Käytättekö henkseleitä?

Maalaismies*

Kuten lienee tunnettua, olen kova pähkäilemään kaikkiin terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Siis kuinka elää terveenä, punaposkisena, täysissä sielun ja ruumiin voimissa hamaan loppuun saakka.

Äskettäin huomasin rankan epäkohdan pukeutumisessani. En käyttänyt henkseleitä, vaan hirtin housut vyöllä kiinni. Siitä seurasi, että hengitin vain keuhkojeni yläosalla.

Keksiessäni henkselit etsin ja löysin paikallisesta halpahallista hyvät sellaiset. Nyt siis sananmukaisesti paukuttelen henkseleitäni.

Olen viime aikoina opetellut hyvän hengittämisen taitoa vanhasta jooga-kirjastani. Hapenottokykyni on parantunut. Voin "laukata" kolmen vartin lenkkini hengästymättä.

Hengittäkää hyvät ihmiset, hengittäkää koko kehollanne, hengittäkää henkenne edestä!

42

1240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu*

Kilttinä pikkutyttönä olin aina melkein hengittelemättä sillloin,
      kun äidin piti jaksaa sodan aikana ylitse voimiensa.
      Ja autoin häntä kaikin tavoin.

Vasta nykyisin tajuan olevani myöskin ihminen, Luojan luoma, vapaa olemaan ja
      pitämään huolta itsestänikin, ei vain muista.
      Kun saan lapsiltani huolenpitoa, yllytystä uuden auton ostoon ja elämään,
      melkein itken illalla peiton alla onnesta.

Meitä on niin monenlaisissa elämäntilanteissa kasvaneita.

Mutta hengitys koko keholla on yksi niistä terveyden peruspilareista,
      hyvä hengitys, liikunta joka päivä, oikeanlainen ravinto ja juoma, hyvät sosiaaliset suhteet,
      siinä niitä pilareita mielestäni on.

Hengitys on useilla vanhoilla ihmisillä huonoa,
      siksikin siitä olisi puhuttava.

• Lorena*

Miksi se on niin vaikeaa kättää henkseleitä? Jos on hiukan vatsaa kasvanut juuri tuo vyöllä keskivartalon kuristaminen on yksi epämiellyttävimpiä juttuja. Vaikka olen nainen, käytän laskettelu ja hiihtotamineissani henkseleitä ellei niitä ole jo tehtaalla niihin laitettu.
        Voi katsoa Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa, kyllä kaikilla miehillä on miltei 100% henkselit käytössä, housut pysyvät mallillaan eivät lökötä, sillä lököttävät pöksyt eivät näytä päällä hyvältä.

Siispä henkselit käyttöön jos tarve vaatii!

• Satu*
        Lorena* kirjoitti:

Miksi se on niin vaikeaa kättää henkseleitä? Jos on hiukan vatsaa kasvanut juuri tuo vyöllä keskivartalon kuristaminen on yksi epämiellyttävimpiä juttuja. Vaikka olen nainen, käytän laskettelu ja hiihtotamineissani henkseleitä ellei niitä ole jo tehtaalla niihin laitettu.
        Voi katsoa Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa, kyllä kaikilla miehillä on miltei 100% henkselit käytössä, housut pysyvät mallillaan eivät lökötä, sillä lököttävät pöksyt eivät näytä päällä hyvältä.

vaikka henkselit olivatkin otsikossa.

Olen erityisen herkästi lihovaa sukua ja sorttia, ruuan näkeminenkin jo hiukan lihottaa,
        joten olen joutunut yksinkertaisesti ottamaan käyttööni pysyvän ruokavalion,
        jolla voin hyvin, pysyn hoikkana ja nautin olemassaolostani.

Kaipa minäkin viinereitä vetäisin, läskiä käristäisin ja sokeria, karamelleja,
        kakkuja ja makeita jälkiruokia söisin, e l l e i v ä t ne aihuttaisi kilojen kertymistä.

Henkseleitä en toistaiseksi tarvitse, mutta "kenpä tietäis sen, ken arvaisi huomisen,
        ei selville saada voi, kaiken aika vaan näyttää tullessaan".

Rennosti ja iloisesti kuitenkin, ei tiukkapipoisesti!
        ----------------------------------------------------------------------------

• Ramoona*
        Lorena* kirjoitti:

Käytän kovimmilla pakkasilla ulkoillessa lasketteluhousuja, jotka ulottuvat melkein kainaloihin, edessä vetoketju ja leveät olkaimet Ne on hyvin leikattu, ei ollenkaan näytä kölleröltä niissä. Lasketteluhaalari vasta kätevä onkin, kun lähtee talvipakkasella aamun varhaiselle koiralenkille, sinne vain alusvaatekerta ja sitten palattua suihkuun ja pukemaan päivävaatteet. Liivihame on oikein mukava talvivaate myös, alle tilanteenmukaisia puseroita.

Olihan ennen nuorilla neidoillakin henkseleitä, Minulla oli marimekkokankainen lyhyt hame, jonka olkaimet kulkivat suoraan rintojen yli taakse, eivät menneet ristiin ja putoilivat hauskasti olkapäiltä tanssiessa. Monet mehevät huomautukset sainkin niistä kuulla. Silloin tällöin nuorisomuoti hyväksyy oikein kunnon vaarinolkaimet nahkavahvikkeineen ja napit vaan vyötärölle, onpa komiaa. Onhan frakkipuvussakin leveät valkoiset olkaimet, niillä saa linjakkaan tuloksen . Eikös henkseleitään ole kiva paukutellakin !

"Osta olkaimet, hanki henkselit", laulettiin pikkuoravien kuuraketti-laulussa, kun vyö pihistettiin turvavyöksi. Aikamoinen henkseliviritelmä tarvitaan turvavaljaissakin, kun yrittää myrskyssä pysytellä veneen kannella.

• joutavoinen

Henkseleitä olen käyttänyt vuosia, siitä lähtein kun kadotin lonkkaluut. Uusi auto kannattaa aina ostaa, eilen parkkihallissa nuori vähän huono suomi' puhuva mies huomautti uudesta autosta ja sanoi että hän tietää mikä auto minulla ennen oli, ja onnetteli uudesta hyvästä autosta. Meitä seurataan tarkasti, mutta ei suomalaiset niin välittömiä ole, ainakaan vielä, että onnittelemaan.

• 70?
        Lorena* kirjoitti:

Vieläkö laskettelet?

• Maalaismies*
        Satu* kirjoitti:

vaikka henkselit olivatkin otsikossa.

Olen erityisen herkästi lihovaa sukua ja sorttia, ruuan näkeminenkin jo hiukan lihottaa,
        joten olen joutunut yksinkertaisesti ottamaan käyttööni pysyvän ruokavalion,
        jolla voin hyvin, pysyn hoikkana ja nautin olemassaolostani.

Kaipa minäkin viinereitä vetäisin, läskiä käristäisin ja sokeria, karamelleja,
        kakkuja ja makeita jälkiruokia söisin, e l l e i v ä t ne aihuttaisi kilojen kertymistä.

Henkseleitä en toistaiseksi tarvitse, mutta "kenpä tietäis sen, ken arvaisi huomisen,
        ei selville saada voi, kaiken aika vaan näyttää tullessaan".

Rennosti ja iloisesti kuitenkin, ei tiukkapipoisesti!
        ----------------------------------------------------------------------------

"Opetellessani" hengittämään paremmin huomasin henkselien paremmuuden. Vyö kiristää vatsan ja pallean seutua heikentäen verenkiertoa maksassa, haimassa, ynnämuissa elimissä.

Meillä on taipumus treenata ulospäin näkyviä lihaksia. Yhtä tärkeitä ja tärkeämpiäkin ovat sisäiset työkalut.
        Vatsa- ja palleahengitys kunniaan - kauan eläköön henkselien hyvää tekevä vaikutus!

• Minulla on ollut henkseleitä joka lähtöön jo vuosikymmenien ajan.
      Huomasin niitten kätevyyden joskus kun ne olivat muotia.

Sattui tässä pari kesää sitten että sukulaisperhe oli luonani ja heidän teinitytöllään
      oli housut puolitangossa. Niitä hän kiskoi koko ajan ylemmäksi.
      Sanoin hänelle että hän tarvitsisi henkselit. "Äiti ei anna ostaa", valitti tyttö.
      Vein hänet henkselivarastolleni ja hän valitsi sieltä musta-valkoiset pepitaruudulliset
      henkselit. Hetken päästä näin, että henkselit roikkuivatkin sivuilla ja housut olivat
      edelleen puolitangossa!

• ???

Jospa sattuivat pahasti joihinkin etupuolen kohoumiin?

• aputoimittaja
        ??? kirjoitti:

Jospa sattuivat pahasti joihinkin etupuolen kohoumiin?

Henkselit, suomeksi henskelit ovat ihan pakolliset aikuisille miehille.
        Ja miksikö?
        No siksi, että housut pysyy yllä, koska parempi yllä, kuin alla.
        Sitä paitsi ennen vanhaan ainaski miesten housujen miehusta, siis se osa joka peittää strategiset paikat, pepun ja osan vyötäröä oli huomattavasti korkeampi, kuin nykyisten housujen.
        Ei sellaisissa housuissa voi vyötä käyttääkään, sillä jos käyttää, on opeteltava elämään housut jalassa hengittämättä, kuten tämän ketjun avaaja kertoo.
        Edellä olevasta voi jo hyvin päätellä, että meikä käyttää henskeleitä ahkerasti. Jopa niin ahkerasti, että harkitsen vakavasti henskeleiden käyttöä myös pyjaman housuissa.
        Harkinta-aikaa olen kuitenkin pidentänyt, kun en oikein vielä tiedä, miten petikaveri siihen sanoisi, jos nimittäin joskus vielä petikaveri löytyisi.

• 22
        aputoimittaja kirjoitti:

Ja miksikö?
        Sitä paitsi ennen vanhaan ainaski miesten housujen miehusta, siis se osa joka peittää strategiset paikat, pepun ja osan vyötäröä oli huomattavasti korkeampi, kuin nykyisten housujen.
        Ei sellaisissa housuissa voi vyötä käyttääkään, sillä jos käyttää, on opeteltava elämään housut jalassa hengittämättä, kuten tämän ketjun avaaja kertoo.
        Edellä olevasta voi jo hyvin päätellä, että meikä käyttää henskeleitä ahkerasti. Jopa niin ahkerasti, että harkitsen vakavasti henskeleiden käyttöä myös pyjaman housuissa.
        Harkinta-aikaa olen kuitenkin pidentänyt, kun en oikein vielä tiedä, miten petikaveri siihen sanoisi, jos nimittäin joskus vielä petikaveri löytyisi.

Niin,, olishan se mukava paukutella henskeitä kun petissä onnistuis!

• HM...
        22 kirjoitti:

kuten tuolla jo aiemminkin.

• 22 kirjoitti:

Mennyt kesä, kuuma kuin tropiikissa toi henkselin käyttäjät esiin. Keskivartalon atleetit enemmän henkselein varustettuna.
        Kai niitä n i i n k i n pitkiä vöitä riittäisi. mutta pysyvätkö pöksyt ylhäällä, eivät aina näyttäneet pysyvän!

En halua olla piikikäs, mutta 'vyökelpoinen' vyötärö voisi olla myöhemmällä iällä hyödyksikin. Laiha koira juoksee vaivattomammin, tietää vanhakansa.

'Lappuhaalarikansalaisena' pidän niiden henkseleistäkin; ovat oleellinen osa haalareita.

• Mummeli*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Mennyt kesä, kuuma kuin tropiikissa toi henkselin käyttäjät esiin. Keskivartalon atleetit enemmän henkselein varustettuna.
        Kai niitä n i i n k i n pitkiä vöitä riittäisi. mutta pysyvätkö pöksyt ylhäällä, eivät aina näyttäneet pysyvän!

En halua olla piikikäs, mutta 'vyökelpoinen' vyötärö voisi olla myöhemmällä iällä hyödyksikin. Laiha koira juoksee vaivattomammin, tietää vanhakansa.

'Lappuhaalarikansalaisena' pidän niiden henkseleistäkin; ovat oleellinen osa haalareita.

kun tämä kävi kotonamme omasta kodistaan, ja vatsaa alkoi hiukan kasvaa,
        (vaimonsahan oli ihanien vienereitten yms. herkkujen mestari),
        että "mitä pitempi vyö, sitä lyhyempi elämä".

Oma siippani käytti vyötä ja sehän edellytti liikuntaa ja vatsalihasten kunnossapitoa.

• sinisirkku-
        Mummeli* kirjoitti:

kun tämä kävi kotonamme omasta kodistaan, ja vatsaa alkoi hiukan kasvaa,
        (vaimonsahan oli ihanien vienereitten yms. herkkujen mestari),
        että "mitä pitempi vyö, sitä lyhyempi elämä".

Oma siippani käytti vyötä ja sehän edellytti liikuntaa ja vatsalihasten kunnossapitoa.

maalaistalon emäntänä alkuaikoina. Sitten tuli kova talvi-87 muistaakseni, ja ulkovessassa jouduin riisumaan ensin päällystakkini, päästäkseni henkseleihin, ja olin paleltua ennenkuin toimitus oli ohi:D

Siihen päättyi henkseleiden käyttö, paitsi puutarhatyössä alkukeväästä, saatan käyttää kumihenkseleitä kun joutuu kykkimään kitkiessä kaikenlaisissa asennoissa. Onkin ihan hauskat punaiset nipsottimilla kiinnitettävät.:D

• Ramoona*
        aputoimittaja kirjoitti:

Ja miksikö?

Miesten pyjaman housuissa voi käyttää vaikka pehmeitä tiikerikuvioituja henskeleitä, ylellinen lahja olisi aidosta leoprdin tai tiikerin nahasta valmistetut.

Naisten olkaimet ovat aina kiinnostaneet , niitten vahingossa tai tarkoituksella laskemiset. Paljon on puhuttu siitäkin, etteivät rintsikoiden olkaimet saisi näkyä vaatteen alta. Tasapuolisuutta tähänkin : molemmat petikaverukset toistensa olkaimilla leikittelemään !

• Katleija neljä
        Ramoona* kirjoitti:

Miesten pyjaman housuissa voi käyttää vaikka pehmeitä tiikerikuvioituja henskeleitä, ylellinen lahja olisi aidosta leoprdin tai tiikerin nahasta valmistetut.

Naisten olkaimet ovat aina kiinnostaneet , niitten vahingossa tai tarkoituksella laskemiset. Paljon on puhuttu siitäkin, etteivät rintsikoiden olkaimet saisi näkyä vaatteen alta. Tasapuolisuutta tähänkin : molemmat petikaverukset toistensa olkaimilla leikittelemään !

Minulla muljahti mieleen menneeltä ajalta vanhemmanpuoleinen maajussi henkseleineen, sarkaisine saapashousuineen, kumiteräsaappaineen ja ja flanellipaitoineen. Henkseleillä oli housunsa nostanut jkv liian ylös, niin että ne olivat kireällä pulleiden pakaroiden välissä. Vielä oli pöksyjen ylänappikin auki ettei mahakumpua kiristäisi.
        Vanhoilla laihtuneilla miehillä eivät pysy ylhäällä ne ikivanhanaikaiset löysät suorat housut, vyön lisänä henkselit ovat tarpeen. Taas vasta/vatsa kohdilla onkelma toisenlainen. Kadonnut on vyötärön paikka. Pelkkä vyö tekee tyrävyön hommia nivuksissa ja pöksyt lököttää. Henkselit paikallaan, mutta piilottakaa ne vaikka nuorekkaiden liivin alle.
        Nuorukaisilla näyttää johonkin tyyliin kuuluvan tippumaisillaan olevat lökäpöksyt. Ihme on että ne yleensä pysyvät ylhäällä. Eivät ainakaan hengitystä haittaa, mutta voihan niihin kompastua.

ps. anteeksi Ramoona-ystävä, kun minun viestini johdattelee ajatukset täysin muille reiteille kuin sinun, pääsithän petille ihan sormileikkeihin asti.

• Ramoona*
        Katleija neljä kirjoitti:

Minulla muljahti mieleen menneeltä ajalta vanhemmanpuoleinen maajussi henkseleineen, sarkaisine saapashousuineen, kumiteräsaappaineen ja ja flanellipaitoineen. Henkseleillä oli housunsa nostanut jkv liian ylös, niin että ne olivat kireällä pulleiden pakaroiden välissä. Vielä oli pöksyjen ylänappikin auki ettei mahakumpua kiristäisi.
        Vanhoilla laihtuneilla miehillä eivät pysy ylhäällä ne ikivanhanaikaiset löysät suorat housut, vyön lisänä henkselit ovat tarpeen. Taas vasta/vatsa kohdilla onkelma toisenlainen. Kadonnut on vyötärön paikka. Pelkkä vyö tekee tyrävyön hommia nivuksissa ja pöksyt lököttää. Henkselit paikallaan, mutta piilottakaa ne vaikka nuorekkaiden liivin alle.
        Nuorukaisilla näyttää johonkin tyyliin kuuluvan tippumaisillaan olevat lökäpöksyt. Ihme on että ne yleensä pysyvät ylhäällä. Eivät ainakaan hengitystä haittaa, mutta voihan niihin kompastua.

ps. anteeksi Ramoona-ystävä, kun minun viestini johdattelee ajatukset täysin muille reiteille kuin sinun, pääsithän petille ihan sormileikkeihin asti.

Outoja rönsyjä minun huumorinkukissani kasvaa, mutta tasa-arvo on niin iskostettu tässä maassa päähän, että tuollaistakin pääsi päähän pälkähtämään.

Sinäkin puhut tyrävyöstä ja nivuksista, eli aika pitkälle pääsit Sinäkin. :)

Hiphopparien lökäpöksyjen juuri kriittisellä alueella pysyminen onkin hämmästyttävää, kun sentään skeittaavat ja lumilautailevat niissä. Saipa vaan olympiamitalinkin lököpökä Peetu Piirainen .

• Maalaismies*
        Ramoona* kirjoitti:

Eihän olkainten näpelöinnillä saa aikaan kuin kevyttä hengityksen nousua! Kuinkas päästään syvähengitykseen, läähätykseen ja sydämen pohjasta huokailuun?

Ehdotuksesi on mielenkiintoinen mutta haastava. En keksi ratkaisua.

• miesten varusteet

Kyllä pussihousut lanelli vaatteet kumiteräsaappaat ja kunnon hensselit.ne tekee miehen.aikuisen miehen malli

• Hiphoppareita
        Ramoona* kirjoitti:

Outoja rönsyjä minun huumorinkukissani kasvaa, mutta tasa-arvo on niin iskostettu tässä maassa päähän, että tuollaistakin pääsi päähän pälkähtämään.

Sinäkin puhut tyrävyöstä ja nivuksista, eli aika pitkälle pääsit Sinäkin. :)

Hiphopparien lökäpöksyjen juuri kriittisellä alueella pysyminen onkin hämmästyttävää, kun sentään skeittaavat ja lumilautailevat niissä. Saipa vaan olympiamitalinkin lököpökä Peetu Piirainen .

vähemmän näkyy nykyjään enää.

• Hyvin
        Maalaismies* kirjoitti:

Eihän olkainten näpelöinnillä saa aikaan kuin kevyttä hengityksen nousua! Kuinkas päästään syvähengitykseen, läähätykseen ja sydämen pohjasta huokailuun?

Ehdotuksesi on mielenkiintoinen mutta haastava. En keksi ratkaisua.

kuvattu!

• äm dee koon frendi

Ihanaa, MdK-MdK, kun oot vielä hengissä. Sinä oot niitä tolkuimpia palstalaisia. Muista nyt vaan hengitellä, että tervennä pysyt ja kauan elät.

• kuku*
        äm dee koon frendi kirjoitti:

Ihanaa, MdK-MdK, kun oot vielä hengissä. Sinä oot niitä tolkuimpia palstalaisia. Muista nyt vaan hengitellä, että tervennä pysyt ja kauan elät.

On hengissä niinkuin 2 vuotta sitten kun tämän viestin kirjoitti.

