Meillä on 16kk vanha staffordshirenbullterrieri, joka ei ole juonut ikinä. Saattaa pari kertaa latkaista kermaa mutta ei ikinä vettä. Ruoka on jouduttu pitämään erittäin nestepitoisena, mutta kuumalla ilmalla ei ole ruokahalua ja näin ollen ei saa nestettäkään.
Kaikki yritykset tuttipullosta vedenvaleluun kuonolle on kokeiltu, mutta mikään ei auta. Viime kesänä jouduimme muutaman kerran viemään lääkäriin ja tiputukseen. Pelkäänpä että tänä kesänä on sama rumba taas edessä.
Eläinlääkärin mukaan on mahdollista vaikkakin harvinaista että koiralle ei tule janontunnetta lainkaan. Staffit eivät kasvattajien mukaan ole yleensäkään kovia juomaan, mutta aina ne on kuulemma juoneet ennen kuin nääntyneet.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai vinkkejä miten koiran saisi juomaan?
APUA, koira ei juo!!
9
5487
Vastaukset
- Hansu
Heippa! Juoko haukkunne piimää? JOS, Niin oletkos kokeillut laittaa piimää pieneen määrään vettä? =o
Itse annan koiralleni "vesipiimää" kuivien raksujen jälkeen, koska yleensä koirani ei juo vettä raksujen päälle, eikä raksujen sekaan voi laittaa vettä, koska se ei muuten pureskele niitä =/ - Char
Jos tuo piimäkään ei onnistu olisin itse ehkä hiukan "julma" ja ostaisin kertakäyttöruiskuja (ei siis neulaa) esim. 10ml ja sillä vaan kurkkuun vettä..
Kuulostaa ehkä julmalta, mutta on taas huomattavasti halvempaa ja järkevämpää, kuin viedä koiraa tiputukseen nestehukantakia..
Voit myös kokeilla, jos koirallasi on jokin oikein herkkuruoka yms. että laitat siihen sekaan vettä..
Kermaa ei saa antaa koiralle, joten jätä se pois. Piimää saa, mutta suosittelen pidemmänpäälle sitten tuota vesipiimää mistä mainittiinkin jo. - Staffi
Meillä oli staffin kanssa sama ongelma. Ei meinnannut millään juoda. Ainoa paikka missä saatiin juomaan oli ulkona tai parvekkeella lasikulhosta. Kuulostaa erikoiselta mutta näin se todella oli. Jouduttiin myös viemään kesäkuumalla tiputukseen. Oletko muuten kokeillut jäädyttää vettä, että nuolisi jäätä. Meillä se joskus toimi.
- Hansu
Noh, jokos se hauveli on alkanut juomaan?
- ruusup
Joo, että koirani juo vissyä.. AIka kallista , mutta mahaan ei tule ongelmia. Ostetaan aina jonkun makuista esim. Raparperi
- AntiAlcohol
Alkoholia ei kannata koiralle juottaa, koiralla ei samanlainen mahalaukku kuin mitä ihmisellä!!
- Skryim
Vichyssa ei ole alkoholia, vai mihin viittasit tällä kommentilla?
- asdasdasddd
Nappulat turvotettuna ja vaikka soseutettuna isolla määrällä vettä, lisäksi lihaa (siinä on paljon nestettä). Lisäksi jääpaloja voi koittaa tarjota.
Kesällä lihaliemi. Eli keität luita/lihaa ja siivilöit veden talteen. Voit myös lihaliemikuutiosta tehdä laimeaa nestettä. Voit myös jäädyttää, jotta säilyy. Jääpalamuottiin/maitopurkkiin/you name it ja pakkaseen.
Muutoin pakkojuotto ruiskulla suoraan kitaan. Ei siinä muu oikein auta. Staffi kuitenkaan juo muutenkaan niin paljoa, että muutama isompi truuttaus pitää toivottavasti tolpillaan. Muista tehdä pakkojuotto aina rentona ja rauhallisesti. Älä opeta koiraa pelkäämään tilannetta. Hoidat homman vaan rauhallisesti ja loppuun asti, truuttaamatta liian kovaa (ettei tukehdu ja ala vihata tästä syystä). Päästä tilanteesta pois kun on rauhallinen, eikä kiihtynyt/peloissaan/riuhdo. - asdasdasddd
Jäätävän läähätyksen ja kuumuuden poistamiseksi viilennysloimi/huivi voi auttaa jonkin verran. Se toki ei sitä juota, mutta varmaan vähentää nesteen poistumista elimistöstä, kun koiralla ei ole niin kuuma?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349