Unessa pito sairaalassa?

Millä aineella ihminen pidetään unessa sairaalassa? Olin kerran pari vuorokautta "nukkumassa2 eräässä hoitolaitoksessa. Sen jälkeen sieltä lähdettyäni oli uskomaton olo. Niin virkeä levännyt, ei mitään vieroitusoireita. Usein haluaisin kokea tuon saman, siksi heikkoa uneni on johon liittyy päiväväsymys.

5

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anestesianurse

unettomuuteen voidaan sairaalassa antaa erilaisia lääkkeitä, mitä nyt milloinkin katsotaan parhaaksi.

Olitko saanut jonkun vamman tms. ja sinua pidettiin sitten narkoosissa pari vuorokautta?

Hoitolaitoksessa? Siis sairaalassako?

• ed.vast..

voit itse lukea mitä lääkityksiä sinulle on hoitoaikana annettu.

• ed.vast.. kirjoitti:

voit itse lukea mitä lääkityksiä sinulle on hoitoaikana annettu.

Toki voisin kysyä, mutta tuskin antaisaivat ko. ainetta minulle omaa käyttööni kotiin ilman lääkärin jatkuvaa valvontaa!

• Olin muistaakesni kolme vrk sairaalassa juomisen takia. Pitivät joko omalla päätöksellään ja/tai pyynnöstäni minua koko ajan unessa. Oli se kokemus poistua sieltä. Miten paljon uni parantaa oloa ja tekee aivotoiminnalle hyvää! Maailma oli muutmassa päivässä muuttunut ihan toiseksi- Ja ajatukset muuttuneet. Ei sitä hirvittävää sisäistä tuskaa vaan toivoa, uusia suunnitelmia. Silläkin oli tarkoituksensa, koska olen en nyt itse tuon, mutta muidenkin asioiden takia raitistunut. Apu, jonka sain, saanut, kantaa!

• Ei kotona
        hamalake kirjoitti:

Olin muistaakesni kolme vrk sairaalassa juomisen takia. Pitivät joko omalla päätöksellään ja/tai pyynnöstäni minua koko ajan unessa. Oli se kokemus poistua sieltä. Miten paljon uni parantaa oloa ja tekee aivotoiminnalle hyvää! Maailma oli muutmassa päivässä muuttunut ihan toiseksi- Ja ajatukset muuttuneet. Ei sitä hirvittävää sisäistä tuskaa vaan toivoa, uusia suunnitelmia. Silläkin oli tarkoituksensa, koska olen en nyt itse tuon, mutta muidenkin asioiden takia raitistunut. Apu, jonka sain, saanut, kantaa!

Eli jos sinut on pidetty unessa, siis ei annattu unilääkkeitä vaan pidetty oikein unessa, niin ei onnistu kotona. Kunnon unessa pitämiseen tarvitaan leikkaussali, teho tai tarkkailuosastoa ja hengityskonetta. Kevyemmässä unessa pitäminen onnistuu niin, että oma hengitys säilyy, mutta hoitaja on koko ajan vieressä koska hengitys voi lakata milloin vain.

Kemiallinen uni ei virkistytä samalla lailla kuin normaali, mutta jos on ollut pahoja vieroitusoireita, niin herätessä elimistön puhdistuttua olo on varmasti paljon parempi.

Suomessa ei kovin paljoa vieroitushoitoon käytetä nukutusta, mutta maailmalla jossakin maissa kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4378
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      149
      3165
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2482
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      50
      2407
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2065
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1612
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      154
      1451
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1253
    Aihe