Klaipeda

MA

Olemme vaimoni kanssa käyneet kahtena kesänä Klaipedassa sekä viime kesänä vietimme kolme päivää Nidassa, suosittelen, mahtavat hiekkarannat, eikä tavalliset turistit löydä edes sinne, vähän hankalien yhteyksien vuoksi.

6

2761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella,kaunista ja pitkä ranta(yli 40km),asumaton.Kuurin kynnäs on melkeimpä kokonaan luonnonsuojelualuetta.olen vuokrannut auton ja ajellut päästä päähän kiirehtimättä(30e vuorokausi vuokra,Jaguar).

• omat mukavat matkat

Hei kesän automatkailua suunnittelevat.
      Kävimme muutama vuosi sitten kiertelemässä asuntoautolla: Viro, Latvia, Liettua. Se oli todella hieno matka. Kuljimme rannikkoa pitkin. Hienoa hiekkarantaa koko rannikko. Kaupungit hyvin hoidettuja, yöpaikat löytyivät helposti. Klaipeda oli yksi mukavista paikoista. Muita mieleen jääneitä: Palanga(meripihkakaupunki), Ventspils(kaikki kadut kivipäällysteisiä, siis sellaista pihakiveä), ja tietty Jurmala(jonne pitää maksaa aluemaksu). Kuurin kynkään Nida on pieni, mutta erittäin miellyttävä ja siisti kaupunki. Yövyimme siellä ihan kynkään perimmäisessä nurkassa, leirintäalueella ja kävelimme sieltä Nidaan. Kuurin kynkäälle on myös aluemaksu, jolla kattavat alueen kulumisesta, roskaantumisesta jne johtuvia kuluja.
      Takaisin ajoimme keskemmältä maita, mm Cecu, Siauliai...
      Palvelu oli kaikkialla ystävällistä. Mm.Palangassa olisi päässyt majoittumaan paikallisten pihoihin. Emme ymmärtäneet sitä silloin, mutta luimme jälkikäteen, että se on ainakin paikallisten meripäivien aikaan ihan tavallista tarjontaa. Hyviä ruokapaikkoja ja toreja on joka paikassa. Ja tiet hyvässä kunnossa.
      Hyvää matkaa!

• 6+9

Nida on mukava paikka mutta camping alue taitaa olla Baltian kallein, tänä kesänä 105 litua yö ja ennen Nidaa vielä 70 litun egologiamaksu asuntoautosta. Samoin kun camping alueen ravintolan jätti väliin oli kaupungilla selkeästi edullisempaa käydä syömässä.

Itsekin kierrettiin rannikkoa pitkin ja Latviassa huomaa että rahat on menneet muitten taskuun eikä teiden kunnossapitoon. Jurmalasta tuli mieleen vanha neuvostoaikainen kolhoosilähiö paikkapaikoin, todella paljon hoitamattomia rakennuksia luksuslukaalien vieressä - aikas rakkautta ja anarkiaa :)

• 6+9

^jatkumona edelliseen. Nidassa kannattaa laittaa puhelin manuaalivalinnalle verkon suhteen ettei ole Beeline, MTS tai Megafonin venäläisessä verkossa. Mokkulan roaming operaattoreita listatessa vaihtoehtoja olikin yllättävän paljon. Wifiä ei tullut leirintäalueella vastaan ainakaan peremmällä päärakennuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe