Jos voisit syntyä jonnekin uudelleen ja saisit päättää millaisen elämän itsellesi haluaisit.
Mikä tai kuka olisit?
Osaatko ajatella "ulkopuolelle laatikon" ja ajatella mikä olisit voinut olla jos olsiit syntynyt jonnekin muualle, jossain muussa ajassa, jonain muuna henkilönä?
Minä voisin kokeilla elämää ollen "southern belle".....hienon plantaasin hemmoteltu tytär...siipirataslaivojen aikakaudella?
Joku muu?
79
973
Vastaukset
Hmmm Plantaasin tytär, tulee mieleen orjien aika. Olen nimittäin lukenut noita Andre Brinkin orjuutta käsitteleviä kirjoja. Noh elämäni on ollut aika värikästä ja tiedä miksi se tästä vielä muuttuu, olen tavallaan nähnyt kaksi aikakautta kun olen syntynyt sotien jälkeen ja päässyt yli 2000 luvun suhteellisen hyväkuntoisena. Jos saisin toivoa, syntyisin jollekin rauhalliselle Välimeren saarelle, kasvattaisin itse ruokani, ostaisin hyviä viinejä, pitäisin kivoja bileitä. Minulla olisi oma purjevene ja kapitano !!
- hat.sep.sut
olen aamun katsellut Selviytyjiä Samoalla.
Ihana maa, meri täynnä kalaa, lämmintä, hedelmällistä ja ihmiset kyyröttää 5 päivää sateen alla kylmissään, kun eivät osaa tehdä kunnon majaa ja tulipaikkaa joka pysys kuivana....On nestehukka vaikka taivaalta tulee tonnikaupalla vettä ;)))
Voi hyvä luoja...vois kysyä, missä noi rääpäleet selviytyisivät? hat.sep.sut kirjoitti:
olen aamun katsellut Selviytyjiä Samoalla.
Ihana maa, meri täynnä kalaa, lämmintä, hedelmällistä ja ihmiset kyyröttää 5 päivää sateen alla kylmissään, kun eivät osaa tehdä kunnon majaa ja tulipaikkaa joka pysys kuivana....On nestehukka vaikka taivaalta tulee tonnikaupalla vettä ;)))
Voi hyvä luoja...vois kysyä, missä noi rääpäleet selviytyisivät?Tuossa kun kirjoitin äskeistä kommenttiani peilasin mielessäni miten lapseni selviäisivät siitä mistä minä aikoinaan. Jokainen on oman aikakautensa kasvatti mutta ihminen on onneksi sopeutuvainen. Onassis oli aika Fiksu kun osti Scorpioksen saaren. Olen senkin päässyt purjeveneellä kiertämään (tosin turistilaivan persuuksessa koska se tiesi reitin). Tosin kovin eristyksissäkään ei ole kiva elää niinkuin nyt nuo selviytyjät Samoalla. Kyllähän siellä pari kuukautta menisi ihan kivasti:))
- hat.sep.sut
firefox58 kirjoitti:
Tuossa kun kirjoitin äskeistä kommenttiani peilasin mielessäni miten lapseni selviäisivät siitä mistä minä aikoinaan. Jokainen on oman aikakautensa kasvatti mutta ihminen on onneksi sopeutuvainen. Onassis oli aika Fiksu kun osti Scorpioksen saaren. Olen senkin päässyt purjeveneellä kiertämään (tosin turistilaivan persuuksessa koska se tiesi reitin). Tosin kovin eristyksissäkään ei ole kiva elää niinkuin nyt nuo selviytyjät Samoalla. Kyllähän siellä pari kuukautta menisi ihan kivasti:))
jää säiden armoille?
In the wild..en sinnä jöärjestetään omat olot hyviksi, kuiva olotilaja kuiva tulipaikka, sitten katsellaan muuta.
Miten jaksat pitää fyysistä hyvinvointia yllä jollei ole kuivaa ja lämmintä, kun sademyrsky yllättää?
Itse järjestäisn perusasiat ensin...
Aina olen ollut hyvä ajattelemaan olevani joku muu.
Lapsena kuvittelin itseni aina Viisikoiden Paulaksi (Pauliksi).
Kreetalla oltiin vanhoilla raunioilla, mietin heti sinne mennessä että minkälainen oli mahdollisesti ympäristö ollut ennen.
Läksin yksin sitten samoilemaan niitä raunioita ympäri ja kun kävelin portaita alas muutuin toiseksi henkilöksi.
Olin tumma uljas rikas nainen joka tiesi mitä halusi. Vaan kun havahduin hereille siitä tunteesta mietin, miksi sillä naisella oli niin paha olla?
Kävin suorastaan jonkun muun sisuksissa ja yhtäkkiä taas tässä maailmassa.
Sitä se mielikuvitus teettää.
Kuitenkaan en vaihtaisi kenenkään ihmisen kanssa paikkoja, on kuitenkin hyvä olla minä. Sentään jotenkin selviän omien murheiden kanssa ja iloista nautin todella.- hat.sep.sut
tekee elämästä jännittävämmän.
Viisikot tuli luettua lapsena, enemmän minua taisi innoittaa Robin Hood ;))
J aina hyvien puolella ;)))
Jos voisin valita, haluaisin tietysti tulevaisuuteen ja ikuiseen elämään ihan omana itsenäni.
- hat.sep.sut
oletko ihan varma?
Miksi? hat.sep.sut kirjoitti:
oletko ihan varma?
Miksi?No, jos siellä tulevaisuudessa osataan kloonata ihminen aina uudelleen kun alkaa rapistua, niin olishan se kiva muuntua aina uudelleen sellaiseksi nuoreksi ja hehkeäksi, ja kun saisi vielä tämän iän tuoman järjen ja kokemuksen mukaan, niin mikä ettei...
- hat.sep.sut
miljoona kirjoitti:
No, jos siellä tulevaisuudessa osataan kloonata ihminen aina uudelleen kun alkaa rapistua, niin olishan se kiva muuntua aina uudelleen sellaiseksi nuoreksi ja hehkeäksi, ja kun saisi vielä tämän iän tuoman järjen ja kokemuksen mukaan, niin mikä ettei...
en mä haluais?
Siis ihan oikeasti, mieluummin menen kun olen viel täysissä voimissani?
Ikuinen elämä aukeis hyvin tylsänä eteen...olen tarpeeksi skeptinen jo nyt hat.sep.sut kirjoitti:
en mä haluais?
Siis ihan oikeasti, mieluummin menen kun olen viel täysissä voimissani?
Ikuinen elämä aukeis hyvin tylsänä eteen...olen tarpeeksi skeptinen jo nytMä voisin jopa tälläkin ulkonäöllä ja voinnilla ottaa sen ikuisen elämän, mut mieluimmin tietysti jotain pientä nuorennusta. Mitähän ne tulevaisuudessa sitten keksivätkään.
- hat.sep.sut
miljoona kirjoitti:
Mä voisin jopa tälläkin ulkonäöllä ja voinnilla ottaa sen ikuisen elämän, mut mieluimmin tietysti jotain pientä nuorennusta. Mitähän ne tulevaisuudessa sitten keksivätkään.
kuinka nuori on itse, vaan siitä että läheiset ja ystävät kuolee ympäriltä?
Maailma muuttuu, mutta jaksaako itse.
Sitä kun on nähnyt tarpeeksi tulee kyyniseksi ja on aina vaikeampi pitää yllä optimismia... hat.sep.sut kirjoitti:
kuinka nuori on itse, vaan siitä että läheiset ja ystävät kuolee ympäriltä?
Maailma muuttuu, mutta jaksaako itse.
Sitä kun on nähnyt tarpeeksi tulee kyyniseksi ja on aina vaikeampi pitää yllä optimismia...Minä olen paljo tyytyväisempi elämääni ja optisempi tulevaisuuteen nähden nyt kuin nuorempana.
Kiitos kauniista laulusta, hyräilen tässä laulusi innoittamana. osaan koko laulun, mutta laitan vain pätkiä, myös vanhan lisä säkeistön.
Onpa taivaassa tarjona lapsillekkin jotka....
....harput joilla he soittelevat...
...Kyllä tallella on kyllä tallella on, kyllä taivaassa tallella on.
...Taivaassa on ilo loppumaton ja se lapsille tallella on...
...Karitsan kasvoja katselevat, vika uhria syntisien...
...elon lähteellä istua saavat, elon leipää he riemuiten syö...
...Kyllä tallella on kyllä tallella on...
- stellabella.-
Virtuaalinen aikamatka menneeseen. Olen usein leikitellyt ajatuksella siitä, miten on eri aikakausilla oltu, eletty ja toimittu.
Hiljattain katselin dokumenttia muinaisten Maya intiaanien korkeakulttuurista, historia ulottuu ainakin 3 000 vuodenen päähän, se oli kiehtova ja mielenkiintoinen maailma. Dokumentti herätti enemmän kysymyksiä, kun antoi vastauksia.
Tuli väkisinkin mieleen, miltä olisi tuntunut elää ja asua siellä silloin?- hat.sep.sut
piti yllä hyvin veristä kulttuuria, hienoa kylläkin.
Mut piti kuulua ylhäisöön, jottei tarvinnut raataa pelloilla tai tullut uhratuksi... - stellabella.-
hat.sep.sut kirjoitti:
piti yllä hyvin veristä kulttuuria, hienoa kylläkin.
Mut piti kuulua ylhäisöön, jottei tarvinnut raataa pelloilla tai tullut uhratuksi...Muinaiset kansat harrastivat uhrimenoja, muutenkin historia on julmaa ja veristä, valitettavasti siltä ei voi vältyä.
Minua kiehtookin juuri se muu osa heidän kulttuuristaan, taito lukea, kirjoittaa ja tulkita tähtitaivasta, rakentaa valtavia monumentteja ja temppelikeskuksia, vaikka esim. pyörää ei oltu vielä keksitty, eikä heillä ollut metallityökaluja. Millä ihmeellä ne sai kaiken materiaalin raahattua rakennuspaikalle?
Kuten jo mainitsin, kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia.
He jopa hylkäsivät asuinsijansa ja upean kaupunkinsa, eikä syitä niihin tiedetä.
Olisi mielenkiintoista hypätä aikakoneeseen ja etsiä vastauksia kaikkiin kysymyksiin (ilman verenvuodatusta, tietenkin). - hat.sep.sut
stellabella.- kirjoitti:
Muinaiset kansat harrastivat uhrimenoja, muutenkin historia on julmaa ja veristä, valitettavasti siltä ei voi vältyä.
Minua kiehtookin juuri se muu osa heidän kulttuuristaan, taito lukea, kirjoittaa ja tulkita tähtitaivasta, rakentaa valtavia monumentteja ja temppelikeskuksia, vaikka esim. pyörää ei oltu vielä keksitty, eikä heillä ollut metallityökaluja. Millä ihmeellä ne sai kaiken materiaalin raahattua rakennuspaikalle?
Kuten jo mainitsin, kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia.
He jopa hylkäsivät asuinsijansa ja upean kaupunkinsa, eikä syitä niihin tiedetä.
Olisi mielenkiintoista hypätä aikakoneeseen ja etsiä vastauksia kaikkiin kysymyksiin (ilman verenvuodatusta, tietenkin).sielläon osio sciense and tech.
Vasta keksivät arkeologit Stonehengessä, että aikalaiset käyttivät puisia kuulalaakereita, pistääkseen eteenpäin valtaisia, painavia kiviblockeja..
Ei esi-isät tyhmiä olleet, me vaan ei tajuta miten he teki asiat...
Veristä...niin aikansa kutakin...jokaisella kansalla omat menonsa
Ja nyt minulakin omani, eli huomenna sitten taas keskustellaan ;)))
- Teemuna
Mä haluaisin olla katti Karvinen. Mahtavan löysän letkeempää elämää on vaikea kuvitella.
- hat.sep.sut
Karvisessa on jotain joka vetoaa huumorintajuuni, en edes epäile etteikö jossain kissat ajattelis juuri niin...
hat.sep.sut kirjoitti:
Karvisessa on jotain joka vetoaa huumorintajuuni, en edes epäile etteikö jossain kissat ajattelis juuri niin...
Mun koiruliinilla on Karvisen päivät ja kohta kai se puhuu...
- Teemuna
hat.sep.sut kirjoitti:
Karvinen on just sielukas.
- hat.sep.sut
Teemuna kirjoitti:
Karvinen on just sielukas.
kyyninen... Esko on hömppä ;)))
- Oih....
mutta palaisin ihanille 60-70 luvuille jolloin kaikki oli niin ihanaa. Elämä !
Silloin kaikilla oli Tulevaisuus!- hat.sep.sut
ettei aika kultaa muistoja.
Minun muistini mukaan, silloinkin oli omat ongelmansa.....
- Heikunkeikku
Jep, osaan ajatella laatikon ulkopuolelle. Joskus tuntuu, että eleleskelen ja ajateskelen alvariin laatikon ulkopuolella. Välillä on hypättävä laatikkoon, käpertyä sinne hetkeksi ja sitten taas luikahtaa ulkopuolelle.
En ehdottomasti tahtoisi olla toinen tyyppi. Pelkkä ajatuskin pörhistyttäis, jos pitäis jonkun muun olion kuoren sisään pulahtaa. Minänä pysyn ja varmasti näin. Tykkään nääs ittestäni, vaikken kummonen olekaan.
Kenties voisin hieman etelämpään itteni kuvitella. Semmoseen linnunmaitomaiseen ilmanalaan, jonne vois rakentaa semmosen talon, jossa on vain ja ainoastaan katto ja laattia. Vois tehdä ruokaa ilmavassa keittiössä, köllöttää riippumatossa kirja kouras ja juosta välillä turkoosin siniseen mereen. Niin ja ihanainen kylpyamme olis aina siinä framilla, puskan juures, kukkien keskellä.Entäs se ikioma lannevaate tarzan joka toisi sitä riistaa nuotiossa kypsentämiseksi tai lohta loimutettavaksi. Sitten ihailisitte taivaan tähtiä sieltä karvanahkaiselta petiltä? hih hi
- Heikunkeikku
miljoona kirjoitti:
Entäs se ikioma lannevaate tarzan joka toisi sitä riistaa nuotiossa kypsentämiseksi tai lohta loimutettavaksi. Sitten ihailisitte taivaan tähtiä sieltä karvanahkaiselta petiltä? hih hi
Joo, miten saatoinkaan höperyyksissäni unohtaa riistan ja kalantuojan. Toki ja tottavie semmonen ripeäkoipinen, lihaksikas ja pörröpäinen mies olisi mukava lemmikki:) Heh, hyvä on sitten, napsastaan tuo lemmikki-sana veks ja laitetaan tilalle kaveri ja lisätään vielä ystävä-sanakin, niin johan näyttää mukavalta.
- hat.sep.sut
olla oma itsensä, mutta jossain muualla?
Mutta etkö pitkästyis, joutenoloon? - Heikunkeikku
hat.sep.sut kirjoitti:
olla oma itsensä, mutta jossain muualla?
Mutta etkö pitkästyis, joutenoloon?No en toki pitkästyisi. Näet ja nimittäin enhän minä jouten ole koko ajan.
En läheskään. Jouten ololoskelisin sillä aikaa, kun riistamies on hakemas sapuskaa
ja hänen palattuaan voi sitten keksiskellä jotakin kivaa puhdetyötä. Kuten kalojen sisälmyksien
pois vetelyä ja kalojen asettelua tulen loimuun kypsymään.
Ja en toki asettaisi itseäni autiosaarelle. Ottaisin laatikon ulkopuolisajatuksen siivittämänä liudan mun ystäviäni ja tuttuja mukaan. Asuvat vähän kauempana minusta ja riistamiehestä, mutta me kutsumme ne
välillä kylään. Pistetähän tanssit pystyyn ja sen semmosta mukavaa.
Turkoosimerellä keinuisimme veneellä. Illalla pistettäisiin kynttilöitä ja lyhtyjä palamaan ja syventyisimme
keskustelemaan toistemme kanssa. Tihrusteltais toisia silmiin, mikäli hämäryydessä näkisi sen verran ja sitten kaiketi jotakin muutakin tulis mieleen. En ole vielä aivan valmiiksi tätä kaikkea ajatellut, mutta jouten en kykene kauaakaan aikaa olemaan. - hat.sep.sut
Heikunkeikku kirjoitti:
No en toki pitkästyisi. Näet ja nimittäin enhän minä jouten ole koko ajan.
En läheskään. Jouten ololoskelisin sillä aikaa, kun riistamies on hakemas sapuskaa
ja hänen palattuaan voi sitten keksiskellä jotakin kivaa puhdetyötä. Kuten kalojen sisälmyksien
pois vetelyä ja kalojen asettelua tulen loimuun kypsymään.
Ja en toki asettaisi itseäni autiosaarelle. Ottaisin laatikon ulkopuolisajatuksen siivittämänä liudan mun ystäviäni ja tuttuja mukaan. Asuvat vähän kauempana minusta ja riistamiehestä, mutta me kutsumme ne
välillä kylään. Pistetähän tanssit pystyyn ja sen semmosta mukavaa.
Turkoosimerellä keinuisimme veneellä. Illalla pistettäisiin kynttilöitä ja lyhtyjä palamaan ja syventyisimme
keskustelemaan toistemme kanssa. Tihrusteltais toisia silmiin, mikäli hämäryydessä näkisi sen verran ja sitten kaiketi jotakin muutakin tulis mieleen. En ole vielä aivan valmiiksi tätä kaikkea ajatellut, mutta jouten en kykene kauaakaan aikaa olemaan.siellä tropiikissa, varmaan itse tutustuisin flooraan ja faunaan?
Vaihtaisin majani vaimon kehoon ja katsoisin????;((
- hat.sep.sut
ei ole ollenkaan huonompi idea olla toinen sukupuoli.
Jos olen oikein käsittänyt, niin thaikuissa miehet kokeilee elämää naisena ja munkkina...eli siis koittaa monenkirjavaa elämää...ei koskaan ole paha asettua kirjaimellisesti...toisen housuihin...
- k/k
Mieli laukkasi olin vaikka mitä ,kaikki oli suurta ja kaunista.
Sitten mä aloin kattelemaan käsiäni jotka lepäs siin nappuloilla, kaks näppäitä peitty yhren sormenpään alle.
Ei ne olleet prinssin käreet,ne oli raatajan sormet niil tehrään arkisia hommia ja silitetään kärsivän hiuksia.
Siksipä kun uskon olevani hyvä nykyisessä asemassa mitäpä sitä muuta haluamaan, huonompi olisin kun nyt. - nvh.-ÖÄ'å
vaikka Clint Eastwood, kaikkien "leffasankareiden äiti", ja enemmänkin, Million Dollar Baby. Tai miksei Morgan Freeman, joka jäi mieleen elokuvasta Rita Hayworth - avain pakoon. Tai vaikka Pave Maijanen, on tehnyt niin hienoja lauluja suomalaisille. Onhan noita, hienoja ihmisiä.
- s_a
voinut syntyä jonnekin rauhaisan järven kainaloon, yli 100 vuotta sitten. Siellä koivikon keskellä kasvattaisin lehmiä ja kanoja rauhassa, kaukana kavala maailma. Kaukana nykyajan turha kiire ja meteli.
Illat sukkaa kutoen päreen valossa, aikaisin nukkumaan mennen.
Ei pärräisi kännykkä, eikä tietokone veisi aikaa.
Mies olisi sama miekkonen, kuin nytkin. - jutopiaa
vaikka Hypatia, Simone de Beauvoir tai Sylvia Plath tähän aikaan asettuneena.
- Ja äkkiä muualle
"Osaatko ajatella "ulkopuolelle laatikon""
No en tietenkään, mutta se on hienoo, kun joku tipu auttaa!!
Kun yhdestä hatsasta päästään, niin tilalle tulee uus.
Musta tuntuu, että mä oon fiksu-fiiliksen pohjalle ei kannata ihan kauheesti perustaa.- hanksi-
kuuskypästen puolella,minne kuuluukin.
- hat.sep.sut
lopetanpa sitten avausten teon, kun se kerran noin jotakuta rassaa...
soon bye bye... - Heikunkeikku
hat.sep.sut kirjoitti:
lopetanpa sitten avausten teon, kun se kerran noin jotakuta rassaa...
soon bye bye...Tee vain aloituksia edelleen. Kyllähän tänne aloituksia mahtuu. Aina-aina on joitakin, joihin joku aloitus ei kolahda. En minäkään kaikkiin aloituksiin änkeä, koska ei yhtään huvituta joihinkin osallistua. Mutta mitä sitte.
Monen monituista vastausta oot aloituksiisi saanut, että jotta jotta ja että, riittäähän niitä semmosiakin, jotka tykkäävät aloituksiisi vastata. - hat.sep.sut
Heikunkeikku kirjoitti:
Tee vain aloituksia edelleen. Kyllähän tänne aloituksia mahtuu. Aina-aina on joitakin, joihin joku aloitus ei kolahda. En minäkään kaikkiin aloituksiin änkeä, koska ei yhtään huvituta joihinkin osallistua. Mutta mitä sitte.
Monen monituista vastausta oot aloituksiisi saanut, että jotta jotta ja että, riittäähän niitä semmosiakin, jotka tykkäävät aloituksiisi vastata.tätä negatiivisuutta palstalla, joka on jo kuolemassa muutenkin.
Muutama matalamielinen p***a ajaa loputkin yrittäjät ulos.
Mulla ei oikein riitä motivaatio ruokkia negatiivisuutta.... - hat.sep.sut
hat.sep.sut kirjoitti:
tätä negatiivisuutta palstalla, joka on jo kuolemassa muutenkin.
Mulla ei oikein riitä motivaatio ruokkia negatiivisuutta....siitä että aina joku jaksaa innostua minunkin aiheistani.
Minäkin skippaan sen mikä ei minua kiinnosta, mutten myöskään mene niihin ketjuihin ketää haukkumaan.
Mutta maailmassa on asioita jotka saa hyvälle mielelle, siks on lähinnä masokistista asettaa täällä itsensä maalitauluksi...kun ei ole pakko? - Heikunkeikku
hat.sep.sut kirjoitti:
tätä negatiivisuutta palstalla, joka on jo kuolemassa muutenkin.
Mulla ei oikein riitä motivaatio ruokkia negatiivisuutta....Negatiivisia ihmisiä klapajaa joka paikassa, aina on ollut ja tulee olemaan.
But. But. Olokoot.
Klapajaa niitä toisen tyyppisiäkin ihmisiä, sielä sun täälä.
Onneksi, huh huh :)
On hyvä , jos voi olla antamatta muiden Määrätä oman mielen sisuksien olotiloja.
-Häh, nyt meni sekaaseksi selittelyksi
-No, otetaan sitten uusiksi
Jos itse ajattelee määrätyllä tavalla ja jos joku toinen Hyökkää omine vaikkapa nyt negatiivisine
ajatuksineen, niin hyökätkööt. Sen ei saisi saada aikaiseksi muutosta omaan alkuperäiseen ajattelemiseen.
Ei, ei, ei, heevetti sentään. Tänään sunnuntaina en osaa selittää ajatuskiani sanoin.
Pistää vihaksi:(
Lyhyesti: Paskat mistään matalamielisistä. - hat.sep.sut
Heikunkeikku kirjoitti:
Negatiivisia ihmisiä klapajaa joka paikassa, aina on ollut ja tulee olemaan.
But. But. Olokoot.
Klapajaa niitä toisen tyyppisiäkin ihmisiä, sielä sun täälä.
Onneksi, huh huh :)
On hyvä , jos voi olla antamatta muiden Määrätä oman mielen sisuksien olotiloja.
-Häh, nyt meni sekaaseksi selittelyksi
-No, otetaan sitten uusiksi
Jos itse ajattelee määrätyllä tavalla ja jos joku toinen Hyökkää omine vaikkapa nyt negatiivisine
ajatuksineen, niin hyökätkööt. Sen ei saisi saada aikaiseksi muutosta omaan alkuperäiseen ajattelemiseen.
Ei, ei, ei, heevetti sentään. Tänään sunnuntaina en osaa selittää ajatuskiani sanoin.
Pistää vihaksi:(
Lyhyesti: Paskat mistään matalamielisistä.jos on tarjolla parempia paikkoja, miks jaksaa jauhaa niiden matalamielisten kans. Jaksaa antaa niiden vetää tasolleen ja sit hakata kun homma on niille tuttua ;))) näinhän nettisananlasku sanoo ;)
Aika hyvin tiedän kyl ketä ne on, kun eivät malta olla vakoilematta ;)))
Joo, ainakin tauko, kun ei vaan jaksa... - Heikunkeikku
hat.sep.sut kirjoitti:
jos on tarjolla parempia paikkoja, miks jaksaa jauhaa niiden matalamielisten kans. Jaksaa antaa niiden vetää tasolleen ja sit hakata kun homma on niille tuttua ;))) näinhän nettisananlasku sanoo ;)
Aika hyvin tiedän kyl ketä ne on, kun eivät malta olla vakoilematta ;)))
Joo, ainakin tauko, kun ei vaan jaksa...No tietysti on järkevää mennä semmoseen paikkaan, jos tietää sen olevan Parempi paikka.
Minä en mistään nettisananlaskuista tiedä mitään.
Mulla on yksinkertainen sääntö itselleni. Tulen palstalle, kun huvittaa ja sitten lähden huitelemaan,
kun ei enää huvita. Jos palstalla riidellään, niin huitelen, jos joka toinen mielipide on negatiivinen, niin huitelen, jos aiheet ovat ylipäätään Minulle sopimattomia, niin huitelen. :)
- RIMMIR
Toivomuksenani olisi syntyä omana itsenäni uudelleen siihen samaan perheeseen kuin mistä olen lähtöisinkin. Jos saisi mahdollisuuden toimia ja tehdä valintoja elämälleen toisella tavoin ja vertailla niiden tuloksia eri elämän vaiheissa. Se olisi aika jännittävää.
- tani!
Siskojen vanhoja jouduin "perheen pienimpänä" pitämään.
Huonot kengät aiheuttavat ongelmia ympäri kehoa
STT 21.11 2010 03:36:26
Huonot kengät voivat vahingoittaa jalkoja ja tuoda ongelmia muuallekin kehoon. Asiantuntijoiden mukaan kenkien aiheuttamat asentomuutokset heijastuvat nilkoista polviin, lantioon ja selkään.
Ennen kaikkea kengät vaikuttavat kuitenkin jalkoihin. Kengät voivat tehdä vaivaisenluita tai varpaiden asentomuutoksia.
Asiantuntijat suosittelevatkin käyttämään useita erilaisia kenkiä, jottei jalka jumahda yhteen muottiin. Yleensä kenkien aiheuttamia muutoksia voidaan korjata, mutta jalkansa voi pilata myös lopullisesti.
– Jos varpaat ovat olleet koukussa jo monta kymmentä vuotta, ei niitä enää ojentumaan saa, sanoo Metropolia ammattikorkeakoulun jalkaterapian lehtori Riitta Saarikoski.
Tutkimusten mukaan hyvä kenkä antaa jalan liikkua mahdollisimman luonnollisesti.- Hoksnokka puuttuu
heiltä!
Jos ajattelisivat,
kannustaisivat naisia pitämään terveellisiä, ergonomisesti muotoiltuja jalkineita, ja suunnittelijat, nämä "PerttiPalmroosit" myös oikealle raiteelle lähtisivät.
Rahan himo toisten jalkaterien kustannuksella on moraalitonta.
Varsinkin nuoret, jotka eivät ymmärrä seurauksia, lähtevät muotia seuraamaan ilman pelkoa.
Myös meikatut naiset vetävät miehiä puoleensa. Mutta seuraukset ovat meikkauksellakin.
Sikiiö äidin masussa, poikapuolinen, saa meikeistä hormoonihäiritsijän pilaamaan sukupuolisen kehityksensä, ja niinpä isäpappa jää vaille poikaa tai miestä, saakin ehkä sukupuoleltaan epäselvän, homon.
Luonnollisuus kunniaan jalkaterissä, hampaissa, tukan värissä, silmissä, huulissa,
koko Luojan luomuksessa! - That's it!
Hoksnokka puuttuu kirjoitti:
heiltä!
Jos ajattelisivat,
kannustaisivat naisia pitämään terveellisiä, ergonomisesti muotoiltuja jalkineita, ja suunnittelijat, nämä "PerttiPalmroosit" myös oikealle raiteelle lähtisivät.
Varsinkin nuoret, jotka eivät ymmärrä seurauksia, lähtevät muotia seuraamaan ilman pelkoa.
Myös meikatut naiset vetävät miehiä puoleensa. Mutta seuraukset ovat meikkauksellakin.
Sikiiö äidin masussa, poikapuolinen, saa meikeistä hormoonihäiritsijän pilaamaan sukupuolisen kehityksensä, ja niinpä isäpappa jää vaille poikaa tai miestä, saakin ehkä sukupuoleltaan epäselvän, homon.
Luonnollisuus kunniaan jalkaterissä, hampaissa, tukan värissä, silmissä, huulissa,
koko Luojan luomuksessa!Jos saisin syntyä uudelleen, niin kärsivällisen itsepintaisesti pitäisin kiinni
juuri luonnollisuudesta, L U O M U S T A, - kaikessa! - valkohammashai
heiltä!
Jos ajattelisivat,
koko Luojan luomuksessa!Huonot hampaatkin ovat "luojan" luomaa, eikä niitä saa muuttaa, niinkö? Tarkoittaako luomu hampaissa sitä, ettei mahdollisia reikiä saa paikata, eikä vinoa kalustoa saa oikaista. Eihän se ole luomua, jos vioittunut hammas tilkitään muovilla. Entäs hampaiden valkaisu tai nastahammas tapaturmassa katkenneen tilalle?
- -kin,
valkohammashai kirjoitti:
Huonot hampaatkin ovat "luojan" luomaa, eikä niitä saa muuttaa, niinkö? Tarkoittaako luomu hampaissa sitä, ettei mahdollisia reikiä saa paikata, eikä vinoa kalustoa saa oikaista. Eihän se ole luomua, jos vioittunut hammas tilkitään muovilla. Entäs hampaiden valkaisu tai nastahammas tapaturmassa katkenneen tilalle?
voi mitä hulluja kysymyksiä voikaan mieleesi tulla!
Ehjät omat hampaat, hyvin hoidetut, ovat a i n a parhaat. Harjaus aamuin ja illoin, täysxylitoli purkat aterioiden jälkeen töissä, ellei purkkaa voi syödä, täysxylitolitablettikin käy.
Jos on hammas m ä t ä ä päässä, lähellä aivoja---ajatus inhottaa todella!
Ei terveydenhoito ole pahaksi, en voi kuin ihmetellä outoja puheitasi!
Puhuin vain terveyttä vahingoittavien asioiden välttämisestä ja väistelemisestä.
Tottakai tapaturmat on hoidettava, jos sellaisiin joutuu! - NaturiAlli
heiltä!
Jos ajattelisivat,
koko Luojan luomuksessa!annetaan tukan kasvaa, parran rehottaa ja hampaitten lahota. Silmälasittomuuskin on luonnollista ja muutenkin kaikki apuvälineet ja lääkkeet ja lekurien konstit luojalle kauhistus?
Mikä se olikaan mielestäsi luonnollista?
PS. Homo EI ole sukupuoleltaan epäselvä. - Huh-huh!
NaturiAlli kirjoitti:
annetaan tukan kasvaa, parran rehottaa ja hampaitten lahota. Silmälasittomuuskin on luonnollista ja muutenkin kaikki apuvälineet ja lääkkeet ja lekurien konstit luojalle kauhistus?
Mikä se olikaan mielestäsi luonnollista?
PS. Homo EI ole sukupuoleltaan epäselvä.Uskomatonta!
Ettekö käsittäneet, että tarkoitin luonnollisuudella kaiken terveyden ja
terveellisyyden korostamista ja hoitamista!
VAIN terveyttä vahingoittavat asiat ja aineet pois!
Tupakka pois, samoin alkoholi, korkeat korot, jotka vievät jalkaterrien, nilkkojen ja polvien, lonkkien ja selän terveyden, makeiset pois ...(paitsi terrveellinen xylitoli ja tumma suklaa)...jne...
Kaikkea hyvää!
Huh-huh!
- piipiloo
asua jossain vuorilla,olla jonkun vuohipaimenen kans kaitsemassa vuohia ja hoitaa pikkuista puutarhaa,missä kasvais tuoreita avokaadoja ja mangoja,asuntokin vois olla joku hökkeli ja se vuohipaimen sais olla intiaanin näköinen.
Olis kesyjä kotkia kaverina ja aavikoitten ketut.Sais vaan leyhytellä hiuksiaan vuorten tuulissa,olis aina ilma raikasta ja saasteetonta.
Puoliksi erakkoelämää tai siihen suuntaan,villin luonnon kanssa,muualla kuin Suomessa. - ainoa vaihtoehto
Tämä aika kelpaa ja olisin tosi vanha.. Voisin siis olla klassikkoauto hyvässä omistuksessa. Kävisin muutaman kerran vuodessa kauniilla säällä ajelulla ja muuten omistajani puunaisi ja palvoisi yötä päivää. Ei kuitenkaan liian varakas omistaja, jotten joutuisi taistelemaan huomiosta ;).
Terveisin,
"Se Karvaton Råtta"- Mysteriet
Ha haa ;D
- sisar sutina
Mysteriet kirjoitti:
Ha haa ;D
no ei tietenkään?
- Rattus sp.
sisar sutina kirjoitti:
no ei tietenkään?
, mutta jätit jälkeesi contreauta, teguilaa ja mansikkapakasteita. Arvaat varmaan, mitä niistä tein *hikk*?
- Mysteriet
Siis olla joku ihminen - ku mä haluisin olla helikopteri, mulla on ihan faktatietoa niitten saamasta hienosta kohtelusta - meikäläisen ohjaimiin ei ihan kuka tahansa pääsiskään =)
Jos on pakko joku ihminen, niin sitte joku vienankarjalan itkijäeukko...- ainoa vaihtoehto
Ei se tule edes kurkkaamaan :(.. Tapaamaan vanhoja kamuja.. Kun näet, niin kerro että "rottis" lähti tonne toiseen ulottuvuuteen haukkaamaan happea. Ei tällaiset rottikset jaksa täällä kauan olla. Tulihan täällä pitkiä aikoja vietettyä :).
Yhden purjehdusreissun varmistus tuli eilen ;), mutta siitä taisi olla jo puhetta. - Putkivalo
ainoa vaihtoehto kirjoitti:
Ei se tule edes kurkkaamaan :(.. Tapaamaan vanhoja kamuja.. Kun näet, niin kerro että "rottis" lähti tonne toiseen ulottuvuuteen haukkaamaan happea. Ei tällaiset rottikset jaksa täällä kauan olla. Tulihan täällä pitkiä aikoja vietettyä :).
Yhden purjehdusreissun varmistus tuli eilen ;), mutta siitä taisi olla jo puhetta.Ketkäs ne täällä! Pitkästä aikaa suakin näkee! Kävin juuri tuolla lukemassa *ruttaa toisenkin kerran*
Ja sitten toinen osa porukasta lähtee... on tää kans sakki. Huudetaan se hat.sep.sut. takas.
SUTINA TÄNNE JA HETI! Me vaadimme sutinaa :)) - sisar sutina
Putkivalo kirjoitti:
Ketkäs ne täällä! Pitkästä aikaa suakin näkee! Kävin juuri tuolla lukemassa *ruttaa toisenkin kerran*
Ja sitten toinen osa porukasta lähtee... on tää kans sakki. Huudetaan se hat.sep.sut. takas.
SUTINA TÄNNE JA HETI! Me vaadimme sutinaa :))*lymyää puskass*
Psssttt....tulkaa teki tänne, råtta ja kaikki...mul on täällä kärkkäreitä nuotiolla ja kahvia...shhhhhhh
Huh, meinaa olla vähä kylmä...tulikin just pakkaset...
*hakkaa käsillä olkavarsiaan* sniiifff..... - Putkivalo
sisar sutina kirjoitti:
*lymyää puskass*
Psssttt....tulkaa teki tänne, råtta ja kaikki...mul on täällä kärkkäreitä nuotiolla ja kahvia...shhhhhhh
*hakkaa käsillä olkavarsiaan* sniiifff.....Mä tiedän sun puskas, sireeni ainakin, se on olematon ;DD Ilmankos sulla onkin niin kylmää. Miten olis vähän terästystä tuohon sumppiisi? Se vähän desinfiois samalla..
- kärkkäpärkkä
sisar sutina kirjoitti:
*lymyää puskass*
*hakkaa käsillä olkavarsiaan* sniiifff.....käristetään rasvassa paistinpannulla, siitä jo niiden nimitys.
- sisar sutina
Putkivalo kirjoitti:
Mä tiedän sun puskas, sireeni ainakin, se on olematon ;DD Ilmankos sulla onkin niin kylmää. Miten olis vähän terästystä tuohon sumppiisi? Se vähän desinfiois samalla..
voit vallan mainiosti tioda konjamiinipullon tullessas....
Kyllä täällä vähän tuulee, kun lehdet varisi tuosta puskasta, kitukasvunen perhana...
*yrittää epätoivoisesti naamioitua laihan rungon taakse* - Rattus sp.
sisar sutina kirjoitti:
voit vallan mainiosti tioda konjamiinipullon tullessas....
Kyllä täällä vähän tuulee, kun lehdet varisi tuosta puskasta, kitukasvunen perhana...
*yrittää epätoivoisesti naamioitua laihan rungon taakse*Sopisiko, että nuotiolla lämmittävässä piirissä nauttisimme jostakin muusta. Listallani olisivat;
1) kuohuviini (mieluusti puolimakea venäläinen), 2) rakastan aurinkokuivattuja tomaatteja ja oliiveja (ei mitään kaupan halpis-malleja), 3) mehevää hunajamelonia sekä 4) ilmakuivattua kinkkua.
Ihan rehellisesti sanoen, jos jonakin päivänä nuotiolla tavattaisiin ihan livenä koko konkka ronkka, niin tarjoaisin noita tuotteita omasta pussistani. Oma suosikkini kokoontumisajolle olisi Saaga-hotelli Ylläsjärvellä. Siitä on tullut suosikkini, jonne haluaisin palata. Varaisin omaan käyttööni saunallisen chaletin parvekkeella Ylläsjärven suuntaan. UGH!
Jos tämä kokoontumisajo ei toteudu, niin toivon iskostavani mieleesi sen kuinka upeana persoonana pidin sinua 40 -palstalla :). - sisar sutina
Rattus sp. kirjoitti:
Sopisiko, että nuotiolla lämmittävässä piirissä nauttisimme jostakin muusta. Listallani olisivat;
1) kuohuviini (mieluusti puolimakea venäläinen), 2) rakastan aurinkokuivattuja tomaatteja ja oliiveja (ei mitään kaupan halpis-malleja), 3) mehevää hunajamelonia sekä 4) ilmakuivattua kinkkua.
Ihan rehellisesti sanoen, jos jonakin päivänä nuotiolla tavattaisiin ihan livenä koko konkka ronkka, niin tarjoaisin noita tuotteita omasta pussistani. Oma suosikkini kokoontumisajolle olisi Saaga-hotelli Ylläsjärvellä. Siitä on tullut suosikkini, jonne haluaisin palata. Varaisin omaan käyttööni saunallisen chaletin parvekkeella Ylläsjärven suuntaan. UGH!
Jos tämä kokoontumisajo ei toteudu, niin toivon iskostavani mieleesi sen kuinka upeana persoonana pidin sinua 40 -palstalla :).ja herkkuvalikoimaan voisin lisätä jotain omaakin...
Vaikkapa savustettua hirvenlihaa ja muita mukavia pikkujuttuja.
Mitäs jos ihan oikeasti ens kesälle tai syksylle otettas vanhojen meetti ;) siellä.
Jos vain noi laiskanpulksiaiset putkiksen ja myssen sais vielä viereisiin huoneisiin niin ei paha sekään ;)
privaan saa minuun yhteyden tuon valopään kautta. - Mysteriet
sisar sutina kirjoitti:
ja herkkuvalikoimaan voisin lisätä jotain omaakin...
Mitäs jos ihan oikeasti ens kesälle tai syksylle otettas vanhojen meetti ;) siellä.
Jos vain noi laiskanpulksiaiset putkiksen ja myssen sais vielä viereisiin huoneisiin niin ei paha sekään ;)
privaan saa minuun yhteyden tuon valopään kautta.(huom. ROTIA, ei råttia)
Olla mitää laiskanpulskeita, pulskeita ehkä, muttei laiskan... !
Taaski raarettu lapaluut limassa :P
Mutta tulossa ollaan - ehdottomasti !!
Pidän kuivista valkoviineistä, muuten... =)
Råttis laittaa tietenkin tarpeeksi evästä mukaan - pelkää raukka että roikkuu vielä vartaassa *hih* - Sisar Sutina
Mysteriet kirjoitti:
(huom. ROTIA, ei råttia)
Olla mitää laiskanpulskeita, pulskeita ehkä, muttei laiskan... !
Taaski raarettu lapaluut limassa :P
Mutta tulossa ollaan - ehdottomasti !!
Pidän kuivista valkoviineistä, muuten... =)
Råttis laittaa tietenkin tarpeeksi evästä mukaan - pelkää raukka että roikkuu vielä vartaassa *hih*....siis pelätä ;) Saatettas me nälissään katseella mittailla sen vartaloa...
Sopikaapa keskenänne teille sopiva aika ja ilmoitelkaa mulle, mulle käy millon vaan ;)
Jesh...tästä voi tulla hauskaa. - mahdotonyhtalo"
sisar sutina kirjoitti:
ja herkkuvalikoimaan voisin lisätä jotain omaakin...
privaan saa minuun yhteyden tuon valopään kautta.Syksy olisi paras aikavaihtoehto - ei mäkäriä, ei polttiaisia ja ei niitä valtavia paarmoja. Kehitellään.. Kaikkihan lähtee kalenterivarauksesta :). Kesä on pyhitetty purjehdukselle tai ainakin kaikki rahat :D.
Mys näytti innostuneelta. En ehtinyt vielä niin pitkälle, että olisin nähnyt, onko Putkis huomannut. Ja voi olla jokin muukin kohde esim. Ylläksellä. Messuilla tuli halvempia majoitusvaihtoehtoja.
Sitä paitsi syksyyn on sen verran aikaa, että yksityiselämän murheiden ei pitäisi enää vaikuttaa mielialaan. - Sisar Sutina
mahdotonyhtalo" kirjoitti:
Syksy olisi paras aikavaihtoehto - ei mäkäriä, ei polttiaisia ja ei niitä valtavia paarmoja. Kehitellään.. Kaikkihan lähtee kalenterivarauksesta :). Kesä on pyhitetty purjehdukselle tai ainakin kaikki rahat :D.
Mys näytti innostuneelta. En ehtinyt vielä niin pitkälle, että olisin nähnyt, onko Putkis huomannut. Ja voi olla jokin muukin kohde esim. Ylläksellä. Messuilla tuli halvempia majoitusvaihtoehtoja.
Sitä paitsi syksyyn on sen verran aikaa, että yksityiselämän murheiden ei pitäisi enää vaikuttaa mielialaan.mistä saa ihan edullisia majoituksia.
On Ylläkselläkin majojakin, siis sellaisia täysin varusteltuja.
Luostolla olis Scandicin majat johon muutama ihminen mahtuu hienosti, eikä vuokrakaan ole paha.
Saariselkäkin on loistava kohde...että missikset vaan valittee ihan mikä passaa ja aletaan sitte vuokraamaan.
Rukakaan ei häpee, siellä olis tuttu majatalonpitäjäkin..Mut ei ehkä sinne kuitenkaan :))))
Pyhällä yks vaihtoehto, mut huonoin noista.
Pohjoisen kohteet on nykyisin melko luxusta, menipä mihin vaan ;)
Mä voisin järjestää teille sivuvaunumatkailuakin ;))) varsinkin jos Ylläkselle mennään. - Putkivalo
Sisar Sutina kirjoitti:
mistä saa ihan edullisia majoituksia.
On Ylläkselläkin majojakin, siis sellaisia täysin varusteltuja.
Luostolla olis Scandicin majat johon muutama ihminen mahtuu hienosti, eikä vuokrakaan ole paha.
Saariselkäkin on loistava kohde...että missikset vaan valittee ihan mikä passaa ja aletaan sitte vuokraamaan.
Rukakaan ei häpee, siellä olis tuttu majatalonpitäjäkin..Mut ei ehkä sinne kuitenkaan :))))
Pyhällä yks vaihtoehto, mut huonoin noista.
Pohjoisen kohteet on nykyisin melko luxusta, menipä mihin vaan ;)
Mä voisin järjestää teille sivuvaunumatkailuakin ;))) varsinkin jos Ylläkselle mennään.Olen kaikkiruokainen. Mulle käy Ylläkset, Rukat ja kuivat konjakit ja auringonkuivatut Råtat :))) Kunhan ette vaadi näyttöä mun kokkaustaidoista, osallistun mihin vaan *mussuttaa kahvin kanssa omaa piparia, mustahko enkeli joka näyttää enempi lepakolta*
Vaikka näköjään on Madventures tiedossa ;)) sivuvaunuajo á la Sutina, miksei sitten sapuska Putkikokin tapaan...
Mä esittelen teidät toisillenne kunhan ilta tulee? Ja jatketaan sitte? - Sisar Sutina
Putkivalo kirjoitti:
Olen kaikkiruokainen. Mulle käy Ylläkset, Rukat ja kuivat konjakit ja auringonkuivatut Råtat :))) Kunhan ette vaadi näyttöä mun kokkaustaidoista, osallistun mihin vaan *mussuttaa kahvin kanssa omaa piparia, mustahko enkeli joka näyttää enempi lepakolta*
Vaikka näköjään on Madventures tiedossa ;)) sivuvaunuajo á la Sutina, miksei sitten sapuska Putkikokin tapaan...
Mä esittelen teidät toisillenne kunhan ilta tulee? Ja jatketaan sitte?Joo varsinainen surmanajo. Hurmaava joukkoitsemurha ;)))
Otetaanko toi Ylläs kohteeksi?
Yks aurinko kuivattu råtta nam! Suuhun laitettuna mehevä luumu, valeltuna madeirakastikkeella ja uunijuuston päällä, päässä sinappihuntu *vaipuu unelmiin* - Putkivalo
Sisar Sutina kirjoitti:
Joo varsinainen surmanajo. Hurmaava joukkoitsemurha ;)))
Otetaanko toi Ylläs kohteeksi?
Yks aurinko kuivattu råtta nam! Suuhun laitettuna mehevä luumu, valeltuna madeirakastikkeella ja uunijuuston päällä, päässä sinappihuntu *vaipuu unelmiin*"Suomi24Sopulit vaeltavat syksyisin kohti tundran hurmaavaa hautaa..." :))))
Otetaan vaan Ylläs valloitukseen. Ja otethaan sille!
OMG, ei mun nokeen tippunut krillimaggara taida taistella samassa luokassa.
NÄLKÄ! Sun syytäs taas.
- Marja Puska
...pinnallista syvällisemmin. Silloin aikasi ei kulu hukkaan.
- mahdotonyhtalo"
Syvällisyys varataan työelämään ja muuta elämää varten. Ihminen tarvitsee välillä leikkimielistä ajattelua, esim. kirjoittelua, päästäkseen pois huolistaan.Pinnallisuus saattaa olla parasta, mitä voi tehdä elämässä juuri tällä hetkellä.
mahdotonyhtalo" kirjoitti:
Syvällisyys varataan työelämään ja muuta elämää varten. Ihminen tarvitsee välillä leikkimielistä ajattelua, esim. kirjoittelua, päästäkseen pois huolistaan.Pinnallisuus saattaa olla parasta, mitä voi tehdä elämässä juuri tällä hetkellä.
Joku muukin ajattelee samoin kuin minä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405