Nykyään "markkinointikulut" ovat pääsääntöisesti aina suurempia kuin valmistuskulut.
Vusosittain käyttämästäsi 20 000 €urosta menee siis yli 10 000 € "markkinointiin".
Jos arvioidaan jööttikanavien siivuksi 10%:, mainostelevisiomaksu on siis 1000€/kuluttaja!
Mainostelevisiomaksu on 1000 € vuodessa.
5
372
Vastaukset
Puppua, koko televisioviestinnän liikevaihto oli vuonna 2008 938 miljoonaa euroa. Tämä on n. 450 miljoonaa televisiotaloutta kohden. Tämä sisältää TV-maksun kokonaisuudessaan, joten kaupalliselle puolelle jää n. 500 miljoonaa eli 250 euroa taloutta kohden ja tähän kuuluu myös maksu-TV.
Koko mediamainonta oli tuona vuonna n. 1500 miljoonaa. Mainonta on vähentynyt huomattavasti taloustaantuman ansiosta tuon jälkeen. Kaikki mainonta siis on n. 600 euroa taloutta kohden tai n. 300 euroa henkeä kohden vuodessa. Eli siis arviosi mainonnan kokonaismäärästä oli yli 3000 % liian suuri ja arviosi TV-markkinoista ainakin 300 % liian suuri. Keksimällä lukuja saa aikaan mielenkiintoisia tuloksia. Ne kuitenkin ovat vain keksittyjä. Netistä nykyään löytää ihan oikeaakin tietoa, joten ei tarvitse keksiä asioita.
Lähteet:
Suomen tilastollinen vuosikirja 2009
http://www.mainostajat.fi/mliitto/sivut/Mainosvuosi2010lehdistotiedote.pdf- asiantuntija55
Esim. mainostelevisiossa yhden mainoksen esityskerta maksaa hinnastonsa mukaan tyypillisesti 1000-20000 €uroa, pituudesta ja esitysajasta riippuen.
Mainoksia esitetään päivässä satoja, eli mainosajan ostajien on käytävä kuluttajien kukkarolla miljoonaluokassa päivittäin.
Ja mainostelevisio on vain yksi monista mainoskanavista.
Lisäksi on otettava huomioon mainoksen tuotantokustannukset. Alle 10 000:lla ei käytännössä TV-kelpoista synny, 100 000kin kuluu helposti. asiantuntija55 kirjoitti:
Esim. mainostelevisiossa yhden mainoksen esityskerta maksaa hinnastonsa mukaan tyypillisesti 1000-20000 €uroa, pituudesta ja esitysajasta riippuen.
Mainoksia esitetään päivässä satoja, eli mainosajan ostajien on käytävä kuluttajien kukkarolla miljoonaluokassa päivittäin.
Ja mainostelevisio on vain yksi monista mainoskanavista.
Lisäksi on otettava huomioon mainoksen tuotantokustannukset. Alle 10 000:lla ei käytännössä TV-kelpoista synny, 100 000kin kuluu helposti.Minä annoin tiedot lähteineen. Ei siinä enää sinun spekulaatioitasi ja keksittyjä laskelmia tarvita.
- ei jöötille
okaro kirjoitti:
Minä annoin tiedot lähteineen. Ei siinä enää sinun spekulaatioitasi ja keksittyjä laskelmia tarvita.
Vaikka en mainostelevisioon luotakaan, uskon että netissäkin julkaisemansa hinnasto pitää paikkansa.
Mainosten määrän voi jokainen itse todeta.
Tuotantokustannusten hinta on Suomalaisen mainostoimiston arvio parin vuoden takaa. ei jöötille kirjoitti:
Vaikka en mainostelevisioon luotakaan, uskon että netissäkin julkaisemansa hinnasto pitää paikkansa.
Mainosten määrän voi jokainen itse todeta.
Tuotantokustannusten hinta on Suomalaisen mainostoimiston arvio parin vuoden takaa.Hinnasto voi pitää paikkaansa, mutta kun siitä tehdään epämääräisiin oletuksiin perustuvia laskelmia mennään metsään. Minä sanoin jo oikean datan lähteineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285764
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962579- 1342497
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv82079- 121353
- 621107
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101042- 51912
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101825- 76825