Italian Autoscoutista ja mobile.de:sta löytyy suuri määrä Biturboja uskomattoman halvalla. OK, osa on ehkä lähinnä loppuunajettuja romuja, mutta 2000-3000 euron hintaluokassa vaikuttaisi olevan todellisia helmiä. Maahantuontiverot luokkaa joku sata euroa, ja vanhimmat alkavat kohta lähestyä museoajoneuvoikää. Suurin ongelma taitaa olla ostotapahtuma. Vaikka taloudellinen riski ei ole kovin suurin, parin tonnin autoakaan ei viitsisi ihan kuin sikaa säkissä ostaa. Pitäisi olla joku tuttava, joka voisi edes päällisin puolin vilkaista autoa paikan päällä.
Jotkut ovat niitä jo hankkineetkin, useimmat taitavat olla alfisteja. Hieno harrasteauto, joka ei ehkä tavallista kaduntallaajaa säväytä ulkonäöllään, mutta sisätiloillaan sitäkin enemmän. Vähän kuin Alfan 1970-luvun Berlinat. Tulikohan niitä uusina 20 kpl Suomeen?
Biturbojen hinnat
6
1208
Vastaukset
- ,,,
Runsas 20 taisi tulla. Olisko ollut 4 kappaletta 228:ja, kymmenkunta 222:sta (osa vanhempia biturbo Si -malleja) ja loput neliovisia 422 ja 430 -malleja? Taitaa olla osa näistä jo poistunut liikennekäytöstä kolarointien ja ylläpidon laiminlyöntien takia. Muistelisin, että vielä kymmenen vuotta sitten Suomen virallinen poliisin mittaama ylinopeusennätys olisi ollut Biturbolla.
Jos itse hakisin Suomen ulkopuolelta, niin katsoisin ensin Ruotsista. Siellä hyvä Biturbo makssa 4-6 tonnia. Näyttävät bloket.se -sivustolla kuvien perusteella usein hyväkuntoisilta ja hyvin hoidetuilta peleiltä. Verothan noissa on tonnin molemmin puolin.
Harvinaisimmilla biturboilla, kuten Karifilla ja spyderilla hinnat alkavat Euroopassa kääntymään jo nousuun, joten oikea aika ostolle taitaa olla juuri nyt.- Alfieri
Enpä ole tullut Ruotsia ajatelleeksi, saattaisi olla hyvä hakupaikka muillekin harvinaisemmille autoille. Kuljetus Suomeen on pienempi ongelma kun se on lähempänä ja kruunun kurssi taitaa olla aika edullinen euroon nähden. Ruotsista ajattelee yleensä virheellisesti, että sieltä löytää vain Saabeja ja Volvoja. Onkohan kovin rasistinen oletus, että ruotsalainen auton myyjä saattaisi noin keskimäärin olla rehellisempi ja luotettavampi kuin esim. italialainen? Ja kaikillahan on joku sukulainen tai tuttava Ruotsissa.
Noista ylinopeuksista kiersi muuten aikanaan sellainen väite tai uskomus, että oli olemassa joku raja, jota suurempia nopeuksia tutkat eivät pysty mittaamaan. Ei varmasti päde enää, jos silloinkaan. - Tridente
Katsoin tuota yllä mainittua blocket.se-sivustoa. Tuntuu jotenkin vaatimattomammalta kuin esim. Keltainen Pörssi tai Nettiauto. Löysin pari Biturboa, molemmat ilman kuvia. Haku ei myöskään antanut kaikkia Maserateja, osa tuli vasta Alfa Romeo-haulla. Voi olla, etten osannut käyttää sitä oikein. Sitten vähän vaikuttaisi siltä, että tällaisilla harvinaisemmilla merkeillä on kovat hintapyynnöt, vaikka sieltä varmaan Volvoa, Saabia ja muita tavisautoja saa kruunun takia halvalla.
- kyllä lähtee
ei muuta kannata ajatellakaan.
- Biturbon ostaja
Maserati Biturboa ostaessa kannattaa syynätä tarkkaan mitä on ostamassa. Osa autoista on ollut huonolla pidolla ja siksi niin halpoja. Normaalien käytettyä autoa ostaessa tarkistettavien juttujen lisäksi täytyy tsekata ahtimien kiinnitykset ja katsella pakoputken päästä että pölläytteleekö. Startatessa vanhanliiton turbot voi vähän pölläyttää, mutta jos lämpöistä konetta kaasuttaessa pölläyttelee niin kannattaa ehkä käydä katsomassa jotain toista yksilöä.
Kannattaa myös varata kohtuullisesti rahaa ylläpitoon. Biturbo vaatii paljon huolenpitoa ja rakkautta pysyäkseen hyvässä kunnossa. Asiantuntevia pajoja jotka näitä osaa laittaa on Suomessa aika harvassa ja kaikki huoltotoimenpiteet näihin maksaa ja paljon. - ,,,
Biturbon ostaja kirjoitti:
Maserati Biturboa ostaessa kannattaa syynätä tarkkaan mitä on ostamassa. Osa autoista on ollut huonolla pidolla ja siksi niin halpoja. Normaalien käytettyä autoa ostaessa tarkistettavien juttujen lisäksi täytyy tsekata ahtimien kiinnitykset ja katsella pakoputken päästä että pölläytteleekö. Startatessa vanhanliiton turbot voi vähän pölläyttää, mutta jos lämpöistä konetta kaasuttaessa pölläyttelee niin kannattaa ehkä käydä katsomassa jotain toista yksilöä.
Kannattaa myös varata kohtuullisesti rahaa ylläpitoon. Biturbo vaatii paljon huolenpitoa ja rakkautta pysyäkseen hyvässä kunnossa. Asiantuntevia pajoja jotka näitä osaa laittaa on Suomessa aika harvassa ja kaikki huoltotoimenpiteet näihin maksaa ja paljon.Öljyvuodot on myös melko yleisiä näissä vehkeissä ahdetun moottorin vuoksi. Mutta jos löytää hyvän pelin, missä turbot ovat kunnossa eivätkä savuta, eikä mistään tipu öljyä, niin ei ne ylläpitokustannukset nyt niin ihmeellisiä ole. Paljon edullisempoaa kuin muissa Modenassa valmistetuissa täysverisissä, ja taitaa 80-luvun Porschekin olla vähintään yhtä kallis ylläpitää.
Hyvästä kannattaa maksaa, mutta halpaa ja huonoa ei kannata ottaa edes ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀784301BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1933528- 2012903
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome682756Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main482666- 571186
- 781160
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381022MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t114909- 57909