No nyt tuli sitten kutsu johonkin tietojärjestelmäkurssille tammikuussa 2011. Tämä vapaaehtoinen siis.
Kutsukirje sisälsi katalan kappaleen joka menee näin:
"Vapaaehtoiset harjoitukset tähtäävät 06.-12.06.2011 sodan ajan joukon kertausharjoitukseen, mihin sinut tullaan käskemään. Osallistumalla kurssille varmistat itsellesi mielekkäät ja tehokkaat kertausharjoituksen vaativissa tehtävissä." (Hienoa kielioppia, puolustusvoimat)
Kyseessä on siis joku esikunnan viestijoukkuejuttu. Tämä ei sano minulle mitään. Lopussakin sanotaan että "Tervetuloa mukaan verestämään viestimiestaitojasi". En ollut viestimies intissä. Liittyy varmaan tutkintooni, joka on tietojenkäsittelyn tradenomi.
Joka tapauksessa, en oikein tiedä mitä tekisi. Ei erityistä motivaatiota tuolle kurssille tai itse kertauksiin lähteä. Toisaalta, jos tämä sodanajan status päivittyisi RK-miehestä johonkin esikunnan viestimieheen, kaippa sekin parannus olisi.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta, tai oletteko saaneet tämän samaisen kirjeen? Vaikuttavatko kertausharjoitukset sodan ajan sijoitukseen? Mitä tekisitte itse? Eilen 22.11. se luukusta kolahti. Koskee varmaankin pääkaupunkiseudulla asuvia vaan.
Kutsu tuli
6
1956
Vastaukset
- tarkoittaa...
kai sitä että kun menet ja näytät kykys niin saat helpot hommat ja ehkä natsojakin kertauksessa
- Mietityttää
Ongelmahan on siinä että kannattaako noille vapaaehtoisille kursseille ilmoittautua jos kertaamaan ei ole mitään halua lähteä. Luulisi että tuollaisilla käyviä sitten herkemmin poimisivat muihinkin harjoituksiin. Taidan olla töissä hyvin kiireisenä tai mahdollisesti raskaana olevaa vaimoa hoitamassa tuolloin kesäkuussa...
- paremmat hommat
Siellä vapaaehtoisessa harjoituksessa opetetaan niitä järjestelmiä ja ne asiat osaavat todellakin pääsevät "parempiin" hommiin. Muut sitten vetää kaapelia, toimii spolleina jne.
- Hyviä kokemuksia...
Nuo paremman väen kurssit ovat hyvin toteutettuja eikä aika mene vain istuessa ja odotellessa. Todennäköisesti ryhmäkokokin on erittäin pieni.
- jA
lähetätä takaisin!
- kusred,m.´+743fjzfji
jA kirjoitti:
lähetätä takaisin!
takaisin ulosteen ja virtsan kera
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031675
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k871290- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111009Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213815Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718