Onko virolaisnaiset oikeesti hieman tyhmiä, siis oikeesti...?

gerda10

Mulla on suhde virolaismieheen, ollut vuosikausia jo, hän on perheellinen mies.
Perhe on Virossa, mies asuu Suomessa.
Vaimo sai meidän touhut tietoonsa, hänelle kerrottiin. Olemme eläneet ihan perhe-elämää täällä.
Mies lasketteli muutamia valheita ja vaimo on tyytyväinen, mitään suhdetta ei ole hänen mielestään.
Siis voiko nainen olla oikeasti noin tyhmä, että kaikki paljastuu silmien eteen ja muutamalla valheella on kaikki kunnossa?
Toisaalta meille hyvä asia, voimme huoletta jatkaa, mutta toisaalta järkyttävää, onko kaikki virolaisnaiset noin yksinkertaisia?
Ja toinen asia mikä mua on ihmetyttänyt, että onko viroaisnaisten yleinen tapa se pomotus ja jäkätys mitä tämäkin nainen kuuluu koko ajan pitävän...
Sehän tukehduttaa ihan sivusta seuraajankin, saati sitten sen puolison, jota niin yritetään hallita.
Huh, räksytän sitä miekin joskus, mutta en siten, että sillä toista hallitsisin...

55

2053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmainen asunto

      Kumb on siin see rumal: kas eestlasest töömehe naine, kes mehe raha teenima on saatnud või soomlannast madrats?

      • gerda10

        HAHHAH, kuule, mies elää kuukaudesta mun kanssani kaiken muun ajan, paitsi noin kerran kuussa matkaa kotiinsa Viroon. Eli en koe patja hänelle olevani.
        Elämme ihan sitä samaa elämää mitä muutkin parit.
        Ja kyllä sen nyt jokaisen pitäisi tajuta, virolaisnaisenkin, että jos miehensä lähettää rahanhakuun muualle, eli antaa perhe-elämänsä rahan edessä pois, niin jotain silloin on jo pysyvästi menettänyt.
        Mutta raha..se vielä virolaisten elämässä menee muiden arvojen edelle, jopa perheen,
        surulista :(


    • 1+3

      Ehkä se nainen onkin viisaampi kuin sinä ja "vale-avokkisi" yhteensä. Hän maksattaa laskunsa miehellänsä (onhan se silti hänen aviomies) ja toivottavasti sillä on myös oma kulta jossain lähempänä kuin Suomessa :-).

    • Onkohan niin

      Että olet hyväksikäytetty. Et vain "rakkaudeltasi" sitä tajua.
      Maksaako mies sinulle vuokraa? Entäpä ruokarahaa? Kokkaatko ilmaiseksi?
      Mitä luulet tapahtuvan kun miehen työt loppuvat? Pystytkö luottamaan noin kieroon, jopa ilkeään mieheen?
      Jos olisi kaksi vaihtoehtoa- mies jää luoksesi lopullisesti tai palaa kotiin,, kumpi se olisi?
      Vai löytyisikö uusi suomalainen hyväuskoinen miehen tarpeessa (epätoivoisesti?) oleva?
      Suosittelen tutustumista elämän realiteetteihin ennenkuin rupeat ketään haukkumaan yksinkertaiseksi.

      • gerda10

        Mies on pysyvästi Suomessa, on ostanut asunnon ym. Työt ei lopu, on vakituinen työ, virkasuhde.
        Ei siis maksa mulle vuokraa eikä ruokarahaa, en myöskään kokkaa sen enempää kuin mieskään, yhdessä tehdään paljon, mies useimmin vielä mut valmiiseen pöytään istuttaa.
        Jos noista vaihtoehdoista pitäisi todennäköisin valita, sanoisin, että hän ei koskaan Viroon palaa pysyvästi, hänen kotinsa on täällä, kahden päivän vierailu kuukaudessa Virossa ei enää saa häntä sitä kodiksi tuntumaan.


    • koduperenaine

      kotona virossa tekevän? :)))

      • gerda10

        Sitä mä en tiedä...


    • (KTM)

      Olen virolainen nainen ja yritin ymmärtää mikä se kysymys tässä oli, mutta aloittajan viestin sanoma jäi epäselväksi. Kahdella tuntemani suomalaisella naisella on vuosia kestänyt rakkaussuhde naimisissa oleviin suomalaismiehiin. Perheet asuvat toisilla paikkakunnilla monen sadan kilometrin päässä, eikä kumpikaan vaimo tiedä asiasta. Työmatka on aina työmatka, yhteisreissut jenkkeihin ja Portugaliin ja aurinkomatkat ovat kaikki kulkeneet sujuvasti samoissa merkeissä. En ota kantaa heidän yksityisasiaan koska heidän valinnat eivät kuulu mulle, mutta en yleistäisi sitä käyttäytymistä kaikkiin suomalaisiin. Yhtä lailla kun Virossa kampaajani kertoi, että suomalainen naisasiakas nukahti kampaamon odotussalin sohvalle ja pissasi housuihin, kun oli tullessaan ilmeisesti kännissä. Ei varmasti ole suomalaisnaisilla tapana käyttäytyä sillä tavalla, ei Suomessa, eikä ulkomaillakaan.

      Minulle nousi aloittajan viestistä esille aivan eri asia - omaa kumppania se ei juuri näytä kunnioittavan. Halveksuva kommentti raha-ahneudesta joka laajeni kaikkiin virolaisiin on aika kehno kehu pitkäaikaiselle miesystävälle. Myös taitava valehtelu näyttää laskeutuvan plussan puolelle.

      • Valokuva - pliis

        No mida siin mõista?

        Üks Soome naine Soomes elab eestlasega, kellel on oma pere Eestis.

        Ilmselt temal pole Soome meestega vedanud ja on nüüd kellegi enda juurde elama võtnud.

        Abielumees elukaaslasena - see vist ”jalkavaimo” suomeksi.

        Ju siis vist on nii õnnelik, et tahab seda siin Eesti foorumis kõiguga jagada.

        Käännös (viro > suomi)
        Mitä täällä ymmärtää?

        Yksi Suomen nainen Suomessa asuu Viron mieheen kanssa, jolla on oma perhe Virossa.

        Ilmeisesti hänellä ei ollut onnea miesten kanssa Suomessa ja on nyt jonkun luokseen asumaan ottanut.

        Aviomies parisuhteessa - se varmaan "jalkavaimo" Suomeksi.

        Onhan se nainen on niin onnellinen, että täällä foorumilla Viro haluaa jakaa kaikkien kanssa.


      • (KTM)
        Valokuva - pliis kirjoitti:

        No mida siin mõista?

        Üks Soome naine Soomes elab eestlasega, kellel on oma pere Eestis.

        Ilmselt temal pole Soome meestega vedanud ja on nüüd kellegi enda juurde elama võtnud.

        Abielumees elukaaslasena - see vist ”jalkavaimo” suomeksi.

        Ju siis vist on nii õnnelik, et tahab seda siin Eesti foorumis kõiguga jagada.

        Käännös (viro > suomi)
        Mitä täällä ymmärtää?

        Yksi Suomen nainen Suomessa asuu Viron mieheen kanssa, jolla on oma perhe Virossa.

        Ilmeisesti hänellä ei ollut onnea miesten kanssa Suomessa ja on nyt jonkun luokseen asumaan ottanut.

        Aviomies parisuhteessa - se varmaan "jalkavaimo" Suomeksi.

        Onhan se nainen on niin onnellinen, että täällä foorumilla Viro haluaa jakaa kaikkien kanssa.

        Vaat mind ikkagi huvitab, mis tema kirjutise mõte oli. Julgelt siin võtab sõna, aga tavalised, normaalsed inimesed, kellel on kodus raamaturiiulid ja kes ei kuluta pere arvelt aega selleks, et käia järjest ühes poes, siis teises poes ostmas odavpakkumises olevat võid ja kolmandas lunastamas tasuta kohvitassi kupongi.

        Olen viimasel ajal Soome uudiseid kuulates imestanud ja nuputanud, kes on need kümned tuhanded inimesed, kes jäävad noorelt töövõimetuspensionile meeletervise häirete tõttu? Sest ülemus ei meeldi j atöökiire ahistab.. Jäävad pensionile tähendab, et nende terve keha kuid kodust haige vaimu saanute arved maksavad normaalsed töölkäivad inimesed. Nende hulgas ka tema eestlasest elukaaslane, või mina, või kõik ülejäänud normaalsed ausad soomlased ja soome elanikud. Eestis see ei oleks lihtsalt võimalik. Ja küllap ka see eestlasest mees moraalsest valikust hoolimata suudab oma pere majanduslikult üleval pidada, sest Eesti ühiskonnas ei ole seda pesudoprobleemides nukrustsemise võimalust.

        Arvan, et see eesti naine seal, näägutamisest hoolimata, siiski hoiab lapsed puhtad ja koolis käimas, toidu laual ja kodu korras. Maassa maan tavalla.


    • On vähän niinkuin

      Ylistys itsellesi. Ei sun taida kuitenkaan niin hyvä olla. Äläkä selitä suotta,, kaikki paistaa läpi tuosta alentuvuudesta lopussa,,, Onnea vaan epävarmuutesi suhteen.

      • Just noin

        Siksi et voikaan ymmärtää. Enkä myös kadehti välttävää suomen kielen kielioppiasi..


      • Kieliopintarkistin
        Just noin kirjoitti:

        Siksi et voikaan ymmärtää. Enkä myös kadehti välttävää suomen kielen kielioppiasi..

        ___________Just noin24.11.2010 22:54
        Siksi et voikaan ymmärtää. Enkä myös kadehti välttävää suomen kielen kielioppiasi..___________________



        Outoa, että olet löytänyt tämän foorumin, mutta et ymmärrä, millainen paikka se on:


        ” Eesti foorum. Mitä tapahtuu Virossa? Suomen virolaisten oma chat.
        Kirjoita mieluiten viroksi pohjaan palstalla. Voitto myös keskustelua viron kielestä.

        Voit sen kummallisen kysymyksen esittää muualla - missä kielitaitoset suomalaiset vastamassa on.


      • Just ni
        Kieliopintarkistin kirjoitti:

        ___________Just noin24.11.2010 22:54
        Siksi et voikaan ymmärtää. Enkä myös kadehti välttävää suomen kielen kielioppiasi..___________________



        Outoa, että olet löytänyt tämän foorumin, mutta et ymmärrä, millainen paikka se on:


        ” Eesti foorum. Mitä tapahtuu Virossa? Suomen virolaisten oma chat.
        Kirjoita mieluiten viroksi pohjaan palstalla. Voitto myös keskustelua viron kielestä.

        Voit sen kummallisen kysymyksen esittää muualla - missä kielitaitoset suomalaiset vastamassa on.

        Vabandan kui riivasin mingeid foorumi põhimõtteid, aga vastus oli mõeldud konkreetsele isikule, kes rahvuspõhiselt halvustas kõiki seda keelt kõnelevaid naissoost isikuid. On raske mittemidagi öelda, kui asi riputatakse eesti foorumisse- see on ju siis eestlastele kommenteerimiseks mõeldud.

        Eesti foorum Soomes peaks ikka olema mõlemakeelne, et ka Eestist või eestlastest huvitatud soomlased saaksid vestlustes osaleda.


    • Kuule GERDA

      Sa näita seda kirjutist ka oma poikaystävälle!

      :-))))))))))))))))))))))))))

      • gerda10

        Voi voi teidän kanssanne :)
        Juuri siksi kysyinkin, että virolaisnaisilta vastauksia saisin, he/tehän sen tiedätte.
        Siis sen, että merkitseekö se raha niin paljon, onnea ja perhettä enemmän...
        Niin paljon, että sitä saadakseen nöyrtyy petetyn osaan...
        Vai onko siellä vaimot vielä taloudellisesti niin riippuvaisia ettei muuta mahdollisuutta ole.

        Voin myös viroksi keskustella, mutta periaatteesta en sitä tee, olen suomalainen ja Suomessa puhun suomen kieltä, kun menen Viroon, puhun sikäläistä kieltä.


      • eestipoeg
        gerda10 kirjoitti:

        Voi voi teidän kanssanne :)
        Juuri siksi kysyinkin, että virolaisnaisilta vastauksia saisin, he/tehän sen tiedätte.
        Siis sen, että merkitseekö se raha niin paljon, onnea ja perhettä enemmän...
        Niin paljon, että sitä saadakseen nöyrtyy petetyn osaan...
        Vai onko siellä vaimot vielä taloudellisesti niin riippuvaisia ettei muuta mahdollisuutta ole.

        Voin myös viroksi keskustella, mutta periaatteesta en sitä tee, olen suomalainen ja Suomessa puhun suomen kieltä, kun menen Viroon, puhun sikäläistä kieltä.

        mies ja gerda ovat typeriä, totuus tulee lapsen suusta. PISTE. älkää valittako kieliopista lapsena minulla on oikeus huonoon kielioppiin.


      • ajumaht
        gerda10 kirjoitti:

        Voi voi teidän kanssanne :)
        Juuri siksi kysyinkin, että virolaisnaisilta vastauksia saisin, he/tehän sen tiedätte.
        Siis sen, että merkitseekö se raha niin paljon, onnea ja perhettä enemmän...
        Niin paljon, että sitä saadakseen nöyrtyy petetyn osaan...
        Vai onko siellä vaimot vielä taloudellisesti niin riippuvaisia ettei muuta mahdollisuutta ole.

        Voin myös viroksi keskustella, mutta periaatteesta en sitä tee, olen suomalainen ja Suomessa puhun suomen kieltä, kun menen Viroon, puhun sikäläistä kieltä.

        • ” Mies lasketteli muutamia valheita ja vaimo on tyytyväinen, mitään suhdetta ei ole hänen mielestään. … Siis sen, että merkitseekö se raha niin paljon, onnea ja perhettä enemmän...
        Niin paljon, että sitä saadakseen nöyrtyy petetyn osaan... ”

        Kuidas see naine petetud on? Mees on kodus selgeks teinud, et mingit kõrvalist suhet tal pole. Seega on sind maha salatud – saad sa aru? Tähendab, sind pole olemas mehe abikaasa joks.
        Küsi oma meestuttavalt, kas ta kavatseb oma pere juurest ära tulla, st. naisest lahutada ja sinuga koos elama hakata. Väheusutav.

        Kaua sa veel jahud sellel teemal? Kui õnnelik oled, anna minna.

        Ja üldse - mis need ”Eesti naised” siia puutuvad? Sama hästi võiks ju küsida, kas kõik soomlannad mingi abielus mehega valmis voodit jagama on - ja rahvusel pole üldse tähtsust.
        Endast heal arvamisel naine seda ei tee. Ja korralik mees ei siiberda ka mitme naise vahet.


        • ## Voin myös viroksi keskustella, mutta periaatteesta en sitä tee, olen suomalainen ja Suomessa puhun suomen kieltä, kun menen Viroon, puhun sikäläistä kieltä.##

        Internetis ei ole oluline, kus sa füüsiliselt asud, praegu oled sa teatud Internetikeskkonnas – selles foorumis.
        Siin pole keelatud soome keeles kirjutamine – milleks selline õigustus?


      • gerda10
        ajumaht kirjoitti:

        • ” Mies lasketteli muutamia valheita ja vaimo on tyytyväinen, mitään suhdetta ei ole hänen mielestään. … Siis sen, että merkitseekö se raha niin paljon, onnea ja perhettä enemmän...
        Niin paljon, että sitä saadakseen nöyrtyy petetyn osaan... ”

        Kuidas see naine petetud on? Mees on kodus selgeks teinud, et mingit kõrvalist suhet tal pole. Seega on sind maha salatud – saad sa aru? Tähendab, sind pole olemas mehe abikaasa joks.
        Küsi oma meestuttavalt, kas ta kavatseb oma pere juurest ära tulla, st. naisest lahutada ja sinuga koos elama hakata. Väheusutav.

        Kaua sa veel jahud sellel teemal? Kui õnnelik oled, anna minna.

        Ja üldse - mis need ”Eesti naised” siia puutuvad? Sama hästi võiks ju küsida, kas kõik soomlannad mingi abielus mehega valmis voodit jagama on - ja rahvusel pole üldse tähtsust.
        Endast heal arvamisel naine seda ei tee. Ja korralik mees ei siiberda ka mitme naise vahet.


        • ## Voin myös viroksi keskustella, mutta periaatteesta en sitä tee, olen suomalainen ja Suomessa puhun suomen kieltä, kun menen Viroon, puhun sikäläistä kieltä.##

        Internetis ei ole oluline, kus sa füüsiliselt asud, praegu oled sa teatud Internetikeskkonnas – selles foorumis.
        Siin pole keelatud soome keeles kirjutamine – milleks selline õigustus?

        No kuule, vaimo tietää kyllä, mutta ei sitä halua nähdä, ei uskoa.
        Sitten oikkuilee ja kiukkuaa, silti.
        Ja eiei! Minä en odota, en halua, että mies perheensä jättää, mulla hyvä näin.
        Vaivauduit vastaamaan, mutta kuitenkaan et siihen kysymykseen, joka mua eniten kiinnostaa,
        eli onko virolaisvaimot niin taloudellisesti riippuvaisia tänäkin päivänä yhä miehistään,
        että moiseen nöyrtyvät. Suomalainen nainen eroaa siinä virolaisesta, että mies olisi saanut kengän kuvan perseeseen, suomalaisen naisen ei tarvitse rahan vallan alla elää petettynä, vaan hän voi erota ja alkaa uuden elämän....


    • tightcoktsel pen

      Ettei vain seksikumppanisi olisi vironvenäläinen mies Narvasta. Kannattaa käydä testeissä.

      • Joopa joo

        Kyllä te kaikki kolme olette ihan samanlaisia apinoita joiden käytöksestä kärsii korkeintaan lapsi/lapset. Sillä nyt ei ole mitään tekemistä kansalaisuuden kanssa.


      • gerda10

        Seksikumppani ;);)??
        No joo, toki seksiäkin harrastellaan, mutta kyllä meillä elämä on samanlaista mitä muillakin pareilla..
        Vai onko sinulla seksi kaikissa ihmissuhteissasi pääosissa?


      • Joopa joo
        gerda10 kirjoitti:

        Seksikumppani ;);)??
        No joo, toki seksiäkin harrastellaan, mutta kyllä meillä elämä on samanlaista mitä muillakin pareilla..
        Vai onko sinulla seksi kaikissa ihmissuhteissasi pääosissa?

        Tarvitseeko sellaisen ihmisen lähteä asiaa muille todistelemaan joka seisoo varman perustan päällä? Mitä minä olen tutustunut virolaisiin naisiin niin sanon oman henkilökohtaisen näkemykseni asiaan: ei, he eivät ole oikeasti tyhmiä, siis oikeesti.


      • paljon virossa
        Joopa joo kirjoitti:

        Tarvitseeko sellaisen ihmisen lähteä asiaa muille todistelemaan joka seisoo varman perustan päällä? Mitä minä olen tutustunut virolaisiin naisiin niin sanon oman henkilökohtaisen näkemykseni asiaan: ei, he eivät ole oikeasti tyhmiä, siis oikeesti.

        Noh...kyllä ne on, jos rahan vuoksi miehissään roikkuvat.
        Siis tarkoitan, että sellaiset naiset on tyhmiä, eivät kaikki.
        Miks helvetissä he eivät mene töihin, että ei tarvitse olla rahan kanssa naimisissa???????????
        Ja näitä on siellä paljon...


      • amtamt
        gerda10 kirjoitti:

        Seksikumppani ;);)??
        No joo, toki seksiäkin harrastellaan, mutta kyllä meillä elämä on samanlaista mitä muillakin pareilla..
        Vai onko sinulla seksi kaikissa ihmissuhteissasi pääosissa?

        ``mutta kyllä meillä elämä on samanlaista mitä muillakin pareilla...``
        ...ja mies käy kerran kuukaudessa panemassa toista (oma) naista?
        ``Suomalainen nainen eroaa siinä virolaisesta, että mies olisi saanut kengän kuvan perseeseen``
        ...Miks ei ole vielä saanut sinulta, hän ei ole uskollinen sulle???
        Eikö sä ole vastaanut itse omaan kysymykseen?


      • gerda10
        amtamt kirjoitti:

        ``mutta kyllä meillä elämä on samanlaista mitä muillakin pareilla...``
        ...ja mies käy kerran kuukaudessa panemassa toista (oma) naista?
        ``Suomalainen nainen eroaa siinä virolaisesta, että mies olisi saanut kengän kuvan perseeseen``
        ...Miks ei ole vielä saanut sinulta, hän ei ole uskollinen sulle???
        Eikö sä ole vastaanut itse omaan kysymykseen?

        Tarkoitin tuon, että meillä on elämä samanlaista kuin muillakin pareilla siten, että käymme harrastuksissa, leffoissa, matkustelemme, vietämme iltoja kotona yhdessä jne.
        Ja siksi sen toin esiin, että ei tarvitsisi kenenkään näppistään kuluttaa tuomalla ilmi luulojaan siitä, että mies käy vaan panemassa ja se siinä. Eieiei! Meillä on suhteessa paljon muutakin kuin seksi!

        En mä katso, että hän mulle uskoton olisi, mähän itse olen tähän suhteeseen alkanut TIETÄEN, että hänellä vaimo on.


      • omie.word
        paljon virossa kirjoitti:

        Noh...kyllä ne on, jos rahan vuoksi miehissään roikkuvat.
        Siis tarkoitan, että sellaiset naiset on tyhmiä, eivät kaikki.
        Miks helvetissä he eivät mene töihin, että ei tarvitse olla rahan kanssa naimisissa???????????
        Ja näitä on siellä paljon...

        taidatsä nyt ihan tietää mistä puhut? tiedätsä mitään viron taloudesta, työmahdollisuuksista, koulutusmahdollisuuksista ? Meneppä sinne asumaan ja sitten ymmärrät mikä tilanne on ja sitten mene tuomitsemaan. Tätä tapahtuu myös suomessa muuten, monet naiset asuvat miestensä rahoilla kun ei jaksa liikkua itse. Ja täällä on sentään enemmän mahdollisuuksia olla itsenäinen kun Virossa.


    • ääliö2012

      Viron naiset eivät ole tyhmiä. He osaavat laskea 1 1 ja laskevat sen oikein.
      Itse et ehkä ole ymmärtänyt että se samoissa rahoissasi sinun kanssa elävä miehesi rahoittaa myös perheensä Virossa.
      Siis kuka vittu on oikeestu tyhmä

      • toinen tyhmä

        Mutta kuka oikeasti on niin rahan perään, että alistuu roikkumaan rahan vuoksi,
        kun voisi luoda omaa elämää ja omaa uraa leuka pystyssä omilla ansioillaan...


      • Joopa Joo
        toinen tyhmä kirjoitti:

        Mutta kuka oikeasti on niin rahan perään, että alistuu roikkumaan rahan vuoksi,
        kun voisi luoda omaa elämää ja omaa uraa leuka pystyssä omilla ansioillaan...

        Ja niitä ihan samanlaisia tapauksia löytyy myös meidän maasta ja kansasta. Pitäisikin siis kysyä onko suomalaiset naiset oikeasti tyhmiä?


      • pnge
        toinen tyhmä kirjoitti:

        Mutta kuka oikeasti on niin rahan perään, että alistuu roikkumaan rahan vuoksi,
        kun voisi luoda omaa elämää ja omaa uraa leuka pystyssä omilla ansioillaan...

        Oho, Gerdahab sitä rahaa näköjään havittelee. Naisella on mies, lasten isä, jonka kanssa se on kait naimisissa ja omiaa yhteisen talouden. Mieshan vakuutti sille, että gerdoja ei ole olemassa, eli kuka on kenen kanssa rahan takia? Gerda, takaisin koulupenkille..


      • ohmoon
        toinen tyhmä kirjoitti:

        Mutta kuka oikeasti on niin rahan perään, että alistuu roikkumaan rahan vuoksi,
        kun voisi luoda omaa elämää ja omaa uraa leuka pystyssä omilla ansioillaan...

        Ennen kuin pistetään eroon menemään, onko teille ikinä tullut päähän perhen säilyttäminen kuten äiti, isä ja lapset.... tai mikä sen tarkoitus alussa olikaan. Sellaisia kun GERDA tulee ja menee. Ja kylläpä virolainen nainen tietää mitä tekee, jos kerran Gerda on saanut niin pitkään juhlia hänen miehensä kanssa.
        Gerdalle ei tule mielenkään että vaimolla voi olla vähän enemmän aivoja kuin Gerdalla. Tuskinhan raha nyt kyseessä. Mutta miksi ei hänen lapsien isä se on, älä Gerda parka unohda sitä.


    • pj

      ei helvetti... olen virolaisnainen, tai no ei oikeasti ehkä nainen, kun en ole vielä edes 17v.. anteeksi nyt mutta onko sulla kaikki kunnossa? se olisi ihan sama kun mä sanoisin että tiedän yhden suomalaisen naisen, joka ei osaa kirjoittaa ja kysyisin että onko suomalaisnaiset oikeesti hieman tyhmia, siis oikeesti...?
      oikeasti, jos kaikki suomalaiset naiset olisi niin tyhmiä kun sä mä muuttaisin tästä niin kauas ku mahdollista....

      • suomalaisakka

        Totuushan on, että virolaisnaisen mies kun temmeltää, on virolaisnaisen sitä temmellystä nöyrryttävä katsomaan läpi sormien, koska hän usein on riippuvainen miehen tuomasta rahasta.
        Suomalaismies kun temmeltää, se saa kengän kuvan perseeseen, koska suomalaisnaiset ovat taloudellisesti itsenäisiä, eikä tarvitse sitä miehen rahaa.

        Se on totuus useimmissa tapauksissa, ja huom!!! useimmissa, ei kaikissa!
        Tätä kai gerda osin tarkottaakin, että miksi virolaisnaiset ovat niin rahallisesti miehistään riippuvaisia, että sitten ikävyyksien koittaessa pitää vaan niellä vuosi toisensa perään miehen temput.
        Eikö se jo pientä tyhmyyttä ole, jos elämänsä antaa toisen armoille, eikä hanki omaa ammattia, tuloaja jne...


      • (KTM)
        suomalaisakka kirjoitti:

        Totuushan on, että virolaisnaisen mies kun temmeltää, on virolaisnaisen sitä temmellystä nöyrryttävä katsomaan läpi sormien, koska hän usein on riippuvainen miehen tuomasta rahasta.
        Suomalaismies kun temmeltää, se saa kengän kuvan perseeseen, koska suomalaisnaiset ovat taloudellisesti itsenäisiä, eikä tarvitse sitä miehen rahaa.

        Se on totuus useimmissa tapauksissa, ja huom!!! useimmissa, ei kaikissa!
        Tätä kai gerda osin tarkottaakin, että miksi virolaisnaiset ovat niin rahallisesti miehistään riippuvaisia, että sitten ikävyyksien koittaessa pitää vaan niellä vuosi toisensa perään miehen temput.
        Eikö se jo pientä tyhmyyttä ole, jos elämänsä antaa toisen armoille, eikä hanki omaa ammattia, tuloaja jne...

        Virolaisnaiset ovat halutessaan itsenäisiä ja ihan riittävästi taloudellisesti riippumattomia. Yhtä lailla tekevät uraa, ostavat omistusasuntoja ja muuta rahalla tarjottavaa. Samoin kuin Suomessa, korkeakouluista valmistuu enemmän naisia kuin miehiä. Virossa vaan on tapana, että mies ottaa enemmän vastuuta perheestä kun nainen hoitaa enemmän kotipuolta ja lapsia- heidän ollessaan pieniä. Gerda on ikuinen toinen nainen, joka ei siedä rakastajattaren statuksen tuomaa epävarmuutta sen enemmän kuin samalaisessa asemassa oleva kolmas pyörä missä tahansa maassa. Haluaisi itselleen, mutta ei saa. Haluaisi näköjään hänen rahatkin itselleen.

        Virossa on muitakin arvoja kuin raha. Suomessa välillä tuntuu että kumppanin arvoa punnitaan vain ja ainoastaan net worth periaatteella. Gerda vain vahvistaa sitä mielikuvaa, jankuttaessaan koko ajan rahasta - ja vielä other peoples money.

        Jollei itsella ole lapsia, ei voi tietää miten haastavaa on yksinhuoltajan arki myös Suomessa. Ei tarvitsee idealisoida yh-äidin mahdollisuuksia suomalaisilla työmarkkinoilla.


      • gerda10
        (KTM) kirjoitti:

        Virolaisnaiset ovat halutessaan itsenäisiä ja ihan riittävästi taloudellisesti riippumattomia. Yhtä lailla tekevät uraa, ostavat omistusasuntoja ja muuta rahalla tarjottavaa. Samoin kuin Suomessa, korkeakouluista valmistuu enemmän naisia kuin miehiä. Virossa vaan on tapana, että mies ottaa enemmän vastuuta perheestä kun nainen hoitaa enemmän kotipuolta ja lapsia- heidän ollessaan pieniä. Gerda on ikuinen toinen nainen, joka ei siedä rakastajattaren statuksen tuomaa epävarmuutta sen enemmän kuin samalaisessa asemassa oleva kolmas pyörä missä tahansa maassa. Haluaisi itselleen, mutta ei saa. Haluaisi näköjään hänen rahatkin itselleen.

        Virossa on muitakin arvoja kuin raha. Suomessa välillä tuntuu että kumppanin arvoa punnitaan vain ja ainoastaan net worth periaatteella. Gerda vain vahvistaa sitä mielikuvaa, jankuttaessaan koko ajan rahasta - ja vielä other peoples money.

        Jollei itsella ole lapsia, ei voi tietää miten haastavaa on yksinhuoltajan arki myös Suomessa. Ei tarvitsee idealisoida yh-äidin mahdollisuuksia suomalaisilla työmarkkinoilla.

        Vastaanpa nyt vielä minäkin tähän:)
        Minä olen se, joka on suhteessamme koko ajan jarrutellut.
        Mies on puhunut yhteenmuutosta ja tulevaisuudesta, mutta jo alussa sovimme näin ja tätä en halua muuttaa. En tarvitse miehen rahoja, tienaan itse omat rahani.
        Ja kolmas pyörä en ole vielä suhteemme aikana kertaakaan kokenut olevani, se pari päivää mitä mies kuukaudessa kotonaan Virossa käy on ihan ok minulle. Kun suhteeseen rupesin, tein sen tietäen että hänellä on perhe, se siis ihan ok asia mulle.
        Ja olemme seurustelleet jo viidettä vuotta, siis seurustelleet, emme asuneet yhdessä.
        Toki vietämme paljon aikaa ja öitä toistemme luona, mutta oma koti kummallakin.
        Tämä elämä sopii mulle hyvin, en halua muuttaa yhteen tms.
        Ainoa mitä siis ihmettelin, on se, että miten vaimo voi olla niin nöyrä, että liittoa jatkaa...
        Ja haluankin että jatkaa. En heille eroa toivokaan koska näin on ihan hyvä, heidän eronsa muuttaisi liikaa meidän välilämme.


      • 7+14
        gerda10 kirjoitti:

        Vastaanpa nyt vielä minäkin tähän:)
        Minä olen se, joka on suhteessamme koko ajan jarrutellut.
        Mies on puhunut yhteenmuutosta ja tulevaisuudesta, mutta jo alussa sovimme näin ja tätä en halua muuttaa. En tarvitse miehen rahoja, tienaan itse omat rahani.
        Ja kolmas pyörä en ole vielä suhteemme aikana kertaakaan kokenut olevani, se pari päivää mitä mies kuukaudessa kotonaan Virossa käy on ihan ok minulle. Kun suhteeseen rupesin, tein sen tietäen että hänellä on perhe, se siis ihan ok asia mulle.
        Ja olemme seurustelleet jo viidettä vuotta, siis seurustelleet, emme asuneet yhdessä.
        Toki vietämme paljon aikaa ja öitä toistemme luona, mutta oma koti kummallakin.
        Tämä elämä sopii mulle hyvin, en halua muuttaa yhteen tms.
        Ainoa mitä siis ihmettelin, on se, että miten vaimo voi olla niin nöyrä, että liittoa jatkaa...
        Ja haluankin että jatkaa. En heille eroa toivokaan koska näin on ihan hyvä, heidän eronsa muuttaisi liikaa meidän välilämme.

        onko sinulla sitoutumispelko? Tulkitsen vain tuota tyytyväisyyttäsi tilanteeseen siten, ettet todella muuta kaipaakaan. Et uskalla kaivata oikeaa, yksiavioista suhdetta. Entä jos kohtaat sellaisen miehen, jonka kanssa haluat enemmän, tämä nykyinenhän ei vaikuta olevan tulevaisuutesi keinutuolikaveri? Tuo kuvionne vaikuttaa siltä, että olette kaikki jo jollakin tavalla sairastuneet. Sairauksia voi saada myös fyysisiä, kun kuvioissa on useampi seksikumppani. Mistä sitä tietää kuka viihdyttää virolaista naista, kun ukolla on aikaa hänelle vain kerran kuussa?

        Näitä draamoja on niin paljon, että tuskin tiedätkään. Joku siinä aina lopulta kärsii. Anna sen virolaisen naisparan jatkaa oman utopiansa elämistä, jatka itse eteenpäin ja etsi kunnollinen mies, sellainen, jonka ei tarvitse käydä kerran kuussa naimassa Virossa asti.


      • gerda10
        7+14 kirjoitti:

        onko sinulla sitoutumispelko? Tulkitsen vain tuota tyytyväisyyttäsi tilanteeseen siten, ettet todella muuta kaipaakaan. Et uskalla kaivata oikeaa, yksiavioista suhdetta. Entä jos kohtaat sellaisen miehen, jonka kanssa haluat enemmän, tämä nykyinenhän ei vaikuta olevan tulevaisuutesi keinutuolikaveri? Tuo kuvionne vaikuttaa siltä, että olette kaikki jo jollakin tavalla sairastuneet. Sairauksia voi saada myös fyysisiä, kun kuvioissa on useampi seksikumppani. Mistä sitä tietää kuka viihdyttää virolaista naista, kun ukolla on aikaa hänelle vain kerran kuussa?

        Näitä draamoja on niin paljon, että tuskin tiedätkään. Joku siinä aina lopulta kärsii. Anna sen virolaisen naisparan jatkaa oman utopiansa elämistä, jatka itse eteenpäin ja etsi kunnollinen mies, sellainen, jonka ei tarvitse käydä kerran kuussa naimassa Virossa asti.

        Niin..ei mulla sitoutumispelkoa ole, mutta en tosiaan kaipaa nyt muuta, olen hyvin tyytyväinen elämääni nyt. En enää teinityttönen ole, joten kyllä mulla koettuna on pitkä perhe-elämäkin..
        Nyt, tässä hetkessä haluan elää näin.
        Voi olla, että ajan myötä mieleni muuttuu, mutta sen katson sitten, kun sen aika on.
        Ja voi olla myös, että tätä "viron vaimoa" ja hänen elämäänsä, nyt mietin,
        koska jollain lailla säälin häntä, sitä "tyhmyyttä", joka hänet pitää miehessä kiinni.


      • 19+9
        gerda10 kirjoitti:

        Niin..ei mulla sitoutumispelkoa ole, mutta en tosiaan kaipaa nyt muuta, olen hyvin tyytyväinen elämääni nyt. En enää teinityttönen ole, joten kyllä mulla koettuna on pitkä perhe-elämäkin..
        Nyt, tässä hetkessä haluan elää näin.
        Voi olla, että ajan myötä mieleni muuttuu, mutta sen katson sitten, kun sen aika on.
        Ja voi olla myös, että tätä "viron vaimoa" ja hänen elämäänsä, nyt mietin,
        koska jollain lailla säälin häntä, sitä "tyhmyyttä", joka hänet pitää miehessä kiinni.

        Ei se sinun tehtäväsi ole toisesta aikuisesta ihmisestä huolehtia... mutta ehkä tunnet hieman syyllisyyttäkin, olethan tietoisesti alkanut suhteeseen tuon miehen kanssa. Entäs jos mielesi tosiaan muuttuukin ja alat haluta enemmän? Tuolta mieheltä tuskin sitä saat, sillä hänhän saa hoitoa (ainakin) teiltä kahdelta naiselta. Huomaat, että iso osa elämästäsi on kulunut tuossa suhteessa ja kaipaisit sen kiikkutuolikaverin, mutta markkinoilla ei tarjontaa juuri enää ole. Iän myötä kunnollisen kumppanin löytäminen käy aina vain vaikeammaksi. Mieti sitä.


      • Kas, kas...
        gerda10 kirjoitti:

        Niin..ei mulla sitoutumispelkoa ole, mutta en tosiaan kaipaa nyt muuta, olen hyvin tyytyväinen elämääni nyt. En enää teinityttönen ole, joten kyllä mulla koettuna on pitkä perhe-elämäkin..
        Nyt, tässä hetkessä haluan elää näin.
        Voi olla, että ajan myötä mieleni muuttuu, mutta sen katson sitten, kun sen aika on.
        Ja voi olla myös, että tätä "viron vaimoa" ja hänen elämäänsä, nyt mietin,
        koska jollain lailla säälin häntä, sitä "tyhmyyttä", joka hänet pitää miehessä kiinni.

        Teknisesti on kysessä kahden vaimon pitäjä! Ja te molemmat suostutte siihen. Hän valheilla- sinä ilman valheita. Mikä väliä tässä nyt sitten???

        Mutta aiheeseen- et valitettavasti kerro enemmän sen "miehen" iästä eikä hänen lapsista. Mutta jos lapset ovat pieniä, niin tottakai se on riippuvainen miehestä, koska meidä sosiaaliturva ei ole rakennettu laiskojen ja tyhmien ihmisten varten. Valitettavasti.
        Totta on sekin, että sen vaimo voi ollakin laiska ja pomottaja, mutta ei tässä ole aiheena vaimo. Mies on se, joka pitää päättää ja hänen (niin myös teidän "vaimojenkin" ) ongelmana tuntuu olevansa päättäämättömyys!
        Vielä ihmettelen... Oletetaan, että olet oikeassa ja mies jää luoksesi. Miten sä voit tämän tarinan taustalla olla varma, et susta ei tulee joskus samanlaista kuten se "tyhmä virolaisnainen"?

        Olen pahoillani kirjoitusvirheistä!


        PS: Miksi on näin, että jos virolainen naine vie suomalaiselta miehen- hän on "narttu", mutta jos se on päinvastoin, silloin se suomalainen nainen on pelkästään niin paljon parempaa siitä virolaisesta naisesta???


      • 24
        Kas, kas... kirjoitti:

        Teknisesti on kysessä kahden vaimon pitäjä! Ja te molemmat suostutte siihen. Hän valheilla- sinä ilman valheita. Mikä väliä tässä nyt sitten???

        Mutta aiheeseen- et valitettavasti kerro enemmän sen "miehen" iästä eikä hänen lapsista. Mutta jos lapset ovat pieniä, niin tottakai se on riippuvainen miehestä, koska meidä sosiaaliturva ei ole rakennettu laiskojen ja tyhmien ihmisten varten. Valitettavasti.
        Totta on sekin, että sen vaimo voi ollakin laiska ja pomottaja, mutta ei tässä ole aiheena vaimo. Mies on se, joka pitää päättää ja hänen (niin myös teidän "vaimojenkin" ) ongelmana tuntuu olevansa päättäämättömyys!
        Vielä ihmettelen... Oletetaan, että olet oikeassa ja mies jää luoksesi. Miten sä voit tämän tarinan taustalla olla varma, et susta ei tulee joskus samanlaista kuten se "tyhmä virolaisnainen"?

        Olen pahoillani kirjoitusvirheistä!


        PS: Miksi on näin, että jos virolainen naine vie suomalaiselta miehen- hän on "narttu", mutta jos se on päinvastoin, silloin se suomalainen nainen on pelkästään niin paljon parempaa siitä virolaisesta naisesta???

        Oletko sitä mieltä, että olen laiska ja tyhmä ihminen, kun käytän 24/7 hoitaakseni omaa pienokaista kotona? Aloitanko kertomalla kuinka päivämme käynnistyy klo 6:30- 7:00 joka aamu? Aamupala perheelle, pesut, pukemiset. Kotitöitä, leikkiä, asioiden toimittelua puhelimella ja netissä. Luonasruoan laitto ja ruokailu, ulkoilu ja usein samalla kauppa- asiat, ja/tai asioiden toimittelu, lapsen kerho aamupäivällä pari kertaa vko. Kotiin, leikkiä, välipala ja pienimmän päivälepo, jonka aikana minä alan valmistella päivällistä, pesen ja lajittelen pyykkiä. Koululaisten välipalat, kouluasioiden läpikäynti jne. Lapsen herättyä leikkiä päivällisen laiton ohella, ruoan jälkeen tiskit. Toiseen kertaan ulos, jos aika antaa myöten eikä ole esim. tulossa vieraita. Sauna, kylpy tai iltapesu, iltapala ja lapset nukkumaan. Klo on 20:30 kun voin joko istahtaa telkkarin ääreen tai lukemaan, tai sitten käytän myöhäistunnit korjaten lasten vaatteita, perehtyen heidän koulutehtäviinsä ja valmistelen heidän kanssaan seuraavan päivän vaatetuksen, urheiluvarusteet ym. Kuinka monta pepunpesua, vaatteenvaihtoa, pikkuhaaverin korjaamista tai muun äkkitilanteen hoitamista päivään liittyykään..


        Voihan se tyhmääkin olla käyttää pikkulapsen elämän ensimmäiset vuodet kituuttamalla surkealla hoitorahalla aamusta iltaan, mutta uskoisin lapseni vielä kiittävän siitä. Yhteiskunta puolestaan säästää päivähoidon järjestelyssä.


      • Joopa joo
        24 kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että olen laiska ja tyhmä ihminen, kun käytän 24/7 hoitaakseni omaa pienokaista kotona? Aloitanko kertomalla kuinka päivämme käynnistyy klo 6:30- 7:00 joka aamu? Aamupala perheelle, pesut, pukemiset. Kotitöitä, leikkiä, asioiden toimittelua puhelimella ja netissä. Luonasruoan laitto ja ruokailu, ulkoilu ja usein samalla kauppa- asiat, ja/tai asioiden toimittelu, lapsen kerho aamupäivällä pari kertaa vko. Kotiin, leikkiä, välipala ja pienimmän päivälepo, jonka aikana minä alan valmistella päivällistä, pesen ja lajittelen pyykkiä. Koululaisten välipalat, kouluasioiden läpikäynti jne. Lapsen herättyä leikkiä päivällisen laiton ohella, ruoan jälkeen tiskit. Toiseen kertaan ulos, jos aika antaa myöten eikä ole esim. tulossa vieraita. Sauna, kylpy tai iltapesu, iltapala ja lapset nukkumaan. Klo on 20:30 kun voin joko istahtaa telkkarin ääreen tai lukemaan, tai sitten käytän myöhäistunnit korjaten lasten vaatteita, perehtyen heidän koulutehtäviinsä ja valmistelen heidän kanssaan seuraavan päivän vaatetuksen, urheiluvarusteet ym. Kuinka monta pepunpesua, vaatteenvaihtoa, pikkuhaaverin korjaamista tai muun äkkitilanteen hoitamista päivään liittyykään..


        Voihan se tyhmääkin olla käyttää pikkulapsen elämän ensimmäiset vuodet kituuttamalla surkealla hoitorahalla aamusta iltaan, mutta uskoisin lapseni vielä kiittävän siitä. Yhteiskunta puolestaan säästää päivähoidon järjestelyssä.

        Gerdalla nyt on vähän henkisiä ongelmia itsensä kanssa joten yrittäkää hyvät lukijat ymmärtää meidän pientä Gerdaa.

        Naisena en välttämättä pysty edes ymmärtämään miten itsekeskeinen sinä osaat olla? Tokihan tuo mies olisi hankkinut toisen naisen ilman sinuakin mutta ymmärrän vallan mainiosti miksi hän valitsi juuri sinut, kun näitä sinun juttujasi lueskelee.

        Jostain kumman syystä kuitenkin epäilen että sinulle tämä tilanne olisi paras mahdollinen, sen tavan takia millä toit asian esille.. Voi Gerda parkaa: jokainen varmasti pystyy lukemaan rivien välistä tämän sinun typerän todistelusi?


      • gerda10
        (KTM) kirjoitti:

        Virolaisnaiset ovat halutessaan itsenäisiä ja ihan riittävästi taloudellisesti riippumattomia. Yhtä lailla tekevät uraa, ostavat omistusasuntoja ja muuta rahalla tarjottavaa. Samoin kuin Suomessa, korkeakouluista valmistuu enemmän naisia kuin miehiä. Virossa vaan on tapana, että mies ottaa enemmän vastuuta perheestä kun nainen hoitaa enemmän kotipuolta ja lapsia- heidän ollessaan pieniä. Gerda on ikuinen toinen nainen, joka ei siedä rakastajattaren statuksen tuomaa epävarmuutta sen enemmän kuin samalaisessa asemassa oleva kolmas pyörä missä tahansa maassa. Haluaisi itselleen, mutta ei saa. Haluaisi näköjään hänen rahatkin itselleen.

        Virossa on muitakin arvoja kuin raha. Suomessa välillä tuntuu että kumppanin arvoa punnitaan vain ja ainoastaan net worth periaatteella. Gerda vain vahvistaa sitä mielikuvaa, jankuttaessaan koko ajan rahasta - ja vielä other peoples money.

        Jollei itsella ole lapsia, ei voi tietää miten haastavaa on yksinhuoltajan arki myös Suomessa. Ei tarvitsee idealisoida yh-äidin mahdollisuuksia suomalaisilla työmarkkinoilla.

        Ihan väärillä jäljillä nyt olet...
        Tiedän kyllä mitä on elämä Suomessa, se on työtä, työtä ja työtä, oli sitten lapsia tai ei.
        Ellei sitten osaa alentua rooliin, jossa joku muu sen rahan tuo, mutta siinä roolissahan sitten juuri pitää "oma elämänsä" antaa pois ja mukautua sen rahantuojan elämään. Oli se millainen hyvänsä.

        Toinen nainen olen, sitä en kiellä, mutta se minulle ei ongelma ole, kuten jo olen aiemminkin sanonut, olen toisen naisen osaan ryhtynyt ihan omasta tahdostani ja valinnastani.
        Ja rahani tienaan ihan itse, ei ole minun koskaan tarvinnut miehiä sen mukaan valita.

        Ja tämä pointti aloituksessa oli juurikin se, että ihmettelin, ovatko virolaisnaiset "tyhmiä", koska alentuvat moiseen kohteluun, vain rahan vuoksi...
        En puhunut mitään siitä, että haluan miehen täysin itselleni, puhumattakaan hänen rahoistaan!!!
        Kuinka moni suomalaisnainen suostuu/alentuu sellaiseen, ja sulkee silmänsä, rahan vuoksi???


      • 25
        gerda10 kirjoitti:

        Ihan väärillä jäljillä nyt olet...
        Tiedän kyllä mitä on elämä Suomessa, se on työtä, työtä ja työtä, oli sitten lapsia tai ei.
        Ellei sitten osaa alentua rooliin, jossa joku muu sen rahan tuo, mutta siinä roolissahan sitten juuri pitää "oma elämänsä" antaa pois ja mukautua sen rahantuojan elämään. Oli se millainen hyvänsä.

        Toinen nainen olen, sitä en kiellä, mutta se minulle ei ongelma ole, kuten jo olen aiemminkin sanonut, olen toisen naisen osaan ryhtynyt ihan omasta tahdostani ja valinnastani.
        Ja rahani tienaan ihan itse, ei ole minun koskaan tarvinnut miehiä sen mukaan valita.

        Ja tämä pointti aloituksessa oli juurikin se, että ihmettelin, ovatko virolaisnaiset "tyhmiä", koska alentuvat moiseen kohteluun, vain rahan vuoksi...
        En puhunut mitään siitä, että haluan miehen täysin itselleni, puhumattakaan hänen rahoistaan!!!
        Kuinka moni suomalaisnainen suostuu/alentuu sellaiseen, ja sulkee silmänsä, rahan vuoksi???

        että itseään statuksen ja rahan vuoksi alentavia naisia on kaikkialla missä vain raha liikkuu. Sellaisia miehiäkin voi olla, tosin harvemmassa. Mutta onko tuossa nyt lopulta eroa: nainen Virossa alentuu petetyn osaan rahan ja statuksen vuoksi, ts. tekee mitä vain rahasta (toimeen tullakseen).. ja sinä Gerda -ei se sinunkaan elämäsi ihan itsenäisenä pyöri, vaan olet siinä kuviossa kahden muun ihmisen kanssa, eli jollakin tavalla sinunkin asiasi riippuu siitä miehestä ja toisesta naisesta? Viron suhde vaikuttaa varmasti sinuun jollakin tavalla, ja teidän suhteenne vaikuttaa Virossa olevaan naiseen. Miehellä ei ole parisuhdetta, sinulla ei ole parisuhdetta, virolaisnaisella ei ole parisuhdetta.. teillä on kolmen ihmisen suhde!!

        Sääliksi käy, jos teistä jollakin on lapsia.


      • gerda10
        25 kirjoitti:

        että itseään statuksen ja rahan vuoksi alentavia naisia on kaikkialla missä vain raha liikkuu. Sellaisia miehiäkin voi olla, tosin harvemmassa. Mutta onko tuossa nyt lopulta eroa: nainen Virossa alentuu petetyn osaan rahan ja statuksen vuoksi, ts. tekee mitä vain rahasta (toimeen tullakseen).. ja sinä Gerda -ei se sinunkaan elämäsi ihan itsenäisenä pyöri, vaan olet siinä kuviossa kahden muun ihmisen kanssa, eli jollakin tavalla sinunkin asiasi riippuu siitä miehestä ja toisesta naisesta? Viron suhde vaikuttaa varmasti sinuun jollakin tavalla, ja teidän suhteenne vaikuttaa Virossa olevaan naiseen. Miehellä ei ole parisuhdetta, sinulla ei ole parisuhdetta, virolaisnaisella ei ole parisuhdetta.. teillä on kolmen ihmisen suhde!!

        Sääliksi käy, jos teistä jollakin on lapsia.

        Mun täytyy nyt tuottaa suuri pettymys, sillä se, että miehellä on vaimo ei todellakaan minua vaivaa tai kiusaa millään lailla. Ja kuten useasti olen jo todennut, olen suhteeseen ryhtynyt tietäen tämän ja sen silloin hyväksynyt. Se asia on ihan kunnossa.


      • Joopa joo
        gerda10 kirjoitti:

        Mun täytyy nyt tuottaa suuri pettymys, sillä se, että miehellä on vaimo ei todellakaan minua vaivaa tai kiusaa millään lailla. Ja kuten useasti olen jo todennut, olen suhteeseen ryhtynyt tietäen tämän ja sen silloin hyväksynyt. Se asia on ihan kunnossa.

        Anteeksi että olen vähän hidasälyinen mutta nyt sen vasta tajusin: sinä yrität päteä täällä sen vaimon kustannuksella. Sinä olet älykäs ja vaimo tyhmä. Tosin, pätemisentarve yleensä todistaa tyhmyyden puolesta: sen sijaan että "olisit" huolissasi vaimon tyhmyydestä, olisi ehkä oleellisempaa miettiä missä kohtaa sinä teet oikein?


      • gerda10
        Joopa joo kirjoitti:

        Anteeksi että olen vähän hidasälyinen mutta nyt sen vasta tajusin: sinä yrität päteä täällä sen vaimon kustannuksella. Sinä olet älykäs ja vaimo tyhmä. Tosin, pätemisentarve yleensä todistaa tyhmyyden puolesta: sen sijaan että "olisit" huolissasi vaimon tyhmyydestä, olisi ehkä oleellisempaa miettiä missä kohtaa sinä teet oikein?

        No juuri näin :)


    • omie.word

      Ei millään pahalla, mutta taidat itse olla vähän yksinkertainen,jos luulet et asia liittyy mitenkään siihen mistä joku on kotoisin. Tollasta tapahtuu maailman jokaisessa nurkassa, että ihminen ei halua välttämättä hyväksyä asioita jos ne menee huonosti, joskus on helpompi uskoa valheita kun totuutta.

    • annamaa

      Elukogemus ütleb, et sellisel mehel pole reeglina mitte üks naine Eestis ja teine Soomes, vaid kolmas ja neljas kusagil veel. Kusagil on veel naine või naisi, kes ütlevad, et nad on nagu tavaline paar, teevad kõike ühes, koos küll ei ela, aga....

    • ära üldista

      noh, ei alati. elukogemus ka ütleb, et on ka sellised mehed, kel tõesti on see üks ja ainuke soomlane naine. lahkuvad eesti-naisest ja siis koos elavad normaalsest. ei igaüks eesti-soome-suhe ole samasugune, et on petmist ja muud pask. ära üldista! nagu soomlasel mehel on eestlane naine = ei kõik ole nii, et ainult litsid tahaksivad. ma loodan sinule õnn, et saad lisa elukogemust ja teada, et ka õiget armastus on olemas. ehk see tuleb ka sinule veel ette.

    • mõttetu jutt

      Selle ajuvaba "gerda10" alustatud keti võiks siit küll ära koristada.

      Mingi madrats siin küsib, kas eesti naised on lollid ja teeb ennast tähtsaks.

      Imelik, et nii palju vastuseid tulnud on. Asi pole arutamist väärt.

    • oi voi....

      Suomessa on paljon vaimoja / avovaimoja, joiden miehillä on toiset naiset ihan vaimon tietäen. Joten onko Suomen naiset kaikki tyhmiä?

      Gerda kyselee täällä, onko virolaiset naiset kaikki tyhmiä, mikä todistaa ainakin sen, että Gerda on itse tyhmä. Miten muka kukaan järkevä ihminen voisi yleistää yhden ihmisen käytöksen tai asenteen perusteella kaikki muutkin ihmiset samaan kategoriaan?

      Samalla logiikalla voidaan kysyä, ovatko kaikki virolaiset miehet pettureita. Tai ovatko kaikki suomalaiset naiset niin tyhmiä, että ryhtyvät naimisissa olevan miehen vuodekumppaneiksi.

      Gerda ei valitettavasti anna kovinkaan hyvää kuvaa suomalaisesta naisesta.

      Koko aloitus tänne oli laadittukin ilmeisesti vain omahyväisessä puuskassa, jossa haluttiin tuoda esille jotain, mikä itseä niin kovasti viehättää, mutta ehkä ei sittenkään niitä muita....

      Ja miksi muutenkaan tuollaista täältä kyselee, kun on ihan maanmies olemassa, jolta voi kysyä suoraan. Eiköhän tämä äijä tiedä parhaiten maan taloudellisen tilanteen, työllistymismahdollisuudet jne.

      Vai on tämä virolainen mies täällä Suomessa ihan virkamies? Mihinkähän valtion / kunnan / seurakunnan virkaan hänet täällä on valittu, ulkomaalainen, osaksi toisessa maassa asuva henkilö?

    • EestimuldjaEestisüda

      Hei, hei, hei... En nyt usko että asia haukkumalla paranee suuntaan jos toiseen...

      Samanlaisia kokemuksia omaavana sanon ettei tuo suhde ole tyydyttävä noin pitemmällä tähtäimellä.
      Lopetin itse oman suhteeni juuri tuosta syystä kun mies tosiaan luuli että noin vain alkaisin jalkavaimoksi...
      Mä vaan ihmettelen sitä että mun tietooni on tullut noita tapauksia useita, tosin osa noista on suomalaisia myös kuten virolaisiakin jotka on toisessa maassa töissä ja häikäilemättömästi käyttää hyväksi kahta vaimoa...

      Mulla riitti ainakin siinä vaiheessa kun mies tuli viimeisen kerran käymään kun olin saanut salaisuuden selville ja sanoi et: Mitäs mun vaimolle kuuluu?

      Siin vaiheessa tuli äkkiä kengän kuva persaukselle!:D

      Mutta siinä sitten lopulta näki "suhteen" syvyyden kun katosi kuin tuhka tuuleen ja jätti minut ja mun 2-vuotiaan pojan(joka muuten ihannoi häntä koska oma isä ei paljosta välitä). Asustelee nykyään joko Virossa tai Helsingissä ja ei paremmasta väliä jos vaikka kaukana suostuisi pysymään...

      Aluksi tuli kauhea viha kaikkia virolaisia kohtaan, mutta sitten pyrin ajattelemaan järkevästi ja pääsemään yli asiasta(ettei tarvii täällä palstalla katkeroituneena kirjoitella), ja nyt olen omasta itsestäni voitolla....

      Tosin vieläkin voisin seurustella virolaisen miehen kanssa, vaikkakin nykyinen mies on venäläinen, muttei se kuitenkaan virolaista voita! Et jos ihan fiksun löytäisin ko tuo Eesti on sydämessä vielkin;D

    • lalLOLlal

      Gerda,Gerda,Gerda...kassothas kuinka on muutamien vuosien kuluttua. Ettei se tyhmä olisikin silloin Suomen puolella odottelemassa. Oot häpeä pilkku meidän oikeasti itsenäisten naisten joukossa. Pullisteleva ja yksinkertainen, jonkunlaisessa kriisissä elelevä vanheneva...no joo. Kamala, jos kaikki naiset Suomessa olisi kaltaisiasi tyhjäpäitä!

    • Anonyymi

      Seksiin virolaiset naiset kelpaavat, ovat naisellisia. Emännäksi ei kannata ottaa. Aluksi kyllä yrittävät pitää huushollia kunnossa mutta aika pian tärkeimmäksi asiaksi nousee "mitagi syyä" ja "uni peale". Laiskoja ovat luonteeltaan ja JOS ikinä tekevät minkäänlaisen virheen, eivät sitä ikinä myönnä. Taitaa olla geneettistä perua neukkuajalta jolloin piti salata ja kiistää kaikki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe