lähdin aamulla kotoa ja kun olin ajanut n. 100m kuului n. sekunnin mittainen rahiseva ääni, jonka jälkeen kaikki 3 valoa (abs vikavalo, luistonestojärjestelmän vikavalo eli tracs ja moottorin vikavalo) syttyivät.
abs ja tracs syttyvät lyhyen ajon jälkeen joka kerta, mutta moottorin vikavalo palaa aina, missähän vika?
auto on siis volvo v70 -99 aj. 297tkm 2.4l 20v
abs, tracs ja moottorin vikavalo V70
10
8784
Vastaukset
- vaihtoehtoja löytyy
pajalla kertoo paljon enemmän kuin täältä saadut arvaukset. Voipi olla jäätä jossain tai vikaa jossain.
- Minulla ei vielä
ABS-ohjaimen johtoliittimen juotosvikaa. Merkkikorjaamo vaihtaa koko ABS-pääsylinteripaketin ehkäpä 1000 eurolla työ. Jos ite irrottaa ohjainosan, sahaa sen auki, juottaa kuntoon, liimaa kannen takaisin, ei maksa mitään.
Vikaa voi olla myös jonkun pyörän ABS-hammaskehässä: poikki, kun ruoste on sitä pullistanut.- arvuuttaja?
mikä selittää tuon moottorivika valon, onko se jotenkin riippuvainen jarrujen anturiviasta?
Melkoinen arvaus tuo juotosvika. Eikä ne lähde mitään tonnin osaa vaitamaan ilman perustetta eikä maksajan lupaa.
ABS-ohjainyksikkö vialta haiskahtaa. Tai siis johtoliitoksen tinaukset huonot piirilevyllä. Omassa v70 -99 oli juuri nuo oireet aikoinaan. Vikamuistiin ei jättänyt mitään muuta kun 5-sylinterin puolavika(joka oli ehjä) ja silti poltti abs, tracks ja moottorin vikavaloja. Korjaantui rautasaha, tinaa ja kolvi menetelmällä.
Kirjota googleen volvo abs ja siitä eka linkki. Siinä ohje korjaamiseen.
Syy moottorin vikavalon palamiseen on can-väylä joka korjaantuu siinä samalla.- makeki1
kiitos paljon vastauksista, kokeilen tehdä korjausohjeen mukaan heti kun saan kolvin ostettua ja on aikaa paneutua asiaan.
eilen ajellessani huomasin vasemman takajarrun laahaavan hieman, voisiko tämä aiheuttaa kyseisten valojen syttymisen? - ammatti(Pro)mien
makeki1 kirjoitti:
kiitos paljon vastauksista, kokeilen tehdä korjausohjeen mukaan heti kun saan kolvin ostettua ja on aikaa paneutua asiaan.
eilen ajellessani huomasin vasemman takajarrun laahaavan hieman, voisiko tämä aiheuttaa kyseisten valojen syttymisen?sahaa kaikki mustat laatikot mitä autosta löydät ja tyki tinaa oikein reilusti kaikkiin mihin se ottaa kiinni, niin hyvä tulee.
Turha maksaa korjaamoille mitään, koska ei ne mitään osaa. - Huolestunut
Mikä vikana kun tein lukkojarrutuksen niin sen jälkeen auto alkoi käymään epätasaisesti ja nykii kiihdyttäessä niin ja moottorin häiriövalo alkoi vilkkumaan ja sitten palaa koko ajan.
- abs toimii
Kankaanpääläinen elektroniikkahuolto ainakin korjailee noita ja suht edullisestikkin, meinaan noita juotos hommia. Omani käytin siellä ja oli kohtuu hintainen ja toimii. Siellä poksissa on vissiin kaksipuoleinen piirilevy jossa on useita juotoksia ja kaikki kuulemma kannattaa käydä läpi kun kerran sen laatikon avaa.
- vee-70
Järvenpäässä on myös korjaamo, joka kertoo erikoistuneensa näihin juttuihin. Juuri tuo ABS-yksikkö on kuulemma tavallisin vika. Korjaus ei paljoa maksa. Kokemusta on.
- Avuton1234
Minkäs niminen nyt olis tarvetta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279