Elä nyt sitten tämän kanssa...

Lopetin lääkkeet (söin citalopramia 10 mg) muutama päivä sitten ja nyt on kyllä ollut sellaista pyöritystä että huh... Olen potenut huimausta ja huonovointisuutta ja tänään sain ihmeellisen ärsytys/itku kohtauksen. Voiko jo 10 mg päiväannostuksesta tulla tällaiset vieroitusoireet, vai koenko vain asiat nyt jotenkin turhan dramaattisesti?

En haluaisi syödä lopun ikääni lääkkeitä paniikkihäiriöön, koska koska uskon jo psykologinikin kanssa keskusteltuani, että pärjään niitä ilmankin. Lääkkeet auttoivat jonkin verran, tai ainakin uskoin niiden auttavan, mutta sain myös sivuoireita, jotka koin haitaksi. Paniikkihäiriöni on todettu suht lieväksi, mutta sekin on antanut jo tarpeeksi kuvaa siitä, millainen riesa se voi olla. Onko sitä mahdollisuutta välttää "lääkekierre"?
1203
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

tulla jo tuostakin määrästä vieroitusoireita ja ne voi kestää _kuukausia_.

Minä olen valinnut lääkityksen, olen sairastanut pian 20 v paniikkihäiriötä ja olen ylen onnellinen että muutaman kymmenen lääkekokeilun jälkeen löytyi lääke joka helpottaa, kokonaanhan se ei tietystikään kohtauksia vie pois.
Eli on tullut aloiteltua ja lopeteltua lääke jos toinenkin, Efen lopetusoireet kestivät liki 4 kk...

tsemppiä!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ärsyttäväpikkuhäiriö kirjoitti:

Lopetin lääkkeet (söin citalopramia 10 mg) muutama päivä sitten ja nyt on kyllä ollut sellaista pyöritystä että huh... Olen potenut huimausta ja huonovointisuutta ja tänään sain ihmeellisen ärsytys/itku kohtauksen. Voiko jo 10 mg päiväannostuksesta tulla tällaiset vieroitusoireet, vai koenko vain asiat nyt jotenkin turhan dramaattisesti?

En haluaisi syödä lopun ikääni lääkkeitä paniikkihäiriöön, koska koska uskon jo psykologinikin kanssa keskusteltuani, että pärjään niitä ilmankin. Lääkkeet auttoivat jonkin verran, tai ainakin uskoin niiden auttavan, mutta sain myös sivuoireita, jotka koin haitaksi. Paniikkihäiriöni on todettu suht lieväksi, mutta sekin on antanut jo tarpeeksi kuvaa siitä, millainen riesa se voi olla. Onko sitä mahdollisuutta välttää "lääkekierre"?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu