Kissa astmaatikolla

jaimee

En kaipaa mielipiteitä muilta kuin niiltä astmaatikoilta, joilla on kissa ja vieläpä mahdollisesti kissa-allergia. Eli siis kokemuksia lähinnä, onko yhdistelmä täysin mahdoton vai kenties toiminut itselläsi? Millaisia lääkkeitä käytät? Millaisia oireita saat astmastasi tai allergiastasi? Muitakin kokemuksia toki haluan kuulla, siis esimerkiksi koiran omistavalta koira-allergikolta.

4

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

kissa, solmin parisuhteen allergisen ja astmaattisen kumppanin kanssa, muutimme yhteen. Valitettavasti kumppani ei voinut asua kissan kanssa saman katon alla, lääkearsenaalista huolimatta. Sairaalahoitoon johtaneen astmakohtauksen aikana, hänen maatessa sairaalassa, kisu muutti sitten uuteen kotiin.

• äöläölkäölkälkälkälä

Minulla on kissa, ja olen astmaatikko. Astmani on vieläpä vaikeahoitoinen. Kissa on minulla siksi mahdollinen, etten ole kissoille allerginen (kissojen puupohjaiselle kissanhiekalle kyllä olen allerginen, tavalliselle kissanhiekalle onneksi en). Kannattaa testailla vaikkapa kissallisten tuttujen luona, että voitko oleskella pitkiä aikoja kissan kanssa samassa tilassa, ennen kuin hankit oman lemmikin. Se on kurjaa, jos joutuu luopumaan rakkaasta lemmikistä, johon on jo ehtinyt kiintyä :(

• 4 lasta ja 3 kissaa

Niinkin otsikko sanoo, minulla on astma,kissaallergia ja siis 3 karvaturria! Talvisin minulla on aika vaikeeta olla koska kausi muutenkin vaikuttaa olotilaani =( Käytän ventolineä,seretideä,aeriusta ja sitten meillä on ilmanpuhdistin ja meillä on siis myös PAKKO siivota ja imuroida joka päivä! Että kyllä voi olla kissa jos on astma! Kaikki riippuu siitä miten hyvin hoitaa asunnon ja hankkii avustustarvikkeita ;) Mutta toki jos tästä pahenee tää mun olo niin kissat saa lähteä! Mutta kyllä minä nyt kestän nämä pahenevat talviastmat ynnä muuta koska rakastan kissoja

• käi

On kissa ja kissa-allergia!

Alussa oli kovia oireita: hengitys rahisi, silmät kirveli ja turposi, käsiä kutitti, mutta pikku hiljaa siedätyin kissamme hilseeseen ja tätä nykyä joudun ottamaan antihistamiineja ja lisäämään astmalääkitystä vain siitepölyaikoina. Jokapäiväinen imurointi on tärkeää, etenkin makuuhuone. Jopa kissa imuroidaan kerran viikossa, mutta hän itse änkeää imurin alle, joten se ei ole mitään allergia-siivousta se vaan kissan oma outo harrastus :)

kissalle kuulemma voi siedättyä (tämä on uusin näkemys), kuulin joskus radiosta, mutta en voi nyt mitään linkkiä tuoda todisteeksi, kun en muista mikä ohjelma se oli.

MUTTA (tämä on se iso mutta): tällaisia kokeiluja ei saa tehdä lapsilla eikä kannata hankkia kissaan toiveena, että siedättyy sille, kun voi käydä toisinkin ja jokainen eläinrakas tietää miten kauheaa on luopua rakkaasta eläimestä. Sen voi tehdä vain jos on tehnyt b-suunnitelman siltä varalta ettei käykään hyvin.

Meidän kissa tuli vain väliaikaiseen sijoitukseen, mutta jäi sitten lopullisesti meille. Tekisi mieli vielä ottaa yksi, mutta en uskalla haastaa kohtalotarta. Olen tosi tosi onnellinen tuon nöpönenän kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe