaitsee Joensuussa, jos joku lukijoista sattuu vaikkapa tietämään tekijöitä tältä paikkakunnalta. Kiitos!

4

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos pystyt, raota sitä halkeamaa lisää varovasti. Laita puuliimaa halkeaman kohdalle, hiero sormella liimaa, joka pikku hiljaa kulkeutuu halkeamaan. Puristimella puristat halkeaman kiinni, huomaat halkeamasta pursuaa liimaa, pyyhi pois kostealla kankaalla ylipursunut. Anna kuivua kunnolla.
      Sitten otat vaikka rautasahan, sahaat sen tapin keskeltä kahtia, teet ihan hiukan paksumman puukiilan mitä se sahan tekemä rako on. Liimaa riittävästi tappiin, paina se tekemäsi pieni puukiila hieman siihen rakoon ja napauta vasaralla jalka paikoilleen, Se tekemäsi kiila pullistaa jalan tapin ja hups, tiukka ja hyvä kunhan annat taas rauhass kuivua, pssssst liimana käyttäisin kiillon sinisessä muovipullossa olevaa puuliimaa, kestää kosteuttakin hiukan.

• JalkaRikki

Kiitos vinkistä, mutta en kyllä tämmöisenä nakkisormena uskalla alkaa mitään tuollaista tekemään. Pelkään vaan, että hajotan koko tapin. Sitten onkin kiva. Joskus sitä tietää, milloin täytyy antaa työt mieluummin ammattilaisen käsiin... :)

• fuji moto
        JalkaRikki kirjoitti:

Kiitos vinkistä, mutta en kyllä tämmöisenä nakkisormena uskalla alkaa mitään tuollaista tekemään. Pelkään vaan, että hajotan koko tapin. Sitten onkin kiva. Joskus sitä tietää, milloin täytyy antaa työt mieluummin ammattilaisen käsiin... :)

Itse se pitää korjata! Sait jo hyvät ohjeet.
        Vaikka koko tappi menisi rikki, niin ei ole mikään ongelma. Se on vain puuta. Tapin voi aina sahata poikki tai porata pois ja laittaa uuden. Joka tapauksessa osta puukko, sille on aina käyttöä. Keittiöveitsellä...

• ammattilaisia1

Joensuusta löytyy verhoomoja tai verhoiluliikkietä, soita johonkin niistä, ne osaavat korjata tuolisi:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      208
      4623
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      188
      2596
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1522
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1210
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      107
      1130
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1129
    7. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1082
    8. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1071
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      132
      1030
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      109
      989
    Aihe