Musta nukka valkoisessa t-paidassa ?

manfromthemoon

Moikka !
Mulla on pieni ongelma kun ostin uuden t-paidan ja parin pesukerran jälkeen valkoiseen t-paitaan ilmestyi mustaa nukkaa joka puolelle.
Nukka näkyy ikävästi valkoista taustaa vasten, enkä oo sen takia paitaa käyttänyt vähään aikaan.
Onko muilla kokemusta samanlaisesta ongelmasta ? Jakakaa neuvoja ja auttakaa avutonta ! Miten saan nukan pois valkoisesta t-paidastani ?

Kuva paidasta ---> http://yfrog.com/4818112010046j

Kiitos kaikille vastanneille !

- Martian

4

6136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyykkärimuija

Pese vaatteet aina nurinpäin, näin mahdolliset muusta pyykistä irronneet nukat tarttuvat nurjalle puolelle.
      Pese aina valkoiset erikseen tai yhdessä hyvin vaaleiden vaatteiden kanssa, ja erillään mustista.
      Käytätkö mustaa hupparia, jonka alla se paita on ollut? Itse pesen kaikki vaatteet (en farkkuja) ennen ensimmäistäkin käyttökertaa, näin irtoavat kaikki ylimääräiset nukat.

Nyt vaan pari kertaa pesua valkoisten kanssa, konetta ei saa täyttää täyteen, ja vaikka ylimääräistä huuhtelua. Kyllä se siitä helpottaa.
      Sama homma, jos mustien housujen taskuun on jäänyt valkoinen nenäliina - kyllä sekin nöyhtä irtoaa ajan kanssa, mutta vaatii paljon vaivaa.

• Martian2

Kiitos vastauksesta !
        Joo nyt kun mietin taaksepäin niin olin tosiaan ostanut ihan uuden mustan hupparin ja sitä käytin kyseisen t-paidan kanssa :D
        Jep, ei muuta kuin t-paita uudestaan pesuun muutamat kerrat - vaaleiden vaatteiden kanssa .
        Kiitos vastauksesta vielä ! =)

• ilo olla avuksi
        Martian2 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta !
        Joo nyt kun mietin taaksepäin niin olin tosiaan ostanut ihan uuden mustan hupparin ja sitä käytin kyseisen t-paidan kanssa :D
        Jep, ei muuta kuin t-paita uudestaan pesuun muutamat kerrat - vaaleiden vaatteiden kanssa .
        Kiitos vastauksesta vielä ! =)

Joo, ei mitään, oma tytär sai nukkaa mustaan puseroon - harmaata, kun oli uusi harmaa huppari sen mustan teepparin päällä.

• Mustassa valkeaaaa

Auttaisiko mustan värinapin kanssa peseminen???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      104
      6684
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      370
      6264
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3123
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2604
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2256
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1814
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1673
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1395
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1350
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe