Biturbojen hinnat

Alfieri

Italian Autoscoutista ja mobile.de:sta löytyy suuri määrä Biturboja uskomattoman halvalla. OK, osa on ehkä lähinnä loppuunajettuja romuja, mutta 2000-3000 euron hintaluokassa vaikuttaisi olevan todellisia helmiä. Maahantuontiverot luokkaa joku sata euroa, ja vanhimmat alkavat kohta lähestyä museoajoneuvoikää. Suurin ongelma taitaa olla ostotapahtuma. Vaikka taloudellinen riski ei ole kovin suurin, parin tonnin autoakaan ei viitsisi ihan kuin sikaa säkissä ostaa. Pitäisi olla joku tuttava, joka voisi edes päällisin puolin vilkaista autoa paikan päällä.

Jotkut ovat niitä jo hankkineetkin, useimmat taitavat olla alfisteja. Hieno harrasteauto, joka ei ehkä tavallista kaduntallaajaa säväytä ulkonäöllään, mutta sisätiloillaan sitäkin enemmän. Vähän kuin Alfan 1970-luvun Berlinat. Tulikohan niitä uusina 20 kpl Suomeen?

6

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      Runsas 20 taisi tulla. Olisko ollut 4 kappaletta 228:ja, kymmenkunta 222:sta (osa vanhempia biturbo Si -malleja) ja loput neliovisia 422 ja 430 -malleja? Taitaa olla osa näistä jo poistunut liikennekäytöstä kolarointien ja ylläpidon laiminlyöntien takia. Muistelisin, että vielä kymmenen vuotta sitten Suomen virallinen poliisin mittaama ylinopeusennätys olisi ollut Biturbolla.

      Jos itse hakisin Suomen ulkopuolelta, niin katsoisin ensin Ruotsista. Siellä hyvä Biturbo makssa 4-6 tonnia. Näyttävät bloket.se -sivustolla kuvien perusteella usein hyväkuntoisilta ja hyvin hoidetuilta peleiltä. Verothan noissa on tonnin molemmin puolin.

      Harvinaisimmilla biturboilla, kuten Karifilla ja spyderilla hinnat alkavat Euroopassa kääntymään jo nousuun, joten oikea aika ostolle taitaa olla juuri nyt.

      • Alfieri

        Enpä ole tullut Ruotsia ajatelleeksi, saattaisi olla hyvä hakupaikka muillekin harvinaisemmille autoille. Kuljetus Suomeen on pienempi ongelma kun se on lähempänä ja kruunun kurssi taitaa olla aika edullinen euroon nähden. Ruotsista ajattelee yleensä virheellisesti, että sieltä löytää vain Saabeja ja Volvoja. Onkohan kovin rasistinen oletus, että ruotsalainen auton myyjä saattaisi noin keskimäärin olla rehellisempi ja luotettavampi kuin esim. italialainen? Ja kaikillahan on joku sukulainen tai tuttava Ruotsissa.

        Noista ylinopeuksista kiersi muuten aikanaan sellainen väite tai uskomus, että oli olemassa joku raja, jota suurempia nopeuksia tutkat eivät pysty mittaamaan. Ei varmasti päde enää, jos silloinkaan.


      • Tridente

        Katsoin tuota yllä mainittua blocket.se-sivustoa. Tuntuu jotenkin vaatimattomammalta kuin esim. Keltainen Pörssi tai Nettiauto. Löysin pari Biturboa, molemmat ilman kuvia. Haku ei myöskään antanut kaikkia Maserateja, osa tuli vasta Alfa Romeo-haulla. Voi olla, etten osannut käyttää sitä oikein. Sitten vähän vaikuttaisi siltä, että tällaisilla harvinaisemmilla merkeillä on kovat hintapyynnöt, vaikka sieltä varmaan Volvoa, Saabia ja muita tavisautoja saa kruunun takia halvalla.


    • kyllä lähtee

      ei muuta kannata ajatellakaan.

      • Biturbon ostaja

        Maserati Biturboa ostaessa kannattaa syynätä tarkkaan mitä on ostamassa. Osa autoista on ollut huonolla pidolla ja siksi niin halpoja. Normaalien käytettyä autoa ostaessa tarkistettavien juttujen lisäksi täytyy tsekata ahtimien kiinnitykset ja katsella pakoputken päästä että pölläytteleekö. Startatessa vanhanliiton turbot voi vähän pölläyttää, mutta jos lämpöistä konetta kaasuttaessa pölläyttelee niin kannattaa ehkä käydä katsomassa jotain toista yksilöä.

        Kannattaa myös varata kohtuullisesti rahaa ylläpitoon. Biturbo vaatii paljon huolenpitoa ja rakkautta pysyäkseen hyvässä kunnossa. Asiantuntevia pajoja jotka näitä osaa laittaa on Suomessa aika harvassa ja kaikki huoltotoimenpiteet näihin maksaa ja paljon.


      • ,,,
        Biturbon ostaja kirjoitti:

        Maserati Biturboa ostaessa kannattaa syynätä tarkkaan mitä on ostamassa. Osa autoista on ollut huonolla pidolla ja siksi niin halpoja. Normaalien käytettyä autoa ostaessa tarkistettavien juttujen lisäksi täytyy tsekata ahtimien kiinnitykset ja katsella pakoputken päästä että pölläytteleekö. Startatessa vanhanliiton turbot voi vähän pölläyttää, mutta jos lämpöistä konetta kaasuttaessa pölläyttelee niin kannattaa ehkä käydä katsomassa jotain toista yksilöä.

        Kannattaa myös varata kohtuullisesti rahaa ylläpitoon. Biturbo vaatii paljon huolenpitoa ja rakkautta pysyäkseen hyvässä kunnossa. Asiantuntevia pajoja jotka näitä osaa laittaa on Suomessa aika harvassa ja kaikki huoltotoimenpiteet näihin maksaa ja paljon.

        Öljyvuodot on myös melko yleisiä näissä vehkeissä ahdetun moottorin vuoksi. Mutta jos löytää hyvän pelin, missä turbot ovat kunnossa eivätkä savuta, eikä mistään tipu öljyä, niin ei ne ylläpitokustannukset nyt niin ihmeellisiä ole. Paljon edullisempoaa kuin muissa Modenassa valmistetuissa täysverisissä, ja taitaa 80-luvun Porschekin olla vähintään yhtä kallis ylläpitää.

        Hyvästä kannattaa maksaa, mutta halpaa ja huonoa ei kannata ottaa edes ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      23
      4774
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      139
      4585
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      51
      3689
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      75
      3350
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      3067
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      42
      2837
    7. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2784
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      31
      2555
    9. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      86
      2482
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      23
      2480
    Aihe