Millaisia kokemuksia teillä on mönkijöistä lumitöissä? Pari kertaa olen nähnyt ilmeisesti mönkijätraktorin Helsingin keskustassa lumitöissä ja ainakaan siellä se ei kovin tehokkaalta näyttänyt. Johtuen paljon painetusta lumesta.
Tilanne saattaisi olla toinen täällä vihdin/lohjan alueella kun lunta ei niin paljon ehdittäisi tallomaan. Kannattaako siis mönkijä ostaa lumitöiden kannalta vai pitääkö satsata se 30 000 euroa enemmän kunnon peliin kuten kramer tai avant.
Mönkijä lumitöissä
26
12571
Vastaukset
- **
Kun lunta tulee reilummin, kyllä siinä pitäis olla etukuormaaja ja kauha. Tuossa naapuriyhtiössä kaveri teki mönkkärillä jossa pelkkä puskulevy ja kyllä siinä alkoi piha pienentyyn kun lumi ei meinannut sopia enään mihinkään. Vaikka kyllä näihin mönkkäreihinkin on saatavilla jonkinlaisia etukuormaajavirityksiä. Myös pakin kytkeminen näytti olevan aika hankalaa ja sitä kautta homma oli aika hidasta.
- &/()
Ostaa Kramer tai Wille tms. Avant on monitoimikone, joka ei kunnolla sovellu mihinkään, mutta huononpäiväisesti kaikkeen. Usein näkee, että lumityöt tehdään avolavalla, jonka edessä aura. Sillähän saa vain lykittyä lunta paikasta toiseen, mutta ei nosteltua kasoihin, silloin kun tilanne vaatii, niinkuin usein vaatii. Hyvä peli on myös lapio ja kola, jos niille löytyy käyttäjiä. Usein pihat on varsinkin uudemmisa taloissa aika pieniä ja sokkeloisia, ja siten koneilla hankalasti työstettäviä. Sen johdosta koneilla tehtynä keväällä on paljon konetyön johdosta syntyneitä vaurioita. Kyllähän huoltoliike niistä vaurioista vastaa, mutta käytännössä, jos asioista ei huolehdita, taloyhtiö voi jäädä vaurioiden korjausten maksumieheksi.
- Paikkansa kullakin
Pitää paikkansa, että Avant on monitoimikone mutta mielestäni siinä on myös sen vahvuus. Monissa pihoiss on niin ahtaat paikat, ettei Wille tai Krameri oikein taivu ja käsitöitä pitäisi tehdä enemmän. Avantin monitoimikoneessa hydraulinen puskulevy, kauha, linko ja hiekoitin niin paljon saa aikaiseksi. Markettien pysäköintialueille ei toki tulisi mieleenikään lähteä. Jos ajatellaan hintatasoa niin rungon hinta on tieliikennemönkkärin luokkaa (ei isoimmat) ja nuo työkalut päälle. Sanoisin, että sopiva kone ahtaisiin pihoihin.
- lumikko.............
Niin kuin täällä on jo kommentoitu, niin mönkkärin puutteita on kauhan puuttuminen. Jossakin vaiheessa lunta pitää siirtää paikasta toiseen tai kasata suurempiin kasoihin. Hauskaa puuhaa mönkkärillä auraaminen on, jos kyseessä ei ole ammattimainen toiminta. Itse olen auraillut harrastukseeni liittyvässä kiinteistössä lunta hondan mönkkärillä. Tien auraaminen on ihan helppoa, mutta pihapiirissä tulee yleensä ongelmia. Meillä on myös iso luistinrata, joka aurataan jäälle. Sen auraaminen mönkkärille onnistuu ja sitä saa painaa oikein vauhdilla.
- kiint.palvelu (hki)
itse ostin kiinteistöpalvelu yritykseeni 2 wille (wille 655c ja wille 455b) merkkistä traktoria kaikilla lisälaitteilla.
ja kyllä nyt lumityöt onnistuvat kun on uutta kalustoa. - huoltoyrittäjä espoo
kiint.palvelu (hki) kirjoitti:
itse ostin kiinteistöpalvelu yritykseeni 2 wille (wille 655c ja wille 455b) merkkistä traktoria kaikilla lisälaitteilla.
ja kyllä nyt lumityöt onnistuvat kun on uutta kalustoa.joopa... itselläni on myös uusittua kalustoa 2 lundbergia ja vaihdoin myös vanhan lm tracin wille 455b:hen. kyllä se vaan niin on että parhaalla kalustolla on mukava tehdä töitä
- jeppe3333
huoltoyrittäjä espoo kirjoitti:
joopa... itselläni on myös uusittua kalustoa 2 lundbergia ja vaihdoin myös vanhan lm tracin wille 455b:hen. kyllä se vaan niin on että parhaalla kalustolla on mukava tehdä töitä
Ei ihan halpoja työkoneita noi Willet ole.. tosin ovat kyllä parhaita. Kramerit aika jonkin verran edullisimpia. Käytettyjä hyväkuntoisia Willejä on aika vaikea löytyyä, kun taas kramereita löytää.
- Auramiäs
jeppe3333 kirjoitti:
Ei ihan halpoja työkoneita noi Willet ole.. tosin ovat kyllä parhaita. Kramerit aika jonkin verran edullisimpia. Käytettyjä hyväkuntoisia Willejä on aika vaikea löytyyä, kun taas kramereita löytää.
On tää kiinteistöhuoltohomma lähteny luistaan lapasesta konemarkkinoilla viimesen parin vuoden aikana, kun on nää halppismerkit löytäneet tännekkin.
Jos kattoo 5 vuotta takaperin, oli kaikilla wille, lmtrackki tahi lundberg, jokanen on linkkupeli hyvillä hydrauliikkakomponenteilla.
Nyt on tää kramer saanu jalansijaa aika pirusti, jo ihan halvan hintansa takia ja että sillä nyt työt saa hoidettua, vaikkakin se ei mitään mielekästä puuhaa sillä ole.
Omat ajokokemukset kraamerista (380, -06) n. 2500h / 1v.3kk, ovat päällisin puolin huonoja.
Deutzin kone on voimaton, ei jaksa ylläpitää vauhtia ollenkaan, vaan vauhti tippuu n 35km/h -> 15km/h ylämäissä, hydrauliikka ei luista mutta kone puutuu. Ei mikään ihme, vaparihan tuo on :/
Öljyjäähdytteisenä myöskään kyseinen laite ei lämpene, ei perskele sitten kirveelläkään, osasyynä tähän myös se, että motooriöljy kiertää ison cooleri kautta jatkuvasti, ja siinä ei ole termostaattia, eli pahvikikka syylärin eteen jo 5 keleillä. Myöskään lämmityslaite on taas jonkun järjenjättiläisen laittama, puhallimoottori on lattian päällä penkin alla ns ulkoilmassa ja lämmitysilmaputket kiertää lattian alta ulkoilmassa etuikkunalle (ohjaamon siis sisäpuolelle tulevat siis vielä), ja ilman puhallusteho on jotain niin heikkoa, ettei sillä saa kuin huurua vähän poistettua, jäätä ei tarvi niillä räppänöillä sulatella. Takaikkunalle kyllä käy sellainen puhuri, että siellä lämpenee, lämpö ei vaan ajaudu eteen ollenkaan... Ohjaamosta puuttuu myös ns. korvausilmaventtiili, eli ilma ei pääse mihinkään pois, eli lumisilla kengillä jos tuut sisään tahi lattia on märkä, niin tunnin saa pyyhkiä hanskoilla ikkunaan reikiä josta näkis jotakin.
Ajomukavuus on karsea, penkin jousitus on ihan ok, eli istuin ottaa töyssyt kivasti vastaan, mutta jousittamaton käsituki taas takaa sen, että hartiat on varmasti jumissa kun käsi liikkuu kokoajan ylös alas, vrt jakkaran liike ja käsinojan liikkumattomuus. Kuljettajan ajomukavuutta karsii myös erittäin paljon aivan järjettömän ärsyttävä ääni, ulvova kartaanivetonen laite jossa vaihdelaatikko suoraan kiinni takaperässä joka takaa sen, että yli tunnin lenkit on ajettava peltorin päässä, joka onkin helevetin kiva homma talven 30h auraussessioitten jälkeen.
No ajomukavuuteen nyt ei paljon muuta voi enää sanoa, kuin tosiaan että se ei lämpene, eikä siellä voi olla ilman peltoreita (alkuperänen radio on, noh, halpa radio..) ja kait siihen vois lisätä alkuperäiset työvalot, mitkä saa karsia katolta samantien kaapin nurkkaan, niillä ei tee yhtään mitään.
Huoltokohteista nyt voidaan sanoa sen verran, että öljynvaihdot passaa helposti, hytraalinesteet saa pihalle letkusta mikä menee pumpulle suoraan tankin alareunasta ja motooriölöt luukun takaa peräpuntista, ei paha rasti ollenkaan. Muutenkin huollot sujuu ihan ok, puomiston rasvaus helppoa ja kohteet hyvin käsillä. Ainiin, taka-akseliston rasvaus on erittäin vittumainen homma, vähintään kerran viikossa pitäs makoilla koneen rasvaamassa taka-akselia, että kallistus pelittää, ja jos tämän jättää tekemättä, hajoaa takaperästä holkki ja laitteesta tulee etuvetoinen, been there done that, ja ei ole halapa.
Taka-akseliin typerästä rasvauksesta päästäänkin ajo-ominaisuuksiin, sähkösesti kytkettävät napalukot KIIITOOOS, eikä mitää 45% omatoimilukkoja, jotka ei kyllä pelaa pätkän vertaa. Laitteen saa myöskin toodella herkästi ns. ristiriipuntaan, eli fillarit kaakkoon ja sisempi etupyörä penkkaa vasten ja jumissa on, jos soraa tms pehmeetä alla. Etu pyörä nousee niin paljon että sisempi takapyörä nousee ylös kun ei kallistus taka-akselissa enää riitä ja sit pyörät ruopasee ja eteneminen loppuu.
Pitkä stoori omista kokemuksista, ja tosiaan nyt talven ekat auraukset taas takana, ja mulla loppuu kuljettajana kärsivällisyys, hermo ja kroppa, ei vaan pysty, olen sentäs ajanut 3 willeä ns vaihtokuntoon jo ennen tätä, ja ei auta kuin muistella niitä aikoja.
Lyhyesti vielä Kramer 380
nostokyky, kantotyö esim haarukoilla auton purkaaminen
löpöpihi, pikkupörräyksillä ilman siirtymiä jotain 2-4l/h, mutta auratessa n 10l/h pitkillä siirtymillä kaasu auki
halpa
-äänekäs, sisälle ja ulos
-kylmä
-neliveto, lukot lähinnä
-moottori
-säilytystilan puute, esm lapion laittaminen käytännön mahdottomuus
-paljon ns. lastentautoje ts. huonoja teknillisä ratkaisuja, esim perän rasvaus, lisähydrauliikan puute, voimattumuus siirtymillä
part1! - Auramiäs
Auramiäs kirjoitti:
On tää kiinteistöhuoltohomma lähteny luistaan lapasesta konemarkkinoilla viimesen parin vuoden aikana, kun on nää halppismerkit löytäneet tännekkin.
Jos kattoo 5 vuotta takaperin, oli kaikilla wille, lmtrackki tahi lundberg, jokanen on linkkupeli hyvillä hydrauliikkakomponenteilla.
Nyt on tää kramer saanu jalansijaa aika pirusti, jo ihan halvan hintansa takia ja että sillä nyt työt saa hoidettua, vaikkakin se ei mitään mielekästä puuhaa sillä ole.
Omat ajokokemukset kraamerista (380, -06) n. 2500h / 1v.3kk, ovat päällisin puolin huonoja.
Deutzin kone on voimaton, ei jaksa ylläpitää vauhtia ollenkaan, vaan vauhti tippuu n 35km/h -> 15km/h ylämäissä, hydrauliikka ei luista mutta kone puutuu. Ei mikään ihme, vaparihan tuo on :/
Öljyjäähdytteisenä myöskään kyseinen laite ei lämpene, ei perskele sitten kirveelläkään, osasyynä tähän myös se, että motooriöljy kiertää ison cooleri kautta jatkuvasti, ja siinä ei ole termostaattia, eli pahvikikka syylärin eteen jo 5 keleillä. Myöskään lämmityslaite on taas jonkun järjenjättiläisen laittama, puhallimoottori on lattian päällä penkin alla ns ulkoilmassa ja lämmitysilmaputket kiertää lattian alta ulkoilmassa etuikkunalle (ohjaamon siis sisäpuolelle tulevat siis vielä), ja ilman puhallusteho on jotain niin heikkoa, ettei sillä saa kuin huurua vähän poistettua, jäätä ei tarvi niillä räppänöillä sulatella. Takaikkunalle kyllä käy sellainen puhuri, että siellä lämpenee, lämpö ei vaan ajaudu eteen ollenkaan... Ohjaamosta puuttuu myös ns. korvausilmaventtiili, eli ilma ei pääse mihinkään pois, eli lumisilla kengillä jos tuut sisään tahi lattia on märkä, niin tunnin saa pyyhkiä hanskoilla ikkunaan reikiä josta näkis jotakin.
Ajomukavuus on karsea, penkin jousitus on ihan ok, eli istuin ottaa töyssyt kivasti vastaan, mutta jousittamaton käsituki taas takaa sen, että hartiat on varmasti jumissa kun käsi liikkuu kokoajan ylös alas, vrt jakkaran liike ja käsinojan liikkumattomuus. Kuljettajan ajomukavuutta karsii myös erittäin paljon aivan järjettömän ärsyttävä ääni, ulvova kartaanivetonen laite jossa vaihdelaatikko suoraan kiinni takaperässä joka takaa sen, että yli tunnin lenkit on ajettava peltorin päässä, joka onkin helevetin kiva homma talven 30h auraussessioitten jälkeen.
No ajomukavuuteen nyt ei paljon muuta voi enää sanoa, kuin tosiaan että se ei lämpene, eikä siellä voi olla ilman peltoreita (alkuperänen radio on, noh, halpa radio..) ja kait siihen vois lisätä alkuperäiset työvalot, mitkä saa karsia katolta samantien kaapin nurkkaan, niillä ei tee yhtään mitään.
Huoltokohteista nyt voidaan sanoa sen verran, että öljynvaihdot passaa helposti, hytraalinesteet saa pihalle letkusta mikä menee pumpulle suoraan tankin alareunasta ja motooriölöt luukun takaa peräpuntista, ei paha rasti ollenkaan. Muutenkin huollot sujuu ihan ok, puomiston rasvaus helppoa ja kohteet hyvin käsillä. Ainiin, taka-akseliston rasvaus on erittäin vittumainen homma, vähintään kerran viikossa pitäs makoilla koneen rasvaamassa taka-akselia, että kallistus pelittää, ja jos tämän jättää tekemättä, hajoaa takaperästä holkki ja laitteesta tulee etuvetoinen, been there done that, ja ei ole halapa.
Taka-akseliin typerästä rasvauksesta päästäänkin ajo-ominaisuuksiin, sähkösesti kytkettävät napalukot KIIITOOOS, eikä mitää 45% omatoimilukkoja, jotka ei kyllä pelaa pätkän vertaa. Laitteen saa myöskin toodella herkästi ns. ristiriipuntaan, eli fillarit kaakkoon ja sisempi etupyörä penkkaa vasten ja jumissa on, jos soraa tms pehmeetä alla. Etu pyörä nousee niin paljon että sisempi takapyörä nousee ylös kun ei kallistus taka-akselissa enää riitä ja sit pyörät ruopasee ja eteneminen loppuu.
Pitkä stoori omista kokemuksista, ja tosiaan nyt talven ekat auraukset taas takana, ja mulla loppuu kuljettajana kärsivällisyys, hermo ja kroppa, ei vaan pysty, olen sentäs ajanut 3 willeä ns vaihtokuntoon jo ennen tätä, ja ei auta kuin muistella niitä aikoja.
Lyhyesti vielä Kramer 380
nostokyky, kantotyö esim haarukoilla auton purkaaminen
löpöpihi, pikkupörräyksillä ilman siirtymiä jotain 2-4l/h, mutta auratessa n 10l/h pitkillä siirtymillä kaasu auki
halpa
-äänekäs, sisälle ja ulos
-kylmä
-neliveto, lukot lähinnä
-moottori
-säilytystilan puute, esm lapion laittaminen käytännön mahdottomuus
-paljon ns. lastentautoje ts. huonoja teknillisä ratkaisuja, esim perän rasvaus, lisähydrauliikan puute, voimattumuus siirtymillä
part1!Jatkoa edelliseen, tulipas teekstiä.
Noh, ei tuu nyt muuta mieleen tuosta. Tarvii kirjotella lisää jos tulee mieleen, ja niin, työpaikka haussa, joku sellanen missä ei tartte raamerinpaskaan enää kavuta.
No willestä.
Laatukampe, kotimainen, linkku, toimiva neliveto, hyvät hydrauliikat, väsijäähy turbokone, hyvä näkyvyys, toimiva kuljettajan ergonomia, 50/50 painojakauma, laaja lisälaitevalikoima, paremmat maasto-ominaisuudet matalammalla maavaralla, mutta keskinivel antaa enemmän kallistusta myöten.
Huonoja puolia willessä on hankintahinta ja että polttoaine maistuu, n 10l/h. Toki turbokone vie aina, että jos raameriin saa solmun putkeen, voip olla että sitten rupeaa kans soppa maistumaan.
Hintapolitiikasta sen verran, että willessä peruskone (655) maksaa 110Ke ilman lisävarusteita yms tingelitangelia, ja kraamerin saa n.65Ke lisävarusteilla (aurat, hiekottimet ja kauha), niin kyllähän se totta on että omistajan näkökulmasta mietittynä raameri taloudellisempi, kun sama tuntivelotus molemmilla.
Näillä mennään, saa kysyä, ja osaan jotaki ehkä vastatakkin, ihan ajokokemustuntumalla. - Anonyymi
Auramiäs kirjoitti:
On tää kiinteistöhuoltohomma lähteny luistaan lapasesta konemarkkinoilla viimesen parin vuoden aikana, kun on nää halppismerkit löytäneet tännekkin.
Jos kattoo 5 vuotta takaperin, oli kaikilla wille, lmtrackki tahi lundberg, jokanen on linkkupeli hyvillä hydrauliikkakomponenteilla.
Nyt on tää kramer saanu jalansijaa aika pirusti, jo ihan halvan hintansa takia ja että sillä nyt työt saa hoidettua, vaikkakin se ei mitään mielekästä puuhaa sillä ole.
Omat ajokokemukset kraamerista (380, -06) n. 2500h / 1v.3kk, ovat päällisin puolin huonoja.
Deutzin kone on voimaton, ei jaksa ylläpitää vauhtia ollenkaan, vaan vauhti tippuu n 35km/h -> 15km/h ylämäissä, hydrauliikka ei luista mutta kone puutuu. Ei mikään ihme, vaparihan tuo on :/
Öljyjäähdytteisenä myöskään kyseinen laite ei lämpene, ei perskele sitten kirveelläkään, osasyynä tähän myös se, että motooriöljy kiertää ison cooleri kautta jatkuvasti, ja siinä ei ole termostaattia, eli pahvikikka syylärin eteen jo 5 keleillä. Myöskään lämmityslaite on taas jonkun järjenjättiläisen laittama, puhallimoottori on lattian päällä penkin alla ns ulkoilmassa ja lämmitysilmaputket kiertää lattian alta ulkoilmassa etuikkunalle (ohjaamon siis sisäpuolelle tulevat siis vielä), ja ilman puhallusteho on jotain niin heikkoa, ettei sillä saa kuin huurua vähän poistettua, jäätä ei tarvi niillä räppänöillä sulatella. Takaikkunalle kyllä käy sellainen puhuri, että siellä lämpenee, lämpö ei vaan ajaudu eteen ollenkaan... Ohjaamosta puuttuu myös ns. korvausilmaventtiili, eli ilma ei pääse mihinkään pois, eli lumisilla kengillä jos tuut sisään tahi lattia on märkä, niin tunnin saa pyyhkiä hanskoilla ikkunaan reikiä josta näkis jotakin.
Ajomukavuus on karsea, penkin jousitus on ihan ok, eli istuin ottaa töyssyt kivasti vastaan, mutta jousittamaton käsituki taas takaa sen, että hartiat on varmasti jumissa kun käsi liikkuu kokoajan ylös alas, vrt jakkaran liike ja käsinojan liikkumattomuus. Kuljettajan ajomukavuutta karsii myös erittäin paljon aivan järjettömän ärsyttävä ääni, ulvova kartaanivetonen laite jossa vaihdelaatikko suoraan kiinni takaperässä joka takaa sen, että yli tunnin lenkit on ajettava peltorin päässä, joka onkin helevetin kiva homma talven 30h auraussessioitten jälkeen.
No ajomukavuuteen nyt ei paljon muuta voi enää sanoa, kuin tosiaan että se ei lämpene, eikä siellä voi olla ilman peltoreita (alkuperänen radio on, noh, halpa radio..) ja kait siihen vois lisätä alkuperäiset työvalot, mitkä saa karsia katolta samantien kaapin nurkkaan, niillä ei tee yhtään mitään.
Huoltokohteista nyt voidaan sanoa sen verran, että öljynvaihdot passaa helposti, hytraalinesteet saa pihalle letkusta mikä menee pumpulle suoraan tankin alareunasta ja motooriölöt luukun takaa peräpuntista, ei paha rasti ollenkaan. Muutenkin huollot sujuu ihan ok, puomiston rasvaus helppoa ja kohteet hyvin käsillä. Ainiin, taka-akseliston rasvaus on erittäin vittumainen homma, vähintään kerran viikossa pitäs makoilla koneen rasvaamassa taka-akselia, että kallistus pelittää, ja jos tämän jättää tekemättä, hajoaa takaperästä holkki ja laitteesta tulee etuvetoinen, been there done that, ja ei ole halapa.
Taka-akseliin typerästä rasvauksesta päästäänkin ajo-ominaisuuksiin, sähkösesti kytkettävät napalukot KIIITOOOS, eikä mitää 45% omatoimilukkoja, jotka ei kyllä pelaa pätkän vertaa. Laitteen saa myöskin toodella herkästi ns. ristiriipuntaan, eli fillarit kaakkoon ja sisempi etupyörä penkkaa vasten ja jumissa on, jos soraa tms pehmeetä alla. Etu pyörä nousee niin paljon että sisempi takapyörä nousee ylös kun ei kallistus taka-akselissa enää riitä ja sit pyörät ruopasee ja eteneminen loppuu.
Pitkä stoori omista kokemuksista, ja tosiaan nyt talven ekat auraukset taas takana, ja mulla loppuu kuljettajana kärsivällisyys, hermo ja kroppa, ei vaan pysty, olen sentäs ajanut 3 willeä ns vaihtokuntoon jo ennen tätä, ja ei auta kuin muistella niitä aikoja.
Lyhyesti vielä Kramer 380
nostokyky, kantotyö esim haarukoilla auton purkaaminen
löpöpihi, pikkupörräyksillä ilman siirtymiä jotain 2-4l/h, mutta auratessa n 10l/h pitkillä siirtymillä kaasu auki
halpa
-äänekäs, sisälle ja ulos
-kylmä
-neliveto, lukot lähinnä
-moottori
-säilytystilan puute, esm lapion laittaminen käytännön mahdottomuus
-paljon ns. lastentautoje ts. huonoja teknillisä ratkaisuja, esim perän rasvaus, lisähydrauliikan puute, voimattumuus siirtymillä
part1!Mikä mönkijään tuli? Työsin lunta pihapiirissä Polaris 500 lla kun yllättäen kone sammui. Akussa kyllä virtaa, virtapuoli aivannpimeä eikä starttaa tietty.
- Mönkkärimies
Mönkijä on ok lisä vahvemman kaluston tueksi täällä ytimessä jossa on niin kapeita katuja ja pihoja, ettei välttämättä mahdu muulla kalustolla turvallisesti. Ensimmäiseksi koneeksi sinne kulmille kannattaa satsata willeen ym.
- kiint.palvelu (hki)
No maksoihan nuo willet aika paljon rahaa mutta pitkään ollaan haaveiltu ja vuosi sitten keväällä sain nuo willet ja kyllä kannatti satsata.
- huoltomieshki
kiint.palvelu (hki) kirjoitti:
No maksoihan nuo willet aika paljon rahaa mutta pitkään ollaan haaveiltu ja vuosi sitten keväällä sain nuo willet ja kyllä kannatti satsata.
Kyllähän sitä Willellä mieluiten ajelisi, mutta harvemmijn niitä pienemmillä huoltoyhtiöillä näkee.. uusia etenkään.
- huoltsikka töölö
huoltomieshki kirjoitti:
Kyllähän sitä Willellä mieluiten ajelisi, mutta harvemmijn niitä pienemmillä huoltoyhtiöillä näkee.. uusia etenkään.
meillä pomo sanoi että wille on liian köntys eikä se kykene lyömään holderia töissä joten turha ostos kuulemma. Meillä suositaan näköjään holderia
- tjespoo11
huoltsikka töölö kirjoitti:
meillä pomo sanoi että wille on liian köntys eikä se kykene lyömään holderia töissä joten turha ostos kuulemma. Meillä suositaan näköjään holderia
Itselläni ollut 2 kpl Holderia ja kyllä aika huonot kokemukset jäi. Kokoajan oli jotain vikaa joten kalliiksi tuli.. tosin kokonsa puolesta oli ihan hyviä joissain ahtaissa kohteissa.
- Ostajaehdokas
Miten ihan uusimmat Kramerit? Onko tullut parannuksia esim. Tuohon 2006 vm. Malliin?
- masava
Holderi on kallis ja aika turha laite.
Varsinkinjos siihen ei sitten hankita kaikia mahdolisia lisä laiteita mutta sitten 100 tonnia ei riitäkään.
Meillä virmassa Holderia käytetään lähinnä talvella lumi töissä muuten seisoo turhan panttina 2 talvea mennyt ja 550 tuntia mittarissa.
Toisaalta taas molemmat Willet on lähes joka viikoko jossakin käytössä.
Ja Holderin hinnalla saa kaksi hyvää Willeä ja työtä tulee tehtyä vähintään kolmin kertainen määrä sitten Holderiin nähden.
Lisäksi Hlderissa on PALJON pikku vikoja jo uutena joita ei sitten millään pystytä korjaamaan pois.
Esim. pysähtyy kesken ajon ilman mitään muuta eikä vikaa löydy .
Muutama kerta vähän työnnetty syrjään ja kerta hiukan vedetty muta kun joku aika meni lähti taas liikeelle mutta vikaa ei löytynyt , lämpöä ei ollut liikaa eikä öljyä puutunut joku sähkö vika tai tietokone.
Edelisessä Holderissa tietokone risasi jatkuvasti mutta pomo osti uuden kun sai Saksan matkan tehtaalle katsomaan miten Holdereita tehdään ja tietysti ilmaiset ryypyt. - Kyselyiässä
Millainen kone ja mllaiset renkaat sekä millaiset nastat? Siis yleensäottaen!
- krameristi1
Nyt kun kokemusta kertynyt viideltä vuodelta Kramereista, nyt alla uusin 480 Arctic Power, jolla tullut aurattua viime talvi ja maastossa, joissa mäkiä (öljyjalostamon erittäin jyrkkämäkiset säiliömäet) riittää, niin eipä voi väittää, että olisi kylmä laite, tai että voima loppuisi kesken.
Myös äänieristykseen on panostettu täysin toisella tapaa, kuin 2006 malliin, jollaisista myös kokemusta muutamalta vuodelta, vaan siinä mielessä silläkään ei ole niin väliä itselle, kun auraan aina Peltorin bluethoot suojaimet päässä, sillä musiikin ystävänä Spotifyn omat soittolistat soivat 24h... =)
Ihan uusimpia Willejä en ole ajanut, mutta tutut väittävät, että olisi parempi kuin Kramer ja uskon kyllä tuon, sillä onhan Kramer pikkasen muovisen ankea, vieläkin, vaan onhan sen oltava, kun on halpakin.
Se mikä Kramerissa jaksaa harmittaa kerta kerran jälkeen, on sähköinen "bänni", eli hydrauliikkalukot, jotka mielellään ilman minkäänlaista loogista toimintaa, jumittavat ja aina silloin on syytä olla lenkkiavaimet mukana, jos mielii saada lukot auki, kun paineet jäävät letkuihin ja tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Se mitä en Kramerista vaihtaisi, on sen ajettavuus aurauksessa, sillä osaavissa käsissä sen saa vaikka postimerkin päällä ympäri ja näkyvyys on korkealla istuen loistava.
Kiikkerähän se on painopisteensä vuoksi, eli mikään maastoajoneuvo se ei siinä mielessä ole, vaan kukapa sitä vuorenrinteitä auraa...
Varmasti on parempia ja huonompia laitteita, mutta henk.koht. pidän Kramerin 480 Arctic Power mallista. - huoltoyrittäjä
Äläpäs jauha paskaa yhdellä holderin hinnalla et saa kahta wille sen kertoo jo se minulla on firmassani käytössä 3 wille ja 1 holder ja tiedän aika tarkkaan hinnat olen pyytänyt tarjouksen willestä vaihdossa annan tuon holtsan 2 talvea ajettu. tiedän aikasen hyvin kummankin koneen ostohinnat uutena.
- Sivistynyt1
Toivottavasti huoltoyrittäjän kirjanpidon, ym. vst. hoitaa joku muu henkilö, koska ei näemmä tuo yksinkertainenkaan äidenkielellinen oikeinkirjoitus tunnu sujuvan...
- fffhhhgghhhggg
Sivistynyt1 kirjoitti:
Toivottavasti huoltoyrittäjän kirjanpidon, ym. vst. hoitaa joku muu henkilö, koska ei näemmä tuo yksinkertainenkaan äidenkielellinen oikeinkirjoitus tunnu sujuvan...
Ei siinä kirjanpidossa niinkään tarvitse oikeinkirjoitusta. Tilitoimisto hoitaa kirjanpidon, riittää kun keskittyy rahan tekemiseen. Hyvin toimii minulla. Sinullakin on hommasi, näpräillä oikeinkirjoituksen kanssa.
- Tyhmä myöskin
Huoltoyhtiön voi perustaa tyhmempikin vajakki. Silti on pian varaa ostaa 100 000 euron koneita pihaan. Toivottavasti huoloyrittäjä ei laadi ilmoitustaululle lappusia :)
- LuMiHoMiSsA
Mites Jcb linkkukoneet???
- Anonyymi
Kelpo vehkeitä mönkijät. Lunta saa vapaasti tulla taivaan täydeltä, huoltoyhtiöllämme on useita mönkijöitä joilla lumityöt hoituvat hyvin. Mönkijät ovat suosittuja ja talvisin lumisateella niitä näkee kymmnittäin eri puolilla Helsinkiä, kantakaupungista keskustaan. Hyvä laite.kaikenkaikkiaan, hommat hoituu.
- Anonyymi
Ehdottomasti kannattaa ostaa. Kyllä nuo laitteet ovat tehokkuutensa näyttäneet. Miten maalla asuva voi tietää pääkaupunkimme lumitöistö. Mönkijät ovat tehokkaita myös hiekannostossa sekä lehdenpoistossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758