iMac ja jumiutuneet/kuolleet pikselit

Chimotoki

Huomasin eilen viikon vanhassa iMacissa kaksi jumiutunutta/kuollutta pikseliä (vihreä ja punainen). Mitenkäs Applestoren takuu suhtautuu näihin? Kannattaako kahden pikselin takia edes lähteä kyselemään vaihdon perään, vaativatko siis enemmän vikaa näyttöön, jotta menee takuuvaihtoon? Sinällään eivät ole häiritsevässä paikassa - näytön alalaidassa, dockin kohdalla.

11

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep
      • Chimotoki

        Mutta mitenkäs on, kun 14pv:n vaihto-/palautusoikeus ei ole vielä mennyt umpeen? Periaatteessa tuolla verukkella laite pitäisi varmaan saada palautettua/vaihdettua? Käytännössä jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen, niin palautus lienee mahdollinen?


      • Chimotoki
        Chimotoki kirjoitti:

        Mutta mitenkäs on, kun 14pv:n vaihto-/palautusoikeus ei ole vielä mennyt umpeen? Periaatteessa tuolla verukkella laite pitäisi varmaan saada palautettua/vaihdettua? Käytännössä jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen, niin palautus lienee mahdollinen?

        Jos kyseessä on jumiutunut pikseli, niin pitäisikö sen näkyä mustalla taustalla? Tällä hetkellä nuo kaksi pientä pistettä näkyy siis valkoisella, vihreällä, punaisella ja sinisellä näytöllä, mutta ei siis mustalla? Aloin miettimään, josko kyseessä olisi sittenkin jonkinsortin roska paneelin ja lasin välissä?


      • Chimotoki kirjoitti:

        Mutta mitenkäs on, kun 14pv:n vaihto-/palautusoikeus ei ole vielä mennyt umpeen? Periaatteessa tuolla verukkella laite pitäisi varmaan saada palautettua/vaihdettua? Käytännössä jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen, niin palautus lienee mahdollinen?

        on mahdollinen. Apple Storella on tyytyväisyystakuu yli kuluttajansuojalain määräysten eli voit palauttaa koneen ja ostaa uuden. Normaalistihan käyttöön otettua konetta ei enää huolittaisi takaisin.


      • Chimotoki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        on mahdollinen. Apple Storella on tyytyväisyystakuu yli kuluttajansuojalain määräysten eli voit palauttaa koneen ja ostaa uuden. Normaalistihan käyttöön otettua konetta ei enää huolittaisi takaisin.

        Onko Repellä tietoa yhteystiedoista AppleStoreen - ts. mihin numeroon tulee olla yhteydessä tällaisessa tapauksessa? Itse yritin yhteystietoja etsiä huonolla menestyksellä. Niin ja saako applestoresta palvelua myös suomenkielellä?


      • Chimotoki kirjoitti:

        Onko Repellä tietoa yhteystiedoista AppleStoreen - ts. mihin numeroon tulee olla yhteydessä tällaisessa tapauksessa? Itse yritin yhteystietoja etsiä huonolla menestyksellä. Niin ja saako applestoresta palvelua myös suomenkielellä?

        ainakin yhdistetään tarvittaessa Storeen. Tai näin se silloin joskus meni kun vuonna 2007 yhden Storesta tilatun koneen vaihdoin. Suomea puhuvien kanssa voi asioida jos haluaa, on siellä niitäkin. Tuessa mulle on aina vastannut suomalainen. Storen suorat numerot löytyvät Storen sivuilta ja tuen numero Applen tukisivuilta, en nyt jaksa alkaa kaivella, epäilemättä löydät ne omin voimin näillä vihjeillä.


      • Chimotoki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ainakin yhdistetään tarvittaessa Storeen. Tai näin se silloin joskus meni kun vuonna 2007 yhden Storesta tilatun koneen vaihdoin. Suomea puhuvien kanssa voi asioida jos haluaa, on siellä niitäkin. Tuessa mulle on aina vastannut suomalainen. Storen suorat numerot löytyvät Storen sivuilta ja tuen numero Applen tukisivuilta, en nyt jaksa alkaa kaivella, epäilemättä löydät ne omin voimin näillä vihjeillä.

        Kiitos tiedosta. :)


    • Ei enää vikaa

      Minullakin tuli yksi kuollut piste joka oli kirkas hopeinen piste. Ja etsin netistä juttuja asiasta. Löysin jutun jossa neuvottiin hieromaan pistettä varovasti sormella , en uskonut juttua, mutta kokeilin kuitenkin ja nyt on näyttö ollut kunnossa jo kaksivuotta. Tietysti se piste on vielä viallinen mutta ei sitä ainakaan paljaalla silmällä näe. Eli koita hieroa sitä pistettä jos vaikka häviää.

      • Chimotoki

        Olen kyllä yrittänyt hieroa sitä pehmeän liinan kanssa, mutta tuo lasi paneelin edessä hieman vaikeuttaa asiaa - itse paneeliin ei siis käytännössä pääse lainkaan koskemaan. Olen kokeillut myös näitä "pikselinherättäjiä", mutta ei ainakaan vielä niistä ole ollut apua...

        Vielä olisin kuitenkin kiinnostunut tietämään, pitäisikö jumiutuneen pikselin näkyä myös mustalla taustalla? Vaihtaako pikseli normaalisti myös väriä, kun katselee sitä eri kulmista? Nyt kun eri kulmista katselee, niin se vaihtaa väriä punaisen, sinisen ja vihreän välillä.


      • Ei enää vikaa
        Chimotoki kirjoitti:

        Olen kyllä yrittänyt hieroa sitä pehmeän liinan kanssa, mutta tuo lasi paneelin edessä hieman vaikeuttaa asiaa - itse paneeliin ei siis käytännössä pääse lainkaan koskemaan. Olen kokeillut myös näitä "pikselinherättäjiä", mutta ei ainakaan vielä niistä ole ollut apua...

        Vielä olisin kuitenkin kiinnostunut tietämään, pitäisikö jumiutuneen pikselin näkyä myös mustalla taustalla? Vaihtaako pikseli normaalisti myös väriä, kun katselee sitä eri kulmista? Nyt kun eri kulmista katselee, niin se vaihtaa väriä punaisen, sinisen ja vihreän välillä.

        Minulla tuo piste näkyi hopean värisenä kirkkaana pisteenä joka suunnasta. Nyt sitä ei näy millään taustalla.
        Kyllähän se tuolla jossain on mutta ei näy millään, siis "hierominen" auttoi ainakin minulla.

        Kannattaisiko koittaa hieroa pelkällä sormella, luulisin että tämä ilmiö johtuu staattisesta sähköstä joka tekee jotain, en tiedä mitä. Muuten tietääkö kukaan sen ohjelman nimeä jolla voi etsiä kuolleita pisteitä, minulla on ollut sellainen , mutta en muista enää sen nimeä.


      • Chimotoki
        Ei enää vikaa kirjoitti:

        Minulla tuo piste näkyi hopean värisenä kirkkaana pisteenä joka suunnasta. Nyt sitä ei näy millään taustalla.
        Kyllähän se tuolla jossain on mutta ei näy millään, siis "hierominen" auttoi ainakin minulla.

        Kannattaisiko koittaa hieroa pelkällä sormella, luulisin että tämä ilmiö johtuu staattisesta sähköstä joka tekee jotain, en tiedä mitä. Muuten tietääkö kukaan sen ohjelman nimeä jolla voi etsiä kuolleita pisteitä, minulla on ollut sellainen , mutta en muista enää sen nimeä.

        Ohessa ainakin yksi saitti, missä voi mm. pikselit tsekata --> http://imac.squeaked.com/test.php

        Mistään ohjelmasta en ole kuullutkaan, jolla jumiutuneita/kuolleita pikseleitä saisi etsittyä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      249
      2405
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1585
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1376
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1275
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1192
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1122
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      79
      951
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      98
      810
    Aihe