FAIRLANE 30 TAI 29 TARGA.

mr zx

Onko kokekemuksia?
-Etsin HYVÄKUNTOISTA 95-2000 mallia.
-Vai onko vastaavia vaihtoehtoja muilla
valmistajilla?

23

5888

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Targa 27

      Voin vastata vain Targan puolesta. Minusta veneen
      käyttötarkoitus ratkaisee, Targa on
      parhaimmillaan yhdysveneenä, jolla pääsee
      kulkemaan kaikessa kelissä turvallisesti.
      Veneeseen on helppo lastata paljonkin tavaraa ja
      kansilla liikkuminen on hyvin turvallista. Veneen
      käsittely eteenkin ulko-ohjaamosta on satama
      manoovereissa helppoa. Targalla (29) retkeilee 3-
      4 henkilöä mukavasti, mutta mikään uiva kesämökki
      Targa ei ole. Targat ovat nopeita ja pitkätkin
      ajot sujuvat kuljettajaa rasittamatta.
      Omassa käytösämme Targa on yhdysveneenä
      kotisataman ja mökin välillä ja veneellä
      retkeillään yhtäjaksoisesti 2-3 vko lomalla.
      Targaa voi suositella em. käyttötarkoitukseen.

      • chrisu

        Ei Fairline TArgassa ole kuin ulko-ohjaamo, koska
        se on daycruiser.


      • mr zx

        Kiitos vastuksestasi siltikin.


      • mr zx
        chrisu kirjoitti:

        Ei Fairline TArgassa ole kuin ulko-ohjaamo, koska
        se on daycruiser.

        Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
        daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
        Joka tapuksessa jokaisella on omat
        käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
        viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
        varmaan menee kevyesti.


      • iroc-z

        Targa 30 on pienin Fairline, ennen 29. 27 on siis
        joku hihasta veto.


      • iroc-z
        mr zx kirjoitti:

        Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
        daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
        Joka tapuksessa jokaisella on omat
        käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
        viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
        varmaan menee kevyesti.

        mid-cabin malli eli wc, pentry ja perheelle
        nukkumapaikat. Siinä mielessä ei dc. Ehkä
        edellinen tyyppi tarkoitti dc:llä avo-ohjaamoa,
        koska targa27 höpisi ulko ja sisäohjaamoista.


      • Ihmetellä täytyy

        kun niin pöljällä sakilla ettei tiedä missä
        veneensä ohjaamo on, on laittaa siihen satoja
        tonneja. Kristuksen vittu. Olis varainsiirron
        aika puoilimielisiltä urakkamiehiltä
        ajattelevelle kansalle. Huuhhuh. Ei tässä maassa
        kyllä aivopääoma ja fygy ajaudu samoihin
        osoitteisiin. Entistä varmempi sa olla siitä kun
        tätä palstaa lukee.


      • MrMinit

        onks tää jotain sikailua


      • Dumbom
        Ihmetellä täytyy kirjoitti:

        kun niin pöljällä sakilla ettei tiedä missä
        veneensä ohjaamo on, on laittaa siihen satoja
        tonneja. Kristuksen vittu. Olis varainsiirron
        aika puoilimielisiltä urakkamiehiltä
        ajattelevelle kansalle. Huuhhuh. Ei tässä maassa
        kyllä aivopääoma ja fygy ajaudu samoihin
        osoitteisiin. Entistä varmempi sa olla siitä kun
        tätä palstaa lukee.

        Et nyt tainnut ymmärtää asianlaitaa ihan!
        Kyllä kaverit kertoi asiansa ihan oikein, kyse
        oli vain eri veneistä!


      • Saimaan rannoilla yöpyvä
        mr zx kirjoitti:

        Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
        daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
        Joka tapuksessa jokaisella on omat
        käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
        viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
        varmaan menee kevyesti.

        Vaikka esim. Fairline 30 on 3,10 leveä niin siinä
        ei ole ateriointia varten kiinteätä istuinryhmää
        pöytineen keskellä eli pöytä on v:n mallinen
        edessä eli siis mahdollisessa yöpymistapauksessa
        täytyy toimia pienveneen tapaan eli laittaa
        täyttöpalat kehiin ja laskea pöytä alas. Auta
        armias, jos joku vielä silloin haluaisi istua
        iltaa. Riitahan siitä syntyisi eli ei mikään
        tuolla systeemillä varustettu mikään mukava
        yöpymisvene. Eli daycruiser nimenomaan.
        Helsingin veneet vedessä näyttelyssä elokuussa oli
        kyllä toisenlaisiakin ratkaisuja. Cruiserissa ja
        Sea Raysa oli kummassakin veneen keskellä kunnon
        istuinryhmä ja siitä huolimatta edessä kunnon iso
        vuode kahdelle.
        Cruisers oli Fairline 30:n mittainen (vertasin
        mittoja kotonani aika tarkkaan), Sea Ray
        puolestaan 20cm kapeampi. Merkillepantavaa oli
        myös se, että kun Fairline on kahdella koneella
        niin Sea Rayn ja Cruisersin saa yhdelläkin
        dieselillä kulkemaan mukavasti. Sain kopion
        venetestissä, jossa Cruisers menee yhdellä Volvon
        dieselillä sellaiset 35 solmua, mikä ainakin omiin
        tarpeisiini riittää mainiosti ja polttoaineen
        kulutus jää alhaisemmaksi kuin kahdella
        moottorilla.
        Muutenkin jäi sellainen mielikuva, että nuo kaksi
        amerikkalaista venevaihtoehtoa pesevät Targan.
        Tosin sisällä olen Targoissa ollut vain uudessa
        43:ssa sekä käytetyssä 29:ssä, en siis uudessa
        30:ssä, koska se ei ollut Helsingissä esillä viime
        talvena eikä tänä kesänä ja muualla en ole
        venenäyttelyissä käynytkään.
        Erityisen mukava on huomata, että säilytystilat
        ovat lisääntyneet huomattavasti sitten kahdeksan
        kymmentä luvun. Taitaa olla niin, että tuossa
        kokoluokassa amerikkalaisissa veneissä on saman
        verran tilaa kuin mitä St.Tropezissa oli. Siis
        säilytys- ja käyttötilaa, ei sitä turhaa
        hukkalattiapinta-alaa.


    • iroc-z

      Käykö 2001? Uivassa 2 mielenkiint.uutuut.
      Cruisers 2870 ja Sea Ray 280, kumpikin yli 9 m.
      Molemmat kivempia ja laadukkaampia kuin Targa.
      Näin talvella esittelypelit varmasti edukkaaseen
      hintaankin.

    • iroc-z

      Käykö 2001? Uivassa 2 mielenkiint.uutuut.
      Cruisers 2870 ja Sea Ray 280, kumpikin yli 9 m.
      Molemmat kivempia ja laadukkaampia kuin Targa.
      Näin talvella esittelypelit varmasti edukkaaseen
      hintaankin.

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      osta Aquador niin voit ajaa sisällä.
      Fairline Targa on yhtä perseestä kuin avoauto,
      joutuu olemaan ulkona. Hyi vittu.

      • mr zx

        HYI V... EIHÄN KUKAAN HALUA KESÄÄ SISÄLLÄ VIETTÄÄ.
        KOPPIVENE ON KUIN FARKKU AUTO ELI PERSOONATON
        JA MASSAAN HÄVIÄVÄ.
        Aquador on MIELESTÄNI paljon huononmpi kuin
        FAIRLANE.
        Eihän moossea voi jaguariin verrata.


      • iroc-z
        mr zx kirjoitti:

        HYI V... EIHÄN KUKAAN HALUA KESÄÄ SISÄLLÄ VIETTÄÄ.
        KOPPIVENE ON KUIN FARKKU AUTO ELI PERSOONATON
        JA MASSAAN HÄVIÄVÄ.
        Aquador on MIELESTÄNI paljon huononmpi kuin
        FAIRLANE.
        Eihän moossea voi jaguariin verrata.

        Aquador on liian leveä ja litteä veneeksi.
        Varmaan huono ajaa.


      • Fairline
        iroc-z kirjoitti:

        Aquador on liian leveä ja litteä veneeksi.
        Varmaan huono ajaa.

        Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
        termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
        Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
        sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
        uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
        kaukaa!

        Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
        Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
        tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
        Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
        vielä enemmän kyseisestä merkistä.


      • Italia sempre
        Fairline kirjoitti:

        Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
        termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
        Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
        sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
        uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
        kaukaa!

        Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
        Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
        tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
        Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
        vielä enemmän kyseisestä merkistä.

        Sea Line on hyvä, samoin Sunseeker. Sen sijaan
        Fairline ja Princess aika onnettomia
        englantilaisista. Huonot ajo-ominaisuudet ja
        todellakin halvanoloinen sisustus.
        Pershing on paras.


      • Italia sempre
        Fairline kirjoitti:

        Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
        termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
        Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
        sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
        uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
        kaukaa!

        Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
        Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
        tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
        Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
        vielä enemmän kyseisestä merkistä.

        miten niin uusia ei ole myynnissä kohtuuhinnalla?
        Ehkäpä kohtuuhintasi on väärä.


      • Fairline
        Italia sempre kirjoitti:

        miten niin uusia ei ole myynnissä kohtuuhinnalla?
        Ehkäpä kohtuuhintasi on väärä.

        Ei missään lukenut että olisin ostamassa aivan
        uutta venettä, vaan käytettyä, eli perheellemme
        uutta.


      • mr zx
        Fairline kirjoitti:

        Ei missään lukenut että olisin ostamassa aivan
        uutta venettä, vaan käytettyä, eli perheellemme
        uutta.

        Puotilassa rk importilla on myynissä 99
        FL targa29.
        Kävin itse tsekkaamassa.Harkinnan arvoinen fl.


      • Fairline
        mr zx kirjoitti:

        Puotilassa rk importilla on myynissä 99
        FL targa29.
        Kävin itse tsekkaamassa.Harkinnan arvoinen fl.

        siis mikä on paatin hinta?


      • mr zx
        Fairline kirjoitti:

        siis mikä on paatin hinta?

        PYYNTÖ OLI 825 000mk ja ajettu muistaakseni 200h.


      • iroc-z
        mr zx kirjoitti:

        PYYNTÖ OLI 825 000mk ja ajettu muistaakseni 200h.

        On tosi sika kallis, kun ottaa ajotunnitkin
        huomioon.
        Mutta eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan se
        joka maksaa.
        Muuten, sama vene oli vuosi sitten
        (elokuu 2000) Helmarinilla pyynnillä 795000,- ja
        silloin sillä oli ajettu paljon vähemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe