Eli kysymys tulikin jo otsikossa. Jos tupakoit ja sairastat astmaa, huomaatko tupakoinnin haitat?
Moniko astmaatikko tupakoi?
8
545
Vastaukset
- hiialahiialahei
Mutta mielestäni tupakoitsevat astmaatikot saisivat maksaa astmalääkkeensä suoraan omasta pussistaan. Tupakointi on jokaisen oma valinta, kärsikööt myös itse seuraukset.
- mies hki
=) en tosin käytä noita lääkkeitäkään kun flunssan aikana. kerran vaa joutunu sairaalas lepuuttaa puol päivää asian tiimoilta. ja aina yhtä mukavaa haistattaa pitkät niiden vinkumiselle tupakasta.
- ???????
Kenen muunkaan pussista niitä lääkkeitä maksetaan kuin omasta ? Minä en saa mitään lääkkeitä apteekista ilman rahaa.
- äölkäöläölkäölkäöläö
??????? kirjoitti:
Kenen muunkaan pussista niitä lääkkeitä maksetaan kuin omasta ? Minä en saa mitään lääkkeitä apteekista ilman rahaa.
Astmaatikothan saavat erityiskorvautuvuutta lääkkeisiinsä. Tupakoitsijat voitaisiin kyllä jättää ilman tuota erityskorvautuvuutta, kun itse vapaaehtoisesti pahentavat tilannettaan ja aiheuttavat yhteiskunnalle lisää terveyskuluja.
äölkäöläölkäölkäöläö kirjoitti:
Astmaatikothan saavat erityiskorvautuvuutta lääkkeisiinsä. Tupakoitsijat voitaisiin kyllä jättää ilman tuota erityskorvautuvuutta, kun itse vapaaehtoisesti pahentavat tilannettaan ja aiheuttavat yhteiskunnalle lisää terveyskuluja.
Astma ei välttämättä pahene tupakoinnista, minulla on astma ja en oikeastaan tarvitse kuin ventolinea, sitäkään en joka päivä, astma pahenee flunssassa ja minun astmani on työperäinen, eikä tupakointi pahenna oireita, kun olen väliin polttamatta eikä olo edes kolmessa kuukaudessa muutu paremmaksi.
- mustat keuhkot
******* kirjoitti:
Astma ei välttämättä pahene tupakoinnista, minulla on astma ja en oikeastaan tarvitse kuin ventolinea, sitäkään en joka päivä, astma pahenee flunssassa ja minun astmani on työperäinen, eikä tupakointi pahenna oireita, kun olen väliin polttamatta eikä olo edes kolmessa kuukaudessa muutu paremmaksi.
Tupakointi aiheuttaa muutoksia keuhkoihin podetpa astmaa tai et. Astma taas ei ole sellainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen "paketti", pahenisi siitä tai tästä tasapuolisesti. Siksi helposti uskoo, että "minuunhan ei vaikuta mikään". Kolmessa kuukaudessa nyt ei vielä saa oikein mitän selville, mikä vaikuttaa koko loppuelämään. Tupakoinninn lopetttamisen teho on ilman muuta paras. Silti voit potea vaikeaakin astmaa tai vihtelevaa. Kortisonia kuluu jne, sitä ei etukäteen tiedä.
Lopettamalla tupakoinnin on ainakin tehnyt itse parhaansa keuhkojensa hyväksi. Niitä tarvitsee vielä vanhanakin.
- tupaka...
mutta lopettanut, kun yskä ja lima alkoi lisääntyä ja ns. kohtauslääkettä kului enemmän. Pääkin vielä kipeä aamuisin kaupanpäälle. Viisastuin, kertaheitolla lopetin.
Hyi teille muille vaatteita myöten pahanhajuisille ihmisille, jotka vielä tupakoitte ja aiheutatte hajuallergikoille oireita. - älykysymyskö?
Ei vieläkäään ole ilmaantuntu henkilöä, joka osais laskea, kuinka moni tupakoi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!871929- 821760
- 511400
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471337- 1411305
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481242Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1061067Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!231022- 39965
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59952