Minulla on kolme kissaa, neljävuotias leikattu poika, kaksivuotias leikattu tyttö ja viisikuinen poika. Pienempi poju tuli meille pari kuukautta sitten, ja noin kuukausi sen tulon jälkeen on alkanut kaksivuotias tyttöni nirsoilla aivan mahdottomasti, mikään märkäruoka ei enää kelpaa, kuivamuona maistuu hyvin pienissä määrin. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Pennulla on muuten myös erittäin paha tapa käydä aikuisten kupeilla syömässä aikuisten raksuja, vaikka omassa kupissa olisikin (pentu)ruokaa jäljellä. Molemmat poikani ovat muuten aika kaikkiruokaisia, ainakaan vanhimmalle ei koskaan ole tullut vastaan mitään ruokaa, joka ei kelpaisi.
Mitähän minun kannattaisi tehdä tuolle tytölleni? Johtuuko yhtäkkiä alkanut nirsous uudesta pennusta? Olisi myös kiva kuulla, mitä kuivamuonaa (ja mikseipä märkäruokaakin) suosittelisitte kissoilleni, sekä aikuisten että pentujen ruokaa. Tähän mennessä olemme eläneet markettiruuilla, koska kotikylässäni ei ole eläinlääkäriä/eläinkauppaa, mutta tarvittaessa voin toki tehdä reissuja läheisimpään kaupunkiin.
Kuinka ruokkisin tätä kolmikkoa?
1
314
Vastaukset
- lizelette
Tuttu tilanne :) Minullakin kolme kissaa, mutta hieman eri järjestyksessä ja eri ikäisinä. Joka tapauksessa anna pennun syödä aikuistenkin ruokaa, koska enemmänhän kyse on kestääkö sen maha ja toisekseen , että syöhän se joka tapauksessa omaakin sapuskaa???
Kissat ovat todellakin tarkkoja asemastaan laumassa ja leikattuina vähän siltä väliltä kuka saa olla pomo ja kuka ei. Mutta kaksivuotias on kuin murkkuikäinen ja jää aika epävarmaan vaiheeseen omasta asemastaan, joten yksi keino niille on ryhtyä perfektionisteiksi. Ainakin meillä oma perfektionistimme saa siten tyydytyksen omassa paikassaan ja lauman pomojen eli meidän ihmisten huomion.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1264650Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv732683Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801695Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91176- 46896
- 66892
- 21873
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122853Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N68838Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50799