Luetteko yhden kerrallaan vai monta yhtäaikaa?

vai monta yhtäaikaa?

Luetteko siis aina yhden kirjan kerrallaan loppuun ja sitten vasta uuden, vai onko teillä monta kirjaa yhtä aikaa kesken? Itse luen aina yhden kerrallaan loppuun, enkä ole voinut edes kuvitella että lukisin montaa yhtä aikaa! Siinähän menee juonet sekaisin, mieluiten keskittyy yhteen hyvin ja kunnolla.

Oikeastaan kysyn siksi, koska olen viime aikoina tullut lukeneeksi useammankin kirjailijan haastattelun, joissa he mm. riikka pulkkinen kertoo että hänellä on aina monta kirjaa yhtä aikaa kesken. Minua tämä ihmetyttää kovin, luulisi että kirjailijoille olisi nimenomaan tärkeää keskittyä kunnolla aina yhteen kirjaan kerralla. Kun on lisäksi vielä omakin kirja kirjoitettavana, niin siinähän menee munat ja kanat ihan sekaisin.

3

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Neule-

Minulla on aina kirja mukana laukussa bussimatkoilla ja odotellessa luettavaksi. Kotona tulee sitten luettua jotain tiiliskiveä. Luen myös muilla kielillä kuin äidinkielelläni, mutta aina se ei tunnu niin rentouttavalta, niin on kiva, että voi lukea omaa äidinkieltään myös vaikka olisi jokin pitkä vieraskielinen kirja kesken. Koskaan en ole huomannut, että juonet menisivät sekaisin. Tuohon vaikuttaa varmasti sekin, että tulee valittua ne samaan aikaan luettavat kirjat varsin erilaisiksi. Ei tule valittua liian samanlaista juonta/tyyliä, kun toisen kirjan aloittamiseen voi olla syynä se, ettei kesken oleva kirja kiinnosta juuri sillä hetkellä.

• amarantin

Jos lukee useampia kirjoja samoihin aikoihin, niiden jännittävyys saattaa jopa kasvaa kumulatiivisesti. Yksi kiero yhdistelmä on Saatana saapuu Moskovaan ja Illuminatus! -trilogia. Kun sulki viimeisenkin kirjan kannen, pää oli aivan sekaisin. Fnord.

• adtfrioypu'

Luen yleensä yhtä "pääkirjaa" kerrallaan, mutta saatan lukaista sen ollessa kesken jotain joutavampaa nopeammin luettavaa, ja yleensä luen sivussa myös jotain ranskankielistä, jota luen hitaammin (aina ei jaksa tarkistella sanakirjasta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      247
      2362
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1551
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1436
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1295
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      23
      1052
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      922
    7. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      15
      899
    8. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      826
    9. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      782
    10. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      62
      771
    Aihe