Paltamon sosiaalitoimisto

yh.äiti

Nyt on paltamossa asiat täysin päin peetä!Sosiaalitoimistossa töissä ihmisiä jotka eivät anna toimeentulotukea edes suuressa hädässä!Muutos on tultava!Koskaan en ole tavannut niin ihanaa ja sydämellistä ihmistä kuin ANITA MONTO,hän oli aikaisemmin paltamon sosiaalitoimistossa töissä ja suuri ikävä jäi hänen siirryttyä kajaaniin!Nykyiset työntekijät kai kuvittelevat rahan lähtevän omasta lompakostaan,eivät välitä eivätkä ymmärrä!

51

4157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Working glass hero!!

      Menkää saatana töehin, niin ei tarvi vinkua sossun euroja perkeleen kunnanelätit!!!!!

      • 25

        kun "työn sankari" on polleeta, vaikka ainut aikaansaannos on tehdä leivästä paskaa.


      • Working glass hero!!
        25 kirjoitti:

        kun "työn sankari" on polleeta, vaikka ainut aikaansaannos on tehdä leivästä paskaa.

        ...on kaikilla luusereilla puolestapuhuja! Hahhaa vittu mikä untamo!


      • nyt niin

        pölöjä on että töetä tekis jos sossusta (etelässä Fatta!) rahaa saa!


      • Työttömillekin euroj

        Mikä suunsoittaja,vittuilija sinä suurisuinen ketale luulet olevasi onko sinulla suunsoittajalla niitä hyviä työpaikkoja tarjolla,ilmoita HETI MUILLEKIN TYÖTTÖMILLE ja hyvien hyväpalkkaisten työpaikkojen vastaanottaminen varmaankin kiinnostaa suuri osa työttömistä Kainuussa,kainuun kunnissa. PS. Älkääpä olko kateellisia KAINUUN TYÖTTÖMILLE KIITOS,SILLÄ TYÖTTÖMIEN TALUODELLINEN TILANNE ON YLEENSÄ HYVIN HEIKKO,ON NIITÄ KYLLÄKIN VARAKKAITA TYÖTTÖMIÄKIN EI HEILLÄ HÄTÄÄ OLE.


    • minä vaan

      Olen saanut sieltä aina palvelua, kun olen tarvinnut. Eiköhän ne perusteet ole sielläkin edelleen niille tukien maksamiselle? Virkavastuullahan ne töitään tekevät. Kaikki ei ole sitä mitä annetaan ymmärtää. Menkää töihin tai ainakin hakekaa töitä, niin minäkin pääsin heidän asiakkuudesta pois. Annetaan kaikkien tehdä vain töitään rauhassa!

      • yh.äiti

        Vastaukset joita olen saanut olikin arvattavissa,ihmiset eivät halua ymmärtää asioita oikein enkä täällä asioistani sen tarkempaa selkoa halua tehdäkkään,mutta sen sanon että töissä olen todellakin kokoikäni käynyt ja tilanteeseen jossa nyt olen en koskaan kuvitellut joutuvani!!!Nykyiseltä sosiaalityöntekijältä ei saa minkäänlaista apua,valituksen teen varmasti piste


      • symppis"
        yh.äiti kirjoitti:

        Vastaukset joita olen saanut olikin arvattavissa,ihmiset eivät halua ymmärtää asioita oikein enkä täällä asioistani sen tarkempaa selkoa halua tehdäkkään,mutta sen sanon että töissä olen todellakin kokoikäni käynyt ja tilanteeseen jossa nyt olen en koskaan kuvitellut joutuvani!!!Nykyiseltä sosiaalityöntekijältä ei saa minkäänlaista apua,valituksen teen varmasti piste

        Olevan laskea menot ja tulot ja maksaa asiakkaalle erotus.
        Asiakkaat eriarvoisia,toisille syydetään rahaa "joutavaan" ja maksetaan velkarästejä.
        Olen näin kuullut kehuttavan.
        Jos asia näin niin mitäs sitä itse velkojaan maksaisi enää,kyllä sossu hoitaa.

        Turha ilkkua sossussa kävijöitä, koskaan ei tiedä milloin sairaus,työttömyys vaikea elämäntilanne ajaa apua hakemaan.


      • eriarvoisia"
        symppis" kirjoitti:

        Olevan laskea menot ja tulot ja maksaa asiakkaalle erotus.
        Asiakkaat eriarvoisia,toisille syydetään rahaa "joutavaan" ja maksetaan velkarästejä.
        Olen näin kuullut kehuttavan.
        Jos asia näin niin mitäs sitä itse velkojaan maksaisi enää,kyllä sossu hoitaa.

        Turha ilkkua sossussa kävijöitä, koskaan ei tiedä milloin sairaus,työttömyys vaikea elämäntilanne ajaa apua hakemaan.

        malli Puolangallakin, toiset saavat rahaa mihin vaan, osalle erittäin tiukka linja... olisko jako rikkaat ja köyhät.


      • vititiikeri
        yh.äiti kirjoitti:

        Vastaukset joita olen saanut olikin arvattavissa,ihmiset eivät halua ymmärtää asioita oikein enkä täällä asioistani sen tarkempaa selkoa halua tehdäkkään,mutta sen sanon että töissä olen todellakin kokoikäni käynyt ja tilanteeseen jossa nyt olen en koskaan kuvitellut joutuvani!!!Nykyiseltä sosiaalityöntekijältä ei saa minkäänlaista apua,valituksen teen varmasti piste

        yh.äiti....Kerroppa minne tehdään valitus sosiaalityöntekijästä?täällä on käsittely aika seitsemän arki päivää silloin pitää olla rahat tilillä.mutta nämä ilmoittaa yhdeksännen arkipäivän jälkeen,että liitteistä puuttuu vesilaskun kuitti,että se on maksettu mutta ei ymmärrä papereita sen vertaa katsoa että jos vesilasku on niille toimitettu niin kuin pyysivät niin miten siitä voi olla kuitti kun juuri siksi siellä käytiin että saisi rahaa noihin laskuihin.ja nyt kun ne on ilmoittanut että jotain puuttui niin taas varmaan menee se seitsemän päivää että ne rahat tulisi.onneksi emme tarvi kuin nämä yhdet rahat sitten alkaa tulemaan sairas päivärahat......MUTTA AION SILTI TEHDÄ VALITUKSEN SOSSUN TÄDISTÄ HETI KUN JOKU KERTOO MINNE VALITUS PITÄÄ TEHDÄ::::toivottavasti autan valituksella jotain muuta saman tädin asiakasta joka ei toimeen tulosa eteen uskalla valitusta tehdä...kertokaa minne valitus tehdään?kuka sitte sattuu tietämään


      • Anonyymi
        symppis" kirjoitti:

        Olevan laskea menot ja tulot ja maksaa asiakkaalle erotus.
        Asiakkaat eriarvoisia,toisille syydetään rahaa "joutavaan" ja maksetaan velkarästejä.
        Olen näin kuullut kehuttavan.
        Jos asia näin niin mitäs sitä itse velkojaan maksaisi enää,kyllä sossu hoitaa.

        Turha ilkkua sossussa kävijöitä, koskaan ei tiedä milloin sairaus,työttömyys vaikea elämäntilanne ajaa apua hakemaan.

        TOTTA!Jos lohduttaa aloittajaa on tätä eriarvoistamista myös muissa Ylä-Kainuun kunnissa.
        Joko sulle ehdotettiin edunvalvojaa?Niin aika nopeasti sitä tyrkytetään ihmisille joita voitaisiin auttaa kerta suorituksella.
        Miten luulette kun kriisiin ei saa apuja miten tulee käymään??Ihminen kun kuitenkin haluaa selviytyä .
        Sitähän joutuu turvautuun kyseenalaisin apuihin.Miettikääpä miten silloin voi myös käydä??Semmonen hyvinvointivaltio meillä.


