Minulla on melkein 3-vuotias tyttökisu ja perheeseen on tulossa kissanpentu. Sanomattakin selvää, että pentu syö erilaista ruokaa kuin vanhempi. Miten olisi järkevää ideoida esim. kuivaruoan kanssa? Minulla on aina kuppi tuossa lattialla, mutta olisi tyhmää antaa pelkkää pennunruokaa, kun toinen kissoista ei ole pentu. Onko jollain kokemusta tällaisesta järkestelystä?
Kiitoksia etukäteen :)
Ruokinnan suunnittelu
1
342
Vastaukset
- farkku
Ota säännölliset ruoka-ajat käyttöön.
Onko vanha kissasi leikattu? Meinaatko leikata tulevan pennun? Leikatut kissat syövät enemmän ja lihovat herkästi ellei niiden ruokintaa seurata. Molemmille kissoille on siis oltava omat ruuat.
Koska pentusi on pentu, sille syötetään laadukasta penturuokaa siihen asti, että se täyttää vuoden. Vanhemmalle kissalle anna sen omia raksuja. Jos leikkautat kissasi, sen ruoantarve pienenee.
ps. Jos leikkautat kissasi, syötä samaa ruokaa kuin aikaisemmin, mutta pienennä annoskokoja. Älä siis vaihda mihinkään "leikatun kissanruoka"an. Siinä on liian vähän rasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283436- 973206
- 763024
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim792991"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432225- 881992