Potilaana siis Vento -94 1.8 66kW.
Ensimmäiset oireet havaittiin loppukesästä.
Pesin auton moottoritilan ja sen jälkeen Vento alkoi nykimään.
Nykiminen tapahtui, jos kaasupoljinta painoi "tavalliseen" tapaan.
Todella varovasti pystyi kiihdyttämään ilman nykimistä.
Nykäykset olivat teräviä ja lyhytaikaisia => siis vauhti ei kerennyt juurikaan hidastumaan nykäyksen aikana.
Nämä nykäykset hävisivät, kun bensapumpun rele irroitettiin ja laitettiin takaisin.
Nykyiset sammumiset taas sammuttavat auton kokonaan.
Sammuminen ilmenee yleensä jos rivakammin kurvailee oikealle. Mutkan jälkeen n. 50m ja auto sammuu.
Sammuessa öljynpaineen merkkivalo jää vilkkumaan ja latauksen merkkivalo palaa jatkuvasti.
Yleensä tässä vaiheessa kun virta-avaimesta käyttää virrat pois ja sen jälkeen starttaa, niin auto käynnistyy kiltisti.
Vaihdetut osat:
* bensapumpun rele
* sytytystulpat
* sytytyspääteaste
Oisko seuraavana vuorossa puolan vaihto?
Kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Nyt on sitten vielä ilmenny vika, jossa keskuslukitus aukaisee ovet satunnaisen ajan jälkeen.
Aukaisu ei siis välttämättä tapahdu tunnin aikana sulkemisen jälkeen.
Vaan voi tapahtua esim. yön aikana.
Vento sammuu oikealle kääntymisen jälkeen.
7
2141
Vastaukset
- vielä.,
Kun tulee tämä tilanne, "Mutkan jälkeen n. 50m ja auto sammuu.
Sammuessa öljynpaineen merkkivalo jää vilkkumaan ja latauksen merkkivalo palaa jatkuvasti." niin putoaako kierroslukumittari heti nollaan, vai sen mukaan miten kierokset putoavat?- Sammuilija
Sillä en ole tuota tajunnu tarkkailla.
Liikenteessä tulee yleensä vaistomaisesti mieleen se, että miten auto mahdollisimman nopeasti saataisiin jatkamaan matkantekoa =)
On näköjään tämmösissä vanhemmissakin autoissa jo aika mielenkiintosia vikoja.
Voishan tuossakin Ventossa olla jonkunlaista vikadiagnostiikkaa, mutta epäilen että huoltamo reissu tulis helposti maksamaan satasia.
Auton arvon huomioiden ja opintotuen suuruuden tuntien mielummin käyttäs vaikka vähän omaa aikaakin tuohon korjaukseen. - Kierrosta
Kierrokset putoavat nopeuden mukaan.
Miten tuo kierroslukumittarin toiminta vaikuttaa tähän ongelmaan.
Tai siis millä tavalla se helpottaa ongelman paikantamista? - pätkii
Kierrosta kirjoitti:
Kierrokset putoavat nopeuden mukaan.
Miten tuo kierroslukumittarin toiminta vaikuttaa tähän ongelmaan.
Tai siis millä tavalla se helpottaa ongelman paikantamista?”Kierrokset putoavat nopeuden mukaan.”Jos näin ei olisi, vaan heti nollaan ja öljynpaine valo syttyisi, olisi varmuudella latausvirta poikki. Tätä kautta voisi löytyä selitys selitys sammumiselle, mutta kohdallasi tämä ei ole mahdollista, koska lataus pelaa kun kierrokset eivät putoa heti.
- tutkintaa
pätkii kirjoitti:
”Kierrokset putoavat nopeuden mukaan.”Jos näin ei olisi, vaan heti nollaan ja öljynpaine valo syttyisi, olisi varmuudella latausvirta poikki. Tätä kautta voisi löytyä selitys selitys sammumiselle, mutta kohdallasi tämä ei ole mahdollista, koska lataus pelaa kun kierrokset eivät putoa heti.
Ehkäpä joku toinen voi hyötyä tuosta tiedosta.
Testailin parkkipaikka kurvailua ja vaikuttas siltä,
että sammumiseen vaaditaan myös riittävästi kierroksia.
Tein käsijarrukäännöksen aina samassa kohdassa suunnilleen samalla nopeudella, mutta eri vaihteilla.
1. & 2. vaihteilla auto sammui, mutta kolmosella en onnistunut sammuttamaan muutamalla yrityksellä.
Kolmosella kierroksia oli 1000 - 1300rpm.
Kysyin Laakkosen huollosta vinkkiä ja melko varmasti puola voidaan poissulkea.
Epäilyksen kohteena on nyt imusarjan ja ruiskuyksikön välinen tiiviste.
Pitänee jossain vaiheessa tutkailla..
Näillä pakkasilla vaan mieli tekis lämpimään sitä tutkimaan. - Makke-79
tutkintaa kirjoitti:
Ehkäpä joku toinen voi hyötyä tuosta tiedosta.
Testailin parkkipaikka kurvailua ja vaikuttas siltä,
että sammumiseen vaaditaan myös riittävästi kierroksia.
Tein käsijarrukäännöksen aina samassa kohdassa suunnilleen samalla nopeudella, mutta eri vaihteilla.
1. & 2. vaihteilla auto sammui, mutta kolmosella en onnistunut sammuttamaan muutamalla yrityksellä.
Kolmosella kierroksia oli 1000 - 1300rpm.
Kysyin Laakkosen huollosta vinkkiä ja melko varmasti puola voidaan poissulkea.
Epäilyksen kohteena on nyt imusarjan ja ruiskuyksikön välinen tiiviste.
Pitänee jossain vaiheessa tutkailla..
Näillä pakkasilla vaan mieli tekis lämpimään sitä tutkimaan.On taas aikaa vierähtäny...
Imusarjan heiluttelulla ei ollut vaikutusta tyhjäkäyntiin, joten tiiviste lienee ehjä.
Ajelin venton tuttavalle tutkittavaksi n. 150km matkan.
Matkan aikana auto sammui 5 kertaa.
Sammuminen saattaa tapahtua siis ilman mutkaakin.
Viimeinen sammuminen tapahtui mutkassa, jonka jälkeen 30min starttailun jälkeen kärry laitettiin hinaukseen.
Korjauspaikalla irroitettiin ruiskulle tuleva polttoaineletku ja todettiin polttoainetta tulevan, kun virta laitettiin päälle.
Letku kiinni ja starttaus ja auto käynnistyi ilman ongelmaa.
Auto lämpimään halliin oottamaan seuraavaa aamua.
Aamulla auto ei käynnistynyt millään.
Polttoainepumppu kyllä pyöri (hurisi) ja kipinä tuli tulpalle.
Polttoainesuodatin vaihdettiin, mutta ei vaikutusta (vanhakaan ei vaikuttanut likaiselta).
Lambdan johdon huomattiin olevan poikki, mutta sen korjauksella ei ollut vaikutusta (saattoi murtua tutkinnan aikana).
Polttoainepumppu purettiin näkyvillle (kansi irti) ja todettiin sen pumppaavan.
Jostain syystä vaikutti siltä, että välillä polttoaine tulisi paluuletkusta, eli pumppu pumppaisi väärään suuntaan?!?
Illalla iskettiin kamat kasaan ja startattiin ja kävi loistavasti.
Pihalla tyhjäkäyntiä 10min ja ei mitään ongelmaa.
Mutta kurvailujen yhteydessä sammui taasen.
Eli vika on edelleenkin olemassa.
- Makke-79
Polttoainepumpun vaihdon jälkeen vikaa ei ole enää esiintynyt.
Vielä ei ole ehditty vanhaa pumppua tutkimaan, että mikä siinä itseasiassa on rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1216872Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243777- 1862585
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2802463Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1962111Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.91825Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.3001800Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.1331366Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.271295- 701277