      • Anonyymi
        vititiikeri kirjoitti:

        yh.äiti....Kerroppa minne tehdään valitus sosiaalityöntekijästä?täällä on käsittely aika seitsemän arki päivää silloin pitää olla rahat tilillä.mutta nämä ilmoittaa yhdeksännen arkipäivän jälkeen,että liitteistä puuttuu vesilaskun kuitti,että se on maksettu mutta ei ymmärrä papereita sen vertaa katsoa että jos vesilasku on niille toimitettu niin kuin pyysivät niin miten siitä voi olla kuitti kun juuri siksi siellä käytiin että saisi rahaa noihin laskuihin.ja nyt kun ne on ilmoittanut että jotain puuttui niin taas varmaan menee se seitsemän päivää että ne rahat tulisi.onneksi emme tarvi kuin nämä yhdet rahat sitten alkaa tulemaan sairas päivärahat......MUTTA AION SILTI TEHDÄ VALITUKSEN SOSSUN TÄDISTÄ HETI KUN JOKU KERTOO MINNE VALITUS PITÄÄ TEHDÄ::::toivottavasti autan valituksella jotain muuta saman tädin asiakasta joka ei toimeen tulosa eteen uskalla valitusta tehdä...kertokaa minne valitus tehdään?kuka sitte sattuu tietämään

        Juu tämä kuitti vitkutus homma tuttua.Itselleni oli yllätys että ei riitä enään maksettu tosite vaan pitikin olla alkuperäinen lasku....ennen oli toisinpäin.
        Muualla Kainuussa tämä siis.Hyvä.Kaikki jotka terveytensä puolesta jaksaa,tehkää valituksia.Ei ne välttämättä johda mihinkään mutta kun tarpeeksi monta saadaan niin sitte ehkä jotkut siitä tulevaisuudessa hyötyy.


    • kokenut2
      • JL

        ja pahimmassa tapauksessa lapsesi huostaanotetaan, syillä millä hyvänsä. Tämä uusin bisnes toiminta,joka tiedetään jopa eduskunnassakin, ja nyt vasta sielläkin asioista aletaan puhumaan kunnolla ja toimimaan sen korjaamiseksi. Valtion tuki aiheuttaa huostaanottoja,sillä niistä saa valtiolta tukea.


      • se vasta
        JL kirjoitti:

        ja pahimmassa tapauksessa lapsesi huostaanotetaan, syillä millä hyvänsä. Tämä uusin bisnes toiminta,joka tiedetään jopa eduskunnassakin, ja nyt vasta sielläkin asioista aletaan puhumaan kunnolla ja toimimaan sen korjaamiseksi. Valtion tuki aiheuttaa huostaanottoja,sillä niistä saa valtiolta tukea.

        Tositörkee onkin, ensimmäineen päätavoite on nöyryyttää asiakas viimosen päälle,ja tehdä selväksi
        sille kuinka mitätön ihminen sinä voit ollakkin. Ja seuraavaksi saapi kuulla mitenkä se teidän suku on
        niitä luusereita täynnä.Että se siitä lähimmäisen auttamisesta.


      • vaikkapa
        se vasta kirjoitti:

        Tositörkee onkin, ensimmäineen päätavoite on nöyryyttää asiakas viimosen päälle,ja tehdä selväksi
        sille kuinka mitätön ihminen sinä voit ollakkin. Ja seuraavaksi saapi kuulla mitenkä se teidän suku on
        niitä luusereita täynnä.Että se siitä lähimmäisen auttamisesta.

        tämä,,,


      • kärsinyt monesti
        se vasta kirjoitti:

        Tositörkee onkin, ensimmäineen päätavoite on nöyryyttää asiakas viimosen päälle,ja tehdä selväksi
        sille kuinka mitätön ihminen sinä voit ollakkin. Ja seuraavaksi saapi kuulla mitenkä se teidän suku on
        niitä luusereita täynnä.Että se siitä lähimmäisen auttamisesta.

        Samaa mieltä. Mitään ihmisarvoa ei anneta. Vaikka itse yrittää kaikkensa ettei tarvitse olla missään tekemisissä siihen suuntaan mut kunon vastuullinen vanhempi ja tunnollinen ihminen niin pakko nöyrtyä hakemaan apua ja nöyrtyä vielä kuulemaan nöyryytystä ja jopa syytöksiä jotka eivät ole ollenkaan LÄHELLEKKÄÄN totta. Onkohna niillä oikeesti työnpuute vai omia ongelmia joka heijastuu näin ??


    • anolyyli

      asioimpa muinoin Paltamon sossussa..ei tippunu eikä lirissy.. en saanu ees lainaan pientä minimaalista summaa kun hätä oli...käskettiin lainata muualta..

      • 25

        #
        asioimpa muinoin Paltamon sossussa..ei tippunu eikä lirissy.. en saanu ees lainaan pientä minimaalista summaa kun hätä oli...käskettiin lainata muualta..
        #

        No niin. Vanhat ajat ovat palanneet selkosiinne. Että tulee mennä pölkkypieskältä anomaan kunnan jauhoja. Ja akka sen kun vaan nauraa napaansa ja teettättää terveystutkimuksia kuinka juoppoa väkeä kainuu onkaan pullollaan.


    • Työkyvytön

      Kyllä jokaine pitää omasta pussistaan kiinni.Aivan sama tilanne Hyrynsalmella ja Suomussalmella.Jos ei auta muu niin keräävät niin monelta kuukaudelta työttömyyspäivärat ja jos on sossusta jotain saanu yhteen ,että on sen verran tuloja ettei anneta rahaa.Kyllä nekin osaavat samallailla muutella tietoja kuin KELA,ja muut vakuutusyhtiöt.
      Asia on jo menny eteenpäin alustavasti,ja kunhan saa oikeita henkilöitä käsiin katotaan mitä tehdään.Joka tapauksessa sekin näkyy pitävän panna seinää vasten.

      • aamutuima

        Onhan tuo jo nähty kun suuremmatkin herrat kavaltavat .
        Kuinka paljon onkaan niitä jotka ei kiinni jää.

        Näyttää ettei mikään riitä vaikka hyväpalkkaisia ovat.

        Sossun tädit pihiä kuin omasta pussista ois pois ja niinhän taitaa ollakkin.

        Tutkittu juttu et kaupan myyjät anastaa enempi kuin asiakkaat.
        Joka lähtöön riittää.....epärehellisiä.


      • HM
        aamutuima kirjoitti:

        Onhan tuo jo nähty kun suuremmatkin herrat kavaltavat .
        Kuinka paljon onkaan niitä jotka ei kiinni jää.

        Näyttää ettei mikään riitä vaikka hyväpalkkaisia ovat.

        Sossun tädit pihiä kuin omasta pussista ois pois ja niinhän taitaa ollakkin.

        Tutkittu juttu et kaupan myyjät anastaa enempi kuin asiakkaat.
        Joka lähtöön riittää.....epärehellisiä.

        Kävin keran maailmassa sossousta kyselee rahaa kun oli opinnot loppunu eikä heti työtä ja kelan rahat 6 viikkoo myöhässä.
        Eihän ne tietysti mulle antanu kun olin siisti, valkoihoinen, en näkyvästi humalassa, ja osasin jutella korrektisti.

        Myöhemmin olen päässyt töhin, mutta ei sillä rikastu eikä tee mua onnelliseksi.
        Kukaan ei oo korvaamaton, vaan koiraputkee aikanaan pukataan kaikki. Kannattaa siinä sivussa kupata ja huijata muita tahoja sen kun kerkee.


      • pitkäaikaissairas
        HM kirjoitti:

        Kävin keran maailmassa sossousta kyselee rahaa kun oli opinnot loppunu eikä heti työtä ja kelan rahat 6 viikkoo myöhässä.
        Eihän ne tietysti mulle antanu kun olin siisti, valkoihoinen, en näkyvästi humalassa, ja osasin jutella korrektisti.

        Myöhemmin olen päässyt töhin, mutta ei sillä rikastu eikä tee mua onnelliseksi.
        Kukaan ei oo korvaamaton, vaan koiraputkee aikanaan pukataan kaikki. Kannattaa siinä sivussa kupata ja huijata muita tahoja sen kun kerkee.

        Tuolla aiemmin kirjoitettiin, että on turha ilkkua sossussa kävijöitä, koskaan ei tiedä milloin sairaus,työttömyys vaikea elämäntilanne ajaa apua hakemaan.


      • turhaan kärsinyt
        pitkäaikaissairas kirjoitti:

        Tuolla aiemmin kirjoitettiin, että on turha ilkkua sossussa kävijöitä, koskaan ei tiedä milloin sairaus,työttömyys vaikea elämäntilanne ajaa apua hakemaan.

        Tämän päivän sossusta ei apua saa. Oli kyse sitten mistä ongelmasta tahansa. Minulla ei ollut raha ongelmana vaan jokin muu. Lopulta tuloksena oli et sossut sotkivat enemmän kuin auttoivat ja minä hoitelin asiat ihan itse loppujen lopuksi. Täytyy tunnustaa et helpommalla olisin päässy ilman heitä. Näin jälkeenpäin hyvä muistella mut opinpahan. On niissä niin paljon epäpätevää porukkaa ja kokemattomiakin suuresta elämästä että halleluujaa...... Ongelmia he haluavat tehdä vaikka väenvängällä ja jos sitä ei ole kovin suurta valmiiksi niin tehdään siitä ja ja soppa on valmis. Mikä parasta laitetaan lapset samaan liemeen. Saadaan niille vaikeuksia tai vaikka mitä ja jos hyvin onnistutaan niin lapset alkavat oireilla ja saadaan lasstensuojeluasiakkuus IHANAAA ja autuus! Olet pinseteissä ja mikä "kivointa" olitpa miten hyvin asiasi hoitanut mut suurella hämmentämisellä kaikki on ihan sekaisin niin ruokoile et sulla on hyvä pinna ja organisointikykyä. ÄLÄ OTA KOSKAAN YHTEYTTÄ SOSSUUN MISSÄÄN ASIASSA!!!!!


    • TöitäVaanHakemaan

      Mene hakemaan töitä Paltamon työtalolta. Siellä kuulemma saa palkkaa omien lasten hoitamisesta. Vielä kun pääsisit 8 tunnin töihin, niin palkka bruttona olisi n. 1300 e/kk. Näin olen kuullut.

    • mamus

      samaa mieltä tämän äidin kanssa,että anita oli ja on maailman mukavin ja sympaattisin ihminen,ajattele ihmisiä muunakin kuin tilastoina ja käyttää maalaisjärkeä.meille hyvin läheinen oli ja harmittaa edelleen paljon kun siirtyi kajaaniin eikä paltamossa ole muita kuka katsoisi ja kuuntelisi kuin ihmistä vaan nykyiset tädit istuvat naama norsun vitulla ja kirjoittelee juopoille maksulappuja mutta perheet unohdetaan.miten voi olla ettei saa näille laitettua järkeä kalloon että kaikkia täytyisi kohdella tasavertaisesti eikä katsoa naama värkin perusteella että myönnetäänkö tukea vai ei ja olen muuten jo kolmesta paltamon ns.sosiaalityöntekijöistä tehnyt valituksen sosiaaliasiamiehellä ja kun hän ei puuttunut asiaan niin tein oulun lääninhallitukseen valituksen.katsotaan kauanko menee että kyseiset naiset itse istuvat lappu kourassa nöyrtymässä samassa jonossa.tuskinpa oikeus toteutuu mutta pakko uskoa parempaan huomiseen.

