Eli tilanne on nyt sellainen, että koneesta jota yleensä käytän on kovalevy ilmeisesti rikki.Asia näkyy siinä, että tietokone ei suostu käynnistymään valikkoa pidemmälle( lähtee käynnistymään uudelleen windowsin latauskuvan jälkeen).Kyseinen kone on aina takkuillut kyseisessä asiassa, vanhassa koneessa oli sama juttu ja kovalevyn havaittiin olevan rikki vietyäni vanhan koneen huoltoon. Nyt kun minulla on vanhassa koneessa ihan suht toimiva kovalevy olen ajatellut näiden vaihtoa keskenään, itselläni kun on tulot tällä hetkellä kireällä niin huoltoon vienti on toissijainen vaihtoehto. Miten kyseinen prosessi pitäisi suorittaa?Olen sitä tyyppiä, jolla on peukalo keskellä sormea ja olen muutenkin aika kujalla tietokone asioissa niin tarvitsisin hiukan apua?Tämä vanha kone on vuodelta 2001 peräisin oleva ja uusi on vuodelta 2007.Kummassakin on käyttiksenä Windows Xp. Kovalevyä en silmämääräisesti tunnista edes 9 vuoden käytön jälkeen apua.
Kovalevyn vaihtaminen Apua?
11
2117
Vastaukset
- tuosta
Kuva kiintolevystä
http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/49870_02.jpg- uusiks män
Mistä tiedät, että se kiintolevy on rikki. Tuollaista ilmenee myös muistien, virtalähteen tai emolevyn rikkoontuessa.
Jokatapauksessa levyn vaihto suoritetaan yleensä niin, että uusi kiintolevy vaihdetaan vanhan tilalle ja asennellaan windows uusiksi.
- rgt wertg wrg
Kovot kyllä hajoilee. Mutta harvoin normaalikäytössä. Sulla todennäköisemmin kone solmussa. Siis softavika. Käyttiksen uudelleen asentaminen, palautuspiste, siivous, onhan niitä vaihtoehtoja. Mutta tuskin sulla itse kovo on hajalla, käyttis on vaan sekaisin.
Nettipalstoilta saat vain "viisaita" neuvoja, joitten toteuttamisen jälkeen sun on pakko mennä sinne huoltoon. Kilauta kaveri apuun. Jokaisella on joku kaveri, joka osaa laittaa käyttiksen kuntoon.Kyllä se voi olla kiintolevyvikakin mutta helpommalla tosiaan pääsee kun yrittää asentaa vain käyttiksen uudelleen. On paljon helpompaa kuin mitä M-Karvaton mainostaa, onnistuu jos osaa lukea suomenkielistä tekstiä.
- chkdsk
Eli kun kännistät koneen niin paina alussa F8 niin pääset vikasietotilan valinta valikkoon. Valitse "vikasietotila ja komentorivi" ja jos pääset sillä sinne asti niin kirjoita siihen komento riviin CHKDSK C: /R ja paina enter ja vastaile K ( kyllä ) Checkdisk korjaa sitten itse kaikki levyn huonot sektorin windowsin mahdolliset virheet ym. Ja jos sen jälkeen kone ei vieläkään käynnisty normaalisti niin muita toimenpiteitä sitten,..
niitä bad sektoreita korjaa, eristää kylläkin.
tarkasta hd tunella, saa ilmaisversionkin netistä, jos saat yllämainitulla neuvolla toimimaan.
kiintikseen kun alkaa tulla basd sektoreita niin äkkiä varmuuskopiot ja uusi kiintis tilalle.- chkdsk
harrastelijakirurgi kirjoitti:
niitä bad sektoreita korjaa, eristää kylläkin.
tarkasta hd tunella, saa ilmaisversionkin netistä, jos saat yllämainitulla neuvolla toimimaan.
kiintikseen kun alkaa tulla basd sektoreita niin äkkiä varmuuskopiot ja uusi kiintis tilalle.Ei se chkdsk korjaa niin että remagnetoi sektorin kuntoon vaan merkitsee sen eristetyksi juuri niin kuin sanoit. En nähnyt tarvetta alkaa tätä erikseen kertomaan koska korjaus se on eristyskin. On erikseen sitten lebytyökalut jotka koittavat jopa oikeasti palauttaa toimimaan noita bad sectoreita. Mutta aloittaja ei niitä nyt kaipaa. Ja selvää pitäisi olla tyhmemmällekkin se että hajoileva kovo täytyy pikaiseen vaihtaa uuteen. Ohje olikin tarkoittu ensiavuksi jotta pääsee siitten pelastamaan niitä tiedostoja mitä haluaa.
moinen vaihto, kun on erilaiset liitännät.
Kuten tässä on jo koetettu selittää, todennäköisimmin kuitenkin vain Windowsisi on paskana eikä kovalevyssä ole mitään vikaa.- sata ide
2007 vuoden emoissa on säilytetty vielä 1 ide paikka joten vanhatkin kovot käy rinnalle ihan hyvin.
- vie huoltoon
Ei kait ne huoltosedät paljoa veloita kovalevyn vaihdosta, tai ei ainakaan täälläpäin, kun yksi huoltosetä täälläpäin suostui tekemään moisen operaation 5 eurolla.
- mutta joo..
Useissa huolloissa on minimimaksu, puoli tuntia tai jopa tunti, vaikka työ kestäisi 4 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3978553Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1702891- 131232
- 761008
- 64928
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55893
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72822