Kissa astmaatikolla

jaimee

En kaipaa mielipiteitä muilta kuin niiltä astmaatikoilta, joilla on kissa ja vieläpä mahdollisesti kissa-allergia. Eli siis kokemuksia lähinnä, onko yhdistelmä täysin mahdoton vai kenties toiminut itselläsi? Millaisia lääkkeitä käytät? Millaisia oireita saat astmastasi tai allergiastasi? Muitakin kokemuksia toki haluan kuulla, siis esimerkiksi koiran omistavalta koira-allergikolta.

4

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

      kissa, solmin parisuhteen allergisen ja astmaattisen kumppanin kanssa, muutimme yhteen. Valitettavasti kumppani ei voinut asua kissan kanssa saman katon alla, lääkearsenaalista huolimatta. Sairaalahoitoon johtaneen astmakohtauksen aikana, hänen maatessa sairaalassa, kisu muutti sitten uuteen kotiin.

    • äöläölkäölkälkälkälä

      Minulla on kissa, ja olen astmaatikko. Astmani on vieläpä vaikeahoitoinen. Kissa on minulla siksi mahdollinen, etten ole kissoille allerginen (kissojen puupohjaiselle kissanhiekalle kyllä olen allerginen, tavalliselle kissanhiekalle onneksi en). Kannattaa testailla vaikkapa kissallisten tuttujen luona, että voitko oleskella pitkiä aikoja kissan kanssa samassa tilassa, ennen kuin hankit oman lemmikin. Se on kurjaa, jos joutuu luopumaan rakkaasta lemmikistä, johon on jo ehtinyt kiintyä :(

    • 4 lasta ja 3 kissaa

      Niinkin otsikko sanoo, minulla on astma,kissaallergia ja siis 3 karvaturria! Talvisin minulla on aika vaikeeta olla koska kausi muutenkin vaikuttaa olotilaani =( Käytän ventolineä,seretideä,aeriusta ja sitten meillä on ilmanpuhdistin ja meillä on siis myös PAKKO siivota ja imuroida joka päivä! Että kyllä voi olla kissa jos on astma! Kaikki riippuu siitä miten hyvin hoitaa asunnon ja hankkii avustustarvikkeita ;) Mutta toki jos tästä pahenee tää mun olo niin kissat saa lähteä! Mutta kyllä minä nyt kestän nämä pahenevat talviastmat ynnä muuta koska rakastan kissoja

    • käi

      On kissa ja kissa-allergia!

      Alussa oli kovia oireita: hengitys rahisi, silmät kirveli ja turposi, käsiä kutitti, mutta pikku hiljaa siedätyin kissamme hilseeseen ja tätä nykyä joudun ottamaan antihistamiineja ja lisäämään astmalääkitystä vain siitepölyaikoina. Jokapäiväinen imurointi on tärkeää, etenkin makuuhuone. Jopa kissa imuroidaan kerran viikossa, mutta hän itse änkeää imurin alle, joten se ei ole mitään allergia-siivousta se vaan kissan oma outo harrastus :)

      kissalle kuulemma voi siedättyä (tämä on uusin näkemys), kuulin joskus radiosta, mutta en voi nyt mitään linkkiä tuoda todisteeksi, kun en muista mikä ohjelma se oli.

      MUTTA (tämä on se iso mutta): tällaisia kokeiluja ei saa tehdä lapsilla eikä kannata hankkia kissaan toiveena, että siedättyy sille, kun voi käydä toisinkin ja jokainen eläinrakas tietää miten kauheaa on luopua rakkaasta eläimestä. Sen voi tehdä vain jos on tehnyt b-suunnitelman siltä varalta ettei käykään hyvin.

      Meidän kissa tuli vain väliaikaiseen sijoitukseen, mutta jäi sitten lopullisesti meille. Tekisi mieli vielä ottaa yksi, mutta en uskalla haastaa kohtalotarta. Olen tosi tosi onnellinen tuon nöpönenän kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe