Oletko käynyt Tuurissa tai katsonut ohjelmaa?
Millainen se on ja kannattaisiko sinne poiketa?
Mikä siellä on parasta?
Kiinnostaako Tuuri?
36
411
Vastaukset
Hyvällä tuurilla ei enää tarvitse tuurissa poiketa.
Lelu on lelu.Ei kiinnosta.
En ole käynyt.
En ole katsonut.
Muihin en voi vastata koska en tiedä.- Pennitön
katsonut ohjelmaa Tuurista, en ole käynyt, enkä aio käydä!
Inhoan sydämeni pohjasta tuollaisia kaupallisuuden katedraaleja.
:) todellakaan...ainakaan Tv -ohjelma Tuurista, - käydä sielä voisi joskus..joutessaan sitku jne...
- viivatiina
montakin kertaa ohjelmaa en oo katsonu se on ihan hyvä kauppa siellä on paljon kaikkee jos lähtee ostaan vaatteita tai kenkiä niin aivan varmasti löytyy ei tartte palata tyhjin käsin takaisin.
lähempänäkin semmoisia kauppoja, mistä saa vaatteita ja kenkiä. Lappeenrannassakin on monta.
Ja Helsingissä lisää, muutama vaatimaton pikkuputiikki.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
lähempänäkin semmoisia kauppoja, mistä saa vaatteita ja kenkiä. Lappeenrannassakin on monta.
Ja Helsingissä lisää, muutama vaatimaton pikkuputiikki.sieltä tuurista löytyy samasta paikasta sata merkkiä ja sit siellä on paljon sellaisiakin mitä mistään muualta ei löydy jos ei satu kiertään koko suomee you see ;))))
viivatiina kirjoitti:
sieltä tuurista löytyy samasta paikasta sata merkkiä ja sit siellä on paljon sellaisiakin mitä mistään muualta ei löydy jos ei satu kiertään koko suomee you see ;))))
kato kun mie en tarvitse sataa merkkiä, yksi hyvä riittää. Enkä tarvitse sellastakaan mitä ei muualta Suomesta löydy, olen vähään tyytyväinen ihminen.
- Pennitön
viivatiina kirjoitti:
sieltä tuurista löytyy samasta paikasta sata merkkiä ja sit siellä on paljon sellaisiakin mitä mistään muualta ei löydy jos ei satu kiertään koko suomee you see ;))))
kun sata eri merkkiä hyllyllä aiheuttaa sydämenläpätystä. :) Tulee valinnanahdistus.
Melkein tuote kuin tuote, niin minulle riittää kolme merkkiä. Yksi hyvä ja halpa, toinen tuttu ja vähän kalliimpi ja kolmas outo hätävara jos kaksi edellistä on loppu kaupassa.
Ja kantaja tekee vaatteesta uniikin, ei exklusiivi merkki. - viivatiina
Pennitön kirjoitti:
kun sata eri merkkiä hyllyllä aiheuttaa sydämenläpätystä. :) Tulee valinnanahdistus.
Melkein tuote kuin tuote, niin minulle riittää kolme merkkiä. Yksi hyvä ja halpa, toinen tuttu ja vähän kalliimpi ja kolmas outo hätävara jos kaksi edellistä on loppu kaupassa.
Ja kantaja tekee vaatteesta uniikin, ei exklusiivi merkki.viimeisessä lauseessasi mutta mää kun oon vähän tämmöinen kookkaampi tyttö niin sieltä löytyy suurempaa suomalaista nää lindexit kappahlit seppälät great mallistoissaan on sellaisia retkuja kotimaisissa on sellaisia istuvampia ja laadukkaampia ja vesalla on isommat valikoimat vaikka se itse tykkää niistä pienistä ghaanalaisista ;))))))
- Pennitön.
viivatiina kirjoitti:
viimeisessä lauseessasi mutta mää kun oon vähän tämmöinen kookkaampi tyttö niin sieltä löytyy suurempaa suomalaista nää lindexit kappahlit seppälät great mallistoissaan on sellaisia retkuja kotimaisissa on sellaisia istuvampia ja laadukkaampia ja vesalla on isommat valikoimat vaikka se itse tykkää niistä pienistä ghaanalaisista ;))))))
vaikken ghaanalainen olen minäkin. Siksi minunkin on melkoisen vaikee löytää hyvin istuvia vaatteita. Mutta kun olen tottunut entraamaan, niin päälle pantavaa löytyy likeltäkin. Yleensä merkittömiä ja halpoja mutta itseni näköisiä lyhentelyjen ja kaventelujen jälkeen.
- viivatiina
Pennitön. kirjoitti:
vaikken ghaanalainen olen minäkin. Siksi minunkin on melkoisen vaikee löytää hyvin istuvia vaatteita. Mutta kun olen tottunut entraamaan, niin päälle pantavaa löytyy likeltäkin. Yleensä merkittömiä ja halpoja mutta itseni näköisiä lyhentelyjen ja kaventelujen jälkeen.
onkin isommat valikoimat ja kivemman näköisiä vaatteita ulkolaisiltakin valmistajilta mutta se on vaan tosi että oikeestaan suomessa osataan tehdä ison suomalisen naisen malliset vaatteet esimerkiks kappahlin vaatteet jotka on muuten ihan kivoja on kummallisen mallisia jos on hartioista sopivia niin muuten melkoisia telttoja ei tietysti päde housuissa ;)))))
- Pennitön
viivatiina kirjoitti:
onkin isommat valikoimat ja kivemman näköisiä vaatteita ulkolaisiltakin valmistajilta mutta se on vaan tosi että oikeestaan suomessa osataan tehdä ison suomalisen naisen malliset vaatteet esimerkiks kappahlin vaatteet jotka on muuten ihan kivoja on kummallisen mallisia jos on hartioista sopivia niin muuten melkoisia telttoja ei tietysti päde housuissa ;)))))
vaatteet on tehty ruotsalaiselle vartalolle: kapeat hartiat, isot rinnat ja pömppömasu ilman vyötäröä. Housuissa piiitkät lahkeet ja lattea takamus. :)
Vaikka myyväänhän niitä Saksassakin. Sopineko ruotsin malli saksattarille? - viivatiina
Pennitön kirjoitti:
vaatteet on tehty ruotsalaiselle vartalolle: kapeat hartiat, isot rinnat ja pömppömasu ilman vyötäröä. Housuissa piiitkät lahkeet ja lattea takamus. :)
Vaikka myyväänhän niitä Saksassakin. Sopineko ruotsin malli saksattarille?ne ei tämmöiselle tasapaksulle suomalaiselle sovikkaan =)))))
- 1.1947
viivatiina kirjoitti:
ne ei tämmöiselle tasapaksulle suomalaiselle sovikkaan =)))))
Heh:) On omatkin muodot etu- ja takapaksuja. Nuo nykypuserot muistuttavat äitiysmekkosia.
Välillä kaipaan niitä puuvillaisia reilun kokoisia T-paitoja. Nyt Nansokin laittaa jotakin kumimaista niihin. Yksi harmitus on lyhyiksi jäävät hihan pituudet. Saisivat ulottua ranteisiin asti.
Toinen harmitus oli pyjamaa ostaessa, yläosa oli lyhythihainen ja melko kapea, housut taas hirmu leveät ja pitkät. Eihän semmoisella yläosalla pakkasilla tarkene edes peiton alla. Siitä laitoinki palautetta.
Pikkuharmejahan nuo on. - miksi oi
1.1947 kirjoitti:
Heh:) On omatkin muodot etu- ja takapaksuja. Nuo nykypuserot muistuttavat äitiysmekkosia.
Välillä kaipaan niitä puuvillaisia reilun kokoisia T-paitoja. Nyt Nansokin laittaa jotakin kumimaista niihin. Yksi harmitus on lyhyiksi jäävät hihan pituudet. Saisivat ulottua ranteisiin asti.
Toinen harmitus oli pyjamaa ostaessa, yläosa oli lyhythihainen ja melko kapea, housut taas hirmu leveät ja pitkät. Eihän semmoisella yläosalla pakkasilla tarkene edes peiton alla. Siitä laitoinki palautetta.
Pikkuharmejahan nuo on."Nuo nykypuserot muistuttavat äitiysmekkosia. Nuo nykypuserot muistuttavat äitiysmekkosia."
Oikein nättejä ne on, mikä vika äitiysmekossa on? - Palsternakka-akka
Anceli kirjoitti:
Ja Helsingissä lisää, muutama vaatimaton pikkuputiikki.Käyn hakemassa vaatteet Tukholmasta. Kotimaasta ostin vaatteita viimeksi 1980.
- No ensikesänä sitten
Minun mielestäni jos Sinulla on avoin mieli, on ihan käymisen arvoinen paikka keskeellä melkein, sanoisin "ei mitään". Mutta millään käyntikerralla en ostanut kuin ihan muutaman pikkutavaran. En siis ostamisen tähden mennyt. Minulla on elämässä kaikki, mitä tarviiin ja on ollut jo pitkäänkin.
Onhan se mielenkiintoista katsoo tavaradyykkareita, ikäänkuin olisi maailman loppu kyseessä, kun hamstrataan kärrikaupalla tavaraa.
Tästäkin naapurin muja käy siellä ihan ostoksilla. Matkaa tulee edestakaisin jotain 500 km:n verran. Olihan mulla nytkin kesällä tarkoitus mennä käymään siellä, mut suunnitelllussa ajankohdassa satoi vettä, joten jätin menemättä. Oli kylläkin tarkoitus jatkaa matkaa siitä eteenpäin, mutta suunnitelmat muuttuivat. - kannattaa tutustua
Olen käyny noin kymmenen vuotta sitten, mielenkiintoinen oli, tuli vaikutelma "romu " kaupasta, paljon hyllyjä, kapeat käytävät, sekavaa tavaraa ei minkäällaista järjestystä. Tämmönen oli kokemukseni. Sinäänsä mielenkiintoinen, erikoinen, suurelle alueelle pyykätty romukauppa.
Voisin käydä toistekki, ostaminen ei olis suurin ihtohimoni, lähinnä pelkkä uteliaisuus, onko muuttunu ja mihinsuuntaan.
Nähtävyytenä mielenkiintoine havaita kuinka ihmiset innostuu pelkän mainoksen ja erikoisuuden innoittamana matkustamaan ja tutustumaan pienen paikkakunnan suureen romukauppaan.- viivatiina
käsitys romukaupasta mun mielestä romukaupassa myydään kaikkee halppistavaraa no se siitä on se nykyään laajennettu ja on vähän tilavampaa mutta ehkä vähän ahdasta.
kuulla, mikä saa ihmiset matkustamaan sinne. ;)
Koska en viihdy minkäänlaisessa tavarataivaassa pakollisia hetkiä kauempaa, jätin aikoinani pari muuten kiinnostavaa järjestöjen bussimatkaa väliin, koska olivat varanneet useita tunteja aikaa Tuurissa seikkailemiseen.
Jos sinne voisi poiketa hetkeksi ohimennen, voisin kurkistaa - ja kukaties kuluttaa vähän suunniteltua enemmänkin aikaa.- Perhaps;))
kliffaa lukea jälleen teksiäsi. Olenkin kaivanut sinua. Ajatellut usein että, ikävä kun sinua ei ole näkynyt palstalla... Oikein Hyvää Itsenäisyys Päivän Odotellua Sinulle ja Lämpöisiä Joulun alusviikon hössötyksiäkin samalla toivottaen...;))
tsau:Friidu - 1.1947
On siellä ruokapaikkakin, taitaa olla parikin ja ehkä jo enemmänkin. Istut vaan rauhassa kaffeelle tai aterioit toisten ollessa ostoilla.
Jalat on syytä olla hyvässä kunnossa, koska alue on laaja. Jotakin suuruudenhullua siinä paikassa on. Keskinen on idearikas. Saa suomalaiset innostumaan. Onhan siinä jotakin hyvää, kun ainainen murjotus hetkeksi helpottaa. - Pirre*
syrjäkyliltähän niitä linja-auto matkoja tehään, - vielä en ole kiinostunut niistä, ajatus n. viiden tunnin istunnosta ostoskeskukseen ei tunnu tällä hetkellä innostavalta :/ - ehkä sitten joskus..
- O - Orvokko
Perhaps;)) kirjoitti:
kliffaa lukea jälleen teksiäsi. Olenkin kaivanut sinua. Ajatellut usein että, ikävä kun sinua ei ole näkynyt palstalla... Oikein Hyvää Itsenäisyys Päivän Odotellua Sinulle ja Lämpöisiä Joulun alusviikon hössötyksiäkin samalla toivottaen...;))
tsau:Friidusamaa toivon Sinulle! Viestisi ilahdutti.
Elukkapuistoreisun yhteydessä piipahdimme kyläkaupassa ja yövyimme junassa.
Ehkä odotuksemme olivat olleet ylimitoitetut mutta lievin pettymyksen tuntein ja tyhjin käsin poistuimme.
Ainoa mieleeni jäänyt, edullisen tuntuinen tuoteryhmä olivat talous- ja WC-paperit mutta takaontillisessakin olisi rahallinen säästö jäänyt vaatimattomaksi joten emme ostaneet niitäkään.- viivatiina
tuuria kokenu minään edullisena ostospaikkana enkä sen takia sinne menny mutta tämmöiselle intohimoiselle shoppailijalle se on oivallinen paikka ja saa melkeinpä kaikki saman katon alta kerran ostin heräteostoksena matkapuhelimen niitä ei läheskään kaikissa kauppakeskuksissa ole ainakaan täällä meidän korkeuksilla kyllä mulla on melkein aina auto täynnä kun sinne huvimatkan teen =))))
- 1.1947
Olen käynyt ja taas talvella mennään. Yleensä kesällä on käyty. Ei sentään joka kesä.
Onhan siellä, mutta kaikki ei ole niin edullista, kuin olettaisi. Siellä on oltava henkinen jarrupäällä, ettei sorru heräteostoksiin. Kerran ostin Marimekon muumihamosen, mitä en ole käyttänyt. Tiffanytöitä varten työtakiksi ajattelin, mutta lopetinkin ne hommat.
Ohjelmaa on tullut katsottua, jos sattuu kanavalle. Ihmettelin nuorta perhettä,jotka olivat aivan vauhkoja. Lapsille ei mitään rajaa ja mies maksoi... Omat arvot ei ole tavarassa. - Koukussa Vesaan
ja hän oli tosi fiksu, asiallinen ja hurmava mies. Siitä asti olen aina hinkunut Tuuriin ja ohjelmaakin katson nähdäkseni Vesasta vilauksen ja kuullakseni miehekkään möreää ääntä. Ihan sama mulle mitä te nyt itse kukin Vesasta ajattelette. MÄ TYKKÄÄN. Ohjelmakin oikein kiva.
- mansikki*
..ihan itsensä kirjoittama mainospätkä...
- isokauppa se ,,,
katselemaan,kun on muuta tärkeämpää, Mut olen kyllä useamman kerran käynyt. Ainut mistä moitin ekakerroilla oli ettei siellä lihatiskillä ollut heti vaikka syötäviä annoksia, kuin monissa meillä esmes Anttila, Prisma, Sokos.
Kun ajellaan jonkun verran ja ei ole valmis maksaan sikahintoja, oli todellakin työntakana mistä löysimme siankylkee...kanaa ei tieten , olin niin poikki sen päivän touhuista et vannoin etten ikinä tuu, mut ollaan me käyty, otettu vaan eväät mukaan,- juna? eiku Auto
Kohtuullinen matka ent.kesäpaikastamme autolla.
Kesävieraita käytetty Ähtärissä ja rahoja törsätty Tuurissa.
Jopa ostin tämän "läppärinkin" millä nyt kirjoittelen kyläkaupasta(heräte osto,pöytäkoneen annoin lapsenlapselleni "varaosiksi" ;)
Ihan mukavia ja kivoja paikkoja.
ps. kiitos nimppari onnitteluista :DDD
- tosin
vaan parikertaa. En oikeasti tiedä mitä siellä olisi hyvää, tai paremmin kun näissä marketeissa joita on kilometrin säteillä useita, ja melkein yhtä isoja.
Niin ja toiseksi maksaahan sinne matkakin, jos junalla aikoo mennä menee minulta koko päivä tuollaiseen reissuun. Sellaisen nimittäin tein sen toisen kerran ja toisen omalla autolla kun oli kaveri mukana, joka sinne halus ?.
Elikkä, kyllä se on tosiaan kyläkauppa.- tuulia60
En ole käynyt enkä käy.Olen katsonut ohjelmaa ja ihmetellyt.Voisihan ohjelman tehdä vaikka itäkeskuksesta yms..Vastaavia ostos kadetraaleja on ympäri maata.
- Ei tuuria-ko
Tai olen ainakin pari kertaa käynyt. Ei sinne vartavasten viitsi lähteä, mutta kotiseutu on sielläpäin joten olen poikennut kyläkaupssa samalla kun lomailen kotipuolessa.
Minulla on kaikkea mitä tarvitsen, heräteostoksiin en enää lankea. Paljonhan siellä olisi ostettavaa.
Ei ole minun paikkani, jos joku tykkää niin suotakoon hänelle.- Kuka-ko?
No tietysti Eläinpuisto :)
Temppeliaukionkirkko: Arkkitehdit Timo ja Tuomo Suomalainen(kaikille tuttu-ko)?
Heidän suunnittelemiaan rakennuksia mm. Ähtärissä:
Hotelli Mesikämmen, Monitoimitalo,(Ähtärihalli),Eläinpuisto, Eläinpuiston porttirakennus,
Eläinpuiston Kaakkolammen kahvila.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131574Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641559- 1321199
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1231101- 83787
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala405608- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525