Lestadiolaiset valehtelee

Minä uskon

Minusta Lestadiolaiset eivät ole rehellisiä itselleen eikä muille uskoville. Jos Lestadiolaiset olisivat rehellisiä uskolle ja raamatulle he kuuntelisivat köyhiä, syrjäytyneitä, homoseksuaalejakin eivätkä olisi sulkemassa yhteisöstään ja Jumalanpalveluksistaan pois näitä marginaaliryhmiä joita Herra Jeesus juuri puolusti ja rakasti.
Jotenkin todella ulkokultaista ja outoa on tämä Lestadiolaisten pelleily. Tuntuu olevan tosi kaukana todellinen elämä näistä Lestadiolaisten elämästä, piiri pieni pyörii ja Jeesus "heitettynä ulkopuolelle leirin" jo pitkään. Kun ymmärtäisitte edes hävetä.

152

3526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Yksi oikean seurakunnan tunnusmerkkejä on se, että heillä on huoli kova-osaisista ja syrjäytyneistä
      huolimatta siitä, ovatko nämä vl-läisiä vai ei:


      Matt 25:35
      "Minun oli nälkä ja te annoitte minulle syödä,
      minun oli jano ja te annoitte minulle juoda,
      minä olin outo ja te otitte minut huoneeseenne,
      minä olin alasti ja te vaatetitte minut,
      minä sairastin ja te kävitte katsomassa minua,
      minä olin vankeudessa ja te tulitte minun tyköni.

      Vl-läiset huolehtivat VAIN OMISTAAN!!!

      • Minä uskon

        En halunnut laittaa kohtaa minkä laitoit Sananpaikan koska sitä on lainattu niin paljon, mutta Matteus 25:35 on vaan NIIN TOTTA Lestadiolaisten kohdalla.
        Hävetkää lestadiolaiset, hävetkää! Tekö muka pidätte huolta vähäosaisista ja köyhistä, eihän teidän seurakunnan kokouksiin enää uskalla tulla, teidän Kauniiden ja Rohkeiden piiri pieni pyörii teidän omienne joukossa vaan ja ette tajua todellisesta elämästä enää yhtään mitään.
        Jeesus on heitetty "ulkopuolelle leirin" teidän kokouksista ja teidän elämästä ja siinä mukana köyhät ja kurjat. Ettekä te enää tajua oikeasta elämästä enää oikein mitään. Hävetkää jos osaatte.


      • Anonyymi

        Eräällä paikkakunnalla oli koko paikan tuntema "puli"
        Kerran hänestä teki paikallinen sl artikkelin, jossa hän
        kerrtoi kuka hänet vaatetti ja osin huolehti.
        Tosta asiasta ei tienneet edes vanhat pikalliset.


      • Anonyymi

        Ystäväni näin on !
        Kun sanassa on kirjoitettu että kun minulla oli nälkä niin te ruokitte minut kun minä olin alasti te vaatetitte minut jne tämä merkitsee että kristityt uskossa ruokkivat ja uskossa vaatettivat jne . Ihmisen hyvät työt eivät kelpaa vanhurskaan jumalan edessä koska ihminen ei voi parantaa pahaa sydäntä josta kuohuu huoramaisia ajatuksia ja saastaisia mielikuvituksia . Sentähden tälläkin armon hetkellä uskoma kaikki synnin anteeksi viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä AMEN


      • Anonyymi
        Minä uskon kirjoitti:

        En halunnut laittaa kohtaa minkä laitoit Sananpaikan koska sitä on lainattu niin paljon, mutta Matteus 25:35 on vaan NIIN TOTTA Lestadiolaisten kohdalla.
        Hävetkää lestadiolaiset, hävetkää! Tekö muka pidätte huolta vähäosaisista ja köyhistä, eihän teidän seurakunnan kokouksiin enää uskalla tulla, teidän Kauniiden ja Rohkeiden piiri pieni pyörii teidän omienne joukossa vaan ja ette tajua todellisesta elämästä enää yhtään mitään.
        Jeesus on heitetty "ulkopuolelle leirin" teidän kokouksista ja teidän elämästä ja siinä mukana köyhät ja kurjat. Ettekä te enää tajua oikeasta elämästä enää oikein mitään. Hävetkää jos osaatte.

        Lestadiolaiset pitävät kyllä huolta kaikista ihmisistä,mun äiti oli lestadiolainen ja ihana äiti oli


      • Anonyymi

        Ei huolehdi


      • Anonyymi

        joo ja omavanhurskaat kysyy KOSKA näimme ett sinulla oli jano etc, jeesus sanoo ett menk siihen iankaikkiseen kadotukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaiset pitävät kyllä huolta kaikista ihmisistä,mun äiti oli lestadiolainen ja ihana äiti oli

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.

        Epauskoset valehtelee,uskovainen ei,valehtelu on yleistä harhaoppia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epauskoset valehtelee,uskovainen ei,valehtelu on yleistä harhaoppia,

        Valehtelijat saavat tehdä tilinsä selväksi Jumalan kanssa,eivät kestä Jumalan sanan totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.

        Näin on, paskaa puhutaan niin paljon kun sylki suuhun tuo. En ymmärrä kun ei edes hävetä. Tunnen erään tyypin ja tiedän hänestä enemmän kun hän luuleekaan, mutta en viitsi oikaista ja sanoa mitään kuuntelen vaan kuinka paljon sitä valetta tulee. Se on hyvä kun näkee muuta ja toinen puhuu ihan muuta, ja sitten vielä on sellainen valikoiva muisti. Tuntuu ettei pokka petä missään. En tiedä puhuuko ne yhtä paljon paskaa omilleen, mutta melko varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.

        Kyllä tunnen yhden lestadiolaismiehen, joka on yhdestä vaimosta eronnut, ja nyt on taas uusi nainen, ja taas haikailee uutta. Niin hän se on Maskun omistajakin, on naimisissa yhden kanssa, ja sitten on 3 muuta naista jotka haluaa viettää aikaa hänen kanssaan. Näinhän yhdessä Seurassa luki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.

        "Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta,"

        Tämä ei ole totta.

        Yhteisön sisällä kulkee kateellisia ilkimyksiä, jotka kyttäävät ja juoruilevat muiden seläntakana täysin perättömiä vain häpäistäkseen ja korottaakseen omaa egoaan. Uskon, että nämä samat kyttääjät suhtautuvat myös yhteisön ulkopuolisiin samalla tavalla hyvin epäkohteliaasti. Tämä toiminta ei miltään osin ole yhteisön arvojen mukaista. Arvojen mukaan kaikkien ihmisten elämää tulee kunnioittaa ja arvostaa Jumalan antamana lahjana vakaumuksesta riippumatta.


      • Anonyymi

        Muista ei pidä huolehtia ne menee helvettiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista ei pidä huolehtia ne menee helvettiin

        Missä helvetti nyt on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pitää varmaan omistaan huolta pitää ja puhuvat ehkä totta, mutta jos et ole lestadiolainen niin valehdellaan niin paljon kun sielu sietää ja tuntuu sietävän todella paljon.

        Kyllä sietää ja paljon, ja jos nyt ei suoranaisesti valehdella, niin ainakin puhutaan muunneltua totta. Että se siitä rehellisyydestä.


    • Lakiin

      kuin Kristuksen sovitustyöhön.Perustuvathan SRK:n kaikki marginaaleja syrjivät lausunnot Mooseksen kirjoihin!

      Kristus on lain loppu. Muttei SRK:lle.

      • Minä uskon

        Mooseksen laissahan ollaan valmiita KIVITTÄMÄÄN LAIN RIKKONEET IHMISET! Jos Mooseksen lakia sovelletaan seurakunnan sääntöihin niin silloinhan on voimassa KESKIAIKAISET säädökset! Eihän tämä voi olla totta nykyaikana, vai miten on?


      • Arvi Mänttäkolo
        Minä uskon kirjoitti:

        Mooseksen laissahan ollaan valmiita KIVITTÄMÄÄN LAIN RIKKONEET IHMISET! Jos Mooseksen lakia sovelletaan seurakunnan sääntöihin niin silloinhan on voimassa KESKIAIKAISET säädökset! Eihän tämä voi olla totta nykyaikana, vai miten on?

        Taas tätä samaa tietämättömyyttä, jota kirkkomme piispatkin ovat osoittaneet... Mooses antoi kansalleen myös yhteiskunnallisia lakeja, jotka eivät enää uuden liiton aikana ole voimassa. Tällainen on muun muassa kivityssäännös. Mutta luepas mitä sanotaan homoseksuaalisten himojen toteuttamisesta Uudessa testamentissa.

        Kyllä vl:t ottavat kaikki vastaan. Tuttavani on vl ja homoseksuaali. Hän käy seuroissa ja muissa tilaisuuksissa ja on täysin samanarvoinen kuin muutkin vl:t. Ei ketään suljeta Jumalan seurakunnasta pois. Aloittajan ja hänen myötäilijänsä kommentit pohjautuvat joko vääriin käsityksiin tai ovat valhetta. Tuollaista ei ole todellisuus.


      • mutta johannes se Lain loppu oli, Raamatun mukaan.

        laki loppui Johannekseen, Jeesuksen 3 kk vanhempaan serkkuun.

        Kes.


      • ..oO´
        Kesitas kirjoitti:

        mutta johannes se Lain loppu oli, Raamatun mukaan.

        laki loppui Johannekseen, Jeesuksen 3 kk vanhempaan serkkuun.

        Kes.

        Tällainen kohta on UT:ssä, muistan selvästi.


      • ..oO´ kirjoitti:

        Tällainen kohta on UT:ssä, muistan selvästi.

        Et sinä paljon erehtynyt, kolmisen vuotta.

        Johannes oli se huutava ääni erämaassa, joka TEKI TILAA MESSIALLE ( huom, ei pelkästään Vapahtajalle ( Mark. 1:3 ) "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'" ).

        Lain rikkomuksesta tuli aina Israelilaisen uhrata viaton. Se oli usein karitsa ja lintu.

        Johannes sitä vastoin vastasi Lain haasteeseen kastamalla ihmistä sovitukseen, ei uhriin, koska uhri oli jo maailmaan tullut, Ihminen Jeesus.

        Laki loppui tähän tapahtumaan, mutta TÄYTTYMINEN TAPAHTUI VASTA RISTILLÄ.

        On erotettava asiat toistaan, joiden summa on Jeesuksen Kirkastuminen ja TÄYDEN VALLAN SAAMINEN ISÄLTÄÄN. Tätä ei SRK myönnä, pitää vielä, kuten Lain alla pidettiin Jumalaa Kaikkivaltiaana ja Herrana.

        Tukea näkemykselle, mitä Raamattu sanoo ja minun muisti.(Matt. 11:13) Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,

        ( Luuk. 16:16 ) "Lain ja profeettojen AIKA KESTI JOHANNEKSEEN ASTI. Siitä LÄHTIEN ON JULISTTU hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.

        Kes


    • Anonyymi

      Nyt puhut kyllä asiaa

      • Anonyymi

        EI, kirjoittaja ei puhu asiaa.

        Kaikki ovat tervetulleita tähän joukkoon. Lestadiolaiset hyväksyvät myös homoseksuaaliset joukkoonsa, mutta tietenkään ei voida hyväksyä esim. homoliittoja, koska halutaan elää Raamatun ja Jeesuksen opetuksen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI, kirjoittaja ei puhu asiaa.

        Kaikki ovat tervetulleita tähän joukkoon. Lestadiolaiset hyväksyvät myös homoseksuaaliset joukkoonsa, mutta tietenkään ei voida hyväksyä esim. homoliittoja, koska halutaan elää Raamatun ja Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

        Näin asia on, kaikki ihmiset hyväksytään, syntiä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin asia on, kaikki ihmiset hyväksytään, syntiä ei.

        Eikö se ole syntiä jos miehellä on oma perhe toisella paikkakunnalla, vielä joku toinen nainen joka asuu tyttönsä kanssa samassa huushollissa. Ja sitten mies yrittää tulla vielä toisella paikkakunnalla asuvan naisen luo. Mitä toi on sitten olevinaan, mutta en ole antanut periksi.
        Tavallista sähläystä, tai sitten se mies valehtelee taas .


    • Anonyymi

      sitä myö oon miettiny et miten tämmöiset patologiset valehtelijat pystyy elämään häpeässä ku paskaa sataa niskaan joka tuutista.

    • Anonyymi

      Jos kaikki synnit suvaitaan niin ei ole mitään Jumalan valtakuntaa enää. Kyllä synti pitää saarnata synniksi. Missäs kohtaa Raamattua Jeesus puolustaa homoa?

    • Anonyymi

      Eihän SRK ole sama asia kun lestadiolaiset.

      Ellei tätä perusasiaa tiedä, niin ei kannata lestadiolaisuudesta tehdä avauksia.

      • Anonyymi

        Juuri näin anonyymi
        SRK ei ole sama kuin Lestadiolaiset jotka erosivat kristillisyydestä kun olisi pitänyt taipua ja tehdä parannusta maailman rakkaudesta ja omastavanhurskaudesta . Näin tapahtui kun kristillisyyden pylväät Laestadius ja Raattamaa olivat kuolleet


      • Anonyymi

        Vanhoillislestadiolaisuus on erittäin vaarallinen ääriliike kuten vihreä liike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisuus on erittäin vaarallinen ääriliike kuten vihreä liike.

        Vl:ssä on nainen synnytyskone. Ja nämä hoitikokoukset ovat järkyttävää. Ollut varsinkin. Voi kuvitella kuinka nämä kouluja käymättömät maallikot on varsinkin ennen rääkänneet vanhuksia esim.jos on ollut seura lehti pöydällä jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisuus on erittäin vaarallinen ääriliike kuten vihreä liike.

        Kyl se siltä näyttää!


    • Anonyymi

      Arvon nimimerkki "Minä uskon",

      saanen ystävällismielisesti tiedustella, mistä olette saaneet vaikutelman että kyseisiä ryhmiä ei "kuunneltaisi" tai hyväksyttäisi liikkeen piirissä?

      Asianomaisen liikkeen parissa korostetaan erittäin vahvasti lähimmäisen rakkautta ja sitä että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Tämä lähimmäisen rakastaminen pohjautuu luonnollisesti Raamatun sanomaan.

      Mainitsemasi ryhmät - köyhät, syrjäytyneet ja homoseksuaalit - ovat kaikki täysin tervetulleita tähän yhteisöön. Tämä on täysin todellinen asia ja mikäli olette toista mieltä, pyytäisin teiltä ystävällisesti jonkinlaisia perusteluja asiaa.

      Raamatun mukaan homoseksuaalinen aviosuhde ei ole Jumalan tahdon mukainen. Siksi liikkeen parissa ei hyväksytä homoseksuaalisia suhteita tai liittoja. Mutta se ei tarkoita, että kyseiset ihmiset eivät olisi tervetulleita yhteisöön. Esimerkkinä tästä voin mainita, että liikkeen piirissä ilmestyvä Päivämies-lehti on julkaissut kirjoituksen, jossa homoseksuaali kertoo elämästään yhteisön jäsenenä.

      • Anonyymi

        Ei nämä huutelijat jaksa keskustella kunnolla.


    • Anonyymi

      lessut rehvastelee muiden asioilla eikä tunnusteta että omassa toiminnassaan on PALJON korjattavaa. pääseekö semmoset taivaaseen? T.ex-lex

      • Anonyymi

        Hei nimimerkki ex-lex,

        voisitteko täsmentää, mitä tarkoitatte sillä, että "rehvastelee muiden asioilla"?

        Siltä varalta, että ette ole sattuneet huomaamaan, voisin esittää teille faktan, joka osoittaa että tämä liike on tunnustanut että toiminnassa voi olla korjattavaa.

        Nimittäin, liike on esittänyt useita julkisia anteeksipyyntöjä sekä todennut että liikkeeseen kuluvat ihmiset ovat erehtyväisiä, siinä missä kuka tahansa ihminen.

        Mikäli teillä on esittää konkreettisempia todistetta väitteillenne, pyydän toimittamaan todisteet mitä pikimmin. Muutoin pyydän teitä ystävällisesti tarkistamaan tietonne ajan tasalle, esim. internetistä löytyvien lähteiden avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei nimimerkki ex-lex,

        voisitteko täsmentää, mitä tarkoitatte sillä, että "rehvastelee muiden asioilla"?

        Siltä varalta, että ette ole sattuneet huomaamaan, voisin esittää teille faktan, joka osoittaa että tämä liike on tunnustanut että toiminnassa voi olla korjattavaa.

        Nimittäin, liike on esittänyt useita julkisia anteeksipyyntöjä sekä todennut että liikkeeseen kuluvat ihmiset ovat erehtyväisiä, siinä missä kuka tahansa ihminen.

        Mikäli teillä on esittää konkreettisempia todistetta väitteillenne, pyydän toimittamaan todisteet mitä pikimmin. Muutoin pyydän teitä ystävällisesti tarkistamaan tietonne ajan tasalle, esim. internetistä löytyvien lähteiden avulla.

        Lessujen harjoittamaa rehvastelua on mm. se, että he väittävät rinta rottingilla olevansa ainoa oikea usko.
        Lessut myös ulkoistavat kaiken pahan oman lahkokuntansa ulkopuolelle. Eli jos lessu raiskaa, hyväksikäyttää, pettää, valehtelee yms., niin kyseiseen tekoon syyllistynyt ei ole ollut tekoja tehdessään "uskovainen".

        Kovasti hämmästyttävää on myös se lessujen esim. jehovia kohtaan osoittama halveksunta ja naureskelu.
        Lessut eivät huomaa, että heidän oppinsa on ulkopuolisten silmissä juurikin yhtä kieroutunutta ja raamattuun perustumatonta.

        Ja kyllä: lestaadiolaisuus ja varsinkin vanhoillislestaadiolaisuus on lahko. Siis LAHKO.
        Lahkon määritelmiin kuuluu mm. muut pois sulkeva seurakuntaoppi.
        Wikipediasta löytyy lisää tietoa lahkon määritelmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lessujen harjoittamaa rehvastelua on mm. se, että he väittävät rinta rottingilla olevansa ainoa oikea usko.
        Lessut myös ulkoistavat kaiken pahan oman lahkokuntansa ulkopuolelle. Eli jos lessu raiskaa, hyväksikäyttää, pettää, valehtelee yms., niin kyseiseen tekoon syyllistynyt ei ole ollut tekoja tehdessään "uskovainen".

        Kovasti hämmästyttävää on myös se lessujen esim. jehovia kohtaan osoittama halveksunta ja naureskelu.
        Lessut eivät huomaa, että heidän oppinsa on ulkopuolisten silmissä juurikin yhtä kieroutunutta ja raamattuun perustumatonta.

        Ja kyllä: lestaadiolaisuus ja varsinkin vanhoillislestaadiolaisuus on lahko. Siis LAHKO.
        Lahkon määritelmiin kuuluu mm. muut pois sulkeva seurakuntaoppi.
        Wikipediasta löytyy lisää tietoa lahkon määritelmistä.

        Saanen huomauttaa, että teillä on varsin vääristynyt käsitys asioiden todellisesta laidasta.

        Mielestäni ei ole väärin, jos jokin uskonnollinen suuntaus uskoo olevansa oikeassa uskossaan. Onko se sinulta pois? Luuletko, että kaikki maailman uskonnot ovat sitä mieltä, että kaikki saavat pelastuksen, kunhan johonkin uskovat?

        Ethän vain SINÄ väitä, että lestadiolaiset eivät ansaitse pelastusta? Et kai? Silloinhan sinä itse olisit rajaamassa pelastusta muilta.

        En ole IKINÄ kuullut lestadiolaisen naureskelevan toisenlaisille uskonkäsityksille. Jostain olet itse saanut päähäsi tuollaisen harma-ajatuksen, että esim. Jehovia kohtaan olisi naureskelua yleisesti lestadiolaisten taholta. Tämä väite on yksinkertaisesti törkeä ja valheellinen.

        Lestadiolaiset perustavat uskonsa Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanen huomauttaa, että teillä on varsin vääristynyt käsitys asioiden todellisesta laidasta.

        Mielestäni ei ole väärin, jos jokin uskonnollinen suuntaus uskoo olevansa oikeassa uskossaan. Onko se sinulta pois? Luuletko, että kaikki maailman uskonnot ovat sitä mieltä, että kaikki saavat pelastuksen, kunhan johonkin uskovat?

        Ethän vain SINÄ väitä, että lestadiolaiset eivät ansaitse pelastusta? Et kai? Silloinhan sinä itse olisit rajaamassa pelastusta muilta.

        En ole IKINÄ kuullut lestadiolaisen naureskelevan toisenlaisille uskonkäsityksille. Jostain olet itse saanut päähäsi tuollaisen harma-ajatuksen, että esim. Jehovia kohtaan olisi naureskelua yleisesti lestadiolaisten taholta. Tämä väite on yksinkertaisesti törkeä ja valheellinen.

        Lestadiolaiset perustavat uskonsa Raamattuun.

        Onko oikein jks vl saarnaaja raiskaa lapsia ja samalla toimii srk:n saarnaajana useiden vuosien ajan.


    • Anonyymi

      Lestatiolaiset pelaa elämällään jatkuvaa peliä. Taivaaseen ei ole pelureilla mitään asiaa.

      • Anonyymi

        En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitatte "pelaamisella"?

        Mikäli tarkoitatte näkemystä, että ihminen on syntinen ja tarvitsee jatkuvaa parannusta synneistä, kyseessä on Raamattuun pohjautuva käsitys. Lestatiolaiset pyrkivät toimimaan Raamatun ohjeistuksen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitatte "pelaamisella"?

        Mikäli tarkoitatte näkemystä, että ihminen on syntinen ja tarvitsee jatkuvaa parannusta synneistä, kyseessä on Raamattuun pohjautuva käsitys. Lestatiolaiset pyrkivät toimimaan Raamatun ohjeistuksen mukaisesti.

        Vieläkö Aku Ankan lukeminen on syntiä?
        Entä ehkäisy? Käteenveto? Iskelmämusiikki?
        Kevyt meikkaus? Kirkkokuoro? TV:n katselu? Vaatteilla koreilu?
        Entä kaunokirjallisuuden lukeminen?
        Näistä "synneistähän" väki on joutunut parannusta tekemään.
        Minun raamattuni ei moisia tekoja synniksi lue, mutta lestaadiolaisten raamattu moiset kieltää....

        Kyllä siinä lestantti olla jatkuvasti anteeksi pyytelemässä, kun SRK orjuuttaa omiaan kaiken maailman kielloilla.

        Voi vellut: ette totisesti näe metsää puilta. Lahkonne ei eroa vaikkapa jehovantodistajista tai mormooneista. Kullakin lahkolla on opeissaan omat omituiset painotuksensa, mutta raamattuun ne eivät perustu, eikä raamattu heidän väitteilleen tukea anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö Aku Ankan lukeminen on syntiä?
        Entä ehkäisy? Käteenveto? Iskelmämusiikki?
        Kevyt meikkaus? Kirkkokuoro? TV:n katselu? Vaatteilla koreilu?
        Entä kaunokirjallisuuden lukeminen?
        Näistä "synneistähän" väki on joutunut parannusta tekemään.
        Minun raamattuni ei moisia tekoja synniksi lue, mutta lestaadiolaisten raamattu moiset kieltää....

        Kyllä siinä lestantti olla jatkuvasti anteeksi pyytelemässä, kun SRK orjuuttaa omiaan kaiken maailman kielloilla.

        Voi vellut: ette totisesti näe metsää puilta. Lahkonne ei eroa vaikkapa jehovantodistajista tai mormooneista. Kullakin lahkolla on opeissaan omat omituiset painotuksensa, mutta raamattuun ne eivät perustu, eikä raamattu heidän väitteilleen tukea anna.

        Vl usko pohjautuu nimenomaan Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vl usko pohjautuu nimenomaan Raamattuun.

        ei vaan lestadiolaiseen tulkintaan Raamatusta !

        se onhyvä pitäämielessä ainakin kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vl usko pohjautuu nimenomaan Raamattuun.

        Vl pohjautuu paljolti vanhan testamentin Mooseksen oppeihin kuten islam. Molemmat ovat ääriliikkeitä joissa naisen asema on heikko.


    • Anonyymi

      en ole vielä tavannut yhtään rehellistä lesradiolaista. kukapa muuttaisi tämän kurssin?

      • Anonyymi

        Minä olen tavannut hyvin hyvin paljon rehellisiä lestadiolaisia.

        Kylläpä sinulla olisi käynyt mahdottoman huono tuuri, mikäli kirjoittamasi asia olisi totta. Onneksi me tiedämme kaikki, että ole vain trolli.

        Muistutan vielä, että uskonryhmään kohdistuvan valheellisen yleistämisen voi tulkita rikoslain alaiseksi asiaksi, Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tavannut hyvin hyvin paljon rehellisiä lestadiolaisia.

        Kylläpä sinulla olisi käynyt mahdottoman huono tuuri, mikäli kirjoittamasi asia olisi totta. Onneksi me tiedämme kaikki, että ole vain trolli.

        Muistutan vielä, että uskonryhmään kohdistuvan valheellisen yleistämisen voi tulkita rikoslain alaiseksi asiaksi, Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan.

        Menit taas piiloon? "Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan"?
        Tunnusta vain tosiseikat, ovat ainoita suomalaisia ns uskovia, joita leimaa valehtelu ja tupakka.


      • Anonyymi

        Käsitykseni ja kokemukseni mukaan vanhoillislestadiolaiset ovat pääosin rehellisiä! Hirvittävimmät omat kokemukseni liittyvät muutamaan tapaukseen. Ensimmäiseksi yksi todella loukkaava asia, jonka kuulin ja jossa "vanha" nainen valehteli/intti käsitystään läheiselleni itseäni koskevassa asiassa. Otin yhteyttä tähän naiseen, mutta nainen ei ole korjannut puheitaan. Toiseen kokemukseen liittyy kaksi päätekijää, jotka tehtailivat puhutteluja kertomatta, mistä on kysymys. Puhutteluiden syyt ovat kysymyksistä huolimatta edelleen selvittämättä. Puhumattomuus / vastaamattomuus näin vakavassa asiassa on valehtrlemisen hirvittävin muoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitykseni ja kokemukseni mukaan vanhoillislestadiolaiset ovat pääosin rehellisiä! Hirvittävimmät omat kokemukseni liittyvät muutamaan tapaukseen. Ensimmäiseksi yksi todella loukkaava asia, jonka kuulin ja jossa "vanha" nainen valehteli/intti käsitystään läheiselleni itseäni koskevassa asiassa. Otin yhteyttä tähän naiseen, mutta nainen ei ole korjannut puheitaan. Toiseen kokemukseen liittyy kaksi päätekijää, jotka tehtailivat puhutteluja kertomatta, mistä on kysymys. Puhutteluiden syyt ovat kysymyksistä huolimatta edelleen selvittämättä. Puhumattomuus / vastaamattomuus näin vakavassa asiassa on valehtrlemisen hirvittävin muoto.

        Kun ihminen valetelee "päin naamaa" eikä missään vaiheessa korjaa puheitaan - eikä edes kysyttäessä myönnä mitään, antaa se jo hyvän kuvan siitä, miten hän pääosin toimii. Uskovaisena esiintymisen ei muuta käsitystä hänestä. Eniten tulee karttaa luonteeltaan juoruoruilijoita, jotka haluavat tietää kaiken ja jos heille ei kerro mitään, he kehittävät perättömät jutut itse, joita he sitten levittävät. Muistan todella osuvan vertauksen vuoden 2016 suviseurojen puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksen alustuksesta "Lähimmäin ja puheemme", jossa alustaja vertasi toisen selän takana pahaa puhuvia juorulijoita loassa kelluviin sikoihin. Tiedän useita tällaisia tapauksia. Roomalaiskirje: 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tavannut hyvin hyvin paljon rehellisiä lestadiolaisia.

        Kylläpä sinulla olisi käynyt mahdottoman huono tuuri, mikäli kirjoittamasi asia olisi totta. Onneksi me tiedämme kaikki, että ole vain trolli.

        Muistutan vielä, että uskonryhmään kohdistuvan valheellisen yleistämisen voi tulkita rikoslain alaiseksi asiaksi, Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan.

        Minä en tunne kun yhden lestadiolaisen ja hän on ainakin mielettömän epärehellinen, ei voi luottaa ollenkaan hänen sanomisiinsa. Hän on sen itse myöntänyt että on vaikea olla rehellinen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Menit taas piiloon? "Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan"?
        Tunnusta vain tosiseikat, ovat ainoita suomalaisia ns uskovia, joita leimaa valehtelu ja tupakka.

        Alistetaanko tos uskos toisia?


    • Anonyymi

      miten voidaan olla epärehellisiä toisille, antaako jumala anteeksi väärintekijöille ja syntisille?

      enpä usko. T. ex-lex

      • Anonyymi

        Kysytte, antaako Jumala anteeksi syntisille.

        Vastaus on että kyllä antaa.

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysytte, antaako Jumala anteeksi syntisille.

        Vastaus on että kyllä antaa.

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat"

        Eli lestaadiolaiset eivät anteeksi saa. Heiltä puuttuu sairaudentunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lestaadiolaiset eivät anteeksi saa. Heiltä puuttuu sairaudentunto.

        Olette väärässä. Lestadiolaiset korostavat jatkuvasti ja koko ajan ihmisen syntisyyttä.

        Tervetuloa kuuntelemaan Jumalan sanaa avoimin mielin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette väärässä. Lestadiolaiset korostavat jatkuvasti ja koko ajan ihmisen syntisyyttä.

        Tervetuloa kuuntelemaan Jumalan sanaa avoimin mielin!

        no mitä he aikovat tehdä sille syntisyydelleen?

        syntinen on vain se joka tekee syntiä vai mitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysytte, antaako Jumala anteeksi syntisille.

        Vastaus on että kyllä antaa.

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat"

        Jumalalla ei ole siihen valtaa, kaikki valta on Jeesuksella; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia, joka on vahvistettu Dan. 7:14.
        Ymmärätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette väärässä. Lestadiolaiset korostavat jatkuvasti ja koko ajan ihmisen syntisyyttä.

        Tervetuloa kuuntelemaan Jumalan sanaa avoimin mielin!

        Jopa niin paljon, että korostamatta jää Raamatun tärkein asia, punainen lanka, joka elää läpi Raamatun; - Luvatun Messiaan palvonta kaikkivaltiaana.


    • Anonyymi

      Kieroon kasvatettuja kauppamiehiä nämä herrasuskovaiset.

      • Anonyymi

        Kauppamiehiä?

        Anteeksi vaan mutta minä tunnen liikkeen parista erittäin paljon muitakin kuin kauppamiehiä. On duunaria, insinööriä, tohtoria, sairaanhoitajaa, poliisia, autokorjaajaa jne jne. Sinulla taitaa olla pahasti vääristynyt kuva.


      • Anonyymi

        Joka asiasta sinäkin väännät valheellista solvausta ja panettelua tätä uskonryhmää kohtaan. Se ei ole oikein, ei tämän palstan sääntöjen mukaan eikä myöskään Suomen rikoslain mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka asiasta sinäkin väännät valheellista solvausta ja panettelua tätä uskonryhmää kohtaan. Se ei ole oikein, ei tämän palstan sääntöjen mukaan eikä myöskään Suomen rikoslain mukaan.

        Pitäiskö olla huolissaan vain siitä, että ihmiset jakaa kokemuksi lestadiolaisista?

        Netti pullollaan HYVIN PALJON negatiivisia kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö olla huolissaan vain siitä, että ihmiset jakaa kokemuksi lestadiolaisista?

        Netti pullollaan HYVIN PALJON negatiivisia kokemuksia.

        Joka asiasta sinäkin väännät valheellista solvausta ja panettelua tätä uskonryhmää kohtaan. Se ei ole oikein, ei tämän palstan sääntöjen mukaan eikä myöskään Suomen rikoslain mukaan.


      • Anonyymi

        Iso osa vl saarnaajidta on täysiä roistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka asiasta sinäkin väännät valheellista solvausta ja panettelua tätä uskonryhmää kohtaan. Se ei ole oikein, ei tämän palstan sääntöjen mukaan eikä myöskään Suomen rikoslain mukaan.

        Mitä vitun lakia lestat kunnioittaa,ei mitään,niille vapaus on lain loppu


    • Anonyymi

      On ihmeellistä että uskonnoista tehdään aina aate joka jakaa ja asettaa ihmiset toisiina vastaan. Mikään seurakunta ei voi tarkoittaa että jokainen sen jösen elää tai ajattelee jollakin "tunnetulla" tavalla. Seurakunta tarkoittaa vain yhteisöä ja yhteisöllisyyttä. OIkeaa uskontoa ei ole olemassa vaan jokaisella on oikea elämä henkilökohtasesti.

      Sana Jumala tarkoittaa vain totuutta ja todellisuutta. Oikeammin todellisuuden kohtaamista. Sen voi yrittää tehdä lakien mukaan tai jakaa ihmisiä mielikuvien mukaisesti, mutta UT opettaa että Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen. Lapsi kohtaa todellisuuden suoraan ja välittömästi eikä jaa toisia ihmisiä uskonnollisten tai poliittisten aatteiden mukaan. Jos tätä ei ymmärrä, ei uskomisen hokemisella ole mitään arvoa. Meillehän opettamalla opetetaan nämä kaikki ismit ja aatteet. Ne ovat mielikuvituksen tuotteita. Seurakunnat eivät ole, ne ovat yhteisöjä.

      Mikään ei ole muuttunut kymmeniin ellei satoihin vuosiin. Sama riiitely jatkuu vain sen vuoksi että opimme tätä koko ajan.

      Kesä tulee kaikille. Sitä ei kukaan kiellä. Kyse on vain siitä tuntuuko kesä miltään. Ainakin lapsina osasimme siitä nauttia.

    • Anonyymi

      Kaikki lestatiolaiset eivät halua olla missään tekemisissä rahalingojen kanssa.

      • Anonyymi

        Eikö peruslestoilla tule alemmuuskompleksi rahalinkojen seurassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö peruslestoilla tule alemmuuskompleksi rahalinkojen seurassa?

        nää onkin vaikeita juttuja. lestat käyttävät omia ja muita hyväkseen, ainakin ku rahasta on kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö peruslestoilla tule alemmuuskompleksi rahalinkojen seurassa?

        Siihen kai hierarkinen kulttuuri perustuu. "Mun rahat on ei oo sun rahoja, mut sun rahat on myös mun rahat" :p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nää onkin vaikeita juttuja. lestat käyttävät omia ja muita hyväkseen, ainakin ku rahasta on kyse

        Näin on ne käyttää hyväkseen aina kun vaan on tilaisuus. Ja valehdellaan eikä myönnetä mitään. Useasti nämä ovat lestadiolaismiehet ovat raksalla töissä ja saisi olla koko ajan taka-puolen takana että ei lähde mitään tavaroita kävelemään.


    • Anonyymi

      Olen tavannut valehtevan ,mutta myöskin totuudessa olevia vanhoillislestadiolaisia ja saanut olla heidän seuroissakin ennen koronaa.

      • Kyllä niitäkin onneksi on. Kotiseudullakin on muutama suku, joilla on elämä Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä niitäkin onneksi on. Kotiseudullakin on muutama suku, joilla on elämä Jeesuksessa.

        Jos uskoo Jeesukseen, ei tee ihmisestä rehellistä. Uskon varjolla voidaan tehdä vaikka mitä. Lähes kaikki sodat ovat alkaneet uskonnon varjolla vääräuskoisia vastaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskoo Jeesukseen, ei tee ihmisestä rehellistä. Uskon varjolla voidaan tehdä vaikka mitä. Lähes kaikki sodat ovat alkaneet uskonnon varjolla vääräuskoisia vastaan

        Et tunne Jeesukseen uskoa.
        Jeesus eli ihmisten kanssa n 30 vuotta, joten Sana on opettanut tuntemaan Häntä ja rajatapauksissa voimme pohtia mielessämme, - tekisikö Jeesus tämän, vai ei. Raiskaiski Jeesus ihmisen lapsia, ei, ja vastus tulee Hänen palautteestaan, joka ohjaa pysymään kaidalla, mutta Ilon tiellä.
        Tämä ei mahdollisti Jumalan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskoo Jeesukseen, ei tee ihmisestä rehellistä. Uskon varjolla voidaan tehdä vaikka mitä. Lähes kaikki sodat ovat alkaneet uskonnon varjolla vääräuskoisia vastaan

        Mikä seikka vaati Stalinin hakkaamaan Suomeen, mikä uskonto aiheutti vapaus- sotamme, mutta nyt, kun arabit sotii, on se kyllä heille aina Pyhä sota.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et tunne Jeesukseen uskoa.
        Jeesus eli ihmisten kanssa n 30 vuotta, joten Sana on opettanut tuntemaan Häntä ja rajatapauksissa voimme pohtia mielessämme, - tekisikö Jeesus tämän, vai ei. Raiskaiski Jeesus ihmisen lapsia, ei, ja vastus tulee Hänen palautteestaan, joka ohjaa pysymään kaidalla, mutta Ilon tiellä.
        Tämä ei mahdollisti Jumalan kanssa.

        Pinnasänky sopertelee päiväkaljoissaan. Törkyinen mieli ponnahtaa esiin.


    • Anonyymi

      On siinä lestapentu, nimittelee tuntematonta alkoholin käyttäjänä.
      Hae näyttö, jota et todellakaan löydä. Näin voin sanoa miehen tuntien.

      Kysyin kerran, miksi hän ei juo, vastaus oli se, että riittää, että Jeesus käytti alkoholia, joka ei ole synti, niin Hän panee asian paremmaksi.

      • Anonyymi

        Vaparin lakeija peesailee pahaa.


    • Anonyymi

      Nyt haluaisin tietää jotain siitä asiasta, että milloin ja mistä asiasta Me LESSUT ja VANHOILLISET olemme vain ja ainoastaan valehdelleet.

      Voihan nyt se kuvio ja asia olla todella mahdollinen, että Me emme ole päättely- ja tulkintakuvioissa onnistuneet parhaalla mahdollisella. Niin ja haluan vielä erityisesti korostaa sitä asiaa, että ei kai nyt Tulkintakuvioissa epäonnistuminen ole sama asia kuin todella VALEHTELU. Olen ollut huomaavinani jotain sellaista, ettäTe MAILMALLISET ja Suruttomat sekä Rienaajat toimitte siten, että Teidän Arvaus- ja Päättelyerhettä ei todellakaan voi syyttää miksikään Tulkintakuvioerheeksi vaan todellakin Te MAILMALLISET ja PERUSNEROT olette syyllistyneet erittäin pahaan ja kovaan VALEHTELU rs:ään.

      PS Nyt haluaisin tietää myös sen kuvion, että mihin ihmeasiaan TE Suruttomien- ja Mailmallisten TOIVO- ja KORVA-remmi rs perustatte sen kuvion, että Me LESSUT ja VANHOILLISET emme osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella ja sumuttaa MAILMALLISET-yhteisö rs:ää.

    • Anonyymi

      aikamoisii jytkyjä ovat kyllä

    • Anonyymi

      Lupsakoita valehtelijoitahan ne poijaat on. Ei niitä tuleva paikka helvetissä sureta lainkaan.

    • Anonyymi

      Häpeilemättömiä he ovat!

    • Anonyymi

      Matt.5:
      11Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

      • Totuus; Kerhoa ei ole koskaan solvattu Jeesuksen vuoksi, vaan omien menettelyjen vuoksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Totuus; Kerhoa ei ole koskaan solvattu Jeesuksen vuoksi, vaan omien menettelyjen vuoksi.

        Vl:ien menettelyjä taidetaan mitata eri mittatikulla kuin muiden...


      • Anonyymi

        mahtuuko mittatikku hanuriiin?


      • Anonyymi

        Voi voi sinua ressukka kun vihollinen on saanut sinut valtaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mahtuuko mittatikku hanuriiin?

        Saatko hanuria tai kitaraa soittaa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Totuus; Kerhoa ei ole koskaan solvattu Jeesuksen vuoksi, vaan omien menettelyjen vuoksi.

        Näitähän menettelyjä riittää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitähän menettelyjä riittää....

        Onkohan tässä maassa yhtäkään rehellistä lestadiolaista?


    • Anonyymi

      Mistähän raamatunkohdasta saat käsityksen, että Jeesukselle homojen seksihommat olisivat olleet ihan ok? Jeesus päinvastoin puhuu syntymästään avioon kelpaamattomista, joka voi tarkoittaa heterosuhteisiin kelpaamattomia homoja. Niin ikään hän puhuu pahana maailmasta, joka on kuin Sodoma tahi Gomorra hänen palatessaan, viitaten mm. sodomalaiseen homouden harjoittamiseen. Kyllä lähimmäisenrakkaus on oikeasti jotain ihan muuta kuin pridelaisten teennäinen pride-rakkaus. Pride-rakkaus hypettää seksiä samaa sukupuolta olevien kanssa suurena ylpeytenä. Enenevässä määrin "pride-rakkaus" näyttää tarkoittavan myös rikosilmoitusten tehtailemista kristityistä, pyrkimystä häpäistä kristittyjä julkisesti, pyrkimystä rajoittaa kristittyjen mielipiteenvapautta ja pyrkimystä hallita kristittyjen omiatuntoja pelolla. Kun kristittyjen turpa saadaan kiinni, pride-rakastetaan. Kun puhutaan keskiaikaisesta inkvisitiosta ja vaietaan ateistien kommarimaissa suorittamista kristittyjen massateloituksista, pride-rakastetaan. En kaipaa pride-rakkautta.

      • Anonyymi

        Tuo raamatunkohta Sodomasta ja Gomorrasta on kuin tätä päivää.


    • Anonyymi

      Kaikissa lahkokulttuureissa on sisäsiittoisuutta, sisäänpäinkääntyisyyttä ja aivopestyä porukkaa, joiden mukaan heidän oppi on ainoa ja oikea. Lahkolaisuudessa pesiytyy tyhmyyden siemen, koska näissä piireissä ei sovi omilla aivoilla ajatella. Pitää elää tietyn kaavan mukaisesti. Huhhuh...

    • Anonyymi

      Lestapojat valehtelee valtaväestöön enemmän.

    • Anonyymi

      Taas Kaleva lehdessä juttua heidän koijauksista

    • Anonyymi

      Lestadiolaiset puhuvat mielellään leukemia.

    • Anonyymi

      tää on hyvä

    • Anonyymi

      Olen kuullut käsitteestä " lestadiolainen totuus". Se on eri asia, kuin totuus. Se on ikäänkuin kollektiivinen valhe. Erään ilmentymän voisi kiteyttää ilmaisuun: " mitään kieltoja ei ole, mutta me emme halua ( tai uskovainen ei halua). Onhan käytännössä mahdotonta todeta kymmenien tuhansien ihmisten henkilökohtaisia tahtotiloja. Kyse on siis oikeasti siitä, että näin opetetaan: " mehän sitten emme halua...".

      • Lestadiolainen totuus on taktinen totuus, kuin venäläisillä. Nyt tarkoitan opin tasolla käsitettä. . Ihmisinä heitäkin on laidasta laitaan.

        Pohdinnan paikka on sitten se, että miten isänmaalliseksi itsensä mieltävät vellut, soveltavat venäläistä moraalittomuutta uskonsa ohjenuorana . .


    • Anonyymi

      Raha saa lestatiolaisen valehteleen parhaansa mukaan.

    • Anonyymi

      Eräs uskonveli kävi toistuvasti vieraissa ja elää muutenkin hieman sanoisinko rehellisyyden rajoilla. Kova ja kiivas uskovainen kuitenkin. Kerran sitten kun hän jälleen tyrkytti uskoaan minulle, kysyin, että mites kun hän itse elää mielestäni arveluttavalla tavalla. Hän totesi, ettei teoilla taivaaseen mennä. No tiedän kyllä kokemuksesta, että tämänkaltainen asenne ei ole mitenkään harvinaista vl- ihmisillä.

      • Anonyymi

        "Eräs uskonveli kävi toistuvasti vieraissa ja elää muutenkin hieman sanoisinko rehellisyyden rajoilla. Kova ja kiivas uskovainen kuitenkin."

        Hoitokokousaikoinakin kaikista kiivaimmat toisten puhuttelijat ja kiusaajat /muka uskovaiset elivät itse miten elivät.


      • Anonyymi

        Minäkin olen luullut että kun on uskovainen, on se nyt sitten normaaliin kirkkoon kuuluva, lestadiolainen tai mikä tahansa uskovainen, niin nyt olen tullut aivan muuhun tulokseen. Lestadiolaiset ne vasta uskottomia onkin, ja juoksevat vieraissa. Onko se sitten siinä kun vaimo on joko koko ajan raskaana, kun ei käytetä mitään ehkäisyä. En ymmärrä ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ei teoilla taivaaseen mennä on syy miksi lestat tohtii roistota silmittömästi.

    • Anonyymi

      Kaksi lestaa syytti toisiaan valehtelijaksi. Kerrankin puhuivat totta !

    • Anonyymi

      Pelkkiä kusettajia

    • Anonyymi

      Uskon varjolla moraali joustaa

    • Anonyymi

      Omakohtaisia kokemuksia on useampi, joissa tähän uskontokuntaan, lahkoon kuuluvat valehtelevat häikäilemättömästi. Likaisia keinoja myös käyttävät omaa etuaan ajaakseen. Ulkokultaista menoa.

      • Anonyymi

        Valitettavasti tämä on totta, mutta ei kuitenkaan opin mukaista. Yhteisön opin arvojen mukaan elävä pyrkii elämässään rehellisyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tämä on totta, mutta ei kuitenkaan opin mukaista. Yhteisön opin arvojen mukaan elävä pyrkii elämässään rehellisyyteen.

        Hedelmistään puu tunnetaan ja epärehellisyydestä vanhoillislestadiolaiset.

        Monelle jo koko lahkon nimi on synonyymi epärehellisyydelle. Kenenkään ei pitäisi taloudellisissa asioisaa olla tekemisissä heidän kanssaan.


    • Anonyymi

      Juuri niin, kunpa ymmärtäisivätkin hävetä.

      • Anonyymi

        Vain rahasta


    • Anonyymi

      Asiallinen kirjoitus

    • Anonyymi

      Rehellisyys on lestoilla tiukassa. Ehkä rahaa vastaan?

      • Anonyymi

        Paljonko pitäisi maksaa että tunnustaisi totuuden seksuaalirikoksista?


    • Anonyymi

      Hengellinem ylpeys SRK-porukan suurin synti josta seuraa muut mm. Lasten piiloteltu pitläaiksinen seksuaalinen hyväksikäyttö jota ylin johto Olavin johdolla omakutoisen sala-rippiopin suojissa harrastettiin. Olavi salasi tutkimustiedot 40 vuodeksi ettei joudu kavereineen häkkiin loppuelämäksi ?

    • Anonyymi

      Korostavat rehellisyyttä asioissa millä ei ole rahallista merkitystä.

    • Anonyymi

      Miten lestadiolaiset pystyvätkin naama peruslukemilla puhumaan niin paljon valetta ei lestadiolaisella. Siis niin epärehellistä porukkaa kun olla ja voi, tunnen yhden joka itse tunnusti että kaikkein vaikein on olla rehellinen.

    • Anonyymi

      Tuntuu että lestadiolaisilla ei ole sellaista tunnetta että osaisi hävetä omia valheitaan. Tunnen yhden tyypin jonka puheista en usko puoliakaan, mutta kun hän kuitenkin tekee niin siistiä työtä, niin ajattelin että kun olen vaan asiakas niin antaa puhua puuta heinää, kun hän ei tiedä että tiedän enemmän kun hän luuleekaan. En ole ennen niin epärehelliseen törmännyt. Mutta muut ovatkin olleet tavallisia kristittyjä.

      • Anonyymi

        Jokut ymmärtävät vapauden väärin.


    • Anonyymi

      Vaikenemalla asiat katoaa eikä niitä enää ole. Näin asiat on sovittu jo kymmeniä vuosia sitten.

      • Anonyymi

        Hyssytellen hyvä tulee, totuudesta vain huono maine.


    • Anonyymi

      Kun rahasta kysymys lestatiolaisten moraali romahtaa.

    • Anonyymi

      Vanhoillislestadiolaiset elää totuudessa.

      • Anonyymi

        Niin kyllahan ne tietaa etta eivat ole rehellisia, mutta ne vaan vahat valitta siita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllahan ne tietaa etta eivat ole rehellisia, mutta ne vaan vahat valitta siita.

        voipi ne rehellisiä olla jos rahasta ei puhuta


      • Anonyymi

        Parikymppiseksi asti luulin, että vanhollislestadiolsiset ovat todella rehellisiä. Käsitykseni muuttui kun heti ensimmäisessä työpaikassani kohtasin vl-naishenkilön, joka alta aikayksikön osoittautui seläntakana paslanpuhujaksi/juoruilijaksi ja kasvotusten umpikieroksi valehtelijaksi. Tämä ei ole väärä todistus "lähimmäisestä".


    • Anonyymi

      Venäläisetkin valehtelee.

    • Anonyymi

      Venäläiset ovat herraskansaa heidän päämiestensä mielestä.

    • Anonyymi

      Moktar.Gubta tekee niin

    • Anonyymi

      Ovat rehellisiä asioissa mitkä eivät edistä bisnestä.

    • Anonyymi

      Niin kokemusta on kun myimme talon. Tää lessu oli kahmimassa koko tilan perinnöjaossa. Mikä ei kuulunut millään tapaa tälle pullasorsallekävinäin. Menit sitten yhden osakkaan kimppuun ja vaati tätä myymään osuutensa maasta. Mikä ei ollut vielä lohkottu. Näin pääsi salakaupan kautta pesään. Vaikka ei olisi kuulunut. Olisi kahminut lisää jollei olisi pidetty lohkomista tarpeellisena. Tuli tilaisuuteen vaikka kysyttiin missä ominaisuudessa. Kertoi naapurina. 5 ihmistä kasetti. Ahmi maata niin että hävettää. Yksinkertaista laskua. 4,7+2=6,7 Näin laskee lestaidiolainen . 2+4,7= 8.3. Voi Herranen aika vei melkein 2 ha maata. Eikä sekään riittänyt. Ahmatti ahne varas, valehtelija, itse saamari, inhottava kakaroiden siittäjä. Niitä on eri akkojen kanssa 9 kpl. Voi parkoja. Mitään ihmisarvoa näillä ei oo. Näin kun katselin naapurissa. Yhtä , joka uupuu täydellisesti. Synnyttänyt 5 lasta perä perään. Mitä lie luvannut tälle naiselle. Yksi aika on opettajana . Tätä kai pitää jonain . 3 lasta näillä yhteisiä. Voi mitä sekoilua. Mutta kun johtaja miehiä ,akat juoksee perässä. Mutta jättää kun koira ulosteensa. Mitä ihmeen uskontoa tuo on. Valehtelua omaisuuden perässä juoksemista. VAROKAA TÄLLAISIA TEKOPYHIÄ LESTADIOLAISIA. NE HUIJAA

    • Anonyymi

      Nimimerkki Minä uskon !
      Väärin nimittäin jos kristillisyys olisi köyhien auttamisessa niin se olisi huonoa kristillisyyttä mutta kun oikea kristillisyys on hengessä ja totuudessa . Kristitytkin uskossa ahkeroivat auttaa varojensa mukaan mutta he eivät laita sitä autuuden perustaksi . Se mikä puuttuu se uskosta puuttuu . Senvuoksi sanomma apostolin kanssa : Voi minua syntistä ihmistä

      • Anonyymi

        Onko syntiä, ahmia, valehdella, petokset, onko syntiä erehdyttää, onko syntiä painostaa myymään omaisuuttaan, onko syntiä viedä liikaa mikä sulle kuulu. Puhua softaa, onko syntiä, vaatia allekirjoituksia, vaikenemisesta. Ei ole syntiä, pitää seuroja, mutta mitä siellä tehtiin, on. On syntiä kun naapuria irvistellään. Näytetään pyllyä, on syntiä kun tyttö juoksi kauhussaan lessubileistä olla auttamatta. On syntiä kun autolla ajetaan, yksi ajaa 5 katolla. Ei korttia ja mettäänhän sitä mentiin.jne......On syntiä kaataa toisten puita, on syntiä olla korvaamatta tekoset,......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko syntiä, ahmia, valehdella, petokset, onko syntiä erehdyttää, onko syntiä painostaa myymään omaisuuttaan, onko syntiä viedä liikaa mikä sulle kuulu. Puhua softaa, onko syntiä, vaatia allekirjoituksia, vaikenemisesta. Ei ole syntiä, pitää seuroja, mutta mitä siellä tehtiin, on. On syntiä kun naapuria irvistellään. Näytetään pyllyä, on syntiä kun tyttö juoksi kauhussaan lessubileistä olla auttamatta. On syntiä kun autolla ajetaan, yksi ajaa 5 katolla. Ei korttia ja mettäänhän sitä mentiin.jne......On syntiä kaataa toisten puita, on syntiä olla korvaamatta tekoset,......

        On syntiäö tuo kaikki


    • Anonyymi

      Lepukat on vapaamuurauden eräs lahko.
      Käsittäkää asiat bahometin palvontaa vasten.

    • Anonyymi

      Hallinto ei ole kenenkään omistama. Jos olisi, poljettaisiin toisten oikeuksia eli tehtäisiin pahaa. Lestadiolaisista en tiedä. Tai muistakaan. Toisten kunnioittaminen on kristillisyyttä ja perustuslaki ohjeistaa kaikkia.

    • Anonyymi

      Lestadiolaiset ovat niin kovia valehtelemaan, ihmettelen miten ne keksiikin niin paljon valheita, tai ainakin muunneltua totuutta. Ja kun niiden kanssa juttelee, niin ne kai luulee että kaikki mitä ne puhuu menee ei lestadiolaiselle kaikki todesta. Lestadiolaiset ovat kaiken lisäksi tosi juonia. Jos niiden kanssa joutuu tekemisiin kannattaa aina pitää oma järki päässä ja aina epäillä.

    • Anonyymi

      Lestadiolaiset eivät ole rehellisiä, päinvastoin nehän vielä varastavatkin. Kokemusta on, ja minä olen oppinut että pitää olla rehellinen. Ja minulle on koulussa uskontotunnilla on opetettu, kymmenessä käskyssä älä varasta, älä tee huorin, esim. näitä. Lestadiolaisten uskonnossa opetetaan puhu niin paljon paskaa kun sielu sietää ja paljon se sietääkin. Ja lestadiolaismiehille, pidä niin montaa naista ettei sänky on aina lämmin, kun oma vaimo hoitaa lapsi katraan.

      • Anonyymi

        sorosen horo äänessä


      • Anonyymi

        Saatanan sairas homopaska jauhaa täällä vuodesta toiseen millo kastetta milloin profiileja pitää päästä sänkyyn lesta miehen kanssa


      • Anonyymi

        Mitään et ole oppinut


      • Anonyymi

        Se on hyvä et hoidat epäuskosen KERSASI onneksi ei ole muitten vastuulla


    • Anonyymi

      et usko mihinkään

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe