Mitkä kohdat Raamatusta teille ovat erityisen merkittäviä? Laittakaa ihan suoria lyhyitä sitaatteja. Itselle yksi tärkeä on tämä:
"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." (Jer. 29:11)
Mitkä Raamatun kohdat?
15
223
Vastaukset
- v-saarnasta
Tää on hyvä matteuksen vuorisaarnasta:
"Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri."Kaiken Hän on alunalkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua, eikä loppua. Minä oivalsin, ettei ihmisellä ole muuta onnea kuin iloita ja nauttia elämän hyvyydestä. Saarn. 3:11-12
Koko psalmi 139, mutta sieltä vaikkapa Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä. Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: Sinä olet kanssani.
Kiitos loistavasta, tärkeästä ketjusta :)
pappi Sonja
No joo.. Tässä muutama.
-2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
-4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
-5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
-Joos. 11:20 "Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan,jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin."
-Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
-Psa. 137:9 "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"
-4. Moos. 31:17-18 " Surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin."- Kristinuskon kirja.
Kysymyksesi on hiukan fundamentalistinen luonteeltaan. Se lähtee siitä, että Raamattu on ainoa totuus, siis kirkon opin mukaisesti. Mielestäni oikea lähtökohta olisi, Mitkä Jeesukesen sanat ovat totta ? Mihin Jeesuksen sanoihin uskot ? Ihmisten sanomat ovat ihmisten sanomia ja rakennelmia !!
Minulle avainkohdat ovat mm.
" Syntiä sellaisenaan ei ole, mutta sinä teet syntiä jos teet jotakin, mikä on haureutta, jota kutsutaan synniksi. Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne, kaiken luonnollisen ytimeen, palauttaaksen sen juurilleen. "
Lähimmäisen rakkaus, siinä on " kaikki laki ja profeetat ".
Opetuslapsille Mariasta. " Milsi minä en rakasta teitä niin kuin häntä. Suuri on aviliiton ihme ". - 666 666 666
Kristinuskon kirja. kirjoitti:
Kysymyksesi on hiukan fundamentalistinen luonteeltaan. Se lähtee siitä, että Raamattu on ainoa totuus, siis kirkon opin mukaisesti. Mielestäni oikea lähtökohta olisi, Mitkä Jeesukesen sanat ovat totta ? Mihin Jeesuksen sanoihin uskot ? Ihmisten sanomat ovat ihmisten sanomia ja rakennelmia !!
Minulle avainkohdat ovat mm.
" Syntiä sellaisenaan ei ole, mutta sinä teet syntiä jos teet jotakin, mikä on haureutta, jota kutsutaan synniksi. Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne, kaiken luonnollisen ytimeen, palauttaaksen sen juurilleen. "
Lähimmäisen rakkaus, siinä on " kaikki laki ja profeetat ".
Opetuslapsille Mariasta. " Milsi minä en rakasta teitä niin kuin häntä. Suuri on aviliiton ihme ".>>>Mielestäni oikea lähtökohta olisi, Mitkä Jeesukesen sanat ovat totta ?
- /%¤&¤%¤"¤%#!#¤"
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista." - kenkri
Vanhan testamentin puolelta tämä muistutus :Tämän päivän on Herra tehnyt, iloitkaa ja riemuitkaa siitä!P.118:24
Uuden testamentin puolelta Jeesuksen sanat: "Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä". Joh. 10:29,30. Jeesuksen sanoja kaipaaville: kysymys kuuluikin, mitkä kohdat Raamatusta ovat erityisen merkittäviä, syystä tai toisesta. Kysymys ei kuulunut, mitkä kohdat Raamatusta on todistettu oikeiksi Vapahtajamme sanoiksi.
Minua lohduttaa psalmista 32: Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.
pappi Sonjaja ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa - kyllä, sormet lipsahtivat taas väärässä järjestyksessä: psalmi on tietty tuttu 23 :)
Ef. 4:31-32 Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.
pappi Sonja
- mmmmmmmmmmmmm
Jos kerran yhteys Kristukseen rohkaisee ja hänen rakkautensa suo lohdutusta, jos Henki meitä yhdistää ja jos tunnemme hellyyttä ja myötätuntoa toisiamme kohtaan,
niin tehkää minun iloni täydelliseksi ja olkaa yksimielisiä. Liittäköön teitä toisiinne rakkaus, sopu ja sama mieli.
Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.
Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
Fil. 2:1-4 - girl22gr
Mulla muutama kohta tässä,sama minkä Sonja sanoi: Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.
Ei niin mikään! Mikä kohta sinulle on merkittävä Taru Sormusten Herrasta!?
2. Moos. 35:2 "Kuutena päivänä viikossa tehkää työtä mutta seitsemäs päivä pitäkää pyhänä. Se on sapatti, Herran pyhä lepopäivä. Jokainen joka sinä päivänä tekee työtä, surmattakoon".
Myöhemmin Jari Tervon Raamattu kohtasi lentoradallaan studion lattian nurkkaan. Se oli hieno heitto.
Kyl sitä suomalaiset on heittänyt keihäänheittoa, saappaan heittoa, Nokian kännykän heittoa (minulle PYHÄ) ja uutena lajina voitaisi alkaa heittämään Raamattua! Me suomalaiset ollaan aina pärjätty heittolajeissa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798