    • hjhjhjjhj

      Töitä kyllä löytyy jos vaan kehtaa ettiä eikä ole mikään nirppanokka. Ei kukaan kehtaa kattoa mitään sossupummeja jotka ei edes kehtaa hakea töitä. aina jotain löytyy.

      • U.TP.

        Onhan niitä töitä, ei ne tekemällä lopu. Vielä kun niiden tekemisestä saisi palkankin niin mikäpä olisi duunarin vihellellä. Yksinelävä kun saa minimissään sen noin 800e/kk joutilaanakin, niin kyllä se minimipalkka on oltava vähintään 1500e/kk, että kehtaa "sorvin ääressä" 8t/pvä nysväillä.


    • minä vain

      Kikkailemalla ja siirtämällä edellisen kuukauden tuloja seuraavalle kuulle saadaan laskelmat näyttämään plussaa. Tämä on ollut tiedossa jo vuosien ajan. Laskelmaan saisi ottaa vain ne tulot jotka tosiasiallisesti on käytettävissä mutta tätä pykälää ei noudata kainuun maakunnan sosiaalitoimi. Tiedän että jotkut ovat valittaneet hallinto-oikeuteen saakka ja voittaneet siellä. Kainuun maakunnassa siis Sekä saaneet vuosien takaiset toimeentulotuet sitä kautta. Mutta mitäpä se hyövejää jos vuosien päästä saa sen rahan mikä pitäisi olla käytettävissä just nyt kun on tiukkaa hetkellisesti.

      Perusturvalautakunta on ensimäinen valitusosoite. Sitten seuraava askelma on hallinto-oikeus. Sosiaaliasiamiehelle ei kannata valittaa. Ihan turhaa touhua.

      • Tämämalli

        on käytössä muuallakin Kainuussa, näin saadaan karsittua asiakkaita Pluspuolelle, ts ilman tto tukea! Lienee/ onkin oikeisto hallituksen kieroilua, annetaan 100 nen otetaan 200 pois... ilman vakuuksia! Siistiä eikö totta.


      • Anonyymi

        Juu sosiaaliasiamies joka oikeasti autto asiakkaita sai vissiin potkua vuosia sitten. Tilalle tuli soskujen puolella 100% oleva "pyöveli*.


    • Per S. Keles

      Työvoimatoimistosta se lopullinen apu löytyy, eikä sosiaalitoiistosta!

      • Anonyymi

        Hullujen huoneesta voi olla apua. Sinne päätyy pitkässä rääkissä väenvängälläki.


    • minä vain

      Työvoimatoimisto ei voi auttaa pitkäaikaissairasta, tai pitkäaikaistyötöntäkään joka on pudonnut tukiviidakossa keskelle ei mitään.

      Kyllä suomalaisen yhteiskunnan pitäisi tukea ihmistä, omaa kansalaistaan, vaikeuksien yli. Ja toimeentulotukisysteemi on luotu juuri tälläisiä tilanteita varten.

      En puhu nyt työhaluttomista ihmisistä vaan työkyvyttömistä.
      On niin monta syytä pudota toimeentulotukiloukkoon, ettei kanssaihmiset voi edes tajuta sitä jos ei itse siihen joudu.
      Ja on helppoa huudella puskista kun itsellä on asiat hyvin.

    • ahkera aatu

      Menkää töihin.Nuo luukut joutaa lakkauttaa, niillä edesautetaan vain laiskuutta ja juoppoutta.

    • minä vain

      Jopa taas järjenjättiläinen puhuu.
      Kun on pitkäaikaissairas ei voi mennä töihin vaikka kuinka haluaisi.
      Pitkäaikastyöttömän tukiviidakko on jotain ihan uskomatonta.

      Ensin saat tietyn ajan sairauspäivärahaa, kun se oikeus päättyy saat työttömyyspäivärahaa, sitten se oikeus päättyy, haet taas sairauspäivärahaa, jota saat tai sitten et saa. Kelan sairauspäiväraha on niin pieni että sen lisäksi tulee saamaan toimeentulotukea ja asumistukea. Jos on perhettä, ei niidenkään tukien kanssa pärjää edes ns tavallista elämää eläen vaan joutuu tinkimään ihan kaikesta, terveellinen ruoka etunenässä.
      Haet ehkä työkyvyttömyyseläkettä, joka tulee kielteisenä takaksin, et olekaan tarpeeksi sairas saadaksesi sitä.
      Käyt kuntoutuksessa, jonka aikana saat kuntoutustukea, sitten palaat taas työttömyyspäivärahalle, tai sairauspäivärahalle.
      Haet uudelleen määräaikaista työkyvyttömyyseläketta, joka tulee taas kielteisenä takaisin, kolmatta kertaa et enää jaksa sitä hakea vaikka sairautesi jatkuu ja jatkuu.
      Olet väsynyt jatkuvaan epävarmuuteen tulevaisuudestasi.

      Toimeentulotuki auttaa sen satasen kaksi kuussa, mutta joka risaus pitää heille ilmoittaa. Tiliotteet syynätään tarkasti, eihän vain ole ostettu nyt jotain "luvatonta" eihän vain ole joku antanut ylimääräistä rahaa tilille.
      Jos on, esim synttärilahja raha tullut kummitädiltä se vähennetään heti tuesta.
      Kukaan muu kuin toimeentulotuen saaja ei joudu käyttämään synttärilahjaansa ns normaaliin elämään. Muut voi mennä ja ostaa vaikka uusia vaatteita synttärilahjarahoillaan, toimeentulotuen saaja ei. Se vähennetään pois tuesta heti. Siksi kenenkään ei kannata laittaa toimeentulotuen saajan tilille yhtään mitään ikinä. Lahjan voi antaa lahjakorttina tai suoraa käteen rahana. Niitä ei vielä oteta huomioon.

      Kukaan joka saa toimeentulotukea ei ole kovin häävissä asemassa. Olet sellaisessa löysässä h irressä kokoajan mitä tukea saat. Valvonnan alla, ja väliin tuntuu että holhouksen myös.

      ja toimeentulotuea saavan elämää ei kannata kahdehtia. 90% heistä lähtisi töihin välittömästi ja saisi ns oikean elämän jos olisi mahdollista.
      se loppu on niitä juoppoja, joilla ei ole elämässään enää mitään muuta kuin se pullo. Heidänkään elämäänsä ei kannata kahdehtia. Päinvastoin.

      Suurin toimeentulotukisaajajoukko on muuten yksin asuvat miehet, tiesittekö sen? (oli ainakin parivuotta sitten, en tiedä miten tämä nykyinen lama on vaikuttanut tuohon, joko lapsiperheet on mennyt edelle)

      • Anonyymi

        TOTTA JOKA SANA.
        Neuvo, Älä ikinä lopeta hakemasta eläkettä vaikka hylkyjä tulee ja niitähän tulee.
        Kamppaile oikeuksistasi viimeiseen hengenvetoon asti.

        Näille jotka luulee että sairaseläkkeelle pääsee sormia napsauttamalla sanon että otappa ensin asioista selvää ennen ku rupeet lyötyä lyömään!
        Toimeentulotukea on nöyryyttävää hakea juuri tuon sun yksityissuojan rikkoutumisen vuoksi. Mietippä sitä millasia juoru ämmiä pikkupaikkakunnan työntekijät on.


    • ahkeraaatu

      Jumalauta, on se männyt elämä helpoksi kun sairastamisestakin maksetaan. Ei ihme jos valtiolta rahat loppuu.

      • Anonyymi

        Sulle toivon oikein sairasta tulevaa vuotta ja loppuelämää.
        Sairastu työkyvöttömäksi!!!
        Oisko vaikka syöpä jotain? Vaikka Leukemia?


    • Per S. Keles

      Mitä jos maksettaisiin tervehtymisestä? Joka elelee terveellisesti, jumpaa, ei polta röökiä, eikä juo saisikin siitä palkkion, esim. 10% palkankorotuksen. Ja se joka ei joka rykäsystä olisi työstä pois paria kolmea päivää, saisi vuodessa nuo päivät muuten vaan vapaaksi.
      Positiivinen kannustaminen on paljon tehokkaampaa kuin negatiivisen kierteen tukeminen.

      Ja esimmäinen saikkupäivä palkattomaksi.

    • Äly hoi, elä jätä

      Mitäs niille sairaille ihmisille pitäs tehdä?
      Viedä saunan taakse vai?

      Minkä takia sitä on maksettu sairausvakuutusmaksuja vuosikymmeniä jos ei sen takia että saisi sairausajalta jotain korvausta jottei kuolis nälkään.

      • Anonyymi

        Kyllä vissiin kaikki hyvännäköset pitäs saunan taa viedä? Hyvännäköset ei kuulemma voi olla sairaita?


    • Per S. Keles

      Ei vaan ne saisivat korottamatonta palkkaa, eikä extra vapaapäiviä

    • äiti myöskin

      Aloittajan kanssa olen samaa mieltä että ANITA MONTO on ihanin ja sydämellisin koskaan tapaamani sosiaalityöntekijä,voi kun hän tulisikin takaisin paltamoon.
      Ei nykyiset sosiaalityöntekijät paltamossa ymmärrä ollenkaan ihmisten tilanteita :(

    • justjoo0

      joo tosi "ystävällinen".... ja eikös se ole jo eläkkeellä...

    • empaattisuuus

      "Junantuomat" ei ymmärrä mistään mitään!

    • Per S. Keles

      Yhteisiä varoja on käytettävä tarkemmin kuin omi varojaan (Sauli Niinistö)

    • Anonyymi

      Paltamon sosiaalityöntekijöillä on noussu se päähän, heillä ei edes ole tiedossa tämänhetkistä lakia mitä oikeuksia työttömällä on ja työtön on heille asiakas.
      Sosiaalityöntekijät rikkovat lakia jatkuvasti, helppo tehdä kun ei kellään asiakkaalla ole hanskassa nämä lakipykälät. Eniten v....aa tuo työttömien työllisyyden parantaminen tuolla max 4h työllä viikossa ilmasta työtä vaan yrityksille ja siihen kulukorvaus 9e jos enempi matkaa ko.paikkaan niin ei riitä auton kulujen ylläpitämiseen saatika mistä hommata se auto ensin.
      Työttömien ns. aktivointi on tarkoitettu niille jotka tosissaan on menettänyt elämänhallinnnan ja ne sosiaaliset suhteet ja tarkoitettu alkoholisteille heidänkin syyt juomiseen on joskus kiini tästä yhteiskunnasta.
      Lukekaa lakia tai kysykää joka on sitä lukenut, terveen työttömän ei tarvi osallistua näihin toimiin sanokoot sossu kela mitä lystää. Avi valvoo näitä, mutta sielläkään ei ole tietoa tälläisistä ns.orjatöistä. Mitä enenmpi aluehallintovirasto saa ilmoituksia sitä suuremmalla syyllä niiden on tarkastettava kuinka siellä toimitaan ja ihmisiä hyppyytettään vaikka on puhelimet ja sähköposti keksitty.
      Täyttä PASKAA TÄMÄ SOSIAALITOIMI
      T: Työntekijä

    • Anonyymi

      Eikö joku Paltamon sossun työntekijä joskus kavaltanut rahat sossusta? Muistanko oikein..

      • Anonyymi

        Hyrynsalmi tais olla?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe