Onko kokekemuksia?
-Etsin HYVÄKUNTOISTA 95-2000 mallia.
-Vai onko vastaavia vaihtoehtoja muilla
valmistajilla?
FAIRLANE 30 TAI 29 TARGA.
23
5888
Vastaukset
- Targa 27
Voin vastata vain Targan puolesta. Minusta veneen
käyttötarkoitus ratkaisee, Targa on
parhaimmillaan yhdysveneenä, jolla pääsee
kulkemaan kaikessa kelissä turvallisesti.
Veneeseen on helppo lastata paljonkin tavaraa ja
kansilla liikkuminen on hyvin turvallista. Veneen
käsittely eteenkin ulko-ohjaamosta on satama
manoovereissa helppoa. Targalla (29) retkeilee 3-
4 henkilöä mukavasti, mutta mikään uiva kesämökki
Targa ei ole. Targat ovat nopeita ja pitkätkin
ajot sujuvat kuljettajaa rasittamatta.
Omassa käytösämme Targa on yhdysveneenä
kotisataman ja mökin välillä ja veneellä
retkeillään yhtäjaksoisesti 2-3 vko lomalla.
Targaa voi suositella em. käyttötarkoitukseen.- chrisu
Ei Fairline TArgassa ole kuin ulko-ohjaamo, koska
se on daycruiser. - mr zx
Kiitos vastuksestasi siltikin.
- mr zx
chrisu kirjoitti:
Ei Fairline TArgassa ole kuin ulko-ohjaamo, koska
se on daycruiser.Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
Joka tapuksessa jokaisella on omat
käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
varmaan menee kevyesti. - iroc-z
Targa 30 on pienin Fairline, ennen 29. 27 on siis
joku hihasta veto. - iroc-z
mr zx kirjoitti:
Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
Joka tapuksessa jokaisella on omat
käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
varmaan menee kevyesti.mid-cabin malli eli wc, pentry ja perheelle
nukkumapaikat. Siinä mielessä ei dc. Ehkä
edellinen tyyppi tarkoitti dc:llä avo-ohjaamoa,
koska targa27 höpisi ulko ja sisäohjaamoista. - Ihmetellä täytyy
kun niin pöljällä sakilla ettei tiedä missä
veneensä ohjaamo on, on laittaa siihen satoja
tonneja. Kristuksen vittu. Olis varainsiirron
aika puoilimielisiltä urakkamiehiltä
ajattelevelle kansalle. Huuhhuh. Ei tässä maassa
kyllä aivopääoma ja fygy ajaudu samoihin
osoitteisiin. Entistä varmempi sa olla siitä kun
tätä palstaa lukee. - MrMinit
onks tää jotain sikailua
- Dumbom
Ihmetellä täytyy kirjoitti:
kun niin pöljällä sakilla ettei tiedä missä
veneensä ohjaamo on, on laittaa siihen satoja
tonneja. Kristuksen vittu. Olis varainsiirron
aika puoilimielisiltä urakkamiehiltä
ajattelevelle kansalle. Huuhhuh. Ei tässä maassa
kyllä aivopääoma ja fygy ajaudu samoihin
osoitteisiin. Entistä varmempi sa olla siitä kun
tätä palstaa lukee.Et nyt tainnut ymmärtää asianlaitaa ihan!
Kyllä kaverit kertoi asiansa ihan oikein, kyse
oli vain eri veneistä! - Saimaan rannoilla yöpyvä
mr zx kirjoitti:
Voiko tämän kokoluokan venettä enää kutsua
daycruiserksi vaikka siinä avo-ohjaamo onkin?
Joka tapuksessa jokaisella on omat
käyttötarkoituksensa,en itsekkään meinaa siinä
viikkoja asua jos sen hankin.Mutta viikonloput
varmaan menee kevyesti.Vaikka esim. Fairline 30 on 3,10 leveä niin siinä
ei ole ateriointia varten kiinteätä istuinryhmää
pöytineen keskellä eli pöytä on v:n mallinen
edessä eli siis mahdollisessa yöpymistapauksessa
täytyy toimia pienveneen tapaan eli laittaa
täyttöpalat kehiin ja laskea pöytä alas. Auta
armias, jos joku vielä silloin haluaisi istua
iltaa. Riitahan siitä syntyisi eli ei mikään
tuolla systeemillä varustettu mikään mukava
yöpymisvene. Eli daycruiser nimenomaan.
Helsingin veneet vedessä näyttelyssä elokuussa oli
kyllä toisenlaisiakin ratkaisuja. Cruiserissa ja
Sea Raysa oli kummassakin veneen keskellä kunnon
istuinryhmä ja siitä huolimatta edessä kunnon iso
vuode kahdelle.
Cruisers oli Fairline 30:n mittainen (vertasin
mittoja kotonani aika tarkkaan), Sea Ray
puolestaan 20cm kapeampi. Merkillepantavaa oli
myös se, että kun Fairline on kahdella koneella
niin Sea Rayn ja Cruisersin saa yhdelläkin
dieselillä kulkemaan mukavasti. Sain kopion
venetestissä, jossa Cruisers menee yhdellä Volvon
dieselillä sellaiset 35 solmua, mikä ainakin omiin
tarpeisiini riittää mainiosti ja polttoaineen
kulutus jää alhaisemmaksi kuin kahdella
moottorilla.
Muutenkin jäi sellainen mielikuva, että nuo kaksi
amerikkalaista venevaihtoehtoa pesevät Targan.
Tosin sisällä olen Targoissa ollut vain uudessa
43:ssa sekä käytetyssä 29:ssä, en siis uudessa
30:ssä, koska se ei ollut Helsingissä esillä viime
talvena eikä tänä kesänä ja muualla en ole
venenäyttelyissä käynytkään.
Erityisen mukava on huomata, että säilytystilat
ovat lisääntyneet huomattavasti sitten kahdeksan
kymmentä luvun. Taitaa olla niin, että tuossa
kokoluokassa amerikkalaisissa veneissä on saman
verran tilaa kuin mitä St.Tropezissa oli. Siis
säilytys- ja käyttötilaa, ei sitä turhaa
hukkalattiapinta-alaa.
- iroc-z
Käykö 2001? Uivassa 2 mielenkiint.uutuut.
Cruisers 2870 ja Sea Ray 280, kumpikin yli 9 m.
Molemmat kivempia ja laadukkaampia kuin Targa.
Näin talvella esittelypelit varmasti edukkaaseen
hintaankin. - iroc-z
Käykö 2001? Uivassa 2 mielenkiint.uutuut.
Cruisers 2870 ja Sea Ray 280, kumpikin yli 9 m.
Molemmat kivempia ja laadukkaampia kuin Targa.
Näin talvella esittelypelit varmasti edukkaaseen
hintaankin. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
osta Aquador niin voit ajaa sisällä.
Fairline Targa on yhtä perseestä kuin avoauto,
joutuu olemaan ulkona. Hyi vittu.- mr zx
HYI V... EIHÄN KUKAAN HALUA KESÄÄ SISÄLLÄ VIETTÄÄ.
KOPPIVENE ON KUIN FARKKU AUTO ELI PERSOONATON
JA MASSAAN HÄVIÄVÄ.
Aquador on MIELESTÄNI paljon huononmpi kuin
FAIRLANE.
Eihän moossea voi jaguariin verrata. - iroc-z
mr zx kirjoitti:
HYI V... EIHÄN KUKAAN HALUA KESÄÄ SISÄLLÄ VIETTÄÄ.
KOPPIVENE ON KUIN FARKKU AUTO ELI PERSOONATON
JA MASSAAN HÄVIÄVÄ.
Aquador on MIELESTÄNI paljon huononmpi kuin
FAIRLANE.
Eihän moossea voi jaguariin verrata.Aquador on liian leveä ja litteä veneeksi.
Varmaan huono ajaa. - Fairline
iroc-z kirjoitti:
Aquador on liian leveä ja litteä veneeksi.
Varmaan huono ajaa.Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
kaukaa!
Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
vielä enemmän kyseisestä merkistä. - Italia sempre
Fairline kirjoitti:
Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
kaukaa!
Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
vielä enemmän kyseisestä merkistä.Sea Line on hyvä, samoin Sunseeker. Sen sijaan
Fairline ja Princess aika onnettomia
englantilaisista. Huonot ajo-ominaisuudet ja
todellakin halvanoloinen sisustus.
Pershing on paras. - Italia sempre
Fairline kirjoitti:
Mukavaa huomata että muutkin käyttävät tätä
termiä koppivene, ja eivät myöskään pidä niistä.
Olen aivan samaa mieltä, että miksi olla kesät
sisällä veneessä kun ei ole pakko. Olen ostamassa
uutta venettä ja kaikki koppiveneet kierrän ja
kaukaa!
Fairline on erittäin laadukas ja toimiva vene.
Itsellänikin Fairline on listalla, mutta niitä ei
tunnu olevan myynnissä, ainakaan kohtuuhinnalla.
Ihan vastaava vene on myös Sealine. Pidän itse
vielä enemmän kyseisestä merkistä.miten niin uusia ei ole myynnissä kohtuuhinnalla?
Ehkäpä kohtuuhintasi on väärä. - Fairline
Italia sempre kirjoitti:
miten niin uusia ei ole myynnissä kohtuuhinnalla?
Ehkäpä kohtuuhintasi on väärä.Ei missään lukenut että olisin ostamassa aivan
uutta venettä, vaan käytettyä, eli perheellemme
uutta. - mr zx
Fairline kirjoitti:
Ei missään lukenut että olisin ostamassa aivan
uutta venettä, vaan käytettyä, eli perheellemme
uutta.Puotilassa rk importilla on myynissä 99
FL targa29.
Kävin itse tsekkaamassa.Harkinnan arvoinen fl. - Fairline
mr zx kirjoitti:
Puotilassa rk importilla on myynissä 99
FL targa29.
Kävin itse tsekkaamassa.Harkinnan arvoinen fl.siis mikä on paatin hinta?
- mr zx
Fairline kirjoitti:
siis mikä on paatin hinta?
PYYNTÖ OLI 825 000mk ja ajettu muistaakseni 200h.
- iroc-z
mr zx kirjoitti:
PYYNTÖ OLI 825 000mk ja ajettu muistaakseni 200h.
On tosi sika kallis, kun ottaa ajotunnitkin
huomioon.
Mutta eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan se
joka maksaa.
Muuten, sama vene oli vuosi sitten
(elokuu 2000) Helmarinilla pyynnillä 795000,- ja
silloin sillä oli ajettu paljon vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275