• pussihousu poika

No hei.olipas henkselit aikanaan ihan tarvis kalu ja hyvät on vieläkin. Kyllä sarkaiset pussihousut japaksut lanellihousut tarvitsi kunnolliset housunkannattimet ennenkaikkea kun vaikkapa metsätöissä talvella housut kastui.painavat oli. Se vaan oli sen ajan arkea.lanellihousut paidat pussihousut kumiteräsaappaat.eipä siellä ulkotöissä pakkasessa muuten olisi pärjännyt.onhan se vaanuskomatonta mutta jos nykymies otetaan ja laitetaanpakkaseen tekemäänmetsätöitä metsätöitä kirves kourassa ja sirnikka olalla kylmät eväskakut repussa.työmatkat hiihtäen tai polkupyörällä.ja vielä metsämatka palstallekilometri tolkulla umpihangessa ja kappale ja kuutio taksalla. Mietippä sitä.olisiko meistä siihen.

• Satu*
        äm dee koon frendi kirjoitti:

Loistava huumorintaju oli ja on MdK:lla. Olisi kiva jos tulisi tänne. Sain kyllä kutsun silloin häneltä, mutta minähän olen tällainen 'paikkauskollinen' tyypiltäni. Tosin täällä käyn vain vähän, mutta pidän kyllä monista täällä, Kahvipirrtikin on hyvä paikka kirjoitella rauhassa.

• ||

Tyrävyötä käyttävällä ei ole vaihtoehtoa.
      Yötä päivää puristaa mahaa.

• Ei ole Maalaismiestä vähäänaikaan oikeesti näkynyt, olisi parasta jos hän itse olisi ilmoittautunut. Maalaismiehen ystävä Late Vaan

• maalaisnais

Oletko sinä ihan Oikea maalaismies*, se asiallinen ja viksu kirjoittaja?

• miettijä

ero optimistin ja pessimistin välillä on tämä: optimisti ei käytä vyötä eikä henskeleitä, pessimisti käyttää molempia.

• Late Vaan:lle

Mistä tiedät?

Ehkäpä hän itse onkin tään ketjun nostanut.

• Miksi hän ei enää

kirjoita täällä? Hän oli niin tasapainoinen, koska ei käyttänyt alkoholia. Ei ollut käyttänyt enää vuosikymmeniin.

• henkseli-henni

Olen nainen, käytän henkseleitä.

Kauan sitten ostin henkselit, kauniit kullanväriset, joilla henkselöin paitapuseroni hihat lyhyelle.
      Siis lyhyet, koristeet.

Vanha aloite.

• Ihan mukava oli lukea Henskeleistä -- Ja ihan kivat muistot tuli Maalaismiehenkirjoituksista , kuinka hän oli Lapsenlasta viemässä autollaan niihin lasten harrastuksiin -- oli kiva kirjoittaja , toivottavasti hän on vielä voimissaan .

• ???

Miksi Maalaismies* ei enää kirjoita täällä? Hän oli niin tasapainoinen, koska ei käyttänyt alkoholia. Ei ollut käyttänyt enää vuosikymmeniin. Kaipaan häntä, häntä kaivataan.

• Voi kun ihana lukea

vielä pari kolme vuotta vanhoja mielipiteitään, ja vielä tavata Maalaismies* kuin aloittajana, häntä kaivataan, se on totta!

Hyvä aihe tässä ketjussa, elämänlaatua parantava!

Nykyisin useat ovat alaspäin vetäviä. - So sad.

• miettijä

Toivottavasti M..mies* voi hyvin,, hän ei koskaan puhunut röyhkeästi.

• Hän oli taistelunsa

tasapainon saamiseksi voittanut, siis Maalaismies*, ja voi hyvin ainakin vielä pari vuotta sitten, kunpa ottaisi yhteyttä vieläkin!

• Vielä elokkuussa

2012 on tää ketju ollut esillä. Mukavaa, että on päivämäärät näkyvillä.

• LUIN ketjun ja

ihmettelen, silä täälläkin on jo joku kaunainen kirjoittanut pahasti Ramoonalle ja jollekin ylempänä, kuten hän sanoo.
      KUKA on tuo ainainen kauna-tyyppi?

• Niin!

Samma miettinyt, ja selvältä näyttää, samantapaista käytöstä täällä yhdellä on aina, kyllähän meitä täällä on moneksi.

• tämä ketjuhan on

elokuussa 2012 viimeksi ollut esissä. Kyllä silti kernaasti luin sen aikaisia ajatuksia, aivan hyvä oli ketju.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe