Idiootti ajoi nosturi pystyssä

13

Kattokaa kuvaa jumalauta mitä kusipäitä noissa rekkakuskeissa. Ei ole kuin viikko kun joku mulkku veti raitiovaunun johdot alas Hesassa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/11/1229149/silta-sortunut-autojen-paalle-helsingissa---yksi-kuollut

47

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

      Mutta missä on se rekka ja sen idiootti kuski kun sitä ei näy kuvassa, kuvassa pojottaa vain kuorma-auto

      • ghsdf

        Kaikkea niitä palkataan töihin- Ei kai joku Somali vaan ratissa ollut? Kun olisi työttömiä kunnon ammattilaisia kuskejakin olemassa.


      • ghsdf kirjoitti:

        Kaikkea niitä palkataan töihin- Ei kai joku Somali vaan ratissa ollut? Kun olisi työttömiä kunnon ammattilaisia kuskejakin olemassa.

        Olisiko langaton " radio" hallinta nosturissa . Muuten ei voi toheloida ?


      • huuhhuh..
        ghsdf kirjoitti:

        Kaikkea niitä palkataan töihin- Ei kai joku Somali vaan ratissa ollut? Kun olisi työttömiä kunnon ammattilaisia kuskejakin olemassa.

        Kerkesin jo säikähtää että tummaihonen ois eksynyt kunnon töihin! Ootetaan taas 10vuotta,jos päivä koittais?


      • hjklöewrtyu
        huuhhuh.. kirjoitti:

        Kerkesin jo säikähtää että tummaihonen ois eksynyt kunnon töihin! Ootetaan taas 10vuotta,jos päivä koittais?

        on jo musta mies turkulaisella töissä rahdin ajossa. Ja tuntuu pärjäävän siinä kun muukki.


      • niin...
        werkkari kirjoitti:

        Olisiko langaton " radio" hallinta nosturissa . Muuten ei voi toheloida ?

        Voi, eikä näytä olevan edes harvinaista. Yksi riittävän huono päivä riittää. Itse olen unohtanut kanssa härvelin pystyyn, mutta katsoin taakse ennen siltaa.


      • Rekkamääs
        ghsdf kirjoitti:

        Kaikkea niitä palkataan töihin- Ei kai joku Somali vaan ratissa ollut? Kun olisi työttömiä kunnon ammattilaisia kuskejakin olemassa.

        ei ole ammattikuskeja, ne on työttömiä just sen takia kun ovat laiskoja tai muuten vain huonoja kuskia.. työttömänä ei ole ykskään asiansa osaava kuski. Ja toisekseen Rekkakuskia ei oo tää sankari nähnykkään, kyse on kuorkki-kuskista joka ei älynny laskea hiioppia ennen ajoon lähtöä.. niinkun raskaan liikenteen foorumeista selviää, ei monikaan älyä ees perälautaa nostaa ennen ajoon lähtöä, miten tämäkin muka olisi yhtään erilaisempi tilanne?? Liikenteen vaarantamisesta voin sanoa vain, että entä jos sillalla olisi ollut kävelemässä n. 30 hengen päiväkoti ryhmä iltapäiväkävelyllä ??? minkäslaiset olisi reaktiot sitten? nythän ei kuollut kuin pahainen pakettiautokuski joka ei osannut kattoa sillan toiselle puolelle että tulee auto nosturi pystyssä... minkähän takia autoilijoille opetetaan ennakointia ja liikenneturvallisuutta?? ja miksi tämä kuorma-autoilija yleensä ajoi nosturi tanassa ku huorataloon ikään.. miksi? siinä on kysymyksiä mihin me emme saa vastausta juuri koskaan.. ei me ammattikuskit enempää kun te tasamaan tallaajatkaan


    • Nettivalittaja vai ?

      jos jättää läppärin kansi auki se ei tuota ongelmia mutta ei se kyllä siirrä isoja kamojakaan!

      • tietääpä väistellä

        tuon ka:n kuljettajan kortti pannaan hyllylle pitkäksi aikaa ja syytteeseen kuolemantuottamuksesta ja varsinkin erittäin törkeästä liikennerikkomuksesta.


      • Murhaaja linnaan!
        tietääpä väistellä kirjoitti:

        tuon ka:n kuljettajan kortti pannaan hyllylle pitkäksi aikaa ja syytteeseen kuolemantuottamuksesta ja varsinkin erittäin törkeästä liikennerikkomuksesta.

        Tää Laajasalon kuormaauton kuskille,oli jo kolmas kerta kun nosturi jäi YLÖS.
        Vantaalla alkuvuodesta.Ikuinen AJOKIELTO !!!!!!


      • ah
        tietääpä väistellä kirjoitti:

        tuon ka:n kuljettajan kortti pannaan hyllylle pitkäksi aikaa ja syytteeseen kuolemantuottamuksesta ja varsinkin erittäin törkeästä liikennerikkomuksesta.

        ja kun kyeiselle liikenöitsiälle se ei ollu eka kerta n.vuos sitten sama juttu siks vanhas autos uus nosturi kaikkien uusien eu härpäkkeitten kanssa pitäis summerit ja pillit soida jos nosturi ei oo kasassa mut sehän on vain naks kun kaikki sa hiljaseks jos omistaa sivuleikkurit


    • 16+13=?

      Ei sen enempää kuva kuin uutistekstikään kerro olisiko nosturista mennyt esim. hydrauliventtiilit ettei saanut laskettua. Ei myöskään kerrota sitä oliko liian kova kiire seuraavaan paikkaan että piti ylös jättää.
      Eikä sen kummemmin ole ammattitaidostakaan puhetta..
      ja niin.. ei ole rekkaa nähnytkään, kyllä se ihan kuorma-auto on.

      • Vahikoja sattuu

        Ei olisi vahikoja sattunut.Helppo olla nokkimas jälkikäteen.Oli nyt vaan todella huono säkä.


      • 96-69

        edesvastuuton idiootti ollut liikenteessä, kortti pois ja linnaan


      • sama mutta

        täytyy olla aika KUSIPÄÄ kun lähtee liikenteeseen ** Ei sen enempää kuva kuin uutistekstikään kerro olisiko nosturista mennyt esim. hydrauliventtiilit ettei saanut laskettua ** vittu ettei tarkastanut miten se nosturi makaa, ei kai joku vielä puolusta tollasta idioottia.


      • tt-tt
        sama mutta kirjoitti:

        täytyy olla aika KUSIPÄÄ kun lähtee liikenteeseen ** Ei sen enempää kuva kuin uutistekstikään kerro olisiko nosturista mennyt esim. hydrauliventtiilit ettei saanut laskettua ** vittu ettei tarkastanut miten se nosturi makaa, ei kai joku vielä puolusta tollasta idioottia.

        Miten on mahdollista että tällaisia Maanteiden Tunareita palkataan ajamaan tällaista autoa. Luulisi työantajan katsovan tarkemmin ketä palkkaa kuskiksi.


      • tiedät
        tt-tt kirjoitti:

        Miten on mahdollista että tällaisia Maanteiden Tunareita palkataan ajamaan tällaista autoa. Luulisi työantajan katsovan tarkemmin ketä palkkaa kuskiksi.

        ettei ollut isäntä ratissa?


      • On erikoista
        Vahikoja sattuu kirjoitti:

        Ei olisi vahikoja sattunut.Helppo olla nokkimas jälkikäteen.Oli nyt vaan todella huono säkä.

        Mitä huolimattomampi kuski, sitä paskempi säkä sillä käy.


    • tuntematon tekijä.

      "radio" ohjattu nosturi nousta omiaaikojaan ajon aikana jonkin häiriön seurauksena
      Olin joitakin vuosia sitten samalla työmaalla jossa oli radio ohjattu nostin ja se teki
      joskus omia liikkeita ja tai jumittui paikoilleen mihin sattuu siis voiko olla jokin nostimen
      oma aloitteinen nousu kyseessä ?.

      • tunnettu tekijä

        kyllä sen kuljettajan pitää homma hallita tai sitten ei, ainakaan ei tuo täysidiootti. Kortti pois ja linnaan kuolemantuottamuksesta, ehdottomasti.


    • ettänäin...

      Kun ei taida täällä kukaan muukaan tietää mitä tarkalleen ottaen tapahtunu niin sanompa sen että mahdollista on sekin että nosturin puomi ei ollu liikkeelle lähtiessä läheskään noin pystyssä, mutta kun osuu siltaan sellasella voimalla että silta tippuu niin jos ei puomi taivu niin antaapa ainakin varoventtiilit periks ja puomin liikkua siihen suuntaan mihin vääntö.
      Jäispä monta onnettomuutta sattumatta jos ei tapahtuisi sitä inhimmillistä virhettä. Liian suuri tilanne nopeus monessa muussa tapauksessa tai jäis joku liikennemerkki huomaamatta kuskilta. Eikä mahdoton juttu ole sekään että vandaalit olis heittäny matalasta sillasta varottovan merkin puskaan. Muistampa tapauksen jossa siitä syystä tippu betoni auto sillan läpi. itse nosturin ei kuljetuksen aikana pitäisi omia liikkeitä pystyä tekeen. jos ja kun ei ole ulosotto päällä ja yleensä on virratonkin sillon. Muuten näissä radio-ohjatuissa ei olis eka kerta kun liikkuu muuten kun toivotulla tavalla, tai sitten ei ollenkaan.

      Valitettavasti ainakin rahtipuolella on tullu vastaan niitäkin kuskeja joille ei olisi koskaan pitäny antaa edes henkilöauto korttia ja sitten vähänväliä sattuu ja tapahtuu. Yleensä omistajat vähän kattellu ketä päästää noiden isojen kuormaus nosturien kans pelaamaan, mutta kerta se olis ensimmäinenkin kun joku näistä tunnetuista tunareista pääsis töihin väärään firmaan...

      • ettäkö sekäkö että

        tosi-idiootille, ei siinä selitykset auta jos kerran on täysidiootti, kortti pois ja linnaan, selvääkin selvempi törkeä kuolemantuottamus.


      • juujuujuujuu

        Kyseinen "matala" silta on 4.6 metriä korkea.


      • olit siis

        paikalla, kun tiesit että renki ratissa?


    • Kuumat kyydit

      Sillä nyt vaan otti eteen.

      • Palaset lentää

        Raatelee


    • dsfghjkloiuyt

      Kattelkaas nyt peiliin ja kysykää siltä et eiks mulle todellakaan oo sattunu ikänä mitään vahinkoa. Yks kuoli. So what? Ei sitä enää henkiin saa haukkumalla hiiappikuskia idiootiks.

      • Multipetteri

        Häh?


      • Ratten

        Voi, voi, ei varmaan ole ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinenkään. Nykyään varsinkin, kun esim.kännykkä soi viiden minuutin välein, niin siinä on helppo tehdä virheitä. Pitäis olla työrauha niin autokuskeilla kuin muillakin. Onhan noita mennyt lava pystyssä siltoihin ja sitten myös liian mataliin alikulkuihin törmäilty viimeaikoina, joten ei tämä nyt mikään maailman uutinen ole.


      • oletkin sinä

        Kyseessä ei ole vahinko, vaan törkeä piittaamattomuus. Tollasten vehkeiden kanssa ei ole varaa vahinkoihin, käy huonosti kuten näkyy. Ko firman toinen silta, eka ruumis. Ei se henkiin herää, mutta kortti pois ni ei tuu enempää.


    • itsesuvaitsevaisuus

      Heeeei, vähän suvaitsevaisuutta peliin, ihmiset! Virheitä sattuu kaikille, vai oletteko itse mielestänne virheettömiä äiti Teresoja? Ette, siispä olkaa rauhassa ihmiset, relaxx.

      • amatööriradio

        Ei nosturi lähtiessä tuossa ole ollut ,, varsi suoraan kuskin silmässä . Joten nousu on tapahtunut
        kuskin autoonmenon jälkeen ennen pumpun pysäyttämistä . Siihen väliin nosturin kohoaminen on
        tapahtunut .


      • Multipetteri
        amatööriradio kirjoitti:

        Ei nosturi lähtiessä tuossa ole ollut ,, varsi suoraan kuskin silmässä . Joten nousu on tapahtunut
        kuskin autoonmenon jälkeen ennen pumpun pysäyttämistä . Siihen väliin nosturin kohoaminen on
        tapahtunut .

        Jätä nämä kappaletavaranostimet sikseen ja päivitä lääkkeesi. Ei se noin vain nouse.


      • kuljettajat syyniin!
        Multipetteri kirjoitti:

        Jätä nämä kappaletavaranostimet sikseen ja päivitä lääkkeesi. Ei se noin vain nouse.

        että kuljettaja on ajanut päihtyneenä.Ammattitaitoinen kuski ei tee tuollaista "virhettä".Kortti pois ja ukko linnaan.Verikokeet tehtävä,että selviää,oliko käyttänyt jotain sopimatonta.Tuo ammattiryhmähän on sikäli hyvin riskialtista,kun pitää valvoa pitkään,eikä siihen kyetä aina pelkän kahvin voimalla.


      • > Virheitä sattuu kaikille

        työturvallisuuspuolella sanotaan että onnettomuuksia ja tapaturmia ei _satu_ vaan AIHEUTUU

        turvallisuuskulttuuria olisi että puomi joka välissä lasketaan alas ... vaikka työnteko vähän hidastuisikin

        syyt poistamalla poistuvat seuraamuksetkin ... jos viitsitään syitä poistaa


      • ainakaan

        en ole keneltäkään henkeä teoillani riistänyt.


      • pikku pena
        ainakaan kirjoitti:

        en ole keneltäkään henkeä teoillani riistänyt.

        että kuljettaja oli nauttinut jotain,eihän tollanen ole muuten mahdollista.


    • kullerrwo

      Miksei noissa oo pakollisena jotain summeria tai vilkkuvaloa kunnes puomit lavat yms hydrauliikka on ajoasennossa..

      • inhimillisesti

        ja sitä kautta ajoneuvon nosturin korkein kohta voi olla eri tilanteen mukaan. Tyyliin raskaan sarjan kappaletavaranosturit (yil 60t/m) ovat omamassaltaan jo sitä luokkaa, että on huomattavasti parempi pitää puomistoa lavalla suorana kuin nipussa hytin takana. Ajettavuus paranee kun painojakauma tyhjänä ajaessa järkevämpi kaikin puolin.
        Tuo kyllä totta, että normaali 4.2m korkeuden mittaava laser tai joku voisi olla pakollisena oman tangon nokassa jossain hytin etupäässä jolloin ei haittaisi nostotöissä niin paljon. Silti kyllä usein olisi tiellä..
        Ylikorkeaa kuormaa vietäessä siinä pitäisi olla sitten taas ohituskytkin. Eli pois suljettavaa varotointa. Ei sitä kautta ihan aja sitä 100 % suojaa sekään. Kehittämisen vaatii, mutta hyvä ajatus.

        Järkyttävää lukea noita rääpiviä tekstejä kun ihmiset ei edes käsitä, ettei kukaan varmasti ole lähtenyt tuolla tavalla tahallaan liikkeelle, saatika ajatuksena tappaa joku. Inhimillinen erehdys usein on näissä syynä, niin kuin oli nyttenkin. Sehän sanottiin jo samana iltana. Miettikää hiukan, vaikuttaako joku kortin pois otto tuossa jotain kun tietää aiheuttaneensa toisen ihmisen kuoleman? Kuorma-auton kuljettaja ollut vielä paikan päällä ja nähnyt rutistuneen auton ja ihmisen sillan alla puristuksissa. Järkyttävä shokki josta jää aivan varmasti ikuiset arvet.
        Vahinko käy, ja se voi tehdä isot vahingot niin pienestä. Todennäköisempiä tilanteita on satoja. Ottakaa ajatuksenne henkilöauton rattiin, johonkin risteykseen joka on peilijäässä ja tunnette kuinka auto ei pysähdykään vaan jatkaa liukuaan risteävälle tielle. Vasemalta tulee koulukyyti pikkubussilla.. auton kuljettajalle ei jää muuta mahdollisuutta kuin väistää ojaan ettei hän törmää teihin ja sen seurauksesta osuu kallioon jolloin kuljettaja menettää henkensä. Ja vahinko jota ei varmasti kukaan tarkoittanut tehdä tahallaan.
        Arvatkaa onko tuon nosturiauton kuljettajan helppo kohdata itsensä joka aamu peilistä ja elää tuon tapahtuneen kanssa? Rangaistus, jossa joku kortin pois otto on aivan se ja sama...'
        En puolusta tekona sen enempää vaan pidän sitä vakavana laimilyöntinä liikkeelle lähtöä edeltävänä toimenpiteenä ja näitä EI saisi sattua. Mutta ei sen junankaan pitänyt syöksyä J.kylän keskustassa, ei Estonian upota eikä sen paremmin Titanicin. Syyt pitää selvittää ja rangaista sen mukaan, mutta täällä on turha rääpiä asioita etenkään jos ei tunne koko alaa.
        Joku rekkapena voi olla kova kingi puukenkiensä kanssa asfaltilla, mutta harvasta on nosturiauton rattiin.
        Hoksnokkaa ja tarkkuutta vaatii. Eli oman ammattiryhmän ei kannattaisi täällä paljon viisastella " et ei se ollu rekka ku se oli kuorkki". Suoraan sanottuna kuulostaa hiekkalaatikolla tapahtuvalta keskustelulta.


      • ripa reipas
        inhimillisesti kirjoitti:

        ja sitä kautta ajoneuvon nosturin korkein kohta voi olla eri tilanteen mukaan. Tyyliin raskaan sarjan kappaletavaranosturit (yil 60t/m) ovat omamassaltaan jo sitä luokkaa, että on huomattavasti parempi pitää puomistoa lavalla suorana kuin nipussa hytin takana. Ajettavuus paranee kun painojakauma tyhjänä ajaessa järkevämpi kaikin puolin.
        Tuo kyllä totta, että normaali 4.2m korkeuden mittaava laser tai joku voisi olla pakollisena oman tangon nokassa jossain hytin etupäässä jolloin ei haittaisi nostotöissä niin paljon. Silti kyllä usein olisi tiellä..
        Ylikorkeaa kuormaa vietäessä siinä pitäisi olla sitten taas ohituskytkin. Eli pois suljettavaa varotointa. Ei sitä kautta ihan aja sitä 100 % suojaa sekään. Kehittämisen vaatii, mutta hyvä ajatus.

        Järkyttävää lukea noita rääpiviä tekstejä kun ihmiset ei edes käsitä, ettei kukaan varmasti ole lähtenyt tuolla tavalla tahallaan liikkeelle, saatika ajatuksena tappaa joku. Inhimillinen erehdys usein on näissä syynä, niin kuin oli nyttenkin. Sehän sanottiin jo samana iltana. Miettikää hiukan, vaikuttaako joku kortin pois otto tuossa jotain kun tietää aiheuttaneensa toisen ihmisen kuoleman? Kuorma-auton kuljettaja ollut vielä paikan päällä ja nähnyt rutistuneen auton ja ihmisen sillan alla puristuksissa. Järkyttävä shokki josta jää aivan varmasti ikuiset arvet.
        Vahinko käy, ja se voi tehdä isot vahingot niin pienestä. Todennäköisempiä tilanteita on satoja. Ottakaa ajatuksenne henkilöauton rattiin, johonkin risteykseen joka on peilijäässä ja tunnette kuinka auto ei pysähdykään vaan jatkaa liukuaan risteävälle tielle. Vasemalta tulee koulukyyti pikkubussilla.. auton kuljettajalle ei jää muuta mahdollisuutta kuin väistää ojaan ettei hän törmää teihin ja sen seurauksesta osuu kallioon jolloin kuljettaja menettää henkensä. Ja vahinko jota ei varmasti kukaan tarkoittanut tehdä tahallaan.
        Arvatkaa onko tuon nosturiauton kuljettajan helppo kohdata itsensä joka aamu peilistä ja elää tuon tapahtuneen kanssa? Rangaistus, jossa joku kortin pois otto on aivan se ja sama...'
        En puolusta tekona sen enempää vaan pidän sitä vakavana laimilyöntinä liikkeelle lähtöä edeltävänä toimenpiteenä ja näitä EI saisi sattua. Mutta ei sen junankaan pitänyt syöksyä J.kylän keskustassa, ei Estonian upota eikä sen paremmin Titanicin. Syyt pitää selvittää ja rangaista sen mukaan, mutta täällä on turha rääpiä asioita etenkään jos ei tunne koko alaa.
        Joku rekkapena voi olla kova kingi puukenkiensä kanssa asfaltilla, mutta harvasta on nosturiauton rattiin.
        Hoksnokkaa ja tarkkuutta vaatii. Eli oman ammattiryhmän ei kannattaisi täällä paljon viisastella " et ei se ollu rekka ku se oli kuorkki". Suoraan sanottuna kuulostaa hiekkalaatikolla tapahtuvalta keskustelulta.

        kun kuski on idiootti ja välinpitämätön tohelo, siitä on inhimillisyys kaukana kun on tohelo. Kortti pois ja linnaan vai joko näin tehty.


      • no mercy
        inhimillisesti kirjoitti:

        ja sitä kautta ajoneuvon nosturin korkein kohta voi olla eri tilanteen mukaan. Tyyliin raskaan sarjan kappaletavaranosturit (yil 60t/m) ovat omamassaltaan jo sitä luokkaa, että on huomattavasti parempi pitää puomistoa lavalla suorana kuin nipussa hytin takana. Ajettavuus paranee kun painojakauma tyhjänä ajaessa järkevämpi kaikin puolin.
        Tuo kyllä totta, että normaali 4.2m korkeuden mittaava laser tai joku voisi olla pakollisena oman tangon nokassa jossain hytin etupäässä jolloin ei haittaisi nostotöissä niin paljon. Silti kyllä usein olisi tiellä..
        Ylikorkeaa kuormaa vietäessä siinä pitäisi olla sitten taas ohituskytkin. Eli pois suljettavaa varotointa. Ei sitä kautta ihan aja sitä 100 % suojaa sekään. Kehittämisen vaatii, mutta hyvä ajatus.

        Järkyttävää lukea noita rääpiviä tekstejä kun ihmiset ei edes käsitä, ettei kukaan varmasti ole lähtenyt tuolla tavalla tahallaan liikkeelle, saatika ajatuksena tappaa joku. Inhimillinen erehdys usein on näissä syynä, niin kuin oli nyttenkin. Sehän sanottiin jo samana iltana. Miettikää hiukan, vaikuttaako joku kortin pois otto tuossa jotain kun tietää aiheuttaneensa toisen ihmisen kuoleman? Kuorma-auton kuljettaja ollut vielä paikan päällä ja nähnyt rutistuneen auton ja ihmisen sillan alla puristuksissa. Järkyttävä shokki josta jää aivan varmasti ikuiset arvet.
        Vahinko käy, ja se voi tehdä isot vahingot niin pienestä. Todennäköisempiä tilanteita on satoja. Ottakaa ajatuksenne henkilöauton rattiin, johonkin risteykseen joka on peilijäässä ja tunnette kuinka auto ei pysähdykään vaan jatkaa liukuaan risteävälle tielle. Vasemalta tulee koulukyyti pikkubussilla.. auton kuljettajalle ei jää muuta mahdollisuutta kuin väistää ojaan ettei hän törmää teihin ja sen seurauksesta osuu kallioon jolloin kuljettaja menettää henkensä. Ja vahinko jota ei varmasti kukaan tarkoittanut tehdä tahallaan.
        Arvatkaa onko tuon nosturiauton kuljettajan helppo kohdata itsensä joka aamu peilistä ja elää tuon tapahtuneen kanssa? Rangaistus, jossa joku kortin pois otto on aivan se ja sama...'
        En puolusta tekona sen enempää vaan pidän sitä vakavana laimilyöntinä liikkeelle lähtöä edeltävänä toimenpiteenä ja näitä EI saisi sattua. Mutta ei sen junankaan pitänyt syöksyä J.kylän keskustassa, ei Estonian upota eikä sen paremmin Titanicin. Syyt pitää selvittää ja rangaista sen mukaan, mutta täällä on turha rääpiä asioita etenkään jos ei tunne koko alaa.
        Joku rekkapena voi olla kova kingi puukenkiensä kanssa asfaltilla, mutta harvasta on nosturiauton rattiin.
        Hoksnokkaa ja tarkkuutta vaatii. Eli oman ammattiryhmän ei kannattaisi täällä paljon viisastella " et ei se ollu rekka ku se oli kuorkki". Suoraan sanottuna kuulostaa hiekkalaatikolla tapahtuvalta keskustelulta.

        Tossa oli kyseessä huolimattomuus eikä peilijää. Pitäs se nyt perkele osata se pilkki siihen lavalle tiputtaa niin että puomin eka pätkä, eli se osa joka on pystyssä, on nosturin korkein kohta. Tuo oli jo toinen kerta tolta firmalta.

        Koita ymmärtää yksinkertaisempi vertauskuva, kun et noista kappaletavaranostimista mitään tiedä: Jos pyyhit perseen huonosti, ja seuraavana aamuna kirveltää, niin oliko kyseessä huolimattomuus vai vahinko?


      • joni2222222
        no mercy kirjoitti:

        Tossa oli kyseessä huolimattomuus eikä peilijää. Pitäs se nyt perkele osata se pilkki siihen lavalle tiputtaa niin että puomin eka pätkä, eli se osa joka on pystyssä, on nosturin korkein kohta. Tuo oli jo toinen kerta tolta firmalta.

        Koita ymmärtää yksinkertaisempi vertauskuva, kun et noista kappaletavaranostimista mitään tiedä: Jos pyyhit perseen huonosti, ja seuraavana aamuna kirveltää, niin oliko kyseessä huolimattomuus vai vahinko?

        voi vitun kirjaoppineet homot jotka ei ikinä ole työhanskoja käsissään pitäneet. hyvä hän se on sieltä lämpimästä konttorista muna kädessä tänne kirjotella kun ette oikeista töistä tiedä mitään äidin pikku pullaposket


      • gesd
        inhimillisesti kirjoitti:

        ja sitä kautta ajoneuvon nosturin korkein kohta voi olla eri tilanteen mukaan. Tyyliin raskaan sarjan kappaletavaranosturit (yil 60t/m) ovat omamassaltaan jo sitä luokkaa, että on huomattavasti parempi pitää puomistoa lavalla suorana kuin nipussa hytin takana. Ajettavuus paranee kun painojakauma tyhjänä ajaessa järkevämpi kaikin puolin.
        Tuo kyllä totta, että normaali 4.2m korkeuden mittaava laser tai joku voisi olla pakollisena oman tangon nokassa jossain hytin etupäässä jolloin ei haittaisi nostotöissä niin paljon. Silti kyllä usein olisi tiellä..
        Ylikorkeaa kuormaa vietäessä siinä pitäisi olla sitten taas ohituskytkin. Eli pois suljettavaa varotointa. Ei sitä kautta ihan aja sitä 100 % suojaa sekään. Kehittämisen vaatii, mutta hyvä ajatus.

        Järkyttävää lukea noita rääpiviä tekstejä kun ihmiset ei edes käsitä, ettei kukaan varmasti ole lähtenyt tuolla tavalla tahallaan liikkeelle, saatika ajatuksena tappaa joku. Inhimillinen erehdys usein on näissä syynä, niin kuin oli nyttenkin. Sehän sanottiin jo samana iltana. Miettikää hiukan, vaikuttaako joku kortin pois otto tuossa jotain kun tietää aiheuttaneensa toisen ihmisen kuoleman? Kuorma-auton kuljettaja ollut vielä paikan päällä ja nähnyt rutistuneen auton ja ihmisen sillan alla puristuksissa. Järkyttävä shokki josta jää aivan varmasti ikuiset arvet.
        Vahinko käy, ja se voi tehdä isot vahingot niin pienestä. Todennäköisempiä tilanteita on satoja. Ottakaa ajatuksenne henkilöauton rattiin, johonkin risteykseen joka on peilijäässä ja tunnette kuinka auto ei pysähdykään vaan jatkaa liukuaan risteävälle tielle. Vasemalta tulee koulukyyti pikkubussilla.. auton kuljettajalle ei jää muuta mahdollisuutta kuin väistää ojaan ettei hän törmää teihin ja sen seurauksesta osuu kallioon jolloin kuljettaja menettää henkensä. Ja vahinko jota ei varmasti kukaan tarkoittanut tehdä tahallaan.
        Arvatkaa onko tuon nosturiauton kuljettajan helppo kohdata itsensä joka aamu peilistä ja elää tuon tapahtuneen kanssa? Rangaistus, jossa joku kortin pois otto on aivan se ja sama...'
        En puolusta tekona sen enempää vaan pidän sitä vakavana laimilyöntinä liikkeelle lähtöä edeltävänä toimenpiteenä ja näitä EI saisi sattua. Mutta ei sen junankaan pitänyt syöksyä J.kylän keskustassa, ei Estonian upota eikä sen paremmin Titanicin. Syyt pitää selvittää ja rangaista sen mukaan, mutta täällä on turha rääpiä asioita etenkään jos ei tunne koko alaa.
        Joku rekkapena voi olla kova kingi puukenkiensä kanssa asfaltilla, mutta harvasta on nosturiauton rattiin.
        Hoksnokkaa ja tarkkuutta vaatii. Eli oman ammattiryhmän ei kannattaisi täällä paljon viisastella " et ei se ollu rekka ku se oli kuorkki". Suoraan sanottuna kuulostaa hiekkalaatikolla tapahtuvalta keskustelulta.

        Nostuin kuljetusasento ei ole lavalla vaan ainoastaan nipussa hytin takana!!!!


      • sulle
        gesd kirjoitti:

        Nostuin kuljetusasento ei ole lavalla vaan ainoastaan nipussa hytin takana!!!!

        Ei se ole nostuin, vaan nosturi, siis tuo sana mitä yritit hakea.
        Ja itse asiasta sen verran että jos on jibi tai kahmari tai jotain mitä nyt vain niin ahdistaako sua henk.koht. hyvinkin paljon jos sitä sitten kuitenkin pidetään siinä lavalla?


      • scaniar440
        ripa reipas kirjoitti:

        kun kuski on idiootti ja välinpitämätön tohelo, siitä on inhimillisyys kaukana kun on tohelo. Kortti pois ja linnaan vai joko näin tehty.

        Mitäs järkeä on ottaa kortti pois jos mies istuu jo linnassa?


      • amatöörin apulainen
        gesd kirjoitti:

        Nostuin kuljetusasento ei ole lavalla vaan ainoastaan nipussa hytin takana!!!!

        Sitten kun hiiapilla on tarpeeksi kokoa eli 60tm ja jatkopalikoita, niin pilkki ei enää välttämättä mahdu hytin taakse nippuun.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe