Minulla on melkein 3-vuotias tyttökisu ja perheeseen on tulossa kissanpentu. Sanomattakin selvää, että pentu syö erilaista ruokaa kuin vanhempi. Miten olisi järkevää ideoida esim. kuivaruoan kanssa? Minulla on aina kuppi tuossa lattialla, mutta olisi tyhmää antaa pelkkää pennunruokaa, kun toinen kissoista ei ole pentu. Onko jollain kokemusta tällaisesta järkestelystä?
Kiitoksia etukäteen :)
Ruokinnan suunnittelu
1
380
Vastaukset 1
- farkku
Ota säännölliset ruoka-ajat käyttöön.
Onko vanha kissasi leikattu? Meinaatko leikata tulevan pennun? Leikatut kissat syövät enemmän ja lihovat herkästi ellei niiden ruokintaa seurata. Molemmille kissoille on siis oltava omat ruuat.
Koska pentusi on pentu, sille syötetään laadukasta penturuokaa siihen asti, että se täyttää vuoden. Vanhemmalle kissalle anna sen omia raksuja. Jos leikkautat kissasi, sen ruoantarve pienenee.
ps. Jos leikkautat kissasi, syötä samaa ruokaa kuin aikaisemmin, mutta pienennä annoskokoja. Älä siis vaihda mihinkään "leikatun kissanruoka"an. Siinä on liian vähän rasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???411967Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7101355- 1051108
- 103930
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88914- 66781
- 33672
Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku14568Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.76544- 78511